נגישות
נגישות

נעים להכיר: גל מרענן של מסעדות חדשות באזור השרון

מטבח איטלקי מודרני ומבטיח, אוכל ביתי כשר וטרי ובר קוקטיילים מעוצב תחת כיפת השמיים - השרון ועמק חפר זוכים בחודשים האחרונים בהרבה חידושים קולינריים, שהופכים את האזור לאטרקטיבי ומלא בהפתעות טעימות לכל המשפחה

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 18/07/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אזור השרון הוא בבחינת קרוב-רחוק וזה אולי מה שמנע ממנו שנים להתפתח קולינרית כפי שרבים היו מצפים. זה לא שאין ולא היה, אבל איכשהו רכשו בתי האוכל מוניטין שמקנה תחושה של מעט מדי, ומה שכבר קיים לעיתים קרובות פשוט צפוי מדי. עם זאת, בזמן שבעיר השכנה תל אביב קשה לראות הרבה פתיחות חדשות - באזור השרון יש בתקופה האחרונה פריחה של מקומות חדשים ומגוונים שפונים לכולם – החל ממסעדות שף, דרך רשתות לכל המשפחה ועד אוכל עממי וביתי – יצאנו לבדוק את כל המקומות המרעננים שהגיעו לשרון.

לכל המסעדות הכי מעניינות ברעננה
מסעדות מומלצות בכפר סבא
איפה אוכלים בנתניה?

שגב

השף שגב משה פתח לפני כמה חודשים מסעדת שף כשרה בנתניה הנושאת את השם משה שגב. אמנם המיקום הוא לא מה שמכונה פסטורלי (מתחם הסינמה סיטי החדש ליד האיצטדיון) אך הנגישות הנוחה ושפע החנייה הופכים את הבחירה לנכונה עבור נתנייתים ותושבי השרון שרוצים קולינריה משודרגת, ולא רק כזו שעטופה בלאפה או מתבשלת על פתילייה.

שגב השכיל לשלב כמה אלמנטים טרנדיים בחלל המעוצב, אך עדיין לתת תחושה קלילה שמאפיינת את מנות השרינג הראשונות המוגשות למרכז שולחן, כמו חלה עם עגבניות מגורדות, מלח ים ושמן זית; סלט נבטים עם קשיו וקרמל צ'ילי; גווקאמולה מקסיקני עם קריספי רייס ועוד. בגזרת העיקריות יש קציצות דגים מבושלות ברוטב עגבניות מתובל לצד טחינה קרה ולחם חם (73 שקלים); סנדוויץ' קבב "על השגב" - לחמניות ממולאות בקבב מתובל מוגשות לצד סלט קטן שקדים וטחינה (89 שקלים); סלמון בורגר עם אריסה, ירקות ואיולי (89 שקלים); דג רסננדה - דג תאילנדי מטוגן שמוגש עם אורז לבן, שעועית צלויה, וסלט אסייתי (135 שקלים); ניוקי מוכנים במקום ומוקפצים עם בשר בבישול ארוך, ציר בקר, פטריות צלויות וערמונים (109 שקלים); וסטייק סינטה עם תפוחי אדמה ושעועית ירוקה (149 שקלים). יש כמובן קינוחים פרווה כמו סופגניות עם סוכר וקינמון, מלבי תאילנדי ועוד (42-36 שקלים).
משה שגב, מתחם סינמה סיטי, המחקר 3, נתניה. 053-9427677

משה שגב נתניה (צילום: אנטולי מיכאלו)קולינריה משודרגת. משה שגב נתניה (צילום: אנטולי מיכאלו)

פארו

שף נוסף שנדד כדי להאכיל את אזור השרון ועמק חפר הוא יואב בר, לשעבר שף מסעדת מאראבו, שיחד עם השף איגור וקריוק (לשעבר שף ויקי כריסטינה ו-seatara) גיבש את התפריט של מסעדת פארו החדשה. FARO היא מסעדה שמציעה מטבח איטלקי מודרני ליד מתחם M הדרך, בקומה השנייה, עם נוף לים. מדובר במסעדה מעוצבת, טרנדית, צעירה עם שלל מנות שמחות וצבעוניות, בהן פסטות טריות שנעשות במקום, פיצות שנאפות בתנור הענקי המוצב ליד הבר, קוקטיילים עונתיים, מנות המבוססות על פירות ים, דגים ובשרים טריים. במנות: בוראטה (המיוצרת במיוחד במחלבת עברי) במרק עגבניות שרי צהובות וקראמבל פרמז'ן (62 שקלים); ארנצ'יני פלרמו ממולאים ראגו עגל על רוטב צלפים (52 שקלים); קרודו טונה אדומה (56 שקלים); מגוון פיצות – מטבעוניות ועד עמוסות בשרים, למשל פרשוטו בייבוא אישי מאיטליה (72-46 שקלים); חרס פירות ים עם סרטנים, מולים, וונגולי, ושרימפסים (96 שקלים); פיקטה עגל (82 שקלים) ועוד. ועם האוכל בא התיאבון – בקרוב תושק מעדניית בוטיק לממכר פסטות טריות בעבודת יד וכן גלידרייה ייחודית עם גלידה שנעשית במקום מדי יום.
פארו, מתחם M הדרך, קומה שנייה (מעל בית הפנקייק). 053-9383490

חרס פירות ים של פארו (צילום: אנטולי מיכאלו)איטלקי מודרני על הדרך. חרס פירות ים של פארו (צילום: אנטולי מיכאלו)

מתחם סוהו

ממש מול איקאה נתניה נפתח קניון מסוג חדש - בלי אופנה בכלל, רק על טהרת הקולינריה (קומת הרחוב) ועל טהרת העיצוב (יתר הקומות). מתחם ה-SOHO בפולג מציע בילוי בשלל מסעדות, רובן רשתות מוכרות כמו אגאדיר, טוני וספה, קפה לנדוור, NAGISA SUSHI, Biga, אבל יש גם הפתעות כמו למשל Fat Vinny האיטלקית ופטיסירי צרפתי משובח מבית היוצר של הרשת הצרפתית פול, הנושא את השם לילי'ס פטיסרי - Lilli’s french patisserie שם תפגשו מעדנים מצוינים שמזכירים את האיכות הצרפתית המפונפנת בשיאה.
מתחם סוהו, מפי 5, נתניה

מנת פולנטה של ביגה בסוהו (צילום: גל ינאי)מתחם שלם של אוכל. מנת פולנטה של ביגה בסוהו (צילום: גל ינאי)

מוזס

גם רשת ההמבורגרים מוזס עושה עלייה לנתניה. הסניף שנפתח ביכין סנטר בפולג, על שרידיה של המבורגריה מפורסמת אחרת, מעוצב ומרווח וההשקה כוללת גם את תפריט הקיץ חובק העולם של הרשת. מדובר בגרסאות המבורגרים אהובות מהעבר, שאליהן התווספו גם כמה גרסאות חדשות ומתחלפות, כמו פראנץ' בורגר המוגש עם גבינת שמנת, ריבת בצל, גבינה כחולה, רוטב גבינות חם, טבעת בצל פריכה ונבטי חמנייה; הפורטוגזי - המבורגר עם פסטו, רוטב פירי-פירי, חזה אווז וטבעת בצל פריכה; ומידיל-איסט המוגש בפוקצ'ה, עם טחינה וחלפניו, בצל מקורמל, טחינה ועגבנייה צלויה. רעבים לא תישארו.
Moses, מתחם Y center, נתניה. 053-9383493

ארוחה של מוזס (צילום: רונן מלחן)משתלטים גם על נתניה. ארוחה של מוזס (צילום: רונן מלחן)

באסטיה

ברעננה המנומנמת פועלות כמה מסעדות ותיקות והתושבים משוועים לדם קולינרי חדש. מסעדת באסטיה היא אחת מהבשורות החדשות - היא אמנם נמצאת בתוך קניון רננים הוותיק, אבל בניגוד לקו הקולינרי המוכר של פאסט פוד, הבאסטיה מציעה גרסה של מסעדת שוק עם אוכל טרי ובריא. שפית המסעדה, שרון גבאי (מלימאני בקיסריה), מבטיחה מוזיקה ואווירה, צ'ייסרים ובירות במחירים נגישים ותפריט משמח עם שמות עממיים. בתפריט תפגשו סמטוחה בבאסטיה - פיתה פתוחה עם עוף ובקר, סלט בצל, עגבניות, חצילים שרופים, טחינה, זעתר וסומק (42 שקלים); מנת צ'רלי ביטון - נקניקיות מרגז פיקנטיות, בצל על האש, תפוח אדמה, ביצה, פלפל צ'ומה, לימון כבוש ואיולי שיפקה (46 שקלים); מנת ויקי כנפו - קבב מרגז פיקנטי, בצל על האש, טחינה, חציל קלוי, עגבניות שרופות ובצל על האש (46 שקלים); חומוס עם תבשיל אסאדו שמתבשל שמונה שעות (42 שקלים) ועוד. המקום כשר.
באסטיה, המלאכה 2, קניון רננים, רעננה. 053-9381438

סמטוחה של באסטיה (צילום: רן בירן)בלגן טעים. סמטוחה של באסטיה (צילום: רן בירן)

Roof-Top פרימה מילניום

אם ברעננה אין עדיין מספיק קולינריה חדשנית, אז בגזרת חיי הלילה יש הרבה מה לשפר. בר חדש במרומי הקומה ה-12 של מלון פרימה מילניום ברעננה, Roof-Top, הוא בר חדש על גג המלון עם תפריט קוקטיילים, יינות ונשנושים תחת כיפת השמיים. בנוסף לאלכוהול ולאוכל, נערכות במקום פעילויות קונספט בסגנון "מדע על הבר", הופעות של הרכבים מוזיקליים, ערבי DJ ועוד. תפריט הבר מבוסס על יינות ישראליים, אלכוהול איכותי, מגוון בירות מחבית וקוקטיילים מלאי מחשבה (50-45 שקלים) כמו סמאש ים תיכוני - על בסיס ג'ין טנקרי,  אוזו 12, סירופ שקדים, לימון, מלפפונים ובזיליקום. בגזרת האוכל יש מנות קלילות שכיף לנשנש לצד הדרינק, כמו סביצ'ה דג ים (49 שקלים), לחמא בעג'ין (67 שקלים), ברוסקטת טונה אדומה (49 שקלים), אסאדו בבישול ארוך בלחמניות באן (72 שקלים) ועוד. המקום כשר.
Roof-Top פרימה מילניום, התדהר 2, רעננה

רופטופ בר רעננה פרימה מילניום (צילום: מקס מורון)לשתות על גג העולם. רופטופ בר רעננה פרימה מילניום (צילום: מקס מורון)

Good Morning Sunshine

עוד נדידה משמחת לאזור השרון היא של קבוצת בנדיקט. נכון, מסעדות על בסיס קונספט ארוחת בוקר בכל שעה ביממה כבר יש בשרון (בהרצליה, ביתן אהרון) אבל מאפים טובים באמת זו כבר בשורה והבעת אמון בחך השרוני, ולא זה המבלה בהרצליה פיתוח בקידוד. Good Morning Sunshine by Benedict היא מאפיה חדשה בהרצליה של קבוצת בנדיקט, כשתמהיל המוצרים מורכב משלל מאפים מתוקים ומלוחים הנעשים בעבודת יד. בתצוגה יש כ-20 סוגי לחמים (23-19 שקלים לכיכר), לחמניות, עוגות שמרים ובחושות (42-39 שקלים), עוגיות (39-32 שקלים), מאפים מלוחים (10 שקלים ל-100 גרם), סלטים (39-32 שקלים), כריכים (מ-14 שקלים), ריבות וממרחים. לכו להצטייד בכמה פחמימות טעימות.
גוד מורנינג סאנשיין, אלתרמן 42, הרצליה

בופה של גוד מורנינג סנשיין (צילום: שרית גופן)בוקר טוב. בופה של גוד מורנינג סנשיין (צילום: שרית גופן)

The Butler

דה באטלר, בראסרי ים תיכוני חדש נפתח ממש בימים אלו בנתניה, בתוך מלון הבוטיק מדי טרה, קרוב לחוף הים של העיר. הבראסרי כשר וחלבי ובתפריט יש סלטים, פסטות בעבודת יד, דגים ועוד. במנות: בוראטה על עגבניות שרי צבעוניות, בזיליקום, פלפל חריף, סלסת עגבניות וקרוטונים (48 שקלים); סלט רוקט ואנדיב עם פירות העונה, אגוזי לוז מקורמלים ווינגרט הדרים (49 שקלים); ארנצ'יני עם מוצרלה וקרם עגבניות פיקנטי (42 שקלים); פילה סלמון צלוי (79 שקלים); סינייה מוסר ים (58 שקלים); וריזוטו פטריות (58 שקלים). המקום כשר.
The Butler, מלון Medi Terre, שד' ניצה 20, נתניה

ריזוטו פטריות של The butler (צילום: בן פרידמן)בראסרי חדש בשטח. ריזוטו פטריות של The butler (צילום: בן פרידמן)

למה עוד יש לצפות?

שורה נוספת של מסעדות נפתחות בימים אלו באזור השרון ובכך עתידות לרחיב את מגוון האפשרויות לארוחה טובה באזור: במלונות הצמודים לטיילת בנתניה נפתחים ונפתחו מסעדות בשר, סושי ועוד; בקניון דרורים על כביש 4 עתיד להיפתח סניף נוסף של הטברנה היוונית ברקיז; על כביש החוף ליד מחלף נתניה נפתחו שורה של מסעדות, בהן BP המומלצת והיד עוד נטויה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ