נגישות
נגישות

יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש

לכבוד יום הפלאפל הבינלאומי בדקנו איזו פלאפליה הכי מושלמת - פלאפל הקוסם? פלאפל בריבוע, שלום פלאפל? קבלו את עשרת הפלאפליות הכי שוות עם ה- TOP שבפלאפל!

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 11/06/2023, 13:40

בוקר יום ראשון. רחוב קינג ג'ורג'. רואים את מאיר, נהג מונית מורעב, טורף פלאפל בהנאה מרובה ומבלי לשים לב שהטחינה כבר מזמן כבשה את מרפקיו, אבל למי אכפת? זוהי החוויה האמיתית של אכילת פלאפל וכל הכבוד למאיר!

כי הכדור המטוגן הזה כבר מזמן כבש אותנו והפך לאחת המנות הכי אהובות בארץ, 'אוכל רחוב' שבלעדיו אין רחוב ואין חיים! הוא עשוי סה"כ, מחומוס מטוגן עם אינספור אפשרויות של תיבול, תוספות והתחכמויות, אבל הוא תמיד טעים, בא בזמן, במקום הנכון, מתאים לכל כיס ועושה ביס מושלם ומשביע. ועוד הרבה מעבר להיותו 'חטיף' מטוגן, הפלאפל הוא יצור נוסטלגי! הוא מעלה זיכרונות ילדות על הפלאפל ההוא שבקצה הרחוב, על דודה תקווה שהייתה מכינה בבית כדורים בשמן עמוק שנצרב בזיכרון ובצרבת, בזכותו כולנו זוכרים כתובות כמו, 'שלום פלאפל', שבגללו זוכרים שרחוב אגריפס בכלל קיים.

אז במיוחד לכבוד היום הבינלאומי, שחוגג את לידתו של פלאפל ב- 12 ביוני, בדקנו היכן נמצאות הפלאפליות הכי פופולאריות, הכי נחשקות, כאלה שהפלאפל שלהן הוא MUST עבור כל מעריצי הז'אנר ו'פלאפלוגים' מדופלמים. קבלו את ה- 10 TOP של הפלאפל! מלכלך, מענג, טעים, עסיסי, חמים, כי לנו יש פלאפל!

 'פלאפל בריבוע', כדי לטרוף ריבועים ולהפוך למרובעים

'פלאפל בריבוע', היא רשת פלאפליות, ששמה הולך לפניה כבר כמה שנים טובות, עם 25 סניפים ופלאפל מושלם וטעים! המקום הוקם ב-1995 בעקבות חלום של שני אחים – אייל וגיא, שלקחו את המתכון של סבתא והחליטו להפוך אותו לעסק המוקדש כולו לפלאפל שמטוגן לעיני הלקוחות, שטורפים אותו בעיניהם. התפריט עמוס כל טוב וכולל סלטים, שקשוקות, ארוחות בוקר, מרקים, חומוס וההמלצה שלנו היא לקחת את 'פלאפל קולולו' הכולל ביצה קשה, לימון בלאדי ואריסה ואז לתקלט מסביב.

מה מיוחד בו? תקבלו כאן פלאפל מקורי בצורה מרובעת, טעים ועסיסי ונטול גלוטן, מנה משביעה ומשובחת במיוחד.

'פלאפל הזקנים' – קראנץ' בחוץ נימוח ומושלם מבפנים, ככה עושים פלאפל!

זו פלאפליה שעשתה היסטוריה של ממש ואפילו יש לה ערך בוויקיפדיה, מרב שהיא הפכה לאייקון של שכונת ואדי ניסנאס שבחיפה ואין אחד שלא מכיר אותה, ומי שלא מכיר, שיכיר!  היא הוקמה עוד ב- 1950, ע"י זוג מבוגרים תושבי המקום, בשם - ג'ורג' ונג'לה עפארה, שהכינו פלאפל ממתכון אישי וסודי שעובר מדור לדור. עד היום היא נחשבת לאחת מחנויות הפלאפל הכי טובות בארץ ותמצאו בה את הפלאפל של החיים שמוגש בפיתה תוצרת בית עם טחינה מהבית וסלטים שנקצצו דק- דק רגע לפני שבאתם.

מה מיוחד בו? אצל 'הזקנים' הפלאפל הוא הכוכב של המנה, הוא מתובלן נכון, קריספי מבחוץ ונימוח וחמים מבפנים וכל ביס הוא לא פחות ממושלם! מרגישים את הוותק, חשים את הנוסטלגיה וכל ביס 'מעיף' לזמנים עברו, לפלאפל של פעם.

'פלאפל הקוסם' פלאפל שעושה הוקוס – פוקוס לגוף ולנשמה

'פלאפל הקוסם' הוא שם דבר בתל אביב וכבר שנים רבות שהוא משמש כמקום עלייה לרגל, עם תור ארוך המשתרך בכניסה וכמעט נושק לדיזנגוף סנטר. אנשים מורעבים מוכנים לעמוד בתור של שעות ולרייר עצמם למוות, רק כדי לטרוף בשקיקה את הפלאפל של הקוסם שעבור רובם הוא האחד! חומוס, קבב, שווארמה, חריימה, שניצל וכמובן שיא השיאים הפלאפל בפיתה של הקוסם שהיא קסם של דבר! חובה עליכם לקחת את מנת הפלאפל הקלאסית, שמגיעה עם צ'יפס נהדר וחציל מטוגן ומרוב עונג עוד תוציאו שפן מהכובע.

מה מיוחד בו? כדורי הפלאפל של הקוסם הם יצירת אומנות, אולי כי הוא מערבב את חומרי הגלם הנכונים יחד עם כוסברה, פטרוזיליה, פלפל, הוא פשוט עושה את ההרכב הנכון שמייצר פלאפל אגדתי, שמשתדך היטב לחציל המטוגן והאלוהי, מי שמחכה בתור, אפילו יזכה לנשנוש כדורים בחינם.

פלאפל 4 טעמים בגלל הטעמים הטעימים והמענגים

פלאפל 4 טעמים מבטיח וגם מקיים! במקום תמצאו ארבעה טעמים של פלאפל: פטרוזיליה, סומסום, פיקנטי ורגיל-כשכולם מופלאים בטעמם, אתם חייבים לנסות מהכול ובלי 'לדפוק' חשבון ל'סקיני' שבארון. לצד הפלאפל תמצאו: סלטים טריים וטעימים, צ'יפס, שקשוקה, סביח ועוד תוספות שיעצימו את הפיתה שלכם ויצאו לדייט עם פלאפל פיקנטי בנפשו. אסור לוותר על מנת הפלאפל הקלאסית ולדחוס לתך הפיתה ממגוון הסלטים שבמקום, לצד צ'יפס מצוין וטחינה חייכנית.

מה מיוחד בו? למעט העובדה שמדובר בארבעה טעמים משובחים, הפלאפל עצמו טעים, מתוחכם ומוגש חמים ורך והבעיה העיקרית שלו זה שאי אפשר להפסיק!

שלום פלאפל ושלום לו לפלאפל, המשובח והעדין שכאן

מדובר ברשת המקדשת את עולם הפלאפל שהחלה עם הגעתו של סבא שלום מצנעה שבתימן לארץ. כדי שיהיה לשלום זמן ללמוד תורה, הוא פתח פלאפליה קטנה ליד בית הכנסת וככה תקלט בין לימוד תורה ליצירת הכדור המופלא שמשך השנים גדל למעצמת על.  המלצה שלנו היא לקחת פלאפל בפיתה – חבורת כדורים מטוגנים וטעימים ביחד עם צ'יפס וסלטי הבית לצד שקית חיזוק עמוסת הכדורי פלא הנהדרים האלה שמכינים כאן.

מה מיוחד בו? עם חומוס שעבר השרייה של למעלה מ-24 שעות, כנראה שהם עושים את העבודה ביחד עם הצ'יפס, סלטים טריים וטחינה ביתית מושלמת – זו מנה שתחלמו עליה עוד ימים רבים ותריירו מתענוג.

פלאפל גבאי – רומן בין כדורים קסומים ופירה שעושים מסיבה בפיתה

שמו של גבאי הולך לפניו שנים רבות ויש מצב שכבר הגיע לירח וחייזרים עפים על הדבר המושלם הזה ואפילו פתחו דוכן על שמו! כדורי הפלאפל חמימים, פריכים ונפלאים בטעמם לצידם תמצאו שפע של מנות טעימות לא פחות כמו מרקים, חומוס, שווארמה ועוד הפתעות. הכי חשוב זה לפנק עצמכם בפיתה עמוסת כל טוב עם סלטים טריים והכל דחוס דחוס ומעמיס אתכם היטב.

מה מיוחד בו? מעבר לטעם הפנומנאלי של הפלאפל, תמצאו בפיתה גם את כדורי המסתורין הנפלאים הלו הם כדורי פירה שיפתיעו אתכם ויגרמו לכם לבכות מרב שהקומבינציה הזו טעימה.

פלאפל רצון, בגלל הטעם, בגלל המחיר ובגלל שהוא פשוט מעולה

פלאפל רצון הוא למעשה המקום הכי חשוב בישראל, הוא עיר הבירה האמיתית של המכורים לפלאפל - כאלה שלא באו לשחק, לדבר ולעשות 'קיצי' בגב, אלא לטרוף וכמה שיותר פלאפל! מדי יום מתקבצים במקום מאות אנשים שיוצרים תור ארוך של

אנשים מורעבים במיוחד, גרגרנים בנשמה ובמהות שהתקבצו לסעודת חג של ימות חול. הפלאפל כאן מעולה ועד היום בעל הבית שומר על מחיר קבוע והכי נמוך שיש של 6 ₪ למנת פלאפל שזה כבר 'שאפו' ענק על האקטיביזם.

מה מיוחד בו? למעט המחיר הנמוך שתמיד כייף לשלם, הפלאפל כאן פשוט טעים ומשתדך היטב עם הסלטים, סלט כרוב, בצל ופיתה שלא משנה כמה דוחסים לתוכה, היא לעולם לא מתפרקת.

פלאפל ג'ינה, חגיגה של טעמים, עם הפלפלים הנכונים!

פלאפל ג'ינה היא רשת של פלאפליות, שהוקמה ב- 1995 ע"י יעקב אגמון ובניו כשלמקום יש שני סמלים שמייצגים אותו עד היום ומושכים אליו לקוחות מכל רחבי הארץ, מנחשים מה? קודם כל הפלאפל הטרי והטעים להפליא והדבר השני הוא הפיתות שרק בשבילן כדאי לבוא! אלו פיתות חמות ושמנמנות שנאפות בעבודת יד ובתנור מיוחד וכשמכניסים לתוכן את הפלאפל מקבלים אוטופיה קולינארית.

מה מיוחד בו? פלאפל בפיתה של ג'ינה הוא חם, מענג, מזין ובשילוב הפיתות תמצאו כאן חגיגה של טעמים.

פלאפל חתוכה עם כדורים צהבהבים וטעימים, באווירה של פעם

חתוכה, הוא אחד המוסדות הקולינריים הכי וותיקים של פתח תקווה, שמגיש פלאפל כזה של פעם, צהבהב, אותנטי ואם תרצו מסורתי. הוא תמיד מוגש חם וטעים וחובה להזמין לצדו מנת צ'יפס שמנוני ומעולה, בלי תוספת של ייסורי מצפון על הקלוריות של היום, ולקחת גם מהסלטים המעולים ועמבה שנעשתה במקום.

מה מיוחד בו? כדורי הפלאפל צהבהבים כמו של פעם, עם טעם בלתי נשכח ורוך שגורם לרצות ולשחות בין הכדורים לנצח.

בית הפול עם הפלאפל המצרי עמוס ירק וריענון לחיים

אחת המסעדות שמקדשת את המטבח המצרי האותנטי והמסורתי, היא 'בית הפול', שמגישה פלאפל מצרי בטעמיו. החומוס המושלם, הצ'יפס הביתי הטעים וחצילים המטוגנים, כשכל הטוב הזה נדחס לכם לתך פיתה, שעומדת להתפוצץ מרב שטוב לה וטוב לכם, מנה שיוצרת בפה טעמים של שלמות ולא פחות מזה!

מה מיוחד בו? מאחר שמדובר בפלאפל בסגנון מצרי, הפלאפל עמוס בירק מרענן והכדורים ירקרקים ויש גם פלאפל שעשוי מפול וזו לא פחות מאשר מנה אייקונית שחובה לאכול לפחות פעם בחיים. בינינו? תאכלו פעם ואז תבואו עוד פעם (עם מכנס מתרחב או טרנינג של שמנים).

צילומים: שאטרסטוק

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
157
פחות אהבתי
67

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon