נגישות
נגישות

מה נאכל בסוכה? מנות ה'טייק אווי' הכי נכונות לסוכות

בלקני, איטלקי, בייתי או דליקטס – מה אוכלים בסוכות ואיזה אוכל הכי מתאים לאכילה בסוכה? קבלו את מנות ה'טייק אווי' הכי שוות ובלתי נשכחו לחג סוכות ובמגוון סגנונות!

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 20/09/2023, 12:07 תאריך עדכון: 20/09/2023, 12:24

המציאות היא כזו שאחרי החגים, כולם וכולן כבר מגיעים מותשים למטבח! סחוטים מהבישולים של ערב ראש השנה, עייפים מלאלתר עוד ועוד מאכלים לאורחים השבעים וכבר מזמן נגמר החשק לנצח על עדר סירים מלוכלכים, שרק הולכים ומצטברים בכיור (ובנשמה). אז כדי לחסוך לכם את כל הבלגן הזה, בחרנו עבורכם מגוון סגנונות של ארוחת חג מנצחת ל'טייק אווי' מושלם קולינרית היישר לסוכה שלכם – כזה שיגרום גם לשלומית לבנות סוכה גדולה יותר ולהשמין מנחת.

אז… איפה להזמין אוכל לסוכה? קבלו המלצות לאוכל בסוכה, עם מאכלים לסוכות שיהפכו את הסעודה למדהימה ואת ערב החג וערב חג סוכות שני, לבלתי נשכחים!

ארוחת דליקטס בצדקיהו, ארוחה איטלקית בפוקאצ'ה בר, ארוחת סוכות טריפוליטאית בגואטה, ארוחה מזרח אירופאית אצל באבא יאגה, ארוחה ים תיכונית בפטוש או סעודה ביתית מאסתריקה – כי לכל אחד ולכל סוכה יש את סגנון ארוחת ערב החג שלה! וגם, כמתנת חג קולינרית במיוחד, קבלו שני מתכונים לסוכות 2023: מתכון לריבת אתרוגים ומתכון לתאנים ממולאות קוסקוס, מתכונים שיספקו את אפקט ה'וואו' של האורחים ואתם תהיו בשמיים!

ונחשו מה יקרה בסוף ארוחת ערב חג סוכות? תקבלו ים מחמאות מהאורחים המסופקים ותישארו בלי כלים, בלי מחויבות ובלי כאב ראש. תוכלו לעוף ישר לשנת הלילה המתוקה שלכם.

אילו מאכלים הכי מתאימים לסוכה?

בגלל שמצווה עלינו לאכול בסוכה וזה הכי אווירתי ונעים שיש עם הכוכבים מעלינו והקישוטים סביבנו, אפשר להרכיב תפריט שמתאים בול לתנאים הקיימים בסוכה. אז מה הכי נכון לאכול בסוכה ואיזה מאכלים חובה עליכם להביא לאורחים ב'טייק אווי' שלכם כדי שכולם יהיו מרוצים?

  • אוכל פושר, מנות שטעימות גם קרות - יש מאכלים רבים שפשוט לא כיף לאכול אותם קרים או פושרים ולכן כדאי להימנע מהם. במקום שתפרפרו בין הסוכה לבית כדי לחמם אוכל בכל רגע נתון, כדאי מראש לבחור מאכלים שנשארים טעימים גם כשהם פושרים/מתקררים -  מאכלים כמו סלטים, פיצות, מאפים, סוגים של דגים ובשרים שטעימים גם כשהם קרים יתקבלו בברכה.
  • אכילה ביד – כמובן שיהיה סכו"ם, צלחת וכו' אבל כעיקרון כדאי להקפיד שיהיו כמה שיותר מאכלים שאפשר פשוט לאכול ביד, בלי גינונים מיותרים.

חטיפים, עוגות לסוכות כמו למשל עוגת דבש או עוגת שיש טעימה. נשנושים כמו ירקות חתוכים, מאפים למיניהם ומאנצ'יז יתקבלו באהדה.

  • בשרים ודגים  – מה לעשות שקשה לקיים ארוחת חג בלעדיהם, אז יש שפע של אופציות לדגים המוגשים קר כמו למשל סלמון או סביצ'ה לסוגיו ויש בשרים קרים מושלמים כמו קרפצ'יו שאפשר להגיש. במידה ויש סירים וקדירות של בשר אז כדאי לחמם רגע לפני תחילת הארוחה, פשוט לשלוח את הבעל הביתה לחימום 'בקטנה'.

 בונים סוכה. צילום: שאטרסטוק

אסתריקה, טייק אווי מושלם לארוחה ביתית שאהובה על כולם

אין כמו אוכל ביתי לארוחת החג שלכם! לא צריך 'להעמיד' סירים, לקרוא מתכונים ולחשוב איך תבשלו יותר טוב מחמתכם (כי הרי זה לא יקרה) ובדיוק בשביל זה יש מקומות כמו אסתריקה – מטבח ביתי, אותנטי טעים וחגיגי! תמצאו כאן ממולאים, סלטים שמתאימים לחג סוכות, בשרים ומנות שמתאימות בול לסוכה שלכם.

ארוחת סוכות – במנות הראשונות חובה להצטייד בשפע סלטי הבית: מטבוחה, טחינה, סלק, חציל קלוי, חציל בטחינה, כרובית וסלרי, כרוב בחמוציות, סלרי ופירות יבשים, ירקות ובקיצור רק לבוא ולבחור! אל תוותרו על מנת הקובה אורז ובשר, קובה אורז ופטריות, קציצות ירק וכרובית מטוגנת שבאים טוב בכל מצב. אם יש לכם אופציית חימום, או בעל ספורטיבי, כדאי לארוז גם מרק עם קניידלך, אם לא אז תסתפקו בשאר המנות שטעימות גם פושרות: סלמון בעשבי תיבול, ממולאים וקציצות בשר ודגים.

מנות עיקריות: שניצל מטוגן טעים בכל מצב כמו צלי בקר, אסאדו ושוק אווז בתפוח, אם יש אופציית חימום אז כמובן שלקחת גם את המעורב הירושלמי וכבש בריבת בצל, כל הטוב הזה לצד תוספות כמו: תפוחי אדמה אפויים, זיתים מבושלים, ארטישוק ופטריות, שעועית מוקפצת, לקט ירקות ופרחי כרובית בתנור ואורז – אם יש אפשרות חימום.

פטוש, לארוחת ערב חג ים תיכונית מנצחת!

עוד מקום נפלא להזמין ממנו ארוחה מושלמת לערב חג סוכות היא המסעדה הים תיכונית פטוש, שמציגה פיוז'ן טעמים מהמטבח הערבי והים תיכוני, כשכל המנות מופלאות! מסח'ן, סינייה, עלי גפן, פטושייה עוף ובקיצור מאכלים טעימים שתטעמו רק כאן וישאירו את האורחים שלכם פעורי פה!

ארוחת סוכות – למנות ראשונות חובה לקחת סלט פטוש, טבולה, עדסיה  - עדשים, פריקה, עגבניות, מלפפון, פטרוזיליה, נענע וכמון ואת סלט העוף עם תרד, פטריות, עגבניות, אגוזים וחמוציות, לצד חומוס בלאדי, לאבנה, כרובית מטוגנת ושפע של פיתות. עיקריות: שניצלים, פטאייר במילוי תרד המוגשים ברוטב עגבניות, עלי גפן, פלטה ים תיכונית של קובה, ספיחה וסמבוסק גבינה, תבשיל במיה עם ירקות, מסח'ן - נתחי עוף עם בצל וסומק בעיטור צנובר ושקדים על לחם טבון, מקלובה ושווארמה -מאכלים שבכיף אפשר לאכול גם בטמפרטורת הסוכה. אסור לוותר על הכנאפה הביתית של המקום שהיא כל כך מושלמת שכדאי להזמין כמה כאלה שיספיק לכולם!

באבא יאגה – משלוח בסגנון מזרח אירופה לחג נפלא מהגולה

מדובר במסעדת שף רוסית שמביאה את מיטב מנות הארסנל של המטבח המזרח אירופאי, האשכנזי אם תרצו, ומציעה מגוון מנות שירכיבו את הארוחה האולטימטיבית לחג! וורניקס, מגוון מאפים, שפע של סלטים, דגים ובשרים עם מגוון תוספות – תמצאו כאן הכול מהכול וטעים במיוחד!

ארוחת סוכות – מנות ראשונות: סלט הבית עם גבינת רוקפור ואגסים, סלט יווני, סלט ים תיכוני עם עוף, קרוטונים ופרמזן, פטה כבד עם ריבת בצל, גרבלקס – סלמון כבוש עם גבינת שמנת, מטיאס במליחות עדינה עם בצל במרינדה ותפוח אדמה מבושל, ברזאולה – פילה בקר מעושן עם תבלינים, לחם כפרי ולחם מחמצת.

מנות עיקריות:  מנת פטריות שמפיניון, פורטובלו, שיטאקי ברוטב שמנת, וורניקס - כיסוני תפוחי אדמה מוקפצים עם בצל, שמנת חמוצה, בצל מוחמץ וירק, נקניקיות בוואריות על פירה עם חרדל, קדירת הבקר הביתית אפויה בכלי חרס ופילה סלמון על הגריל עם רוטב שום-שמנת ורוטב עגבניות.

קינוחים לסוכות – עוגת גבינה, טירמיסו ועוגת שוקולד עשירה שמתאימה בתור עוגה לסוכות כי היא תמיד חגיגית ומושלמות, בכל טמפרטורה ובכל מזג אוויר!

גואטה – לארוחת סוכות טריפוליטאית משובחת ופיקנטית

מסעדת גואטה מגישה אוכל טריפוליטאי ביתי מעולה היישר מהפתיליות בטעמים של טריפולי עם ניחוחות שימכרו אתכם ויסחבו אתכם פנימה לצלחת, לאכול עוד ועוד… יש כאן תבשילים מהבילים נפלאים, קוסקוס מהאגדות, מרקים, חריימה, טירשי ובקיצור כל ארסנל המאכלים הטריפוליטאים שחובה להכיר ולארח איתם.

ארוחת סוכות – במקרה של המאכלים של גואטה, רצוי לחמם לפני ההגשה פשוט כי זה יקפיץ את הטעם! מנות ראשונות: ארזו לכם כמה סלטים לסוכות כמו: צ'ירשי, מסייר, טחינה, כרוב לבן, מרדומה, לימון כבוש, כעבורה דגים – קציצת דגים ברוטב פלפלים וגרגירי חומוס, מפרום מושלם בטעמו, וכמובן צלחת ממולאים של סבתא לאה: כרוב, קישוא, פלפל ובסטיל – לביבות תפוחי אדמה עם  נתחי עוף, בצל מטוגן וטחינה.

במנות העיקריות – קוסקוס קומפלט עם הירקות, המרק וכל מה שטוב, 'טבחה בלכמון' – תבשיל שעועית עם בשר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות, 'טבחה בסאלק' – שזה אותו הדבר רק עם עלי מנגולד, עוף בפלפלצ'ומה – כרעיים עוף בגריל עם פפריקה ושום וחריימה בורי. לקינוח מומלץ להזמין כמה מנות מהמלבי המעולה שמוגש במקום ותרצו שיישאר לנצח, זה

לינק להזמנות: https://order.bitetech.co.il/#/243/home

פוקאצ'ה בר – ארוחת חג סוכות איטלקית למכורים לבצק טעים

כבר 30 שנה שמסעדת 'פוקאצ'ה – בר' האיטלקית מאכילה את הירושלמים ואת בעלי הטעם הטוב, עם אוכל איטלקי מעולה של פיצות, פסטות, בשרים, סלטים מיוחדים ופוקאצ'ות מעולות עם מגוון תוספות שיוצאות מהטאבון שבמסעדה. תמצאו כאן תפריט מגוון שמתאים לכולם, המעניק לסועדיו ניחוחות של רומא בזמן שאתם בסוכה בישראל, ממנו תוכלו להרכיב סעודה איטלקית מהחלומות!

ארוחת סוכות – תוכלו להרכיב כאן ארוחת ערב חג סוכות איטלקית או ארוחת מלכים לערב חג שני של סוכות, עם מנות ראשונות כמו: פוקצ'ה של ממרחים ופוקאצ'ה ארטישוק ל'שרינג' במרכז השולחן, כרובית בטבון וסביח בלאדי, סלט עגבניות עם קרעי מוצרלה, סלט רוקפור עם גבינה כחולה, חסה סלנובה, תפוחי עץ וסלק, סלט סאטה עוף עם עגבנייה, מלפפון, עגבניות מיובשות, בצל סגול ורוטב חמאת בוטנים וסלט יפואי עם לאבנה ופטה מטוגנת. מנות עיקריות – אל תוותרו על פירות ים מרינייה – שרימפס, קלמרי ומולים בחמאה, יין לבן ולימון, דג ים על פירה ואספרגוס, שניצל עוף האגדי של המקום ופילה בקר המעולה שדורש חימום. בגזרת הפסטות שדורשות חימום קליל מומלץ לקחת ספגטי פומודורו עם עגבניות וחמאה, ניוקי עם אספרגוס, ספגטי קלמרי ופטוצ'יני דג ים ההורס ואל תוותרו כמובן על פיצות מושלמות; פיצה אדומה עם צ'ילי, אנשובי ופלפלים, פיצה כתומה עם בטטה וגבינת פטה ופיצת תרד עם גבינת עזים ועגבניות מיובשות.

צילום: שאטרסטוק

מעדני צדקיהו לאורחים שאוהבים יוקרה ודליקטסים מושלמים

מי לא מכיר את מעדני צדקיהו? מדובר בעסק משפחתי שהוקם אי אז ב- 1967 ע"י אבי המשפחה ציון צדקיהו ז"ל ומאז שושלת צדקיהו ממשיכה להנהיג את עולם המעדניות ביד רמה. יש כאן כל מה שצריך כדי להרכיב ארוחת שחיתות מפנקת לחג סוכות או לחג שני כשהכול טרי, טעים ומושלם בטעמו וטריותו – מאכלים, מטוגנים, ממולאים, סלטים טריים לחג סוכות, גבינות משובחות, דגים מעושנים, ממרחים ושפע של דליקטסים. תוכלו לייצר ארוחת חג כיאה לנסיכים של ממש ומובטח שהאורחים וגם אתם יידברו על הארוחה הזו שנים אח"כ!

ארוחת סוכות -  מנות ראשונות יכללו שפע של סלטים: סלט ביצים, סלק, חציל קלוי, תפ"א במיונז, קולוסלאו, פאטוש, חציל תאילנדי, טורקי, אבוקדו ועוד רבים וטובים, לצד מטוגנים כמו 'קניפשס' בשר ופטריות, קובה בשר, שניצלים, סיגרים בשר וכרובית מצופה. בתחום הממולאים מומלץ לקחת את הסלק הממולא, עלי גפן וכרוב שהם מופלאים בטעמם! מנות עיקריות: קיגל ירושלמי שלא דורש חימום וייעלם מהר מרוב שהוא מושלם, תפוח אדמה זעיר אפוי, נודלס צמחוני, אורז מג'דרה ועוף בצ'ילי – כמנות הדורשות חימום. במקביל וכדי שיהיה מה לנשנש בכל הארוחה בקשו מצדקיהו שיכין לכם קופסא גדולה של קוביות גבינות מכל הסוגים, ככה כדי שתוכלו לפנק את כולם.

מתכון מנצח לריבת אתרוגים

למה דווקא ריבת אתרוגים ולמה דווקא בסוכות?

קודם כל, ע"פ האמונה אכילת ריבת אתרוגים מהווה סגולה ללידה קלה, הריון תקין ולזרע בר קיימא וכיוון שכל החג ברכנו על האתרוג אז עכשיו תורו לברך אותנו. אז אם אתם בעניין של ניסים ונפלאות או סתם סקרנים לטעום את אחת הריבות הכי מיוחדות שיש, כדאי לנסות ולרקוח ריבת אתרוגים מנצחת!

המצרכים: 

6/7 אתרוגים, 2 מקלות קינמון, 5 'נעצי' ציפורן, מעט מיץ לימון וקילו סוכר!

אופן ההכנה: 

  • שוטפים היטב את האתרוגים וחותכים אותם לקוביות –בין קטן לבינוני.
  • את האתרוגים מכניסים לתך סיר וממלאים אותו במים רותחים, כאשר המים הגיעו לנקודת רתיחה יש לשפוך את התכולה למסננת.
  • את הפעולה הזו של סינון והרתחה יש לבצע בין 4 ל-5 פעמים כדי שהטעם המריר של האתרוגים ייצא החוצה מהריבה שלנו.
  • מכניסים לסיר 1 ק"ג סוכר על כל קילו של אתרוגים.
  • מוסיפים לסיר כוס מים, ציפורן ו2 מקלות קינמון ומבשלים על אש קטנה כשעתיים.

מתכון לסלט מנצח של תאנים ממולאות קוסקוס - כדי להשוויץ לאורחים בחג

למרות שבסוכות מברכים על ארבעת המינים: אתרוג, הדס, לולב וערבה, רבים מאתנו מקשטים את הסוכה בשבעת המינים כפי שכתוב בדברים ח', פסוק ז'-ח' "ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורימון, ארץ זית שמן ודבש" (דברים ח', ז-ח'), אז כדי שנרגיש חלק מהארץ הזו באווירת חג הסוכות בחרנו לכם מתכון הכי קל בעולם שמתבסס על תאנה  - מינימום מאמץ, מינימום כלים בכיור, מקסימום אפקט ה'וואו' וכל האורחים 'יעופו' עליכם, כי זה אחד המתכונים לחג סוכות הכי שווים שיש!

המצרכים: 

8 תאנים בשלות ושמנמנות, כף סוכר, 2 כפות דבש, 100 גרם קוסקוס של אחת החברות שתכינו מבעוד מועד ע"פ הוראות ההכנה שע"ג השקית (הבטחנו שיהיה קל, נכון?).

הוראות הכנה: 

  • מכינים את הקוסקוס ומוסיפים לו מלח, פלפל ע"פ טעמכם האישי, ניתן להוסיף לו גם קצת צימוקים או משמשים או כל אלמנט מתיקות שבא לכם.
  • לוקחים את התאנים וחותכים את ראש התאנה ושומרים אותו בצד. את התאנה עצמה מרוקנים בעדינות עם כפית.
  • ממלאים את התאנה בתערובת הקוסקוס שהכנתם, מניחים בעדינות את 'צ'ופצ'יק' של התאנה מעל, מורחים מעט שמן זית על התאנה ומפזרים מעליה את הסוכר.
  • מכניסים את התאנים לתנור למשך 6 דקות עד שאתם מבחינים בהתקרמלות הסוכר שמרחתם על התאנה.
  • מניחים את התאנים ע"ג צלחת ייצוגית כשאפשר לקשט אותה עם רימונים, דבש וכל דבר אחר ומגישים לאורחים!

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
0
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon