נגישות
נגישות

סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים

כריכים וספיישלים, פיתות מושחתות, מרקים ומתוקים. ממחנה יהודה בירושלים ועד התקווה והפשפשים בתל אביב יפו - המיטב של השווקים במהדורת טייק אווי ססגונית. לגזור ולשמור לסיור הקולינרי הבא

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 23/11/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 קובה ופיתה. צילום: אסף קרלה

השווקים פתוחים והמסעדות והדוכנים שבתוך השוק פתוחים (לרוב) – הזדמנות מעולה לנצל את הימים ה(יחסית) נעימים ולצאת לבילוי קולינרי בשוק. אי אפשר לשבת במסעדות אבל זה באמת מיותר כשמדובר על שוק. שוק אף פעם לא היה מקום שיושבים בו, מקסימום נשענים על הדוכנים.

זה הזמן לקחת כמה מנות מהשפע שיש בכל צעד ולאכול בדרך / בבית / בעבודה / בטבע. אז איפה מנשנשים בשוק ובאיזה שוק אפשר למצוא מה? הכנו מדריך קצר עם כמה תחנות מומלצות למלא מצברים בשיטוט השווקים הבא:

הטרנדים הקולינריים של 2020
יוצאים לבראנצ': המלצות טייק אווי
מנות הצ'יפס הכי שוות

                  מחניודה. צילום: יהב יעקב

מחנה יהודה

השיטוט בשוק מחנה יהודה בירושלים הוא נעים גם במהלך הסתיו והחורף. בין תחנות החובה שכדאי לדגום גם בפורמט קורונה, כשאין אווירה צוהלת וריקודים היא מחניודה.

מסעדת הדגל של שף אסף גרניט שינתה את המסלול לעת עתה וההתמחות היא בכריכים שווים ומושקעים מלאי כל טוב שאפשר לאסוף ולאכול תוך כדי תנועה. בתפריט יש חמש מנות ומידי שבוע ספיישל מתחלף, כשכמה מהמנות מבוססות על קובלה (שילוב של קובנה וחלה) עם שלל מילויים. בין היתר אפשר למצוא כריך צמחוני של כרוב על פחמים עם צ'ימצ'ורי זעתר, קבב תורכי עם מחית פלפלים, קורנביף כבוש, שניצל עם סלט קיסר ועוד.

מחניודה - בית יעקב 10, מחנה יהודה, ירושלים, 0539381555

 קובה ופיתה. צילום: אסף קרלה

קובה ופיתה

מסעדה די חדשה בשוק מחנה יהודה היא קובה ופיתה. במחשבה ראשונה עולה המחשבה של איך זה הולך ביחד, אך במחשבה שנייה זה נשמע כמו שידוך מושלם, במיוחד לחורף הירושלמי. מנת הדגל היא קובה חמו בפיתה - קובה חמו בעבודת יד המוגשת בתוך שני חצאים של פיתה ומעל טחינה לצד עמבה, חריף, צ'ירשי וטחינה (47 שקלים). יש גם מסלולים סטנדרטיים יותר של יחידות קובה חמוסטה או קובה סלק שוחות להנאתן במרק (40-38 שקלים למנה).

המסעדה שנפתחה בשנת 2019 מתמחה במגוון מנות קובה על פי מתכון סודי ומסורתי הנשמר במשפחה כבר יותר מ-50 שנה. המתכונים הם של סבתא סלימה של הבעלים - אוראל חרר ואביב בן אהרון. כשרה בהשגחת רבנות ירושלים.

קובה ופיתה - התפוח 11, מחנה יהודה, ירושלים, 0539417590 

 סל בידוד של יאללה באסטה. צילום: יח"צ

סל פינוקים

רוצים לשלוח סל מהשוק למי שנמצא רחוק או בבידוד? החבילות של יאללה באסטה מביאים גם למי שרחוק את המיטב של השוק וכל זאת תוך תמיכה כלכלית וחברתית לסוחרים בשוק מחנה יהודה. יש כמה סוגי סלים עם הרכבים שונים ויש בהם פיצוחים, חמוצים, גבינות בוטיק, מטבלים, לחמי מחמצת, חלבה, מאפים, עוגות, בירות, מיצים ועוד.

להזמנות: www.machne.co.il/category/מארזי-מתנה-וסלים-מוכנים

  מסעדת איסאן בשוק הכרמל. צילום: אנה ברבדיקוב

שוק הכרמל

שוק הכרמל פחות שוקק ותוסס מבשגרה אך בתי האוכל הרבים שבו בועטים (יחסית) ופעילים. ממש אפשר לשמוע את הקריאות של פעם. אפשר לקחת מנה או שתיים וללכת לשבת בקרבת הטיילת והחוף או לאכול תוך כדי תנועה ברחובות תל אביב.

איסאן

מסעדת איסאן התאילנדית אותנטית ולא מנסה להתחנף לחך המקומי. איסאן הוקמה בידי השפית פריה סקולווראפאט, שעלתה לישראל מצפון תאילנד לפני כ-10 שנים עם חלום להביא את טעמו הייחודי והאותנטי של מחוז איסאן לארץ וזה המקום לאכול בו אוכל תאילנדי מסורתי ועוד באווירת שוק.

בין המנות החורפיות קארי פאנאנג - קארי אדום בתבשיל חלב קוקוס, לוביה, נצרי במבוק, בצל ירוק, בזיליקום, צ׳ילי טרי, שורש גלנגל וג'ינג'ר (טופו / עוף - 54 שקלים, בקר - 58 שקלים, בשר לבן - 64 שקלים, שרימפס 72 שקלים); סאקו - כדורי טפיוקה מאודים במילוי פטריות או בקר קצוץ, שום מטוגן, סוכר דקלים, בצל סגול ובוטנים, מוגש עם צילי חריף וכוסברה (32 שקלים); שיפודי עוף גאי טוט (37 שקלים); וכדאי לקנח בבננה רוטי (29 שקלים). אין ספק שאוכל תאילנדי יחמם אתכם בחורף.

איסאן - Eisan - רבי עקיבא 22, תל אביב, 0539369139

 מסעדת שמש בשוק התקווה. צילום: באדיבות המקום

שוק התקווה

שוק התקווה הוא אחד השווקים הכי אותנטיים שעוד נותרו במרכז הארץ. אמנם לתקופה של כמה שנים פעלה בו מסעדת שף אבל חוזקתו הקולינרית של השוק היא דווקא במסעדות ובדוכנים הוותיקים בטעם של פעם, שנאמנים למקורות, בעיקר העדתיים, ומגישים בהם את אותן מנות פופולריות כבר עשרות שנים.

אווזי

אחד ממעוזי הדגל של שוק התקווה זה אווזי. זה המקום לקחת לדרך פיתה או לאפה עם שיפודים ממגוון אדיר של בשרים כמו פרגית, קבב, לבבות, פילה בקר, כבש, כבד אווז, שקדי עגל ועוד (מ-25 שקלים לשיפוד). תוסיפו סלטים, ממרחים וחמוצים וקיבלתם ארוחה מאוזנת ומשביעה שתשמח כל לב ובטן.

אווזי - אצ"ל 54, שכונת התקווה, תל אביב, 0539443369 

שמש

עוד מוסד קולינרי ותיק ויציב היא מסעדת שמש בשוק התקווה שפעילה כבר יותר מ-60 שנה. אוכל טרי, ביתי, שיפודים, סלטים ותבשילים מאפיינים את שמש כבר עשרות שנים, ועכשיו הפעילות היא בפורמט של טייק אווי. בין המנות שהכי נוח לקחת לדרך הן מנות של קבב, לבבות, שישליק, אנטרקוט, כבש, לבבות אווז, שקדי עגל ועוד (מ-23 שקלים לשיפוד) ואל תשכחו לקנח באחד הקינוחים הקלאסיים של הזמנים בשיפודיות – בוואריה, מלבי או מוס שוקולד (17 שקלים לקינוח).

שמש - התקוה 13, שכונת התקווה, תל אביב, 0539369093 

 קפה יפו בשוק הפשפשים. צילום: באדיבות המקום

שוק הפשפשים

שוק הפשפשים הוא ממש לא רק שוק אוכל. יש בו תמהיל נחמד של אופנה, עיצוב הבית, עתיקות, סדנאות של בעלי מלאכה וגם אוכל כיפי שמשלים את האווירה. לצד דוכני רחוב ותיקים יש כמה שכיות חמדה אותנטיות שהיינו שמחים לפגוש גם במסע בחו"ל.

קפה יפו

קפה יפו הוא מוסד קולינרי ותיק ומשפחתי שקיים כבר משנת 2008 בדגש על אוכל טרי, עונתי ובייצור עצמי. בשלב זה את ההופעות והמפגשים החברתיים החליפו מנות סטייק-בורגרים בטייק אווי שאפשר לאסוף ולאכול בסמטאות שוק הפשפשים האקלקטי או ליד הים. התפריט כולל מגוון המבורגרים מבשר איכותי (מ-56 שקלים); עראייס יפואי (54 שקלים); רול אסאדו מפורק (69 שקלים); פיצות טבעוניות (מ-54 שקלים) ועוד הרבה מנות קטנות וגדולות, טבעוניות, בשריות וצמחוניות וגם מתוקים ומשקאות. בקיצור, כל אחד ואחת ימצאו משהו משמח לאכול.

קפה יפו - עולי ציון 11, יפו, תל אביב, 0539439631

 ראיסה בר. צילום: באדיבות המקום

ראיסה בר

בר האוכל ראיסה עם מנות בהשפעת המרחב הים תיכוני לצד השפעות מהמטבח הצרפתי וכמובן גם היפואי. רוב המנות מבוססות על דגה ופירות ים מהים בשילובים עונתיים כאלו ואחרים. מה לוקחים לדרך כדי לשוטט בין שטיחים ישנים לבין גלביות ססגוניות? סיגר טלה (48 שקלים); עראייס (58 שקלים); צ'יפס הולנדי (32 שקלים); או המבורגר מפנק (מ-66 שקלים; יש גם אופציה טבעונית) יהפכו את השיטוט לטעים יותר.

ראיסה בר אוכל - Raisa bar - רבי יוחנן 8, יפו, תל אביב, 0539377784

 טייגר לילי. צילום: אפיק גבאי

שרונה מרקט

אמנם לא מדובר בשוק קלאסי אבל לחורף זה יכול להיות הפתרון המושלם שכן מדובר בשוק מקורה וסגור. התמהיל של שרונה מרקט בתל אביב הוא אקלקטי למדי ויש בו גם דוכנים של חומרי גלם (בשר, דגים, גבינות, ירקות, פיצוחים ועוד) וגם מסעדות קטנות מכל סוג וסגנון.

טייגר לילי

מסעדה תאילנדית המציעה אוכל רחוב אותנטי. שף יניר גרין משיק לקראת החורף כמה חידושים מחממים. אחד החידושים הוא מרק שוק תאילנדי (66 שקלים) וספיישל צהריים שבמסגרתו בוחרים מנה עיקרית מהתפריט ומקבלים מנה נוספת במחיר מוזל.

בין המנות המחממות והמתובלות אפשר למצוא פאד תאי עוף או בקר או שרימפס או טופו (64 שקלים); פאד קי מאו עוף קצוץ (69 שקלים); גאי מסמאן נאה עוף (76 שקלים); ועוד. ומבין המנות שיש במחיר מוזל הן סלט סום טאם (24 שקלים); יאם טואה עוף או שרימפס או טופו (24 שקלים); קינוח טפיוקה (20 שקלים) ועוד.

טייגר לילי - tiger lilly - אלוף קלמן מגן 3, מתחם שרונה, תל אביב, 0539380556

 מקס ברנר. צילום: נועה קסטל

מקס ברנר

אי אפשר להעביר את החורף בלי מתוקים. אחת מתחנות החובה המתוקות בארץ כבר שנים היא רשת מקס ברנר שחרתה על דגלה מנות מוגזמות נוטפות שוקולד ופינוקים מתוקים אחרים במרקמים שונים. בין שלל הפינוקים תוכלו להעמיס במקס ברנר שרונה מרקט שלשיית מילקי מקס - שלישיית מילקי בטעמים אוראו, בנופי ולוטוס, מוגשים עם צנצנת שברי חלב וצנצנת כדורי וופל (82 שקלים). ויש עוד הרבה אופציות מושחתות להפליא.

מקס ברנר - MAX BRENNER - אלוף קלמן מגן 3, מתחם שרונה, תל אביב, 0539379487

 רחל בשרונה. צילום: אסף קרלה

רחל בשדרה

הרכש החדש של שרונה מרקט הוא דוכן הכריכים השווה של רחל בשדרה שהגיע כל הדרך מירושלים. רחל בן אלול, יוצאת הריאליטי מאסטר שף השיקה בשרונה מרקט דוכן בשם "רחל" עם הסנדוויצ'ים הכי מטורפים שאפשר לדמיין. בכריכים של רחל יש כל מה שאפשר לדמיין ובכל כריך יש בממוצע כ-18 מרכיבים שונים. לרגל ההשקה רקחה רחל את כריך שרונה מרקט המכיל פטריות פורטובלו מוקפצות עם טימין, בצל, בזיליקום ושום, פטה פסטו פיסטוק, טפנד זיתים, מלפפון, ארוגולה, ביצת עין גבינת שמנת, אבוקדו, טחינה גולמית, דבש, תמרים ופרמזן (49 שקלים); והם מצטרפים לנבחרת החלומות שלה.

רחל בשדרה - אלוף קלמן מגן 3, מתחם שרונה, תל אביב

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
יוצאים מהסגר? עולם המסעדנות ממשיך להמתין
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון