נגישות
נגישות

מסעדת המקדש: ארוחת טעימות שמשנה את הכללים

תשכחו מכל מה שחשבתם - היום כבר לא חייבים ללכת לקניון רק בשביל לקנות בגדים חדשים, אפשר פשוט לשבת במסעדה טובה ולהתענג על חומרי גלם משובחים וחווית אירוח נדירה. כזאת היא המקדש בכפר סבא, שם עושים הרבה כבוד לבשר ואפילו לסורבה שאחריו

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מור אריאל אמסילי
תאריך פרסום: 18/11/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 חובה לכל חובב בשר. נתחי בשר במקדש (צילום: באדיבות המקום)

מסעדות בקניונים צריכות לעבוד קשה יותר מאחרות כדי לשכנע אותי לבוא בשעריהן. אם במקרה אני מבקרת בזארה בקניון נניח, ונפשי חפצה בנשנוש לאחר קניות מפרכות, כנראה שאבקר בסניף ארומה או בבית הקפה הראשון שאראה. בכל זאת, קהל שבוי. לעומת זאת אם אני רעבה כנהג משאית לאחר יום עבודה, לא חושבת שאמהר לנסוע לקניון הקרוב למקום מגוריי. היו כבר כמה מסעדות שהפריכו את המיתוס הזה ושאליהן אני מוכנה גם לנסוע לתוך קניון הומה, אבל לקח להן זמן לכבוש את בטני וליבי.

בשל כל אלו, הייתי סקפטית כששמתי פעמיי השבוע אל מסעדת המקדש החדשה באושילנד בכפר סבא. אמנם בחודשי קיומה הבודדים כבר קנתה לה המסעדה הזו שם ברחבי השרון של מקום משובח ואיכותי לבשר, אך בכל זאת קניון ועוד כזה נטול זארה, דבר מוזר בעיניי כשלעצמו. כבר כשנכנסנו למקדש, הבנו שכל קשר בין המסעדה הזאת ובין "קניון" הוא בעצם מקרי בהחלט. אין כאן שום אווירה מלחיצה של רשת בתי קפה, אלא דווקא אווירה אינטימית, רגועה ונעימה ואפילו אין צורך להיכנס לקניון עצמו על מנת להיכנס למסעדה. קיימים מקומות ישיבה בחוץ, אולם בשל החורפצ'יק הנותן אותותיו אנחנו בחרנו באלו שבפנים, שם חם ומזמין הרבה יותר לטעמנו.

השף המסתובב
כבר כשהתיישבנו הבחנו ברוח החיה של המקום. אי אפשר לפספס את השף הצבעוני לירן בלו, שמקפיד לעבור בין השולחנות ולבדוק שהכל תקין אצל הסועדים שלו, ממש כאילו הוא מארח בביתו שלו. לירן מבשל כבר הרבה שנים במטבחים מפורסמים, בין היתר בישל בננה בר ובקורדליה - שתי אגדות שכבר אינן. רואים שלירן חי את המטבח בכל מאודו, מספר בהתרגשות על המנות היומיות (התפריט מתחלף על בסיס יומי לפי חומרי הגלם שבשווקים ולפי גחמות השף, למקרה שתהיתם), מפרט בגאווה את שיטות ההכנה והטיפול המסור והמדויק בבשר שמגיע לכאן.

ועכשיו, עם כל הכבוד לשף, הגיעה השעה לבחון את הכוכב האמיתי של מסעדת המקדש, הלא הוא הבשר. אז אמנם התפריט משתנה כל הזמן, אבל נראה שארוחת הטעימות הזוגית מככבת בו לא מעט ולכן בחרנו להתמקד בה. הארוחה מתחילה בשתי מנות ראשונות לבחירה והיא לא קלה. נתנו לשף הכובש לבחור עבורנו, ולא התחרטנו: התחלנו בתבשיל שעועית וחזה אווז מעושן - המתקתקות של השעועית נתנה ארומה מיוחדת לחזה האווז והשילוב של שניהם היה נעים לחיך. סלט לשון בקר מעושנת היה מיוחד אפילו יותר. הרבה צ'ילי וכוסברה נתנו לסלט נופך מעניין אפילו לפני שהגענו אל הלשון, אשר משדרגת אותו והופכת את המנה הראשונה הזאת למוצלחת וייחודית.

הדבר האמיתי
אבל כל אלו היו רק הכנה לדבר האמיתי שהגיע לשולחן: פלטת טעימות זוגית של כ-650 גרם בשר לצריבה אישית. מה זו צריבה אישית? אז זהו שזה לא מתאים לכל אחד, אך מי שיזרום עם הז'אנר יעוף עמו למרחקים. הבשר מגיע נא, גם אם מטופל בשיטות שונות. אל השולחן מגיעה אבן רותחת ולצידה שומן אווז ומלקחיים. הסועדים מתבקשים למרוח טיפונת שומן על האבן, ואז להתחיל במלאכת הצריבה עד מתי שבא להם. אז למה זה לא מתאים לכל אחד? כי לא לכולם בא להכין לעצמם את האוכל. ולא לכולם בא קצת עשן ונתחים נאים. אבל מי שאוהב, כמונו, שהבשר שלו ורוד בדיוק במידה הנכונה, חוגג כאן עם קונספט הצריבה. ישנם גם נתחים, כמו מכסה האנטריקוט למשל, שחייבים להיאכל בשניה שסיימו להיצרב ולכן הם מושלמים לאופן ההכנה הזה. השליטה באופן ובמשך הצריבה היא שוס אדיר בעיניי והשירות הנפלא של מלצרי המקדש, אשר ממהרים להחליף את האבן בכל רבע שעה באחת חדשה ולוהטת, הופך את החוויה למופלאה וחד פעמית.  והנתחים אתם שואלים? בכל יום כאמור תמצאו על הפלטה נתחים אחרים אבל אצלנו כיכבו פיקניה, פרגית (שהפתיעה והיתה רכה כחמאה עם טעמים מעושנים היסטריים), סינטה מצטיין, חגורת פילה עגל, מכסה אנטריקוט וחזה עוף. אני קצת מתביישת לומר שלא הצלחנו לסיים את הפלטה המפוארת.

 צורבים עצמאית למידת העשייה המועדפת. מקדש (צילום: אסף אברהם)

את הקינוחים למקרה שתהיתם, הצלחנו לסיים היטב. כמעט התעלפתי כשמצאתי בתפריט את הקינוח האהוב עליי בתבל - קראק פאי. כאן הוא מוגש עם קרם פרש והוא ממכר בדיוק כמו שמו. את הקינוח השני - סורבה בשני טעמים מטורפים, לא נשכח עוד הרבה זמן. מילא האננס כוסברה המרענן, אבל סורבה המנגו וצ'ילי היה חוויה יוצאת דופן: בביס הראשון הרגשנו רק מנגו ואז לאט לאט משתלט על הפה עקצוץ קטן וממזרי של צ'ילי. קינוח נפלא לאחר ארוחה קרניבורית. גם המחיר במקדש הפתיע אותנו - ארוחת הטעימות הזוגית שכללה ראשונות, 2 כוסות יין הבית, פלטת טעימות וקינוח עולה 350 שקלים לזוג. לא מחיר שאנחנו מכירים ממסעדות בשרים שוות ברמה כה איכותית. עכשיו רק חסר שיקימו כאן סניף של זארה בקניון ואני בהחלט עוברת לגור בו.

המקדש, עתיר ידע 4, כפר סבא, 053-9384393

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המקדש בפתח תקווה
053-6112621

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח