נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בעשורים האחרונים נתניה הצליחה למצב את עצמה כמעצמה של אוכל רחוב. והאמת היא שעם מוסדות כמו הטורקיה הקטנה, בונז'ור באגט והפלאפל של טובה (המקום היחיד שבו תוכלו להזמין מנה של פלאפל וסביח העונה לשם סביח), זה לא ממש מפתיע. אבל חוץ מאוכל רחוב מעולה, בנתניה פועלות גם מספר מסעדות שבפירוש מצדיקות נסיעה מיוחדת לעיר. בכתבה שלפניכם תמצאו את כולן. מכירים מסעדות נוספות שכדאי לגלות? שתפו אותנו בתגובות.

המוסדות הקולינרים של תל אביב
מסעדות מומלצות באשדוד
המסעדות הכשרות הטובות בארץ

סופלקי

סופלקי היא טברנה משגעת, שכל פינה בה צועקת "יאסו!”. במרחב העצום של סופלקי (1000 מ"ר), המשקיפה על הים התיכון, אפשר להרגיש לכמה שעות כאילו שהפלגתם ליוון. על התפריט של סופלקי חתום השף אורי ארנון (ויקטוריה, ארנולד'ס, אנגוס), שהצליח כמו תמיד לקלוע בול לטעם של הקהל המקומי, מבלי לגרום עוול למטבח המקורי שעליו מתבסס התפריט. בסופלקי תוכלו להתענג על גירוס משובח באמת, מוסקה אותנטית לחלוטין וקפטדס פשוט מצוינות. בביקור הבא שלכם במקום אל תשכחו להזמין לצד האוכל איזה קוקטייל טוב, עם עדיפות לקוקטייל על בסיס אוזו, להשלמת החוויה היוונית.
אסור לפספס: מיקס פפו שווילי (עשר טעימות קרות קטנות המוגשות לצד לחם וזיתים) הוא יופי של פתרון לאלו מכם שלא אוהבים להתלבט.
סופלקי, המלכים 35, נתניה. טלפון:053-9377029
להזמנת שולחן בסופלקי

סופלקי (צילום: באדיבות המקום)אל תשכחו להזמין אוזו. סופלקי (צילום: באדיבות המקום)

אלבמה

מה עוד אפשר לכתוב על מסעדת אלבמה שטרם נכתב? שמדובר במקום ששם את נתניה על מפת הקולינריה הארצית? שההקפדה על טכניקות העישון המסורתיות היא דוגמא ומופת למקצועיות? שכשהנתחים כל כך איכותיים, לאף אחד לא באמת אכפת שהעיצוב של המקום מינימליסטי עד בלתי קיים? הסופרלטיבים שמורעפים על המסעדה המפורסמת מטבע הדברים לא מורעפים עליה לשווא: מדובר באחת מחמשת מסעדות הבשרים הטובות ביותר בארץ, הדוגלת בפשטות ובכמה שיותר ממנה. במקום מוגשים שתי ארוחות בלבד: האחת כוללת ארבעה סוגי בשרים והשנייה כוללת שבעה. הבשרים מגיעים בליווי של פתיחים כמו כרוב כבוש ותבשיל שעועית ולמרות שכבודם במקומו מונח, חשוב מאוד להקפיד שלא להתמלא מהם לפני שמגיעים לבשר. ודבר חשוב נוסף: אל תנסו להגיע לאלבמה מבלי להזמין מקום, כי חבל על הנסיעה עד אזור התעשייה של נתניה.
אסור לפספס: את העובדה שאלא אם כן אתם מתכוונים להסתפק במים מהברז, טוב תעשו אם תזכרו להביא את השתייה מהבית.
אלבמה, פנקס דוד 47, נתניה. טלפון: 053-4362880

B12 MEAT STATION

אותו בעל חזון שהקים את מסעדת אלבמה, עומד גם מאחורי מסעדת B12 POLEG STATION. הכוונה היא כמובן לדובי שטיינברג, האיש ובעיני רבים, האגדה. במסעדת הבשרים השנייה שמככבת ברשימה האקסקלוסיבית שלנו, מגיש שטייינברג נתחים מובחרים מזני בקר שגדלים ברמת הגולן, לצד מגוון רחב של בירות איכותיות מכל רחבי הגלובוס כמו לה שוף, שימאי בלו וויינשטפן. גם כאן, בדיוק כמו באלבמה, לא מאמינים בתחכום או חלילה בהתחכמויות ופשוט נותנים לבשר המשובח לדבר בעד עצמו. וכמה טוב שכאלה הם פני הדברים.
אסור לפספס: האסאדו שמוגש במקום מבלה 14 שעות במעשנה לפני שהוא מוגש לסועדים וזה תענוג אמיתי לראות איך הבשר מחליק מהעצם בחסות כוח המשיכה בלבד.
B12 MEAT STATION, גיבורי ישראל 22, נתניה. טלפון: 053-4277446

B-12 (צילום: באדיבות המקום)נותנים לבשר לדבר. B-12 (צילום: באדיבות המקום)

שלושת הקצבים

שלושת הקצבים היא מסעדת הבשרים השלישית שזכתה להתברג לרשימת המסעדות הטובות בנתניה אך בניגוד לשתיים האחרות, הפעם מדובר במסעדה כשרה. יחד עם זאת, בדומה לאלבמה ול-B12, גם בשלושת הקצבים את התפקיד הראשי בהצגה תופסת האיכות הנדירה של הבשרים המוגשים במקום. שמה של המסעדה מרמז על הייחוס המשפחתי שלה: מדובר בבייבי החדשה של משפחת הקצבים שמנהלת את אחת הקצביות המפורסמות ביותר בארץ, כשהכוונה היא כמובן לאטליז בוארון הנתנייתי. נראה כי השילוש הקדוש הכולל מגוון סלטים עצום, נתחים מובחרים ויינות מיקבי בוטיק, גם הפעם מספק את הסחורה ובענק.
אסור לפספס: מנת סטייק רוסיני או בשמה המלא מדליוני פילה בקר (250 גרם) המוגשים בליווי נתחי כבד אווז (120 גרם). בשתי מילים – שחיתות בצלחת.
שלושת הקצבים, ברקת ראובן 16, נתניה. טלפון: 053-9377038

שלושה קצבים (צילום: באדיבות המקום)גן עדן קרניבורי. שלושה קצבים (צילום: באדיבות המקום)

קזה מיה

קזה מיה היא אחת המסעדות הוותיקות בעיר, שללא ספק עושה משהו נכון. הרי לא לחינם היא תחגוג בקרוב ארבעה עשורים להיווסדה. בקזה מיה יש אווירה נוסטלגית שגורמת לכם להרגיש כאילו ששנות ה-80 לא באמת נגמרו ואנחנו מתכוונים לזה במובן הטוב ביותר האפשרי. מעבר לאספרסו המשובח ולשירות המשפחתי, מגישים בקזה מיה מבחר נאה של פיצות, פסטות, סלטים ואנטיפסטי, לצד ריזוטו, מנות איטלקיות המבוססות על חזה עוף או כבד עוף ואפילו שלושה מרקים מצוינים. עוד נציין שהמקום כשר בהשגחת בד"ץ.
אסור לפספס: פיצת קווטרו פורמג'ו, שמדיפה ניחוחות של רוקפור איכותית, היא המנה המושלמת עבור כל מי שתמיד חסר לו עוד איזה סוג של גבינה על הפיצה.
קזה מיה, הרצל 10, נתניה. טלפון: 053-9442391

פינוקי האוכל של כרמל

פינוקי האוכל של כרמל, היא מסעדה ותיקה נוספת, שפועלת בשוק של נתניה מאז 1985. המסעדה ממוקמת במעלה השוק ומגישה מנות טריפוליטאיות שנדיר ביותר להשיג בימינו. יש אפילו שהיו מתארים את המטבח של כרמל נפתלי, שמבשל יחד עם אשתו עליזה ובנם מומי, כאוכל טריפוליטאי "הארד קור". זה לא שחסרות מנות מוכרות ואהובות כמו מפרום משובח, כמונייה או צ'רשי, אבל לצד המנות היותר מפורסמות, מגישים במקום גם מנה מופלאה של מצ'ומה (ארבע קיבות של פרה ברוטב חריף) וכן מנה לא פחות ממושלמת של עסבן (קיבה ממולאת בתערובת של בשר ראש ושקדי ולב עגל). בקיצור ולעניין, אוכל טריפוליטאי שלא מתחנחן או מתחנף לקהל המקומי, אלא נשאר נאמן לעצמו ולמסורת.
אסור לפספס: טבחה בסלק היא תבשיל של עלי מנגולד, שעועית ולחי עגל. לא יודעים מה איתכם, אבל בצד שלנו הריר כבר מכסה את המקלדת.
פינוקי האוכל של כרמל, היהלום 5, נתניה. טלפון: 053-9442380

צ'צ'ו

את רשימת המסעדות הטובות ביותר בנתניה, בחרנו לחתום עם מסעדה טריפוליטאית נוספת, שסיפורה המרתק החל לפני יותר מחצי מאה. ויקטור (צ'צ'ו) טורי, שניהל מסעדה קטנה בטריפולי, עלה ארצה בשנות ה-60 עם אשתו ובחר להקים מסעדה דומה בישראל. המיקום שבחר לפתוח את המקום החדש שלו, שבו פועלת המסעדה עד היום, הוא מתחם החנויות הצעיר שיהפוך לימים לשוק ההומה של נתניה. צ'צ'ו נפתחה רשמית ב-1963 ואילו כיום היא מנוהלת על ידי הבנים של ויקטור, נתן ויצחק. בצ'צ'ו מגישים מגוון רחב של מנות טריפוליטאיות משובחות כשבין היתר מדובר במפרום, תבשיל שעועית עם בשר בקר, צ'ירשי, חריימה, קוקלה ועוד הרבה מטעמים מופלאים אחרים.
אסור לפספס: זה לא ממש משנה מה אתם מתכוונים להזמין (כי כל המנות של צ'צ'ו מצוינות), רק אל תשכחו לסיים את הסעודה עם קרם הבוואריה המתבקש.
צ'צ'ו, שוהם 10, נתניה. טלפון: 053-9442403

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא