נגישות
נגישות

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

בפינת הרחובות הרצל ואחד העם בתל אביב-יפו, נמצא בית ויס, מבנה עתיק שהוקם בשנת 1909 ושהיה שייך במקור לעקיבא אריה ויס, ממייסדי העיר. ברבות השנים, הפך בית ויס, למבנה ידוע בקרב התל אביבים ובקרב מי שמבקר בעיר, בזכות יופיו ומיקומו המרכזי. כיאה להיותו סמל במרכזה של העיר הלבנה, המבנה הינו לשימור ולאחר ששופץ בהתאם, הוא אכלס בשנים האחרונות מספר מסעדות שפעלו בו, המבנה עצמו מרהיב ונבנה כולו על טהרת העבודה העברית בסגנון הארץ הישראלי.

ממש לאחרונה, נפתחה במקום מסעדה חדשה, פוזיטינו שמה, מסעדה איטלקית כשרה (חלבית) ומפתיעה. המסעדה מתמחה בקולינריה איטלקית ומציעה מגוון רחב של מנות טריות ומקומיות, אחד הדגשים העיקריים של המסעדה, נוגע לשימוש בטעמים טבעיים ואיכותיים. המנות מוכנות בעבודת יד ובשיטות יצירתיות, תוך שילוב של חומרים טריים ואיכותיים.

צילום: Little Prince Digital

המפתיע הוא שמדובר במסעדה כשרה וחלבית, דבר שלא היה בבית וייס מזה שנים רבות. במתחם המסעדה ניצבת טרסה גדולה המאפשרת לסועדים, בעיקר בשעות הערב והלילה, ליהנות מאווירה קסומה, בר הקוקטיילים של המסעדה מציעה משקאות מיוחדים וייחודיים למקום ותורם גם הוא לאווירה.

על פניו, מסעדת פוזיטינו, היא מסעדה תל אביבית טיפוסית, אך יש בה טוויסט שמייחד אותה מכל השאר והוא טמון באוכל שלה, בכשרות, בשף ובהקפדה על הטריות ועל התוצרת העצמית. פויזטינו היא מסעדה עם אופי בולט וכל מי שרק יתבונן בתפריט המיוחד שלה יבין זאת, האווירה הייחודית של המבנה והמיקום שלה והחיבור בין האוכל, האמירה של השף הוא זה שהופך אותה למה שהיא.

צילום: Little Prince Digital

השף של מסעדת פוזיטינו הוא, איגור קולטניוק. בעבר עבד קולטניוק, כשף במסעדת רנדוו במשך 5 שנים, היה סו-שף בפר דרייר בר יין במשך שנה ולפני כן, שף של פרנצ'יפסה ברמת גן, ברזומה שלו גם עבודה כשף בלה סנטרל ובמסעדות של יונתן רושפלד.

מנות השף, חדשניות מפתיעות ויצירתיות, שכנראה עד היום לא ראיתם במקומות אחרים. למשל, דג סלמון בקרם משמש, עם פירה בטטה ויוגורט, קרם משמש, צנוברים קלויים וקארי אדום. מנה מפתיעה נוספת היא זו של פילה המוסר, המוגש עם פולנטה רכה, בייבי תרד ורוטב בר- בלאן וכמהין שמעיף אותה לשמים.

עוד ניתן למצוא בתפריט החדשני מבחר פסטות ברטבים קלאסיים כמו קאצ'ו אה פפה או פומדורו ולמי שמעדיף לצאת להרפתקה פסטות כמו לינגווני קונפי ארטישוק ירושלמי.

צילום: Little Prince Digital

צילום: Little Prince Digital

התחלנו מהעיקריות, אבל גם מנות הפתיחה של מסעדת פוזיטינו מפתיעות. אחת ממנות השף, כרוב שיכור עם גבינת סנט מור מקורמלת, שבבסיסה כרוב אדום אפוי בתנור עם יין לבן חמאה ומרווה. שילוב של כלל החומרים הללו יחד, לצד ההגשה הקפדנית, המיוחדת והיפה, יוצרים מנה מנצחת. מנה ייחודית נוספת היא, ארנצ'יני דלעת עם קרם דלעת וזעפרן.

כל המנות הללו הן רק הקדמה לתפריט הקינוחים של המסעדה. העובדה כי המסעדה חלבית וכך גם הקינוחים – מאפשרת לשף קולטניוק להמציא ולהוציא תחת ידיו את מנות נפלאות.

א'-ה' 11:30-15:30, 18:00-00:00

 

 

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
2
פחות אהבתי
4
Newsletter Icon