נגישות
נגישות

בדרך לכיכר: איפה אוכלים באבן גבירול?

מסעדה שעושה כבוד לחומרי גלם מקומיים, ביסטרו מקצועי לכל שעה ביום או איטלקית ותיקה עם תפריט מגוון? רחוב אבן גבירול עשיר במסעדות מומלצות החל מנשנוש על הדרך ועד לארוחה מושקעת במיוחד

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 29/10/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במשך תקופה ארוכה ומייגעת שנמשכה כארבע שנים אבל הרגישה כמו נצח, חפרו את קרביו של הרחוב הארוך המתקדם מדרום לצפון. היום, כשמונה שנים לאחר סיום הפרויקט, פועלים בו קרוב ל-200 מזללות, מעדניות, ברים ומסעדות, היוצרים יחד את המרכז הקולינרי המגוון ביותר בעיר. אז מסעדות באבן גבירול באמת שלא חסרות. אבל באילו מהן הכי כדאי לכם להשקיע את הכסף ולהתפנק בארוחה טובה? קבלו 9 מסעדות נבחרות לכל הרכב ומצב רוח.

האחים

צמד האחים יותם ואסף דוקטור (קרפצ'יו בר, דוק), זיהו מחסור רציני בשיפודיות במרכז העיר ופתחו את שיפודיית האחים, בקיץ של 2011. האמת היא שבשנים הראשונות המקום החדש לא היה מצליח להתברג לרשימה של המלצות על מסעדות באבן גבירול: זה לקח לאחים המוכשרים קצת זמן להתכוונן לתדר הנכון ולערוך את השינויים הדרושים, אבל היום מדובר לשמחתנו באחד המקומות שיותר נעים וטעים לאכול בהם. אז אמנם כיום לא מדובר באותה שיפודייה קלאסית שעליה חלמו האחים, כמו שיפודי דובי בגבעת אולגה, אבל לצד יתר המנות בתפריט, עדיין ניתן לאכול במקום שיפודים נהדרים באמת.
אסור לפספס: בימי שישי ושבת מגישים במקום תפריט בראנץ' בין השעות 12:30-9:00 במחיר 85 שקלים לאדם. מדובר בבראנץ' השווה ביותר בעיר, הכולל בין היתר ירקות בתנור פחם, סלטים מושקעים, מאפים ולחמים איכותיים, גבינות משובחות, ממרחים נהדרים ועוד.
האחים, אבן גבירול 12, תל אביב. 053-9372497

אוליברי

מסעדת אוליברי נפתחה ב-2011 בצפון אבן גבירול כמסעדה סיציליאנית משודרגת. את התפריט של אוליברי כתב השף רמי אמינוב (ג'מה), שגם ליווה את המסעדה בשנותיה הראשונות. אמינוב יצר תפריט עשיר ומלא במנות מצוינות כמו קנלוני ריקוטה ותרד, סלט רחוב סיציליאני, ריזוטו ארטישוק וחציל סיציליאני בטאבון. אך את מרכז הבמה תופסות באוליברי הפיצות הדקיקות, הנאפות בטאבון שיובא למקום במיוחד מאיטליה, לפי מתכון שהגיע מכפר קטן בסיציליה. 
אסור לפספס: אנחנו אהבנו במיוחד את פיצת הבייקון (בייקון וחלמון ביצה) ואת פיצת הפלפלים (רוטב של פלפלים, עגבניות, יין לבן, שום ובזיליקום, בתוספת פלפלים קלויים, זיתי קלמטה קצוצים, ארטישוק, גבינת עיזים, מוצרלה קרועה ופרמזן), אבל באמת שכולן מצוינות. 
אוליברי, אבן גבירול 137, תל אביב. 053-9426855
להזמנת שולחן באוליברי

אוליברי (צילום: באדיבות המקום)הפיצות נמצאות במרכז הבמה. אוליברי (צילום: באדיבות המקום)

אמורה מיו

אמורה מיו היא האחות הקטנה של מסעדת פיצה פצה, שפועלת כבר יותר מרבע מאה באבן גבירול 102. את פיצה פצה הקימו בני הזוג שלומי וסוזאנה סלומון, שחזרו לישראל מאיטליה, שם למדו בישול (ושם גדלה סוזאנה, ברומא). למעשה הם אלו שהביאו לכאן מושגים משונים כמו קלצונה ופוקצ'ה וחוללו שינוי של ממש בתחום האוכל האיטלקי בארץ. לאחר קצת יותר מעשור של הצלחה מסחררת, הקימו בני הזוג את מסעדת אמורה מיו, שכבר יותר מעשור וחצי מתפקדת על תקן האחות הצעירה אך עם זאת הבוגרת יותר. בעוד שפיצה פצה שומרת על תדמית חצופה של מזללה עממית, באמורה מיו מכוונים מעט גבוה יותר ומגישים בנוסף לפוקצ'ות, קלצונות, סלטים ופיצות, גם מגוון רחב של אנטיפסטי, מנות ריזוטו, מנות בשריות, קינוחים משובחים ותפריט יינות עשיר, כיאה למסעדה איטלקית.
אסור לפספס: כבד שיכור היא מנה מצוינת של 350 גרם כבדי עוף ברוטב של יין אדום, ורמוט אדום, ברנדי, חמאה ובצל, המוגשים עם תפוחי אדמה וסלט ירוק (מנה מתקתקה). חשים הרפתקנים אבל לא משתגעים על כבדים מתקתקים? לכו על ציה לטיציה – פיצה עם מוצרלה, אננס וסלמי (ללא רוטב עגבניות).
אמורה מיו, אבן גבירול 100, תל אביב. 03-5244040

אמורה מיו (צילום: באדיבות המקום)מכוונים גבוה. אמורה מיו (צילום: באדיבות המקום)

פם פם

עם כל הכבוד למסעדת פיצה פצה שהקמתה בישרה את הפריחה של אבן גבירול בתחילת שנות ה-90, הרי שמסעדת פם פם הייתה שם קודם. הרבה קודם: פם פם נפתחה ב-1976 בלונדון מיניסטור ובזמנו נחשבה לפורצת דרך בתחום המסעדנות התל אביבי ולו בשל העובדה שבתקופה ההיא מסעדות לא היו מחזה נפוץ. כיום, כשהיא פועלת בלונדון מיניסטורס (לחיי ההבדל הקטנטן), היא אולי כבר לא פורצת דרכים חדשות, אבל גם בימינו ניתן ליהנות בה מכל אותם סלטי בית מפנקים, מהמוסקה המצוינת, הממולאים הנפלאים ומאותו קרם בוואריה אגדי, המוגש בה מיומה הראשון.
אסור לפספס: חולים מרעב? הזמינו שיפור פרגיות ענק של פם פם. מתים מרעב? לכו על גריל זוגי מעורב הכולל כבש, פרגית, קבב, כבד ולבבות.
פם פם, אבן גבירול 30, תל אביב. 053-9376957
להזמנת שולחן בפם פם

פם פם (צילום: באדיבות המקום)אל תפספסו את השיפודים. פם פם (צילום: באדיבות המקום)

ריבר

הסניף של ריבר אבן גבירול הוא בין הראשונים שנפתחו ברשת המשגשגת, שהוקמה בשנת 2000 וכיום מונה קרוב ל-20 סניפים. בריבר אין אולי בשורה והתכמויות, אבל המנות תמיד נדיבות וטעימות, המחירים תמיד הוגנים ושווים לכל נפש והשירות תמיד אדיב ומקצועי. בתפריט של ריבר אבן גבירול מציעים מגוון רחב של מנות ראשונות, מבחר מנות אורז, נודלס ומרקים ומובן שגם תפריט סושי עשיר ביותר. כמו כן מגישים במקום תפריט ילדים מיוחד הכולל מנות מהתפריט הרגיל המותאמות לילדים כמו נודלס ללא ירקות ברוטב טריאקי מתקתק ורול טבעוני של מלפפון, בטטה, גזר, אבוקדו ועירית.
אסור לפספס: מתחשק לכם להתפרע? הזמינו מנת ווק הנקראת שחיתות, הכוללת אטריות חיטה עם כבד אווז, נתחי עוף, כרוב, גזר, בצל סגול, קריספי בטטה ונבטים. סולידיות היא שם המשחק? הזמינו את הקימונו הירוק – מנת אטריות חיטה הכוללת נתחי עוף, חלב קוקוס, זוקיני, ברוקולי, בצל ירוק וכרישה בקרם קארי ירוק, ריחן, נענע וכוסברה (יש אפשרות להזמין אטריות ללא גלוטן ו/או מנה ללא מוצרים מן החי).
ריבר, אבן גבירול 30, תל אביב. 053-4362848

ריבר (צילום: באדיבות המקום)מנות נדיבות וטעימות. ריבר (צילום: באדיבות המקום)

דוק

זוכרים את האחים יותם ואסף דוקטור ממסעדת האחים? אז ב-2015 הם הקימו את דוק, המסעדה הראשונה בישראל שמגישה תפריט מקומי שבו כל חומרי הגלם מגיעים מכאן ולא משם. שלוש שנים לאחר פתיחת המסעדה, האחים המוכשרים נבחרו על ידי מדריך הקולינריה הצרפתי גומיו, ככישרון הבא של ישראל. כמו כן נראה שהקהל המקומי מחבב מאוד את האחים ואת הבישול המקומי שלהם, שכן מדובר באחת המסעדות המצליחות והעמוסות ביותר ברחוב.
אסור לפספס: קולרבי אפוי בפחם היא ממנות הדגל של המקום, אך התפריט הוא עונתי ומשתנה בהתאם למצאי ולכן ההמלצה שלנו היא פשוט להתייעץ עם המלצרים ולזרום עם השפים.
דוק, אבן גבירול 8, תל אביב. 03-6098118

המסעדות של רחוב בן יהודה בתל אביב
10 מסעדות החובה של תל אביב
מסעדות מומלצות במתחם התחנה בתל אביב 

פסטה א-ויה

פסטה א-ויה נפתחה בחלל שבו פעל לפניה קיוסקו ובדיוק במקום שלפני קיוסקו פעל בו סניף של פסטה מיה. למעשה גם פסטה א ויה, בדומה לכל המקומות האחרונים שפעלו בחלל הקטן והמקסים, נמצאת בבעלותם של קברניטי רשת פסטה מיה, הכוללת כיום שני סניפים בלבד, בתל אביב ובהוד השרון. אז מה צריכה לעשות מסעדה כדי להצליח בימינו? לפי ההצלחה של פסטה א ויה, נראה שמדובר בלא יותר מפסטות טריות וטעימות במחירים שוברי שוק, מגוון רחב ביותר של תוספות, בירה ויין במחירים שווים לכל נפש ומובן שגם מספיק אופציות טבעוניות. מן הסתם גם שירות מעולה ואתר משלוחים פשוט, יעיל וידידותי למשתמש, אף פעם לא הזיקו. 
אסור לפספס: פסטת הארטישוק (הטבעונית) כוללת חמאה חומה, שום, פרמזן, טימין, בזיליקום ופטרוזיליה. הפסטה התאילנדית (הטבעונית אף היא) כוללת חלב קוקוס, בצל, ג'ינג'ר, קארי, כוסברה ובוטנים. שתיהן מעניינות וטעימות להפליא. 
פסטה א ויה, אבן גבירול 142, תל אביב. 053-4273431

פסטה א ויה (צילום: באדיבות המקום)יש גם במשלוח. פסטה א ויה (צילום: באדיבות המקום)

בראסרי

אי אפשר לדבר על מוסדות קולינריים ברחוב מבלי להזכיר את ממלכת הביסטרו של קבוצת R2M (קופי בר, הוטל מונטפיורי, הרצל 16, דליקטסן). הבראסרי פועל ביציבות מעוררת הערצה כבר יותר מ-15 שנה, ומשמש מפלט בטוח ומנצח עבור אינסוף תל-אביבים שהפכו את המקום לאחד ממוסדות העיר. המנות קלאסיות ולא מתחכמות, אך תמיד עשויות היטב ומספקות חוויה שלמה ומושקעת. המבורגר מהטובים בעיר, מרק בצל לפי הספר, אווירה עם סטייל מעודן ודרינקים מדויקים שיוצאים מהבר - הם חלק מהדברים שהופכים את הבראסרי לאחד המקומות האהובים.
אסור לפספס: שווה להמתין למקום שיתפנה על הבר, וליהנות מתפריט של מנות מוקטנות שמותאמות בול לכוסית האלכוהול שלכם אחרי הצהריים. תתפנקו עד הסוף ולכו על מנת מח עצם שם שום קונפי וטוסטונים. תענוג.
בראסרי - אבן גבירול 70, תל אביב 053-7104158 

המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים

את המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים הקים ניר סיויק מקצביית הבוטיק "הבשר של ניר" (כפר חיים): מקצוען אמיתי שיודע דבר או שניים על בשר איכותי. המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים נפתח באמצע 2015 ובימיו הראשונים הגישו בו מנה אחת בלבד: בשר אונטריב שבושל במשך 12 שעות ב-82 מעלות, נפרם לחוטים והוכנס אחר כבוד ללחמנייה בתוספת של רוטב ברביקיו משובח ובליווי של סלט קולסלאו. לא חלף זמן רב מדי ולכריך האגדי ההוא נוסף כריך נוסף, שבא להפיג את הבדידות ולהרחיב את המגוון ב-100%: בשר טחון על הפלנצ'ה עם בצל מטוגן, גאודה מעושנת וחרדל מתקתק תוצרת בית. מאז הוכנסו שינויים מינוריים בלבד בתפריט של המוסד, אך הקונספט הוא אותו קונספט: שני כריכים המבוססים על חומרי גלם איכותיים, הקפדה על שיטות הכנה מדויקות ותמחור הוגן. לאור כל זה אין לנו ספק שהמוסד לסנדביצ'ים מיוחדים, עוד יהפוך בבוא היום למוסד קולינרי של ממש.
אסור לפספס: מומלץ להזמין את הכריך במסגרת ארוחה עם פוטטוס ושתייה. מגיעים לאיזור תכופות? הזמינו בכל פעם כריך אחר.
המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים - אבן גבירול 67, תל אביב. 053-9379479

המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים (צילום: באדיבות המקום)שיטות הכנה מדויקות. המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אוליברי בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9426855
אמורה מיו בתל אביב
053-9426944
פם פם בתל אביב
053-9376957
ריבר נודלס בר בתל אביב
053-4362848
פסטה א ויה בתל אביב
053-4273431
המוסד לסנדביצ'ים מיוחדים בתל אביב
053-9379479

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?