נגישות
נגישות

טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי

מרגלות המצוק הגבוה ביותר בישראל יגלה לכם נופים מרהיבים במסלול דרך נוף הרי נפתלי, טיול בצפון לכל המשפחה שעושים ברכב ועוצרים בכל פעם לתצפית או מסעדה אחרת

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
רני זהר
תאריך פרסום: 26/07/2022, 8:45
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ בשיתוף קק״ל מציג: הטיול הבא שלכם בצפון: טיול למרגלות המצוק הכי גבוה בישראל' הצופה לעמק החולה והגולן שמתגלים בשיא תפארתם. דרך נוף הרי נפתלי, מציעה מסלול לכל המשפחה בכל עונות השנה, שיספק לכם את האופציה 'לשתות' את נופי הגולן המרהיבים, על ידי נסיעה ברכב ועצירה באתרים, בנקודות התצפית ובמסעדות שוות ומשפחתיות לאורך הדרך.

מסלול נפתלי. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

איך מגיעים?

  • נקודת מוצא: כביש כפר גלעדי – מרגליות (כביש 9977) ליד כפר גלעדי.
  • נקודת סיום: כביש יפתח – מנרה (כביש 886), כשלושה ק"מ מצפון ליפתח, בין סימני ק"מ 66-67.

נוסעים מקריית שמונה לכיוון צפונה על כביש 90, בתל חי פונים מערבה בכביש 9977. חולפים על פני הכניסה לתל חי ולכפר גלעדי. כ-400 מטרים מכפר גלעדי, פונים שמאלה לכיוון דרום, על פי השילוט של קק״ל המכוון לדרך הנוף ולעין רועים. בדרך, מספר חניונים המאפשרים עצירה, שבחלקם מותאמים גם לבעלי מוגבלויות. אפשר לעלות בדרך מכפר גלעדי, או לרדת בה מכיוון יפתח. אנחנו בחרנו במסלול העלייה מכפר גלעדי לכיוון יפתח, שיספק לכם תצפית על גבי תצפית בכל עלייה לגובה.

קפה קוקיה בשביל – לפיקניק עם כל המשפחה

רגע לפני שמתחילים את המסלול עוצר הנשימה, אפשר לעצור לאתנחתא של בוקר בקפה קוקיה, בשביל שנמצא בכפר גלעדי.

בית קפה ומעדנייה המתאים בול למשפחות וממוקם בפינת חמד מקסימה, ירוקה ופסטורלית. למגיעים בימות הקיץ, שתייה קרה ומרעננת תספק אתכם, כולל קפה קר, תה קר ואפילו לימונדה טבעית. תוכלו לאכול ארוחת בוקר נפלאה המורכבת מקישים משתנים מדי יום, לחמניות כוסמין ממולאות, מאפה חמאה פריך במילוי, לזניה בשרית או צמחונית, וכמובן, סלטים נפלאים מחומרי גלם טריים. אפשר גם לקחת מהמאפים המצוינים לדרך, ואף לעצור באחד מחניוני הדרך לפיקניק של כל המשפחה על שולחנות הפיקניק המוכרים והאהובים של שבילי ישראל.

קוקיה בשביל, כפר גלעדי, אצבע הגליל. 054-2522432

עצירה ראשונה – מעיין עין רועים

דרך העפר מצופת האספלט, פונה לפרקים דרומה ועוברת במדרון המתנשא מעל קרית שמונה, למרגלות מצוק רמים. אחרי 2.1 ק״מ, הדרך מגיעה לחניון עין רועים. בעונת הקיץ היבשה והחמה ובניגוד לחורף, המעיין יבש והמים אינם זורמים. המעיין נובע אל שוקת צרה בנוית אבן, שמימיה הצלולים מרווים את צמאון הבקר שרועה בסביבה. מסביב לשוקת בריכה שהקימה קק״ל, ואוגרת את עודפי המים הזורמים לשתי בריכות נוספות ונמוכות יותר. כשזרימת המעיין בשיאה, זורמים המים לגיא הסמוך השומר על צבעו הירוק במשך כל ימות השנה. מסביבו שיחי פטל, עץ תאנה וסבך קנים. בקיץ, ניתן למצוא גם ערברבה שעירה ושנית מפתלת.

חוזרים לחומוס של צהריים בכפר גלעדי

מי לא אוהב חומוס? אין טיול משפחתי בלי חומוסייה משפחתית בקיבוץ כפר גלעדי. הגעתם למעיין ונעשיתם רעבים? אם התמזל מזלכם קצת והשתכשכתם במים הקרירים, אפשר לעשות אחורה-פנה ולחזור לארוחת צהריים מוקדמת אצל 'חומוס באצבע' - הנמצא בכיכר הראשונה שבכניסה לקיבוץ. תחת צל הברושים, תוכלו ליהנות מחומוס מתוצרת בית, בתוספת טחינה, פול, גרגירי חומוס, פטריות ממולאים, טבעוני, פלאפל, שקשוקה וצ׳יפס. אם החלטתם לטייל בשבת, התמזל מזלכם גם ליהנות ממנות ג׳חנון וחמין מטריפות. כמובן, יש גם חמוצים, מטבוחה, סחוג וזיתים.

צילום: שאטרסטוק

חומוס באצבע, כפר גלעדי, אצבע הגליל. 053-8097442

עצירה עוצרת נשימה במצפה לירן

כקילומטר וחצי ממעיין עין רועים, נמצא מצפה לירן, המספק את התצפית הנפלאה על כל הגליל העליון: עמק החולה, קריית שמונה, הגולן והחרמון. המצפה נקרא על שמו של לירן סעדיה ז"ל, לוחם סיירת אגוז שנפל במלחמת לבנון השנייה, ביולי 2006. ברחבת המצפה, תוכלו ללמוד מעמדת השמע הסברים על לירן ועל הנוף. בשביל שיוצא מהרחבה, תוכלו לפגוש במבחר רישומים של לירן.

מהמצפה ניתן להתבונן על המצוק שהורם כ-2,000 מטרים ביחס לעמק החולה. בין השכבות הרכות שלו, בולטים שני קווי צוקים גדולים שזכו לשני שמות משלהם, המנציחים גיאולוגים שחקרו את לבנון: הצוק התחתון ידוע בשם ״צוק בלאנש״ – צוק סלע שגובהו כ-40 מטרים. הצוק העליון נקרא ״צומופן״.

כקילומטר וחצי ממצפה לירן, מגיעה הדרך לצומת. אפשר לסיים כאן את הטיול ולרדת בדרך העפר שמאלה אל חורשת האקליפטוס והחניון הגיאולוגי. בלב החניון, נמצא סלע הקובייה - גוש סלע ענק שעיטר האמן יצחק שמואלי, לאחר שהתדרדר לכאן ממרומי מצוק בלאנש. אחרי החניון, כדאי לרדת לאגמון החולה ולאכול ארוחת אחר-צהריים בלב העמק.

יורדים לאגמון מרקט לאכול במסעדת גליאנו

הילדים התלהבו מעמק החולה? אפשר לרדת כבר עכשיו, לאחר התצפית היפה של מצפה לירון ולאכול במתחם אגמון מרקט, שבא לתת מענה לכל המטיילים ומיטיבי הלסת של אצבע הגליל. מסעדת גליאנו היא מסעדת שף הממוקמת במתחם ומביאה את המטבח האיטלקי לקדמת הבמה. היא תספק לכם נוף מרהיב לכדור הפורח שיושב במתחם, וכמובן ארוחת אחר-צהריים נפלאה, מרגיעה ובעיקר משביעה, עם מספר מנות בשריות ופסטות.

צילום: שאטרסטוק

גליאנו, מתחם אגמון מרקט, אגמון החולה. 048135444

מצפור יוחאי ודור

מי שמעוניינים להמשיך בדרך הרי נפתלי, ימשיכו בצומת שלאחר מצפה לירן אל מתחת לכבלי הרכבל העולה מקרית שמונה למרומי צוק מנרה. ככל שמתקדמים ועולים, נחשף יותר ויותר הנוף המדהים והירוק של יישובי עמק החולה, עם בריכות הדגים, השדות המעובדים ואתר הטבע הייחודי של אגמון החולה, שהוא יצירה של ממש בידי קק״ל.

הדרך תוביל אתכם לחניון חורבת נזר. סימן ההיכר של המקום היה בעבר שני עצי חרוב גדולים וספסלים היושבים בצילם. בספטמבר 2016, נחנך המצפה לזכרם של יוחאי קלנגל ודור חיים ניני ז"ל - שנהרגו מפגיעת טיל בעת שסיירו בדרך הפטרולים שבהר דוב. את מקום הפגיעה שלהם ניתן לראות מהמצפה לזכרם.

הדרך מטפסת למצפור נוסף, המוקדש לזכרו של יואל פרל ז"ל, מצאצאי היישוב הישן בצפת. הנוף מייצג בצורה נפלאה את החורש הטבעי של הגליל העליון, כולל עצי אלון מצוי, חרוב מצוי, שקד ואלה אטלנטית.

ארוחת בשרים באמיגוס קריית שמונה

אז אחרי יום של שהייה בגובה, כדאי לחזק את הגוף שסבל ממחסור החמצן שקשור בעלייה לגובה, ולאכול ארוחת בשרים משובחת ומשביעה. מסעדת אמיגוס בקריית שמונה נמצאת לא רחוק ממצפור יוחאי ודור, ותספק לכם בדיוק את זה: ארוחה דשנה, עם כל הבשרים שאתם הכי אוהבים על האש, סלטים, תוספות מפנקות ואפילו עסקיות שמתאימות לשולחן משפחתי מלא. לא רק זאת, גם ארוחת ילדים, שתרצה את הקטנטנים ותשאיר אתכם בראש שקט.

צילום: אמיגוס

אמיגוס, יובל יניב 1, קריית שמונה, אצבע הגליל. 053-9380498

רגע לפני הסוף

הדרך מסתיימת בחניון קק״ל, כ-200 מטר לפני היציאה לכביש 886. בחניון הסיום, חניון יפתח - בין אבנים גולמיות גדולות ושבילים המתעקלים בין עצי חורש, הציבה קק״ל שולחנות נגישים לבעלי מוגבלויות.

אחרי טיול לכל המשפחה - מסעדה גלילית ים תיכונית

אחרי שצפיתם בנופיו הקסומים של הגליל העליון, שווה לעצור וליהנות מהמטבח הגלילי-ים-תיכוני, הכה מיוחד ואופייני לאיזור. ממש על כביש 90, מרחק של רבע שעה נסיעה מנקודת הסיום בחניון יפתח, תמצאו את מסעדת אל ראושה. רגע לפני שחוזרים הביתה, כדאי לעצור כאן וליהנות מהמטבח שמערבב בין מסורות וטעמים בשיא הדיוק: עלי גפן, קובות ושישברק, לצד נתחי בשר מצוינים, דגים אפויים, וכמובן, איך אפשר בלי מנות ילדים שיספקו את המורעבים שרק רוצים כבר לחזור הביתה.

צילום: אל ראושה

אל ראושה, צומת כ״ח על כביש 90.  053-8096528

דרך נוף הרי נפתלי - כדאי לדעת

  • אורך המסלול: נסיעה של כ-13 ק״מ
  • אופי המסלול הוא נסיעה ברכב פרטי ועצירה לביקור באתרים. דרך נוף הרי נפתלי עבירה לכל סוגי הרכב
  • מפת טיולים וסימון שבילי החרמון, הגולן ואצבע הגליל
  • סימון ירוק לכל אורך הדרך - הוא סימון שביל ישראל
  • עונה: כל השנה ולא במזג אוויר גשום
  • התאמה לבעלי מוגבלויות: חלק מהשולחנות בעין רועים ובחניון הגיאולוגי מותאמים לנכים, כמו גם שבילי הגישה לחניון לירן.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מסעדות זולות ושוות - חלק ב'!
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
חלק 2: 10 מסעדות חלביות בכשרות בד"צ מהדרין!
11 מי יודע? מסעדות בשריות שהן בד"צ למהדרין!
לכבוד יום הקפה הבינלאומי - בתי הקפה הטובים בארץ
10 מתכונים לארוחה מפסקת ביום כיפור
דנדי VS תל יצחק בייקרי: השילוב בין בייקרי ומעדנייה
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ