נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מעולם לא הייתי בפראג. תכננתי מספר פעמים, רציתי והשתוקקתי - ובכל פעם זה לא הסתייע מסיבה אחרת. חברות סיפרו לי גדולות ונצורות על בירת הרפובליקה הצ'כית שהפכה מוקד עלייה לרגל לתיירים בגלל הנופים, המחירים האטרקטיביים, וגם האוכל. ביקור השבוע בבר מסעדה התל אביבי הוותיק פראג הקטנה הרגיש כמו קפיצה קטנה לחו"ל. אז אמנם אלנבי פינת שוק הכרמל זה הכי קרוב שהגעתי עד לפראג בינתיים, אבל כניסה למעמקי הבר הכיפי הזה משכיחה מיד את המרכז ההומה של העיר, והצצה קטנה בתפריט כבר משלימה לגמרי את תחושת הביקור במרכז אירופה.

פראג הקטנה - לפרטים נוספים
המוסדות הקולינרים של תל אביב
מסעדות שכיף לשבת בהן על הבר
איפה אוכלים ברחוב אבן גבירול?

כבר 16 שנים שפראג הקטנה מצליחה להכות גלים בעיר הגדולה, זמן שנחשב נצח במונחי קולינריה תל אביביים. הבעלים החתיך, רסטו, מספר שרוב הסועדים הם לאו דווקא יוצאי חבר העמים, כפי שנהוג לחשוב, אלא גם תיירים וסתם צברים שבאים לדרינק לילי, לנשנוש או לארוחת ערב. את כל האופציות הללו ניתן למצוא בקלות בפראג הקטנה. למרות שחזות המקום היא של בר, התפריט מוכיח כי מדובר גם במסעדה לכל דבר ועניין, אפילו כזאת שניתן לערוך בה אירועים קטנים, או סתם להגיע לארוחת ערב דשנה ומושחתת.

פראג הקטנה (צילום: באדיבות המקום)שחיתות מבורכת ומענגת. פראג הקטנה (צילום: באדיבות המקום)

לא בכדי השתמשתי בשם התואר "מושחתת". אין תואר מתאים ממנו למנות שבתפריט של פראג הקטנה. ככל הנראה גם של פראג הגדולה, זו שבצ'כיה.  כמעט ולא תמצאו כאן משהו שלא מטוגן בשמן עמוק ולא מלא גבינה, מה שהופך את המקום הזה לחלומו הרטוב של כל אוהב מזון מושחת, נניח כמו עבדתכם הנאמנה.

התחלנו במנה ראשונה של קממבר מטוגן בציפוי פריך. המנה הגיעה לצד ריבת תות, וכל ביס נטבל בריבה הזאת ללא שמץ של בושה. קממבר עצמה היא אושר צרוף, וכשעושים ממנה שניצל - רק טוב יכול לצאת מזה. ברגע שמוסיפים לעסק ריבה, זה הופך לחלום צ'כי.

הנקניקיות שהגיעו אחר כך היו הפסקה רגועה מטיגון: אחת מהן היתה נקניקיית בקר פיקנטית חמודה, ורעותה היתה בקר עם גבינה שעשתה לנו חגיגה בפה. הכרוב הכבוש והחזרת שליד הוסיפו נופך חמצמץ וכיפי לנקניקיות. מהצ'יפס השתדלתי להתעלם, כי אפילו לי יש גבולות.

למנה עיקרית טעמנו מאכל צ'כי בשם צ'רנוהורסקי סטייק: נתח עוף מטוגן בבלילת תפוחי אדמה ושום, המוגש עם גבינה מעל. למעשה מדובר בשניצל משודרג שטעמי השום משבחים אותו והגבינה מעליו מקנה לו, שוב, את הנופך המושחת הראוי למאכל צ'כי, כך מתברר.

את כל השחיתות הטעימה הזאת העברנו עם שלוקים גדולים של בירה צ'כית בשם STAROPRAMEN, בירת בלונד לאגר צ'כית שלא ניתן להשיג בהרבה מקומות. לנו היא עברה בכיף בגרון. את הארוחה קינחנו עם פלצ'ינטה - מעין קרפ שמכינים כאן במקום וממלאים בשוקולד.

הארוחה הזאת הותירה אותי שבעה, מדושנת עונג וטיגון, ובעיקר תוהה: איך הצ'כיות רזות כל כך? ככל הנראה הן רצות לחדר הכושר אחרי כל ארוחה כזאת, ולחילופין הן כנראה אוכלות פריכיות במקום כל הטוב הזה. בעיה שלהן.  בכל מקרה בא לי ביקור דחוף בפראג. הגדולה או הקטנה, מה שיבוא קודם.

חשבון בבקשה:
בירה STAROPRAMEN חצי: 27 שקלים
נקניקיות: 59 שקלים
קממבר מטוגן: 54 שקלים
צ'רנוהורסקי סטייק: 59 שקלים
פלצ'ינטה: 39 שקלים
סה"כ: 238 שקלים

פראג הקטנה - אלנבי 56, תל אביב. 053-9439560

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?