נגישות
נגישות

עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים

העיר העתיקה, מחנה יהודה ומתחם ממילא - בצל הקורונה ובזהירות הנדרשת, ירושלים חגיגית מתמיד לקראת חודש הרחמים והסליחות וחגי תשרי, עם כל הניחוחות והצבעים שיש לעיר הבירה שלנו להציע. סיור קולינרי לכבוד השנה החדשה עם מיטב המסעדות הכשרות של ירושלים

מסעדות בירושלים חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 20/08/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 מסעדת הרווי'ס במרכז העיר ירושלים. צילום: דרו מלקובסקי

חודש הרחמים והסליחות, הימים הנוראים וחגי תשרי - למרות ולצד הקורונה ירושלים על המפה. רבים מגיעים לעיר הקודש לסיורי סליחות, לביקור בכותל וגם לטייל בחגי תשרי ברחבי עיר הבירה. האווירה המיוחדת, המקומות ההיסטוריים וההווי הייחודי של ירושלים חוצה קהלים ומגזרים וכל אחד ואחת מוצא את מקומו בעיר שאין שני לה.

גם המפה הקולינרית של ירושלים על השולחן – לפני, תוך כדי או אחרי הסיור כולם רעבים, ובמקום לסחוב את הרעב, זו ההזדמנות לשלב אתנחתא של טעמים וניחוחות. בכל פינה בעיר - ליקטנו את המסעדות המקומיות הכשרות והשוות במקומות הכי אסטרטגיים לשלב בטיול הקרוב שלכם. שנה טובה

מטיילים בבירה: כל המסעדות של ירושלים
בתי קפה מומלצים בירושלים

 צלעות טלה במסעדת כינור בכיכר. צילום: אסף קרלה

כיכר המוזיקה – תפריט טעימות ופטיסרי חדש

כינור בכיכר
כינור בכיכר היא מסעדת שף כשרה הנמצאת בכיכר המוזיקה בירושלים, ממש במרכז העיר, ליד מדרחוב נחלת שבעה ובמרחק הליכה קצר לעיר העתיקה. המסעדה הכשרה והמשובחת היא חלק ממכלול של מסעדות שונות באותה בעלות המשובצות סביב כיכר המוזיקה ששופצה וחודשה מהיסוד ובה פועל גם מוזיאון המוזיקה העברית המוצלח.

לקראת סוף הקיץ ותקופה החגים מציעים במסעדת כינור בכיכר תפריט טעימות שהרכיב השף קובי קטני - ארוחת שף בת עשר מנות בעלות של 190 שקלים לסועד. מה אפשר לאכול לפני ואחרי הסליחות או הטיול? ראשונות מוגשות למרכז השולחן בהן סלט אנדיב עם פקאן מסוכר ווינגרט שרדונה, כבד קצוץ וקונפיטורת בצל, רוסטביף סינטה, ארטישוק ירושלמי קונפי וציפס ארטישוק ירושלמי, גרבלקס סלמון, ועוד. לעיקרית כל סועד בוחר לעצמו מבין אפשרויות כמו פילה סלמון, ריזוטו אפונה, ברוקולי ונענע; חזה עוף עם פולנטה ואספרגוס ברוטב יין; פילה בקר 200 גרם עם גראטן תפוחי אדמה וראגו פטריות; אסאדו עם ירקות שורש; צלעות טלה 200 גרם. ויש גם קינוח של זוג פטיפורים.

במסעדה הענקית והמרווחת יש גם בר משקאות רחב ובו מיטב מותגי האלכוהול המובילים בעולם, בירות מקומיות ומיובאות מהחבית, וקפה של חברת וריניאנו מבית הקלייה הוותיק באיטליה. כשרות מהודרת - רבנות ירושלים.

כינור בכיכר - מעבר בית הכנסת 8, כיכר המוזיקה, ירושלים, 053-4276671

 

הנוף של טורו. צילום: באדיבות המקום

טורו

בלב משכנות שאננים הציורית שוכנת טורו, מסעדת שף ים תיכונית בשרית כשרה, במבנה עתיק שצופה לחומות העיר העתיקה. השף בני אשכנזי (לשעבר איזידורה, פרנצ'סקה, פפה ועוד) הרכיב תפריט שהוא קצת מכל דבר, ולכן הכי ישראלי שיש, עם מנות שמתאימות לכל שעה ביום, ממיטב חומרי הגלם העונתיים. בתפריט מגוון מנות מותאמות לקהל הצמחוני והטבעוני. אם תגיעו בצהריים, תוכלו להנות מ-20% הנחה על כל התפריט.

מה בתפריט? פותחים שולחן עם כבד קצוץ - קרם בצל, סילאן, אגוזי מלך, קורנישונים ובריסקטות. ממשיכים לעיקריות עם טליאטלה שורטריבס – בשר צלעות מפורק, יין אדום, דמי גלאס, ערמונים ותרד או תבשיל שפונדרה 7 שעות – שעועית לבנה, פטריות, דלעת, בצל ושעועית ירוקה. מקנחים בטורטופו שוקולד – שטרויזל שוקולד, פטיסייר קוקוס, פירות יער, מרנג וסורבה פטל.

טורו - Touro - נכון 2, ירושלים, 0537102096
להזמנת שולחן בטורו - Touro

העיר העתיקה - תפריט מתחלף ומסלולי טעימות

 תאנים ממולאות במסעדת האקליפטוס. צילום: באדיבות המקום

האקליפטוס
אחת המסעדות הוותיקות והכשרות בירושלים, שגם זוכה באופן קבוע לדירוגים גבוהים ב- Tripadvisor וכדומה. מסעדת השף של משה בסון מבוססת על מוטיבים קולינריים מקראיים והיא פועלת במתחם חוצות היוצר, ממש בלב העיר, קרוב מאוד לחומות העיר העתיקה, לפארק טדי, לבריכת הסולטן, מוזיאון מגדל דוד ועוד. השף משלב חומרי גלם ארץ ישראליים מובהקים, כאלו שמוזכרים גם בתנ"ך, לצד שיטות הכנה מודרניות.

מה אוכלים? כדי לטעום מגוון יש כמה מסלולי טעימות שבהן משלבים בין המנות המוכרות מהעבר לבין מנות מיוחדות שמשתנות מידי יום לפי המבחר הטרי בשווקים. ארוחות הטעימות זכו בשמות כמו ארוחת שיר השירים (290 שקלים); סעודת שלמה המלך (350 שקלים); משתה מלכת שבא (427 שקלים). עוד בתפריט חציל ממולא בשר, עטוף בטחינה ובאיולי עמבה (56 שקלים); קובה-נייה - טרטר בקר בנוסח סורי בליווי צ'יפס נבלוסיה (56 שקלים); מקלובה (92 שקלים); כבש בחרס בבישול איטי עם ירקות שורש (132 שקלים); סינייה ירושלמית (98 שקלים), ועוד. המסעדה בכשרות צהר.

האקליפטוס - סמטת פלט (בין חטיבת ירושלים 14 לדרור אוליאל), ירושלים, 026244331

לכל המסעדות בירושלים העתיקה

 אל תשכחו להציץ בנוף. כרמא. צילום: באדיבות המקום

עין כרם - קוקטיילים קיציים ושוקולדים עבודת יד

כרמא

מסעדת כרמא ממוקמת בטירה עתיקה בשכונה הכי ציורית של הבירה, עין כרם עם מרפסת שמשקיפה על הרי ירושלים וחוויה כוללת של שלל קינוחים מתוקים שמשלימים את הארוחה לצד תפריט אלכוהול שכולל יינות בוטיק וקוקטיילים קיציים ומרעננים. יש גם אפשרות לטייק אווי ממיטב מאכלי המסעדה.

התפריט של כרמא כולל מנות ים תיכוניות בהשפעות איטלקיות וירושלמיות כמו פוקצ'ת חצילים קלויים עם גבינת פטה ורוקט או פיתה דרוזית ממולאת בבשר טלה, חצילים קלויים וצנוברים, ברוטב טחינה וקולי עגבניות. במקום ניתן להפיק אירועים בהיקף של עד 60 סועדים, באווירה השלווה והרגועה שמאפיינת את עין כרם. פתוחים כל יום עד השעה 00:00.

כרמא - עין כרם 74, ירושלים, 0539439229
להזמנת שולחן בכרמא

 מהנבחרת של עין כרם המתוקה. צילום: באדיבות המקום

עין כרם המתוקה

נקודת עצירה שהיא חובה וגם טעימה ברמות – עין כרם המתוקה היא בית שוקולד עם חצר גדולה לצד מתחם צימרים קסומים וספא על הגג. אם בא לכם להתפנק עם לינה ציורית או רק לעצור לגיחה של מתוקים עבודת יד, זה המקום. המטבח מייצר קולינריה משובחת של ארוחות בוקר ועסקיות צבעוניות ובריאות. אפשר גם לערוך אירועים קטנים במקום ולשלב ספא מפנק.

כל השוקולדים ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל ובהשגחת הרבנות ירושלים. תוכלו להצטייד בפרלינים, טראפלס ומרציפן לצד מארזים וקופסאות מפנקות, טבלאות שוקולד ועוד המון אופציות קסומות ומגרות לכל המשפחה.

עין כרם המתוקה - מבוא השער 3, עין כרם, ירושלים, 0539384314

 מסעדת סימה ליד שוק מחנה יהודה. צילום: באדיבות המקום

מחנה יהודה - קובה, מעורב ירושלמי וחומוס

סימה
יש מי שאוהב לסיים את הטיול בעיר הקודש בשוק מחנה יהודה, מעין שילוב מוצלח של קודש וחול. מחנה יהודה מציע לצד שלל דוכנים צבעוניים ואווירה אותנטית קסומה, גם מסעדות רבות ואוכל רחוב ססגוני. מסעדת סימה ברחוב אגריפס בשוק מחנה יהודה בירושלים היא מסעדה מזרחית כשרה המציעה אוכל ביתי, בשרים ותבשילים כבר יותר מ-50 שנה, משנת 1969. סימה, שעלתה מעירק, היא שם דבר ואת האוכל המוגש כאן אפשר לאכול במקום או לקחת בטייק אווי. מדובר במקום ספוג אווירה ומורשת שרבים זכו לאכול בו לאורך השנים ויש מי שהמאכלים יזכירו לו את בית אמא או סבתא.

מה בתפריט? קובה נבלוסיה עם טחינה (22 שקלים); ממולאים של כרוב ועלי גפן (31 שקלים); טורשנה - קציצות בקר אפויות (67 שקלים); מנות בשר ודגים על הגריל כמו לבבות, פרגית, קבב סימה, שווארמה, מעורב ירושלמי, אנטרקוט, כבד אווז, צלעות ועוד (מ-72 שקלים); מגוון מרקים עדתיים כמו דושפרה, קובה, רגל, עדשים ועוד (מ-30 שקלים) וכן מנות חומוס, סלטים ועוד.

סימה - אגריפס 82, מחנה יהודה, ירושלים, 053-8094259

מסעדות בשוק מחנה יהודה. הרשימה המלאה

 מסעדת ג'וי גריל האוס בממילא, ירושלים. צילום: אסף קרלה

ממילא - מנות שף מול החומות

ג'וי גריל האוס
במתחם ממילא, פסע משער יפו והעיר העתיקה, פועלת מסעדת joy גריל האוס הכשרה ובה מציעים בילוי קולינרי באחד המקומות התוססים בעיר ובאווירה בינלאומית יוקרתית. ג'וי גריל האוס נמצאת במרחק הליכה של כשבע-עשר דקות מהכותל והעיר העתיקה, במבנה יפיפה שבו שהה הרצל בזמנו בביקורו היחיד בארץ. אפשר לשבת במרפסת החיצונית ולצפות בחומות ירושלים.

התפריט מגוון ואקלקטי ומבוסס על אוכל ישראלי פופולרי בדגש על בשרים על הגריל. זה המקום לפתוח שולחן עם 10 סוגי סלטים, מטבלים ופוקצ'ה ללא הגבלה (19 לסועד בהזמנת מנה עיקרית, 65 שקלים לסועד ללא עיקרית). מנות ראשונות כמו כבד קצוץ (34 שקלים); קרפצ'יו בקר (56 שקלים); סיגרים ממולאים בשר (52 שקלים); נקניקיות מרגז חריפות (68 שקלים); סטייק אנטריקוט 300 גרם (166 שקלים); מדליוני פילה בקר (172 שקלים); קבב (82 שקלים); סינייה קבב "מזרח ירושלים" (86 שקלים); ועוד מנות בשר וגם דגים ותוספות. כשר למהדרין.

ג'וי גריל האוס - Joy - ממילא 13, שדרות אלרוב ממילא, ירושלים, 053-9344961
להזמנת שולחן בג'וי גריל האוס - Joy

מסעדות בשדרות אלרוב ממילא

מרכז העיר - תפריט טבעוני ובייקון כשר למהדרין

פלומינו

ירושלמים, תתחדשו. פלומינו, בר מסעדה חלבי חדש נפתח בלב העיר עם אוכל איטלקי עדכני בבריזה ירושלמית למהדרין. אין ירושלמי שלא מכיר את המבנה העגול מעל גן העצמאות, עכשיו יש שם חיים. בואו לבקר.

מתמקדים כאן בחווית השרינג ובמנות חלוקה לכל השולחן מה שיאפשר לכם לטעום הרבה לפני השובע הגדול. ויש כאן לא מעט אופציות מעולות. קרודו די טונו, פרוסות טונה אדומה על ירקות חתוכים וסלסה חריפה. סופלי זעפרן, כדיורי ריזוטו פריכים על קרם רומסקו. פריטי מיסטי, נתחי דג ים וזוקיני פריכים בבלילת בירה לצד איולי לימון כבוש. בימי שישי יש תפריט בראנץ' בשעות הבוקר. האפי האוור מידי יום בין השעות 18:00 – 21:00. המקום כשר בפיקוח ארגון רבני צהר.

 מסעדת נוקטורנו במרכז ירושלים. צילום: באדיבות המקום

נוקטורנו
באחד האזורים המקסימים בירושלים, אזור רחוב בצלאל, פועל מוסד ירושלמי ותיק ששומר על רמתו ומארח קהל קבוע לצד מטיילים ומבקרים. בית הקפה-מסעדה-בר הירושלמי נוקטורנו מציע חוויה קולינרית-תרבותית במרכז ירושלים, באווירה ביתית. במקום מוגש אוכל חלבי, צמחוני וטבעוני כשר על פני שלושה מפלסים בעלי אופי שונה ומגוון.

מבחינת תפריט, הכול מוכן במקום מחומרי גלם טריים ועונתיים המגיעים מידי בוקר מהשוק. טבעונים יכולים ליהנות מתפריט עשיר ומגוון ולא רק מכמה מנות בודדות כמו ברוב המקומות. בתפריט יש כריך נוקטורנו טבעוני עם פטריות, טחינה וירקות (53 שקלים); כריך סלמון מעושן (57 שקלים); כריך טונה מעושנת (57 שקלים); קיש טבעוני עם סלט אישי (53 שקלים); מגוון סלטים (מ-54 שקלים); המבורגר טבעוני ושווארמה טבעונית (65 שקלים); מגוון פסטות (מ-54 שקלים); מיני קינוחים כמו פאי פקאן, פאי תפוחים, פאדג' שוקולד, פאי לימון ועוד (30 שקלים).

נוקטורנו - בצלאל 7, ירושלים, 053-9438559
להזמנת שולחן בנוקטורנו

 בורגר עם בייקון כשר במסעדת הארוויס. צילום: דניאל לילה

HARVEY'S ו- BURGER SHACK HARVEY'S

הארוויס היא מעשנת העץ היחידה באזור ירושלים ויש לה גם אחות צעירה בשם BURGER SHACK HARVEY'S. לקראת הקיץ ועונת החגים רעננו במסעדות הבשרים הכשרות של שף חיים (הארווי) סנדלר את התפריטים והוסיפו מגוון רחב של מנות חדשות בשריות וגם צמחוניות. שתי המסעדות נמצאות ממש בלב ירושלים, במרחק הליכה מכל המקומות החשובים, ודי באמצע הדרך בין העיר העתיקה ושוק מחנה יהודה, סמוך לדרך יפו.

בתפריט החדש לקיץ 2020 מציעים מגוון מנות פתיחה כמו טאקוס צלעות, טקסס ברביקיו נאצ'וס (45 שקלים); פופקורן צ'יקן (49 שקלים); סלטים עם בשר כמו סלט סמוקהאוס (58 שקלים) וסלט ברביקיו סטייל; סינטה 4 שעות בעישון עץ היקורי (38 שלים ל-100 גרם); פלטות בשרים מעושנים בין 12 ל-18 שעות בהרכבה אישית ובהם בריסקט, בשר צלעות מפורק, צ'וריסוס ועוד; מבחר סנדויצ'ים עם בשרים בג'בטה (מ-58 שקלים); 240 גרם מדליוני פילה בקר (158 שקלים); 300 גרם סטייק אנטרקוט (156 שקלים), ועוד.

במסעדת הארוויס בורגר שאק החדשה שנמצאת לא רחוק מתמחים בהמבורגרים עסיסיים על בסיס בשר טרי מנתחי בקר מובחרים שנטחנים במקום מדי יום עם שלל תוספות והרכבים, למשל המבורגר אמריקאי עם בייקון כשר (מ-36 שקלים להמבורגר 125 גרם).

כשר למהדרין.

הרווי'ס - Harvey’s - בן שטח שמעון 7, ירושלים, 053-9443882

 קפה שלוה, ירושלים. צילום: אסף קרלה

ג'ויה

ג'ויה הירושלמית ממוקמת במתחם יס פלאנט ותרפד אתכם כל הדרך מאולמות הקולנוע אל המציאות. צחקתם, צרחתם, התרגשתם עד דמעות – עוברים מנשנוש קליל של פופקורן לדבר האמיתי וממשיכים את הבילוי עם תפריט מגוון ומפנק. עם איזה מגש תרצו לחתום את הטרילוגיה?

הפיצות של ג'ויה: טרטופו עם מסקרפונה כמהין, מוצרלה, פטריות, פרמז'ן ובזיליקום. פלורנטין עם קרם מסקרפונה, מוצרלה, פרמזן, תרד, גבינת עזים וביצת עין. הגרסה הסיציליאנית עם פרמז'ן, ריקוטה, בצל מקורמל, ארטישוק, עגבניות שרי, בזיליקום ובלסמי מצומצם.

Joya - ג'ויה ירושלים - נעמי 4, ירושלים, 0532487381
להזמנת שולחן בJoya - ג'ויה ירושלים

קפה עץ ציון

בשכונת ארנונה שוכן לו בשלווה קפה עץ ציון עם אוכל איטלקי בוויב כפרי שעושה חשק להתאמץ קצת ולהגיע לפאתי העיר לשעה של שלווה ופסטורליה. אפשר לחגוג במקום אירועים פרטיים, משפחתיים וימי הולדת עד 25 משתתפים.

לצד ארוחות הבוקר, פיצות ופסטות, סלטים וכריכים – יש כאן מקום של כבוד לפינוקים ובדגש על גבינות, אבל לא רק. פלטת גבינות זוגית מפנקת עם יין, מאפים איטלקיים (ספוליאטלה) עם דפי חמאה, גבינת ריקוטה וגרידת תפוז ועוד ועוד. האוויר בשעות הערב מתחיל להיות לו נעים ואתם מוזמנים להתמקם במרפסת המרשימה והירוקה.

קפה עץ ציון - coffee etz zion - כפר עציון 21, ירושלים, 0536315672

אפנדי

זוכרים את הפעם האחרונה שהייתם בטורקיה? אם בא לכם לחוות את הקולינריה המקומית, יש את אפנדי, מסעדה טורקית למהדרין בגבעה הצרפתית (ליד הפסל הלבן). ההתמחות של המסעדה בבשרים ומאפים מיוחדים מהמטבח הטורקי שיוצאים כאן ישר מהטאבון. כמובן, גם תה טורקי יש כאן, אפילו נרגילות. כשר למהדרין.

מה בתפריט? פותחים בפידה, מאפה בצק טורקי בטאבון עם בשר וביצה קשה או קציצו אפנדי ברוטב חריימה. ממשיכים עם עיקריות (מוגש עם 2 תוספות) - אלטי זימלי איסטנבול, נתחי כבש בטאבון בתוספת עגבניות, פלפל חריף ועוד או סקנדר קבבה, נתחי בשר ברוטב מחמאה ועגבניות צלויות על מצע בצק. מקנחים בקפה טורקי.

מסעדת אפנדי - ירושלים, 053-6318343
להזמנת שולחן במסעדת אפנדי

מוזיאון ישראל - ארוחת בוקר מפנקת

קפה שלוה
קפה שלוה הוא בית קפה בסגנון איטלקי ים-תיכוני ועסק חברתי אמיתי שבו עובדים אנשים עם מוגבלויות. בית הקפה נמצא באזור מרווח של ירושלים, במרחק נסיעה קצר מקריית המוזיאונים (מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע, מוזיאון ארצות המקרא וכך הלאה) וליד כמה פארקים כך שנוח לטייל ולהגיע אליו בקלות. בית הקפה הוקם במטרה להגביר את המודעות לשילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה וחרת על דגלו את ערכי הסובלנות החברתית וקבלת האחר. בית הקפה מספק הזדמנויות תעסוקה והתמחות לצעירים המשתתפים בתוכניות של שלוה ומשמש כמודל לשילוב מוצלח בעבודה.

בבית הקפה הכשר חלבי מגישים ארוחות בוקר ייחודיות (38 שקלים לארוחת בוקר לילדים, מ-58 שקלים לארוחת בוקר למבוגרים); מנות פתיחה כמו צזיקי, סלט טונה, צלחת גבינות קשות(16-8 שקלים); עלי גפן וכרוב ממולאים ברוטב לימון על מצע ציזיקי, שבבי פיסטוקים ושמן זית (38 שקלים); כריכים (מ-38 שקלים); פסטות (מ-46 שקלים); מאפים (מ-10 שקלים); פיצות טריות (מ-44 שקלים); מנות דגים (מ-98 שקלים); וגם קינוחים מפנקים.

קפה שלוה - דרך שלוה 1, ירושלים, 053-9375394

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
יוצאים מהסגר? עולם המסעדנות ממשיך להמתין
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם