נגישות
נגישות

המסעדות הכשרות הטובות בתל אביב

כשרות היא לא בדיוק מילה נרדפת לקולינריה התל אביבית, אבל באופן מפתיע, בעיר ללא הפסקה לא חסרות מסעדות כשרות רבות שלא מוותרות על אוכל איכותי וחומרי גלם משובחים - איגדנו עבורכם את המסעדות הכשרות המפתיעות והמומלצות ביותר בתל אביב

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 09/07/2020, 0:00 תאריך עדכון: 08/01/2024, 10:44
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 סלטי הבית של אווה סאפי הכשרה (צילום: סולל פקיאל)

הדור החדש של המסעדות הכשרות בתל אביב, מצליח לשבור מיתוסים ולנפץ סטיגמות שרווחו כאן שנים ובצדק. עדיין נמנעים מבשר מוכשר ולא מתקרבים לקינוחים כשרים במסעדות בשריות? הגיע הזמן שתתקדמו. הביקוש למסעדות כשרות שמגישות אוכל איכותי נענה בעשור האחרון ובגדול. טובי המסעדנים של ארצנו הקטנטונת נענו לאתגר והקימו מסעדות שכל קשר בינן לבין הסטיגמות הישנות מקרי בהחלט. מחפשים מסעדת שף כשרה שתספק לכם חוויה מהודקת? ברשימה שלפניכם תמצאו את הכשרות הטובות ביותר הפועלות כיום בבירת הקולינריה של ישראל.

מדרום עד צפון: מסעדות כשרות מומלצות בכל הארץ
עולים לאכול: מסעדות כשרות מומלצות בירושלים

ל'אנטריקוט - בשר

במסעדת הבשרים ל'אנטריקוט כבר ציינו יום הולדת 18 שזה אומר כמעט שני עשורים של התמחות בבשר משובח וכשר באווירה יוקרתית ומוקפדת. ל'אנטריקוט היא מסעדה כשרה למהדרין ובין מנות הדגל אפשר לאכול קרפצ'ו בקר - בשר דק טרי מתובל בשמן זית, לימון, מלח גס וחומץ בלסמי, מוגש עם לחם בירה שנאפה במקום (42 שקלים); מגוון סטייקים בהם סטייק אנטרקוט 250 גרם (120 שקלים); פילה בקר ברוטב יין  (143 שקלים); מיקס גריל עם צלעות טלה, נתחי פרגיות, קבבוני אנטרקוט ועוד (154 שקלים); מנות דגים ועוד.

כשרות: כשר למהדרין, שמיטה לחומרא - משגיח במקום; הבשרים בהשגחת הרב מחפוד.

 בשר כשר למהדרין של ל'אנטריקוט בתל אביב (צילום: דן פרץ)

דקא – דגים, שף

מסעדת הדגים הכשרה דקא היא מסעדת שף מהוותיקות והמוקפדות בתל אביב. כבר שנים שהיא פועלת בלב אזור שידע תהפוכות וממשיכה למשוך קהל איכותי של חובבי דגים טריים. השף רועי כהן הרכיב תפריט חלבי בשילוב דגה ומנות נלוות. בין מנות הדגל של דקא: מרק בויאבז כשר בניחוח תפוז פרנו וכוסברה (54 שקלים); דגים טריים מהים התיכון, שלמים או מפולטים, מוגשים עם מבחר תוספות, שעליהם משלמים לפי משקל (לוקוס לבן 460 שקלים לק"ג, בר ים 430 שקלים לק"ג, חגיגה זוגית – טונה, סלמון ולברק 450 שקלים לק"ג); פילה בס צלוי על הפלאנצ'ה (112 שקלים); קבב דג ים בתבשיל תרד וחומוס (125 שקלים) ועוד.

כשרות: כשר חלבי למהדרין.

 תפריט משולב חלבי ודגים בדקא (צילום: מלי בן שימול)

רג'ינה בתחנה – ים תיכונית

במבנה עתיק ומשוחזר במתחם התחנה בתל אביב, פסע מחוף הים, פועלת מסעדת רג'ינה המציעה תפריט של מנות פיוז'ן ישראלי, לצד מנות ממטבחי עדות. רג'ינה היא מסעדה יוצאת דופן בנוף הקולינרי בארץ ובטח בנוף הקולינרי של תל אביב: היא כשרה למהדרין, ואולי היחידה בארץ בסגנון בכשרות חב"ד. רג'ינה בבעלות אברהם ארבוב, חבד"ניק, תל אביבי, רב לשעבר בתפוצות, ועם זאת יש בה קהל חילוני ודתי כאחד.

מה יש בתפריט של רג'ינה? פוק'צה סלמון מעושן עם בצל סגול, צנונית, פלפל חריף, עשבי תיבול ואיולי צ'יפוטלה (68 שקלים); פטה כבד עוף - עם ריבת בצל וטוסטונים (48 שקלים); פסטה ארטישוק (62 שקלים); תבשיל דג בנוסח (72 שקלים); נתח אסאדו (98 שקלים); פלטת בשרים זוגית (280 שקלים).

כשרות: בכשרות מהודרת של חב"ד.

רג'ינה בתחנה - מתחם התחנה, תל אביב, 053-9428604

 כשרה למהדרין ליד חוף הים. רג'ינה (צילום: דוד ששון)

לחם בשר - בשר

"לחם בשר" היא רשת מסעדות בשר כשרה למהדרין בפריסה ארצית המשלבת בקונספט ייחודי בין שני חומרי גלם אהובים על סועדים רבים – לחם ובשר. יש משהו בחיבור העוטף הזה שיוצר ארוחה שלמה ולא פחות חשוב למקפידים על כשרות – כשרה בלי הצורך בתחליפים ובוויתורים.

בין המנות הפופולריות ברשת, המחזיקה בסניף בנמל תל אביב: סינייה טלה - ראגו טלה וירקות שורש בבישול ארוך, גלדי בצל וקוביות חציל, סוכריות שרי, גרגירי חומוס, צנוברים, עשבי תיבול ותבלינים ארומטיים במחבת עטופה בבצק לוהט (96 שקלים); פוקצ'ה ראגו עם רוטב עגבניות, ראגו בקר, פלפל קלוי וזיתי קלמטה (42 שקלים).

כשרות: כשרות מהודרת של הרב מחפוד

לחם בשר - האנגר 14, נמל תל אביב, 053-9427409

 תפריט חדש בלחם בשר (צילום: סטודיו קפה קפה)

אווה סאפי – מרוקאית

על גבול נווה צדק פועלת מסעדת אווה סאפי, מסעדה מרוקאית משפחתית כשרה וצבעונית שהקימו האחים שמעון ומיקו ברק על בסיס התבשילים מהבית. במסעדה המרוקאית מציעים תפריט עשיר ומגוון המתאים גם לחלוקה של חברים ומשפחה, והכל בחלל מעוצב עם כמה זירות ישיבה ותוך הגשה בכלים מסורתיים. חלק מהאביזרים והרהיטים הובאו ממרוקו והסגנון הוא חיבור של מסורתי ומודרני.

בתפריט אפשר למצוא מנות קלאסיות מהמטבח המרוקאי, בדגש על תבלינים וחלקי פנים כמו מגש סלטים מרוקאים (49 שקלים); פסטל ים - משולשי בצק פריכים במילוי מוסר ודניס (46 שקלים); סיגר בקר (3 יחידות, 55 שקלים); פסטייה במילוי בשר טלה בבישול ארוך, פרגית צלויה, טנזיה ושקדים (56 שקלים); קציצות דגים של שישי (52 שקלים); טאג'ין בכלי חרס מסורתי (69 שקלים); קוסקוס עבודת יד של סוליקה עם ירקות שורש וגרגירי חומוס (69 שקלים) ועוד.

אווה סאפי - השחר 8, תל אביב, 053-6112129

 משלבת אותנטיות ועדכניות בנווה צדק. אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)

MeatKitchen – מסעדת שף

מסעדת השף מיטקיטצ'ן הבשרית הכשרה בניצוחו של השף נדב נצר עברה לפעול בנמל תל אביב, ולשורותיה הצטרף גם השף הראל עמרם (לשעבר יפו תל-אביב ומסה). מיט קיטצ'ן שוכנת בחלל גדול ומושקע שעיצב ירון טל ובה 350 מקומות ישיבה, כולל מרפסת המשקיפה לים.

יש בתפריט כמה מנות מיתולוגיות לצד כמה חידושים מרעננים, למשל טרטר פילה בקר עם קרם שום שחור, מח עצם, טוסטונים ועוד (72 שקלים); שקדי עגל (76 שקלים); כבד אווז בקציפת קרמל מלוח, צ'ורוס, קרמבל פקאן וקינמון (79 שקלים); סוכריות שפונדרה (68 שקלים); סינטה נברסקה 300 גרם (155 שקלים); טורנדו רוסיני (197 שקלים); צלעות טלה (205 שקלים) ועוד.

כשרות: רבנות תל אביב, בשרים רובם חלק וירק גוש קטיף.

MeatKitchen - יוסף יקותיאל 4, ביתן 27, נמל תל אביב, 053-9443055

 בשרים כשרים ומרפסת שצופה לים. MeatKitchen (צילום: נמרוד סונדרס)

ק-פה האנוי - אסיאתית

מסעדת ק-פה האנוי הכשרה היא מסעדה אסיאתית מיוחדת המחברת בין אוכל ווייטנאמי ואסיאתי לבין השפעות צרפתיות. מאחורי הדלתות האדומות הגדולות בכיכר רבין מגישים מנות מרעננות, מתובלות וצבעוניות בטעמים אסיאתיים בהשפעת קולוניאליזם וכל זה תחת מגבלות כשרות.

בתפריט תמצאו מנות כמו ספרינג רול וייאטנמי - דף אורז ממולא בעוף קצוץ, גזר, אטריות אורז ופטריות (31 שקלים); מיני באו – לחמניית ענן מאודה – במילויים שונים כמו ראגו פטריות שמפניון ויער, בצלים, חציל מטוגן וסויה אינדונזית (59 שקלים); באו צ'יקן קריספי (69 שקלים); באו ראגו בקר עם שפונדרה בבישול ארוך, קרמל פלפלים ולמון גראס (69 שקלים); סלט פפאיה (44 שקלים); בו-בון - סלט וייאטנמי קלאסי המבוסס על משחק בין חם וקר, פריך ורך עם שלל תוספות (76-63 שקלים בהתאם לתוספת); באן מי בקר - סנדוויץ' ויאטנמי מפורסם, שנולד בהשפעת הצרפתים שהביאו איתם את הבגט (72 שקלים) וכן מנות נודלס, מרקים ועוד.

כשרות: כשר בהשגחת בד"צ בית יוסף.

ק-פה האנוי - מלכי ישראל 3, תל אביב, 053-9375385

 אסיה וצרפת בהשגחת הבד"צ. קפה האנוי (צילום: יונתן בן חיים)

נגיסה – סושי ואסיאתי

לרשת נגיסה יש שני סניפים כשרים בתל אביב (ועוד סניפים כשרים ברחבי הארץ) ובהם מציעים תפריט סושי כשר לצד מנות מהמטבח האסיאתי. בתפריט במקום ובמשלוחים יש קומבינציית סושי (דגים או צמחונית); מרקים (מיסו, בטטה, תירס, 17-15 שקלים למנה); מוקפצים כמו פאד תאי, ספייסי צ'יקן, ספייסי ביף, בקר סצ'ואן ועוד (מ-39 שקלים למנה) והכול כשר.

כשרות: נגיסה צומת הפיל – כשרות רבנות; נגיסה כיכר המדינה – כשרות רבנות

ה' באייר 10, כיכר המדינה, תל אביב, 053-5495353

                       מגולגלים וכשרים. נגיסה, תל אביב (צילום: בן יוסטר)

ניני האצ'י – סושי ואסיאתי

במסעדת הסושי היפנית ניני האצ'י מציעים אוכל יפני ואסיאתי כשר ויש אפילו פס סושי נפרד שמיועד לנשים בהריון. לצד סושי מככבות בתפריט מנות מרקים כמו ראמן וקוואטיו, סלטים ומנות ווק ונודלס. בתפריט יש גיוזה עוף (39 שקלים); ספרינגרול עוף (33 שקלים); רול סלמון אפוי בטריאקי (29/39 שקלים); סנדביץ' סלמון מטוגן (44 שקלים); מנות קושיאקי - שיפוד על הגריל ברוטב טריאקי של פרגית, בקר, לוקוס, סלמון ועוד (38-23 שקלים לשיפוד), מיני מוקפצים ועוד.

כשרות: כשר בהשגחת הרבנות.

ניני האצ'י - בן יהודה 228, תל אביב, 053-6130798

                פס סושי מיוחד לנשים בהריון. ניני האצ'י (צילום: דניאל לילה)

ווסט סייד

מסעדת ווסט סייד פועלת במלון רויאל ביץ' ועל העיצוב שלה הופקד הארלד קליין שאחראי בין היתר לעיצוב של המלון בו היא פועלת, לעיצוב של מלון צפון הירקון ועוד רבים אחרים. כמו כן את המנות המופלאות של עומרי, משלימה הקונדיטורית ענת אלון (קוואטרו, רפאל, קיטשן מרקט, יפו-תל אביב) עם מנות אחרונות מופלאות.

תפריט הקיץ של ווסט סייד כולל מנות מסקרנות שמשלבות בין עולמות באופן מהודק ועם פרשנות יצירתית כמו סלט עוף ממזרח למערב עם רוטב סאטה, אטריות אורז מטוגנות ושומשום שחור ועוד. 
ווסט סייד, הירקון 19,תל אביב. 053-7104537
להזמנת שולחן בווסט סייד

ווסט סייד (צילום: באדיבות המקום) עיצוב מחושב מהחלל עד למנות. ווסט סייד (צילום: באדיבות המקום)

אונו

את מאחורי הקלעים של מסעדת אונו האיטלקית, שנפתחה ב-2010, זכינו להכיר בחסות תכנית הדוקו-ריאליטי "פותחים מסעדה", שעקבה אחרי ההקמה שלה ושודרה ב-2011 בערוץ האוכל. העיצוב המרשים שעליו חתום האדריכל ירון טל (טייגר לילי, קפה אל נור, דרבי בר ועוד רבות אחרות), הפסטות של אונו שנכללות באופן קבוע ברשימות הפסטות הטובות בתל אביב והעסקיות המוגשות במקום שעושות נעים גם בכיס, הם רק חלק מהדברים שהופכים את המקום למוסד הפופולארי שהוא. הקונספט של אונו, כמו גם התפריט המקורי שהוגש בה, הם פרי חזונו של השף המפורסם ניצן רז (סושי סמבה, טוקו, השדרה פאן פוד), שבתחילת הדרך היה גם אחד השותפים. כיום ממשיך את דרכו השף בני אשכנזי (טורו, פפה), שהצליח להכניס לתפריט המקורי רוח חדשנית וצעירה, תוך שהוא משמר את רף האיכות הגבוה שהציב רז מיום הפתיחה.
אסור לפספס: פילה סלמון המוגש עם אורז שחור, בצל סגול, פטריות, תרד ושעועית ירוקה ברוטב קרמל שום, היא מנה שתגרום לכם להתאהב מחדש בסלמון. באחריות.
אונו, ויצמן 2, תל אביב. 053-9443877

מלכה

מסעדת מלכה, הבייבי של שחר סגל ואייל שני שלא נח לרגע, פועלת בבית אסיה, במקום שבו פעלה בעבר מסעדת ליליות. בדומה למסעדת ליליות, גם במלכה מועסקים בני נוער במצבי סיכון, המקבלים במקום הכשרה לעבודה בתחום המסעדנות, כחלק מפרויקט של עמותת על"מ. המסעדה נפתחה בשיתוף פעולה עם קרן דואליס, התומכת בעסקים חברתיים (כמו מסעדת אנה הירושלמית וליליות כמובן), כשמדי שנה יעברו במקום הכשרה בין שמונה לעשרה בני נוער, בליווי צמוד של צוות ייעודי הכולל עובדת סוציאלית. מלכה היא המסעדה הכשרה הראשונה של שני, המצליח לדלג על משוכת הכשרות בקלילות ראויה לציון.
אסור לפספס: "קבב טלה אחד ארוך מאוד, שמן ונוטף השוכן בפוקצ'ה זרועה בעשבים וירקות שדה", הוא אחד הקבבים הטעימים בעיר.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ווסט סייד  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-7104537
אווה סאפי בתל אביב
055-4318727

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?