נגישות
נגישות

מסעדות חורפיות: המסעדות והמנות שחייבים לאכול בחורף

מסעדות חורפיות עם מנות מנחמות ומחממות של חורף 2023  - סיפורם של מרקים, קדירות, תבשילים, מאכלים וכל המנות שחובה להזמין עם תפריטי החורף השווים ביותר!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 06/02/2023, 15:45
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סוף סוף החורף הגיע במלוא עוצמתו: גשם, שלג בחרמון, פקקים בדרך לחרמון עם ערימת ילדים סגורה ברכב וריח של קלמנטינות שעושה 'קיצי' באף. ואיך אומרים אצלנו המורעבים, עם החורף בא התיאבון כי מה יותר כייף מלאכול אוכל חם ומנחם במסעדות מפנקות, עם או בלי אח, אבל העיקר שיש חימום ושפע טעמים שיעטפו אתכם קולינרית. אז בין אם אתם מטיילים בין שלוליות, נוסעים לראות ירוק בצפון, פריחה בדרום, או סתם רוצים להתפנק עם מסעדה טובה, באנו להמטיר עליכם שפעת מנות ומסעדות חורפיות שעושות חם בלב, בנשמה ובמהות כמו גשם לחקלאות. כי מסעדות חורפיות חייבות להיות חמימות ואינטימיות עם תפריט חורף המותאם קולינרית למבול שיורד בחוץ, לקור שמעבר לקירות, ולייצר כמובן אווירה ביתית ונעימה עם ניחוחות תבשילים, שיגרמו לכם לרייר כל הדרך עד לקבלת ההזמנה ובחלום בלילה.

קדירת המכשפה והחלבן - איפה שיש את כל הקדירות שבעולם

נוף פסטורלי אל מול הגולן והשלג, מכשפות ביתיות מרחפות ובקתת עץ חמימה שיעניקו לכם תחושה כאילו טסתם לטיול סקי באירופה, רק בלי התקציב הנדרש לכך. המסעדה מבוססת על תבשילי קדרות שכאילו נתפרו לחודשי החורף, ולכן תקבלו כאן את מיטב הקדירות והמנות החורפיות שחלמתם לקבל, עם מיטב הנתחים והבשרים, הקטניות והרטבים על רקע אח שעושה חם בנשמה.

מה בחורף? מומלץ בחורף ללכת ישר לקדירות ופשוט לחלוק אותן; קדירת שוק טלה

ממרעה מקומי בהרי הגולן המבושל בציר טלה, יין לבן, בהרט ופלפל קלוי,

קדירת “תרנגולת של מכשפת ההרים מהצפון”  - עופיון בשמפניה עם גזרים ופטריות חורש, מוגש עם פירה ושעועית ירוקה ו"קדירה של המכשפה האלזסית" הכוללת נקניקיות עגל תוצרת בית מבושלות בציר בתוספת כרוב כבוש ופירה.

קדירת המכשפה והחלבן. כתובת: נמרוד, 04-6870049

לוקס – בגלל שיש מנות מטורפות שנוצרות רק בחורף

מסעדה ים תיכונית של השפים עלאא מוסא ושותפו אחמד אסדי שהשיקו השנה תפריט חורף מושלם עם שפע של מנות חדשות שעושות נעים בלב, בנשמה ובקולינריה. אין ספק שיש כאן סעודת מלכים בריאה שעושה שימוש חכם בכל הירקות והפרודוקטים שהחורף שלנו מציע!

מה בחורף? תפריט החורף של לוקס מציע סשימי דג ים - ויניגרט הדרים, שמן זית, כוסברה ונענע, פילה לברק על סלט בורגול עם עולש בר וצזיקי, פילה בר ים עם רוטב כרישה, פטריות יער ופירה תפוחי אדמה ולא לוותר בשום מצב בעולם על הקינוח החורפי והמושלם של הפיסטוק - תחתית פיסטוק, שוקולד לבן ושבבי קרמל, שכבת מוס וניל,  שכבת מוס פיסטוק, שונטי פיסטוק עם נגיעות פרלינה פיסטוק, קראמבל פיסטוק וקציפת לאבנה עם גרידת לימון.

לוקס. כתובת: הנמל 13, חיפה, 053-9381353

מנת פירות ים מוגשת על צלחת לבנה ולצידה כוס מים במסעדת לוקס תפריט חורף מושלם. צילום: לוקס

גרקו - על תפריט חורפי יווני ומשובח עם המון 'יאסו' באופק

גרקו היא אחת מאותן מסעדות חורפיות שאתם חייבים לפגוש! במיוחד לימות החורף, רשת גרקו יצרה תפריט חורף שייקח אתכם לטיול בסמטאותיה של כרתים או בטברנה של השכנים המפנקים שלנו, עם שפע של מנות פתיחה ומנות עיקריות שעושות המון יאסו לחורף הישראלי.

מה בחורף? תפריט חורפי מענג עם המון מנות חדשות ומומלצות כמו למשל

פטה עיזים בתנור עטופה בעלי גפן וחמאת סטקה, פסטה כריתית עם תבשיל בשר אונטריב בציר בקר וחמאת דבש מקורמל, פילה דג בגריל על תבשיל חיטה מעושנת, פטריות, תרד, עשבים ואוזו. בשום אופן אל תוותרו על הקלצונה פיסטוק מטוגן עם קרם סולת, חלב ומשמשים בסירופ ואם כבר אוכלים בחורף אז קחו את עצמכם גם לקינוח של ברד פודינג קפה יווני ושוקולד לבן עם קרם קרמל, כי אם כבר - אז כבר...

גרקו. כתובת: שדרות אבא אבן 9, הרצליה פיתוח, 053-9379943

קדירת ברבוניות עם עשבי תיבול מוגשת במסעדת "גרקו" בין הסימטאות של יוון. צילום: גרקו.

אמש - כי יש כאן תפריט חורף מושקע, עדכני ועוקץ

אמש היא מסעדת שף של השף כפיר ינין, אחד המתמודדים הכי אהובים ומוכשרים בריאליטי 'משחקי השף', שהכין תפריט חורפי וטעים במיוחד. התפריט כולל, איך לא, חומרי גלם חורפיים בלבד עם שפע של מנות שעושות חם בלב כמו ריזוטו פטריות, פולנטה, פטריות, ערמונים, ירקות שורש ועוד..

מה בחורף? תפריט החורף כולל מנות שחובה לטעום כמו למשל טרטר דג ואבוקדו עם קרם פרש, חזרת, סלסה של תפוחים וסלרי, ויניגרט עשבים, קרם עגבניות ופאף אורז, קישוא בלאדי צלוי על חמאת לימון מרווה ויין לבן, פרמז'ן מגורד. חובה לקחת כמובן גם את הפולנטה הרכה מקמח תירס עם ראגו פטריות וערמונים, שמן כמהין, אספרגוס, פרמזן ובעיקריות חזה ברווז עם קרם שאלוט וטיבון טלה בחמאה – כי חמאה וחורף זה ממש כמו צילי וגילי של האגדות.

אמש. כתובת: לילינבלום 30, תל אביב, 053-6113580

 חומרי גלם חורפיים. צילום: אמש

גואטה - בשביל תבשילי החורף והפתיליות הלוהטות ומחממות

אם חשקה נפשכם לזלול קדירות חמימות, מנחמות וטעימות להפליא הגעתם למקום הנכון. בגואטה תמצאו את מיטב הקדירות הטריפוליטאיות המושלמות ביותר שיש' שיקפיצו אתכם לסיור קולינרי למרוקו בלי התור הארוך של הדיוטי פרי, אלא מקסימום בפקקים של תל אביב.

מה בחורף?  מומלץ בחום במיוחד לכבוד הקור לקחת כמה טבחות למרכז השולחן לשרינג קולינרי. טבחה בל כמון - תבשיל שעועית בשר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות וכמון מוגש לצד קוסקוס או אורז, טבחה בסאלק - תבשיל שעועית עם בשר תפוחי אדמה ועלי מנגולד, מוגש לצד קוסקוס או אורז ו – ברודו תבשיל ירקות עם בשר, מוגש לצד קוסקוס. כולן טעימות וכולן מנחמות אתכם עד בלי סוף.

גואטה. כתובת : שדרות ירושלים 6, יפו תל אביב, 053-9424696

מנת חריימה מוקפת בקעריות עם סלטים במסעדת "גוטה" לזלול קדירות חמות. צילום: גואטה

מסעדת אמא - בשביל מרקים של חורף

לשאול אם מכירים את מסעדת אמא זה ממש כמו לשאול מי לא מכיר את הביטלס כי מה לעשות שאין ירושלמי אחד ואחת שלא מכירים את המוסד הירושלמי הזה ולכן גם אתם חייבים! מסעדה מזרחית שכאילו נתפרה במיוחד לחורף עם שפע של מאכלים, תבשילים ומרקים שיחממו את האווירה.

מה בחורף? מומלץ לעשות סעודת מרקים במיוחד אם מדובר ביום קר במיוחד! אל תוותרו על מרק קובה סלק לצד מרק קובה חמוסתא החמצמץ כי הם מושלמים ביחד, מרק כתמתם של דלעת, גזר, עלי סלרי ומנגולד ומרק עדשים.

אמא. כתובת: שמואל ברוך 55, ירושלים, 053-8096388

מנת ממולאים של מסעדת "אמא" בירושלים כמו הביטלס. צילום: מסעדת אמא

1868 - בגלל המבנה המיושן והגורמה המצוין

בתוך מבנה אבן יפיפה שקיים מתקופת היציאה מהחומות, 1868, נמצאת מסעדת השף של השף יענקלה תורג'מן שמגישה פיין דיינינג כשר ומשובח. אין ספק שזו אחת המסעדות שנמצאת בטופ ליסט של מסעדות השף בירושלים עם שף שמתעקש להמציא תפריט חדש לכל עונה בהתאם לחומרי הגלם שלה ותפריט חורף שימתיק את הקור הירושלמי!

מה בחורף? ההמלצה שלנו היא לדגום את המיטב מתפריט החורף, לפצוח בצלחת לחמים טריים תוצרת בית עם איולי חצילים, ארטישוק ירושלמי בטעמים, שקדי עגל בגריל פחמים עם ארטישוק וירקות סתיו, טורטליני זנב שור ארטישוק ירושלמי, פאף כוסמת, ובעיקריות: ניוקי תפוחי אדמה קונפי ירקות סתיו, מנת חזה ברווז קונפי - רול תפו"א, תפוחי עץ 'מוסטרדה', ציר ברווז ולא לוותר גם על מנת צלי טלה בבישול איטי, קסרול ניוקי וירקות חורף, בייקון טלה על ציר טלה.

  1. כתובת: המלך דויד 10, ירושלים, 02-6222312

אברטו – ארוחות בוקר חורפיות לדובים שבחבורה

אחת הארוחות הכי חשובות בחורף היא ארוחת הבוקר בה תוכלו, ממש כמו דובים, לזלול אוכל טעים ולהתכנס לשנת חורף כפרילנסרים בבית או כשכירים מול המחשב. אברטו מביאה את ארוחת הבוקר המותאמת לימות החורף הישראלי עם שפע של טעמים שעושים חם בלב.

מה בחורף? ארוחת בוקר הכוללת בופה כיד המלך עם שפע של גבינות, סלטים, שקשוקות לסוגיהן, חביתות, קרואסונים בסגנונות שונים, פראנץ' טוסט וקרוק מדאם. כל שנותר הוא לבוא עם מכנסיים מרווחים ולהתרווח בתענוג ברגע שאחרי...

אברטו. כתובת: שכביץ 5, גדרה, 053-9374768

קינוח עם רוטב קרמל מוגש בצלחת בנירה עם גלידה במסעדת "אברטו" לזלול כמו דובים. צילום: אברטו.

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

 מחפשים מנות חורפיות? כל המסעדות שמגישות אוכל ביתי >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לוקס בחיפה
053-9381353
גרקו הרצליה בהרצליה
הזמנת שולחן
053-9379943
גואטה בתל אביב
053-9424696
אמש - EMESH בתל אביב
053-6113580
מסעדת אמא בירושלים
הזמנת שולחן
053-8096388

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!