נגישות
נגישות

מסעדת המעשנה בינוב: להיות קרניבור אמיתי

אוהבי הבשר האמיתיים, כאלה שיודעים בדיוק מה הם רוצים לאכול, תמיד מחפשים אחרי המקום הבא לגלות בו עולם שלם של בשר איכותי ועסיסי. בלי גינונים והתחכמויות - המעשנה בינוב היא בדיוק המקום הזה

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מור אריאל אמסילי
תאריך פרסום: 12/12/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 לא מפסיקה לעבוד. נתח בשר במעשנה (צילום: עידן גור)

השבוע נפל עלי מצב רוח קרניבורי במיוחד. בשלב כלשהו כבר לא יכלתי לראות יותר סופגניות או לביבות, אפילו לא כאלו עם גבעות של זהב, רוטב פטיסייר או יהלומים משוקולד. תניחו לי עם פחמימות ומטוגנים. כל מה שנפשי חשקה בו היה סטייק טוב. גם לא התחשק לי לנהוג עד העיר הגדולה והאהובה, רציתי הפעם משהו קרוב לכור מחצבתי - איזור השרון.

זכרתי שחברים סיפרו על מסעדת המעשנה בינוב. אז תכירו - מושב ינוב שוכן בין נתניה לכביש 6, יש בו כ-1000 תושבים בסך הכל, והוא מאכלס בגאווה כבר 3.5 שנים את מסעדת המעשנה, ששמה יצא לה כבר למרחקים כאחת ממסעדות הבשר השוות בארץ.

בשרים בשפע
המעשנה היא מסעדת בשרים נטו. אין כאן גינונים, אין כאן פלצנות או כוסות קריסטל, אין כאן מנות מיניאטוריות ומתחכמות. יש כאן בשר, ובשפע. יש כאן אווירה חמימה ואינטימית, יש כאן גינת תבלינים עשירה, ובעיקר מעשנה ענקית שהיא סוד הקסם. זיו רודר, הבעלים, מסתובב בין הסועדים ומוודא שכולם מרוצים ושבעים, מגיש מרענן חך מידי פעם ובודק האם הנתח שהוגש משביע רצון. רואים שהמקום הזה הוא הבייבי שלו, שאת הנשמה שלו הוא שם במעשנה, לא רק את הנתחים המשובחים שעליהם עוד ידובר.

 שלוש סעודות
במעשנה קיימות שלוש סעודות שמהן ניתן לבחור. התנאי היחיד הוא שכל השולחן צריך לבחור את אותה הסעודה, ושחייבים לבחור בתחילת הארוחה. הסעודה הראשונה והעשירה ביותר נקראת סעודת מלכים, בה יוגשו לשולחן על פלטת חימום שבעה נתחים שונים, עשויים מבקר, טלה, אווז והודו. לשולחן יוגשו גם תוספות, סלטים ושתייה ללא הגבלה וקינוח. שבעתם רק מלקרוא על הארוחה הזאת, אני יודעת. המחיר לסועד - 275 שקלים. האופציה השניה הינה סעודת קרניבורים - גם כאן יוגשו שבעה נתחים, תוספות וסלטים, אך ללא שתיה וקינוח. המחיר לסועד - 200 שקלים. האופציה השלישית קרויה הסעודה החמישית והיא כוללת 5 נתחים עם תוספות וסלטים, ללא שתיה או קינוח. המחיר לסועד - 175 שקלים. הדילמה לא פשוטה, אבל אחרי שתסבירו למלצרים את רמת הרעב, הם יסייעו בבחירה. את סוג הנתחים לא תדעו מראש - הכל נקבע לפי התוצרת היומית, ולפי המצב במטבח ובמעשנה. יכול להיות אפילו שהשולחן לידכם יקבל נתח שונה משלכם, הכל תלוי במעשנה המפתיעה. אז ספוילר - לא הצלחנו אפילו להגיע לנתח השישי. הסיבות היו שונות ומגוונות. ייתכן שאתם לא תהיו שמנמנים כמונו ותצליחו לוותר על התוספות המפתות שמוגשות לצד הנתחים, אבל חובבי פחמימות ותבשילים כמונו, פשוט לא עמדו בפיתוי. אני יודעת שקרניבורים רציניים מצקצקים כעת בלשונם ויסבירו לי באריכות כי במסעדה כזאת אוכלים רק בשר. אז תאשימו את זיו רודר - הבעלים, שמגיש נזיד בוקרים של שעועית ובקר כל כך טעים, שאפילו העזתי לבקש תוספת. אפילו האורז שום היה שוס. הירקות מהמעשנה - בעיקר הבצל, ששומן האווז טיפטף עליו לא במקרה והפך אותו למעדן. ואני מתביישת להזכיר את תפוחי האדמה שכאילו יצאו הרגע ממדורת ל"ג בעומר. אל תהרגו אותי, תוספות זה טעים, עם כל הכבוד לבשר.

 תשאירו מקום גם למתוק. קינוח במעשנה (צילום: עידן גור)

אז איך הבשר?
נתחיל בכמות - היא ענקית. כל נתח מכיל בין 70 ל-100 גרם בשר לסועד. זו כמות גדולה, בעיקר כשמדובר בחמישה נתחים. לא אלאה אתכם בפירוט הסוגים השונים, אגלה לכם רק על שני המצטיינים שהפילו אותי לרצפה - חזה האווז החלומי, שהזכיר לי קצת בייקון, והפיקנייה העסיסי והמשובח, שהזכיר לי לקבוע תור לקרדיולוג. שני נתחים חלומיים שאפילו הצלחתי לסיים לבדי. אל תגלו. כל נתח מקבל הסבר מקיף מהמלצרית, כולל השעות שבילה על המעשנה והרטבים שהושרה בהם קודם. רוטב הצ'ימיצ'ורי שמכינים כאן במקום, ליווה אצלנו בצלחת חלק גדול מהנתחים, כמו גם החרדל החריף והחמוצים שמכין אבא של זיו -הבעלים. ת'כלס הרגשנו כאילו אנחנו מתארחים בבית של מישהו. אבל לא סתם מישהו, אלא כזה שמבין ממש בבשר. כזה שעשה דוקטורט בקרניבוריה ושמטפל בכל נתח בתשומת לב וברצינות הראויה. במסעדה מכינים גם ערק, למעלה מ-20 סוגים שונים ב-10 שקלים לצ'ייסר. טעמנו את ערק הבננות ואת זה עם התמרים. מחמם גרון מושלם לפני, באמצע ו/או אחרי הבשר. לא חשבנו שכוחותינו יעמדו לנו בשלב הקינוח, אבל כששמעתי שמדובר בקינוחים פרווה בלבד, אני מודה שבאתי נטולת ציפיות. "פויקה ההפתעות" שהגיע לשולחן שלנו הצדיק את שמו: סיר שוקולד נמס, שבתוכו לחם בננות, עוגיות, ויסקי, מייפל, מרשמלו ובוטנים, ומעל כל זה כדור סורבה קוקוס - וואוו (50 שקלים). שכחנו כבר בביס הראשון את עניין הפרווה. בחיים אחרים נבוא שבעים פחות ונאכל רק את הקינוח המטורף הזה. כשסיכמנו את החוויה הקרניבורית שעברנו בשעתיים האחרונות, ידענו שנחזור לכאן. הבטחנו זה לזו, שבפעם העתידית לא נתפתה לתוספות, רק בשר. טוב וקצת נזיד, אורז, ותפוח אדמה אחד. בקיצור אין לנו אופי חזק, אבל קיבה חזקה להפליא, שתגרום לנו לחזור בקרוב עם כוחות מחודשים וחברים קרניבורים.

המעשנה, נתיב הזית 88, ינוב, 053-9374909

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
תפריט חדש במסעדת קלמטה ביפו (צילום: אנטולי מיכאלו)
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח