נגישות
נגישות

טיול חורפי ומואר לחג החנוכה - מסעדות במודיעין

קברי המכבים ומסעדות במודיעין, קבורתו של שמעון החשמונאי – טיול בנופי יער נטוף הוא קומבינציה חגיגית של טבע, היסטוריית חנוכה וקולינריה מנצחת!

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 18/12/2022, 11:53 תאריך עדכון: 20/12/2022, 11:48
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחד מקברי המכבים

והפעם ב"מיטבי לסת" רקחנו לכם טיול בנופי יער נטוף שביער בן שמן שיחבר אתכם ישר לחג החנוכה. בטיול תראו את קברי המכבים, תבקרו בקברו של החשמונאי שהתחיל את מרד החשמונאים – מרד של יהודים בשלטון הממלכה הסלאוקית בא"י וכנגד גזירות אנטיוכוס ולמען עצמאות דתית ומדינית.  על הדרך תראו את נופיו המרהיבים של השומרון ואת נופי העיר מודיעין ותוכלו לשלוף את ארוחות הגורמה שלקחתם אתכם לדרך מבעוד מועד מהעיר מודיעין וסביבתה. ומה הקשר בין מודיעין לחג החנוכה? מודיעין הייתה מקום מושבם של משפחת החשמונאים שניצחו את היוונים וכיום היא הפכה למעצמה קולינרית בפני עצמה עם מסעדות איטלקיות, בשריות, מסעדות שף וקונספט והכל ברוח הניצחון הקולינרי של עיר שהולכת ומשתלטת על הקולינריה בארץ. אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את יום החנוכה שלכם ולבוא רעבים ועמוסי נחישות כיאה לחשמונאים שבאו לטרוף אוכל מושלם.

 אה ראס. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

איך מגיעים?

נתחיל את הטיול  בשער קדומים שביער בן שמן. ניתן להגיע אליו  מכביש 443, ממזרח לכניסה לנאות קדומים. הבאים מתל אביב פונים ימינה מהכביש וחוצים אותו במעבר תת-קרקעי צפונה, הבאים מירושלים פונים ימינה בזהירות לדרך.

מה רואים?

נקודה ראשונה – נחל נטוף וגבעת החשמונאים

עם תחילת המסלול נכנסים לתוך דרך המסומנת בשחור ונוסעים בין עצי יער מרהיבים כמו אורן ירושלים, אורן קנרי וגם חורשה של עצי אשל. לאחר נסיעה של 1.2 ק"מ מגיעים למצפה אמיר שלמרגלותיו זורם נחל נטוף, המתחיל את דרכו באזור ביר זית וחוצה את האזור המסולע של מערב השומרון. מעבר לנחל תוכלו לראות את בתי מושב נחמיה והמגדלים הגבוהים של אזור גוש דן. בהמשך הנסיעה, נוסעים בנופיו המהממים של השומרון עד שמגיעים למצפור קרולין שקלרק ממנו ניתן להביט על מערב השומרון ועל הכפרים נעלין, דיר קדיס ובודרוס והיישוב נילי. בדרך חזרה ניתן לצפות בכפר אל-מידיה השוכן מערב לגדר הביטחון ובתל א-ראס, הגבעה הגבוהה עם עצי הזית, מדרום לכפר המזוהה עם מודיעים, עירם של החשמונאים. בהמשך הנסיעה מגיעים למבנה קטן, חרב בחלקו שמכורה בכיפה וזוהי חרבת גארדי.

נקודה שנייה – חרבת גארדי ומצבת קבורתו של שמעון החשמונאי ומשפחתו

המבנה החרב, חורבת גארדי,  הוא ציון קברו של שיח' אל-ע'רבאווי (בערבית: השיח' המערבי) המנציח את כינויו של יוחנן החשמונאי. מצבת אבן שהציבו גופים דתיים בקבר השיח' מספרת שהמקום הוא ציון קברו של מתתיהו החשמונאי שהתחיל את מרד החשמונאים וניצח את אנטיוכוס הרשע והוא גם אבא של יהודה המכבי. באזור החרבה תמצאו גם אנדרטה המנציחה את זכרם של 23 לוחמי צה"ל מחטיבת קרייתי שנהרגו במקום במלחמת יום העצמאות כנגד הירדנים. חקר המקום החל כבר במאה ה-19: בשנת 1870 חפר החוקר הצרפתי ויקטור גֶרֶן בשרידים של מבנה קדום השוכן מעט מצפון לקבר השיח', לטענתו האתר תאם את תיאור מצבת הקבורה המפוארת שבנה שמעון החשמונאי לבני משפחתו, כמסופר בספר מקבים: "ויבן שמעון על קבר אביו ואחיו ויגביהו למראה באבן גזית מפנים ומאחור. ויעמד שבע פירמידות אישה לעומת אחותה לאב ולאם ולארבעת אחים" (מקבים א, יג 27-29). גרן חשף במקום חדר קבורה וקבע שהיו בו שבעה קברים. זהו גם מקום מושלם לפיקניק טעים של חומוס גרגירים כדי להתחבר לחנוכה ולשמוע קצת על סיפורי מרד החשמונאים תוך כדי בליסה מהנה..

 חורבת גארדי. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

נקודה שלישית - קברות המכבים

נמשיך בנסיעה מזרחה בדרך הראשית. לפני כביש 443 נפנה ימינה ונחנה ליד קברות המכבים.

בבמת הסלע שממערב לרחבת החניה חצובים תשעה קברי פיר, כל קבר כולל שני כוכי קבורה באורך אדם, המקבילים זה לזה ומופרדים מהתא המרכזי בדופן סלע שהשאירו החוצבים. לצד אחדים מהקברים מונחים לוחות אבן רחבים ששימשו כיסוי לקברים, האזור נקרא "קובור אל-יהוד" (קברי היהודים). קרוב לכאן נמצאת מערת קבורה חשמונאית, כדי להגיע אליה יש לצעוד מקברות המכבים מערבה בדרך עפר החולפת על פני אתר הנצחה ומובילה לאחר כ-50 מ' לבריכת בטון של "מקורות". מהבריכה ממשיכים עוד כ-100 מ' במורד דרך העפר. סמוך לכביש 443 יורדות מדרגות עץ למערת הקבורה שנחשפה במהלך הרחבת הכביש.

 קברי המכבים. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

נקודה רביעית – תצפית ספורטאי מינכן

מקברות המכבים ניסע בכביש המוביל לשער האחורי של היישוב שילת (כביש 4466 ) המלווה את יער מודיעין. הדרך מסתיימת לאחר כ-350 מ' נוספים ומגיעה לאתר הנצחה לזכר 11 ספורטאי ישראל שנרצחו באולימפיאדת מינכן 197 וממנה ניתן  להשקיף על נחל מודיעים ועל תוואי גדר הביטחון העובר בין היישוב חשמונאים והכפר נעלין.

נקודה חמישית – חניוני שילת

לאחר נסיעה של 400 מטר בכביש 4466 מגיעים לחניון שילת וממנו ניתן להגיע לראש מצוק שילת המתנשא מעל נחל מודיעין ושווה הגעה במיוחד כעת בחורף, כשיש באזור ריכוז פריחה מרהיב של רקפות, כרכומים ונרקיסים. אין ספק שהתצפית הזו היא נקודת עצירה מושלמת לבראנץ' שלכם וזה המקום לאכול ולצלם עצמכם על רקע התצפית המרהיבה שיש כאן.

 הנוף מהמצפור. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

מה לוקחים לדרך? על מסעדות במודיעין וטייק אווי של חשמונאים

מרוב מסעדות לא רואים את הבטן! גם אם תחליטו להגיע אך ורק למודיעין בכל ימי החג, תוכלו בכייף לשוטט בין מסעדות מצוינות שלא נגמרות וממשיכות לצוץ בעיר כפטריות לאחר הגשם, או לפניו. מסעדות בשר, מסעדות קונספט, מסעדות איטלקיות במודיעין  - לא משנה איפה תנחתו מובטחת לכם ארוחה חגיגית ומשובחת לסיום יום הטיול שלכם. מצאנו כמה מסעדות שמתאימות לטייק אווי נפלא, מנחם ומיוחד לפיקניק בלתי נשכח בטיול שלכם לצד מסעדות שמתאימות לסיומו של מסלול, כל אחת והקולינריה המפתיעה שלה לחג החנוכה.

באנו חושך לגרש עם איטלקית אש אצל לוצ'נה

לוצ'נה מביאה לכם את כל מה שיש לאיטליה להציע עם תפריט איטלקי מוקפד ומנות מצוינות מארץ המגף. פיצות, פוקאצ'ות, פסטות, טורטליני, ריזוטו ובקיצור, מובטחת לכם חווית טיסה מהנה בתקווה שלא יהיו כיסי אוויר בלתי צפויים כמו שובע פתאומי.

לאריזה לדרך – במנות הראשונות כדאי לקחת את סיגר הגבינות, סלט בוראטה, סלקים אפוים, קפרזה וצלחת גבינות קשות מהארץ והעולם. בסלטים אל תוותרו על סלט איטלקי-  חסה, מלפפון, עגבנייה, בצל סגול, טפנד זיתים שחורים וגבינת פטה בשמן זית לימון וסלט רומאי הכולל: חסה, עגבניות שרי, פטריות רג'יאנו מוקפצות בבלסמי, גבינת עזים, אגוזי פקאן ואיולי פרמז'ן

בקטגוריות הפיצות חובה לקחת את הסיצילאנית - קוביות סלמון, קרם פרש, בצל ירוק, פרמז'ן, ביצה רכה ובלסמי ואת הביאנקה עם פטה ומוצרלה ואת פיצת הפולנטה המיוחדת ומופלאה שמתאימה בול להנאה מושלמת.

לוצ'נה כתובת: שדרות המלאכות 1, מודיעין, 053-9373337

פוקאצ'ה של מסעדה לוצ'אנה שנמצאת בעיר מודיעין צידה טעימה לדרך. צילום: לוצ'נה

הסנדוויצ'ים הללו שאנו מדליקים במטבח של סימה

המטבחון של סימה היא אחת המסעדות הפופולאריות ביותר במודיעין שמציגות לכם שפע של מנות ביתיות ואותנטיות לצד סלטים טריים, סנדוויצ'ים עמוסי כל טוב שבא לכם לגנוב גם לאח שלו ביס..

לאריזה לדרך קחו לכם חומוס, טחינה, חמוצים, סלט ירקות, מטבוחה ומיליון פיתות, עלי גפן, דובה וסמבוסק. ובמנות האישיות שכל אחד מכם יארוז לדרך את הבאגט של החיים שלו או את הפיתה של החג שלו עם חביתה, שניצל סביח, טונה ושלל רטבים ע"פ טעמכם האישי.

המטבחון של סימה. כתובת: עמק זבולון 24, 053-4362836

הלבנונית של אבו גוש מאירה לכם את הקולינריה

אחת המסעדות הוותיקות והאהובות ביותר שתמצאו באבו גוש הנמצאת בקרבת מסלול הטיול שלכם שמגישה לכם את מיטב המנות של המטבח הלבנוני ערבי עם שפע של סלטים, חומוס טעים ומנות שאפשר לארוז לאכילת בראנץ' במסלול הטיול שלכם.

לאריזה לדרך כדאי לקחת סלט ירקות ערבי, מטבוחה, סלט חצילים פיקנטי, טבולה לבנונית,  חומוס עם פול, חומוס גרגירים וחומוס פטריות לצד קופסת טחינה לניגוב. וכיאה לחנוכה יש כאן גזרת מטוגנים שתעשה לכם גזרה מטוגנת, אבל בגלל שזה חג אז הכל מותר. קחו כמה שיותר פלאפל, קובה, סיגרים וממולאים כמו עלי גפן וכרוב, שפע של פיתות ולקינוח את המלאבי הנפלא וכמה שיותר בקלוואה לשטח.

הלבנונית באבו גוש. כתובת: כביש השלום 88, אבו גוש, 053-9438354

ארוחת חג של סוף מסלול - מסעדות בשרים במודיעין למורעבים

בשנים האחרונות מודיעין הפכה למעצמה קולינארית של בשר ואם כבר אתם ביום טיול משפחתי לחג אז שווה להכיר את מסעדות הבשר שבדרך שלכם. תמצאו כאן שלל מסעדות בשרים מסוגים שונים שמתאימות לאוהבי הבשר ומיועדות לחמם לכם את הלב עם נתחים מובחרים ומנות מושלמות לחורף של חג החנוכה.

בשר עילי לקרניבורים שמחזיקים מעצמם יהודה המכבי - MEET&MEAT

MEET&MEAT

מדובר באחת ממסעדות הבשר הכי טובות בארץ שמשלבת בין אווירה משפחתית לנתחים מחבקים, מנחמים ופשוט מושלמים ואפילו התפריט פוצח בהצהרה שמדובר במקום של בשר ואנשים, כי כזו היא ה'מיט אנד מיט'. תמצאו כאן מנות פתיחה מגוונות, המבורגרים, נתחי בשר רבים בשר בקר, שניצל, מולארד, אסאדו, אנטרקוט, סינטה, מדליוני פילה אך פנינו הפעם דווקא למנות השרינג כי הן כוללות הכל מהכל וכי חנוכה זה חג שיתופי, אז בואו נשתף!

מדובר במנות המגיעות למרכז השולחן ומתאימות עבור לפחות שני סועדים מורעבים למות המוגשים בליווי סלט, חמוצי הבית ותפוחי אדמה מהמדורה; 'חוויה בסיסית' כוללת  מגש אחד של אסאדו נימוח על העצם, סינטה ולבחירה פרגית מעושנת או צ'וריסוס, 'חוויה למתקדמים' כוללץ שני מגשים מגש ראשון: אסאדו נימוח בצליה איטית ופרגית מעושנת או צ׳וריסוס, מגש שני: אנטרקוט אנגוס מובחר וחזה מולארד חצי קריספי. המלצה שלנו היא להתחיל משני הדילים האלה ואז להזרים את המשך הסעודה.

MEET&MEAT. כתובת: השדרה החמישית 15, מודיעין, 053-9415771

 בשרם טובים. צילום: מסעדת  MEET&MEAT

פדריק - פיין דייניג למי שבא לעשות 'מעוז צור' עם סינטה ורוקה הלוהטות

פדריק מכילה בתוכה כל מה שמשפחה צריכה בימות החג, שילוב מנצח של אוכל, אווירה, קוקטיילים מדהימים שישקשקו לכם את החג ותפריט מגוון עם מנות מרחבי העולם ע"פ פרשנותו של פדריק.

ראשונות -  באפלו ווינגס, כנפי עוף חצויות כמו סוכריות על מקל ברוטב ברביקיו ובצל ירוק, אסאדו קרוקטס, כדורי פאנקו פריכים ממלואים באסאדו מפורק ועסיסי ופטה כבדים ברולה.

עיקריות – מיקס גריל לשרינג במרכז השולחן הכולל אנטרקוט, סינטה, עראייס, סטייק פרגית,

2 נקניקיות איריות ומוגש עם 2 תוספות לבחירה, סטייק רוקה - סינטה פרוסה צלויה על פלטה לוהטת עם רוטב יין אדום ותפוחי אדמה צלויים ולא לוותר גם על מנת הסופלקי הטעים שמוגשת במקום.

מתוקים – פבלובה עם פירות יער ופיסטוק לצד קראמבל תפוחים עם קרם וניל לחוויה מתוקה.

פדריק. כתובת: הקדר 2 ,מודיעין, 053-9418447

אנו נושאים לפידים על טורטיות, פאהיות וכל מה שרוזה מגישה בשלמות

רוזה היא לא עוד מסעדת בשרים, אלא חוויה של אכילה קרניבורית עם קריצה לספרד ושפע של מנות מגניבות ביותר כמו טורטייה עמוסת בשר, סלט גברת עגבנייה וסיגר של סבתא – תודו שהייתם רוצים סבתא קשוחה עם סיגר שמדליקה חנוכייה וגונבת לכם את כל הסביבונים.

ראשונות – סביצ'ה דג ים, קרפצ'יו בקר ואת המנה המפתיעה של פאני פורי במילוי סביצ'ה סלמון, איולי כמהין וקארי לצד פוקאצ'ת הבית עם מטבלים מעולים.

עיקריות – טומהוק אנטרקוט עם תפוחי אדמה, סינטה מיושנת עם אפונה וניוקי וכבדי עוף עם קרם בטטה ופטריות ואם עוד נותר לכם מקום בבטן קחו את הניוקי ירוקים המושלם עם זיתי קלמטה.

מתוקים – מומלץ לקחת את הקראק פאי למבוגרים ואת הוופל בלגי עם הגלידות והסראפן לילדים.

רוזה. כתובת: שדרות המלאכות 222, מודיעין, 053-4277583

רוצים לשמוע פרטים נוספים על מסלול החנוכה היפיפה בנופי נחל נטוף של יער בן שמן? מוזמנים להקליק פנימה ולבוא ולטייל במקום בחג החנוכה, לטיול שכולו לזכרם של חשמונאים?  הקליקו כאן

 

צילום תמונת שער: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

לרשימת כל המסעדות במודיעין הקליקו כאן >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לוצ'נה במודיעין והסביבה
הזמנת שולחן
053-6112937
המטבחון של סימה במודיעין והסביבה
053-4362836
הלבנונית באבו גוש באבו גוש
053-9438354
מפגש ובשר במודיעין והסביבה
053-9415771
פדריק במודיעין והסביבה
053-9418447
רוזה במודיעין והסביבה
הזמנת שולחן
053-4277583

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה