נגישות
נגישות

נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה

מסלול נחל עין כרם הוא כל מה שטוב בהרי ירושלים: מסלול הליכה קליל עם היסטוריה עשירה בין חורש טבעי וטרסות ים תיכוניות. טיול לכל המשפחה מטף ועד הסבתא

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
רני זהר
תאריך פרסום: 03/07/2022, 13:48 תאריך עדכון: 05/07/2022, 10:36
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ בשיתוף קק״ל מצא לכם מסלול הליכה קצר וקליל ביער ירושלים, 2 ק״מ שמתחילים בהר הרצל ומסתיימים בעין כרם. טיול מקסים בנופיה היפים של ארץ ישראל ובהיסטוריה העשירה של הרי ירושלים. מסלול נחל עין כרם הוא קצר ונעים, מתאים למשפחות במיוחד ויספק את כולם, בין אם אלו עצי הבוסתן עם פירות התאנים, נופי הטרסות הים תיכוניות, או בכלל המסעדות ובתי הקפה בסמטאותיה של השכונה הציורית עין כרם.

מסלול נחל עין כרם. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

איך מגיעים?

  • דרך הגעה לנקודת המוצא: רחבת החניה של הר הרצל, שדרות הרצל, ירושלים (חניה ללא תשלום). וייז: הר הרצל.
  • דרך הגעה לנקודת הסיום: עין כרם. חניה באחת מרחבות החניה של עין כרם (ללא תשלום).
  • אורך מסלול ההליכה: כ-2.5 ק"מ. המסלול אינו מעגלי. יש לדאוג לרכב מאסף או לשוב בתחבורה ציבורית. אפשר לחזור ברגל.
  • משך הטיול: כשעה לכיוון אחד.

מטיילים עם ילדים? בהר הרצל הכל מתחיל

נחל עין כרם הוא גיא קטן בחלק המערבי של יער ירושלים. את מסלול ההליכה פותחים בהר הרצל, איפה שקבור חוזה המדינה ולידו גם מנהיגי הציונות ומנהיגי המדינה, בחלקת גדולי האומה. אם אתם מטיילים עם הילדים או המתבגרים, אפשר לעצור לביקור קצר במוזיאון הרצל, ולגלות הכל על תחילת סיפורה של המדינה הקטנה שלנו.

פותחים את היום עם ארוחת בוקר בקפה שלוה

רגע לפני שמגיעים לחניון הר הרצל, אפשר לעצור לקפה וארוחת בוקר בקפה שלוה. בית קפה חברתי שבו עובדים אנשים עם מוגבלויות, המספק הזדמנויות תעסוקה לצעירים שמשתתפים בתוכניות של ארגון שלוה שהוקם על מנת לתת מענה לילדים עם מוגבלויות לפני 27 שנים. במקום מגישים מגוון ארוחות בוקר מפנקות, כולל בוקר ישראלית, שני סוגי פריטטה, שקשוקה, בנדיקט, בריוש של בוקר, פרנץ׳ טוסט, סלטים, כריכים ומאפים. תוכלו לפתוח כאן את היום, רגע לפני היציאה למסלול לתדלק באנרגיות את עצמכם ואת הילדים שכדאי שיגיעו שבעים ושמחים לתחילת המסלול.

קפה שלוה, דרך שלוה 1, ירושלים. 053-9375394

מסלול נחל עין כרם. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

מתחילים ללכת ומגלים את החורש הים התיכוני במלוא תפארתו

אחרי ששתינו קפה ואכלנו מאפה, נחנה ברחבת החניה של הר הרצל ונפנה ברחוב הזיכרון לכיוון יד ושם, כמה צעדים בצד הכביש ואז יתגלה השביל שיורד שמאלה לנחל עין כרם המסומן בסימון כחול. בתחילת השביל נמצאת רחבת זיכרון המוקדשת לראול ולנברג, חסיד אומות העולם שהציל אלפי יהודים ממוות במלחמת העולם השנייה. מרחבת ראול ולנברג יורדים במדרון קצר אל דרך סלולה, מימין הציבה קק״ל שני שולחנות פיקניק, אפשר לעצור להתרעננות קצרה בין עצי היער הנטוע חורש ים תיכוני – אלון מצוי, סירה קוצנית, קורנית מקורקפת ולוטם שעיר.

מחזירים עטרה ליושנה ואוכלים תאנה

אחרי שיורדים במדרון ועוברים את הדרך הסלולה, מגיעים לחורשת האומות. בחורשה נוטעים מנהיגים וראשי מדינות מרחבי העולם עצים לאות הזדהות עם ישראל, העצים הניטעים אופיינים לארץ – זית, חרוב ותאנה. בקצה הדרך הסלולה תפגשו במחסום המונע מכלי רכב להיכנס לדרך היורדת בנחל עין כרם ובשלט המספק על שיקום הטרסות בנחל.

תאנה בשלה. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

בשנת 2016 התחוללה שריפה בחלק המערבי של יער ירושלים וזו כילתה את עצי היער בכמה מהמדרונות היורדים לנחל עין כרם. קהילות השענות ליער ביקשו להיות שותפות לפעולות השיקום בהן שוקמו טרסות עתיקות וניטעו עצי בוסתן על מנת להשיב לנופי הרי ירושלים את חקלאות המדרגות המסורתית. החלקות הנטועות כוללות כיום עצי תאנה, זית ותות. עצי התאנה נותנים את יבולם ומי שיגיע למקום עד סוף ספטמבר יוכל ליהנות מהפירות!

אווירה הררית במבנה האבן של מסעדת בראסרי

תכף תגיעו לסוף המסלול היישר לתוך עין כרם היפהפיה, ותוכלו לעצור לארוחת אחר צהריים מרגיעה ונעימה בבריזת הררי ירושלים במרפסת של מסעדת בראסרי. במסעדה תפריט ביסטרו מוקפד ועונתי שמשלב בין בשרים, דגים, פירות ים פסטה ועוד. תוכלו לשבת, ליהנות מהאוכל המשובח ולהתמוגג מנוף הטרסה שרגע לפני ירדתם.

צילום: בראסרי

בראסרי, המעין 15, עין כרם, ירושלים. 053-5495116

עין כרם – מלכת היופי של ירושלים

הדרך הסלולה תמשיך ותיקח אתכם היישר לעין כרם. בסופו של דבר תגיעו למחסום רכב שלצידו עץ זית, שם הערוץ של נחל עין כרם מתעמק ופונה לנחל שורק. דרך העפר תיכנס לתוך כפר ותעבור ליד גן שעשועים לילדים עם ברזייה, דרך רחוב חומת הצלפים מגיעים לרחבת חניה – כיכר הקסטל. אפשר לטייל בתוך שכונת עין כרם הנפלאה בין הכנסיות העתיקות ולעצור לאכול באחד מבתי הקפה והמסעדות שבמקום.

מומלצת במיוחד היא כרמא, מסעדה איטלקית באווירה נינוחה, עם מגוון רחב של מנות בשריות וגם אחרות. תוכלו לפתוח שולחן עם כרובית, רול דרוזי או פוקצ׳ה, להמשיך בפיצה מרגריטה מעולה, המבורגר כרמא או אנטריקוט נתח מעולה, וגם לחלוק עם כל השולחן מיקס פירות ים מהמם.

כרמא, עין כרם 74, ירושלים. 053-9439229

מסיימים במעיין מרים

מומלץ מאוד לוותר על הכביש הראשי שחוצה את עין כרם, כביש 386, אלא  ללכת בין סמטאותיה ופינות החמד היפות. תוכלו לפנות בכיכר הקסטל מזרחה אל חומת כנסיית יוחנן בהרים, לצעוד למרגלותיה בתוך הסמטה הצרה ולהגיע לשער הכנסייה. כמה צעדים משם ותגיעו ללב הכפר, ליד מעיין מרים, הנקרא על שם מרים אמו של ישו, שבעת ביקורה בעין כרם שתתה ממימי המעיין, שהפך לקדוש במסורת הנוצרית.

מלה ביסטרו – אחת המומלצות ביותר

יש סיכוי שאם תספרו לחברים ומשפחה שאתם נוסעים לטייל בעין כרם, הם ישר ימליצו על מלה ביסטרו, מסעדה עם מנות ירושלמיות מחומרי גלם מקומיים ואיכותיים, הממוקמת בתוך בניין עתיק עם הרבה כבוד להיסטוריה העשירה והמרתקת של המקום. המקום מגיש ארוחות בוקר מעולות, אך תפריט הצהריים והערב יפתיע אתכם עם מנעד רחב של מנות, החל מריזוטו ועד עראייס מהמם, שקשוקה ועד פיצה, קבב על לאפה דרוזית ועד פפרדלה אליו אוליו.

צילום: מלה ביסטרו

מלה ביסטרו, המעין 1, עין כרם, ירושלים. 053-9424673

מקנחים עם גלידה בטרזורו

אחרי יום קיצי בין הטרסות, האווירה הים תיכונית של הרי ירושלים מתערבבת באווירה האירופאית של עין כרם, ומתחשק לכם ולילדים משהו מתוק. אין יותר מתאים מגביע גלידה משובח ואיטלקי בטרזורו, הגלידרייה הבוטיקית של עין כרם.

טרזורו, המעין 25, עין כרם, ירושלים. 053-9444113

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בראסרי  בירושלים
053-5495116
מלה ביסטרו בירושלים
053-9424673
כרמא בירושלים
הזמנת שולחן
053-9439229

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מסעדות זולות ושוות - חלק ב'!
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
חלק 2: 10 מסעדות חלביות בכשרות בד"צ מהדרין!
11 מי יודע? מסעדות בשריות שהן בד"צ למהדרין!
לכבוד יום הקפה הבינלאומי - בתי הקפה הטובים בארץ
10 מתכונים לארוחה מפסקת ביום כיפור
דנדי VS תל יצחק בייקרי: השילוב בין בייקרי ומעדנייה
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ