נגישות
נגישות

ולנטיין דיי במדבר - טיול רומנטי עם מסעדות בערבה

ולנטיין דיי 2022 במדור ׳מיטיבי לסת׳ בשיתוף עם קק"ל, רקחנו עבורכם מסלול רומנטי וקולינרי בדרך השלום בערבה, כולל המלצות למסעדות רומנטיות במדבר

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 09/02/2022, 16:13
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכבוד ולנטיין דיי שנחגג ב-14 לפברואר, במדור מיטיבי לסת של זאפ רסט בשיתוף עם קק"ל, בחרנו עבורכם מסלול טיולים רומנטי, דרך השלום בערבה, החולף בין נופיה הקסומים של הערבה המסקרנת, ומשלב בין מקומות יפים, מסעדות גורמה ומנות נפלאות שיעשו לכם טוב קולינרית ורומנטית. מסלול דרך השלום בערבה מתמשך לאורך של 24 ק״מ ומשלב בין נסיעה ברכב פרטי להליכה, ועובר לאורך הגבול שבין ישראל לירדן. במסלול עצמו תוכלו ליהנות משדות חקלאיים של המושבים שבאזור – עידן, חצבה ועין יהב, מתצפיות ומצפורים מרהיבים אל נופי נחל ערבה והרי אדום, וגם תחלפו על פני הבתרונות היפים של הערבה. אז רגע לפני המסלול, הצטיידו בחטיפים ויין לדרך, פלייליסט רומנטי שייחמם לכם את האווירה ו...צאו לדרך לטיול הולנטיין שלכם, כי טבע הוא הדרך הכי נכונה להתקרב זה לזו וזו לזה.

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"לדרך השלום, שלט הכוונה. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

לאן נוסעים? טיול רומנטי במדבר

היעד הראשון הוא עין חצבה: בצומת עין חצבה שבכביש הערבה (כביש 90), פונים מערבה בכביש 227, נוסעים כ-300 מ' ופונים שמאלה למושב עיר אובות, כאשר מצודת מְצד תמר ועץ השיזף הגדול נמצאים כחצי קילומטר מדרום לכניסה. הסיור מתחיל בעתיקות עין חצבה שנבנו בראש הגבעה הקטנה בימי בית ראשון כשלוש מצודות זו על גבי זו. מרשימים במיוחד הם שרידיה של המצודה התיכונה מימי מלכי יהודה (מאה 8-9 לפנה"ס) שהשתרעה על פני 10 דונם והוקפה בחומת סוגרים כפולה, כאשר בשלוש מפינות המצודה הוקמו מגדלים.

מצד חצבה, בית המרחץ הרומי. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

בתקופה הרומית היו במקום ח'אן ובית מרחץ, ששרידיהם נראים היטב בשטח, כמה שהם היו מתאימים לרחצה זוגית ופינוק ולנטיין כהלכתו! איפה הספא כשצריך אותו? בין בית המרחץ למצודה, צומח עץ השיזף הענק שהפך להיות לאחד מהעצים המפורסמים בישראל וראוי בהחלט לסלפי של אהבה.

השיזף העתיק בעין חצבה. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון קק"ל.

אפרטיף - על האוכל שבדרך למסלול

רגע לפני היציאה למסלול לעין חצבה, יש כמה מסעדות שוות שכדאי לאכול בהן או לחילופין לקחת לדרך, כי איך אפשר לאהוב בלי תחילה, להשביע את הקיבה?

אופציה מושלמת לפתיחת בוקר זוגי ואינטימי היא מסעדת עין בוקק שרקחה עבורכם ארוחת בוקר זוגית מנצחת הכוללת ביצים לבחירה: חביתה/מקושקשת/עין/הפוכה סלט קצוץ אישי, לאפה, מטבלים: לבנה, בולגרים, זיתים ושתייה או לחילופין, אם הגעתם לכאן בסיום המסלול, תוכלו להתפנק למשל על מולארד חזה אווז ברוטב פירות יער מתקתק שימתיק לכם את הדייט. לא משנה במה תבחרו, זו מסעדה אינטימית ומדברית, המכילה את כל מה שזוג צריך – קולינריה טובה, נוף ושקט.

צילום: עין בוקקצילום: עין בוקק

מסעדת עין בוקק, עין בוקק ים המלח, 053-9429603

אם חשקה נפשכם באוכל משביע יותר טרם היציאה למסלול, מסעדת ביאנקיני היא הכתובת. מדובר באחד המקומות הקסומים והרומנטיים לפתוח איתו את הטיול או אף לישון בו לפני היציאה למסלול דרך השלום בערבה, מסעדה מרוקאית אותנטית המעוצבת כמסעדת יוקרה במרוקו, עם מאכלים משובחים במגוון טעמים המוגשים בכלים מרוקאים אותנטיים, החל מקוסקוס בלתי נשכח ועד לדג מרוקאי, כל המנות לא פחות ממושלמות! המלצה שלנו לולנטיין היא לחלוק את אחד הטאג׳ינים שבמקום, למשל טאג׳ין קוסקוס עם פירות יבשים ברוטב סילאן או טאג׳ין בשר ראש מנחם, משביע ומקרב לבבות מרוב שהוא טעים.

ביאנקיני, כפר הנופש ביאנקיני, צפון ים המלח. 053-9365949

מה רואים ומנשנשים?

לאחר שהצטיידתם בקולינריה משובחת, הגיעה הזמן להמשיך את מסלול דרך השלום ולנסוע למאגר חציבה, דרך העוברת במישורי נחל הערבה עם בתרונות שיגרמו לכם להרגיש על הירח. בתרונות אלו נוצרו מסלעי החוואר, סלע משקע רך שנוצר בסביבה ימית, באגם גדול שבשיא גודלו כיסה את בקעת הירדן והערבה עד אזור חצבה. גם הפעם, כמה היינו רוצים לשכשך במימיו אל מול הערבה הקסומה, אך לצערנו הימה הייתה קיימת עד לפני כ-15 אלף שנה. במרחק של כ-2 ק"מ מנקודת המוצא נמצאת הפנייה למאגר חצבה עם שילוט "דרך החווארים", הנחשב כאחד ממאגרי המים הגדולים בדרום, האוגר את מי השיטפונות הזורמים בנחל הערבה עם קיבולת של 1.8 מיליון מ"ק.

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"לדרך החווארים. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

מומלץ לעצור באחת הנקודות היפות במסלול ולנשנש מהטייק אווי שלקחתם מארץ ערבה. ארץ ערבה היא מסעדת גורמה בניצוחם של דפי ואורן תגל, הממוקמת בנוף מסתורי ויפהפה של הערבה, עם אוכל מעולה וייחודי למקום. תמצאו בה ארוחת בוקר זוגית ומדהימה שתשאיר אתכם שבעים לכל דרך השלום, כולל סלט ירקות טרי, לבנה, פטה צאן, זיתי קלמטה, ארטישוק איטלקי אפוי, מגוון ממרחים, פריטטה תפוחי אדמה וקשקבל, מאפה פילאס תרד טרי, בגט טרי-טרי וחם מהתנור וגם שתייה. תוכלו לארוז לדרך את הארוחה הנפלאה הזו או להצטייד במגוון מאפים מתוקים ולקחת אתכם קפה טוב לנסיעה שילווה את הפסקול הרומנטי שלכם.

ארץ ערבה, צוקים. 052-6060954

עצירה על מצפור השלום – כי איך אפשר ליהנות מנוף רומנטי בלי לאכול טוב?

מצפור השלום היא מרפסת תצפית שבנתה קק"ל הצופה אל הנוף המרהיב של נחל הערבה והרי אדום.  מהמצפור ניתן לנסוע לתוך חורשה נטועה, בה צומחים עצי דקל, שיזף, שיטה ואשל, ובה שולחן פיקניק שכאילו הוקם במיוחד לכבוד הולנטיין, אז כדאי לכם לתפוס אותו במהרה!

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"למצפור השלום. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

תוכלו ׳לפתוח שולחן׳ ולאכול את הסנדוויצ׳ים המדהימים ועמוסי כל טוב שלקחת ממסעדת הורדוס שבעין בוקק - מסעדה ים תיכונית וותיקה, בה ניתן להצטייד במגוון של סנדוויצ׳ים משובחים ומשביעים שילוו אתכם במהלך המסלול, כריך טונה, כריך חזה עוף, ואפילו שניצל בפיתה, או שתוכלו פשוט לקחת פיצה זוגית שתשלפו ותהנו ממנה באחת העצירות.

צילום: הורדוסצילום: הורדוס

הורדוס, עין בוקק ים המלח, 053-9383095

גבינות ויין לולנטיין בערבה!

הנקודה הבאה במסלול היא מצפור חופירה, שלמרגלותיו משתרעות חממות עין יהב, במערב רואים את רכס חצרה ומעלה עקרבים, במזרח נראים הרי אדום המרשימים ביופיים, תפאורה מעולה לנשיקת ולנטיין. התצפית עצמה היא נקודה מושלמת לפלטת גבינות ויין שרכשתם מבעוד מועד במעדנייה של כביש 90, המספקת לכם מגוון מאפים וסנדוויצ׳ים עצומים ומלאי כל טוב, מידי השף יריב איתני, כשהדבר הכי זוגי שתוכלו לעשות זה לקחת לדרך פלטת גבינות ממיטב גבינות האזור או פלטת נקניקים וגבינות בוטיקיות, וכל זה עם בקבוק יין טוב – ולא לשכוח פותחן!

צילום: כביש 90-המעדנייה בערבהצילום: כביש 90-המעדנייה בערבה

מעדנייה של כביש 90, כביש 90 צוקים. 053-9366918

אם הרעב טרם השתלט עליכם תוכלו לנסוע עד לחניון הזיל – חניון קטן ואינטימי מצפון לעין יהב, בדרך העוברת בין חממות ומגיעה לחניון הזעיר, שנמצא ממערב לדרך, ובו שני שולחנות פיקניק שנהנים מצל עץ שיטה. זיל, אגב, זה ראשי התיבות של המילים "זאבוד אימיני ליחצ'ובה", מפעל סובייטי לייצור מכוניות שנקרא על שמו של ליחצ'וב, מנהלו הראשון. במפעל ייצרו מכוניות פאר ששימשו את בכירי הממשל הסובייטי וגם רכב שטח חזק ששימש את הצבא האדום, ומכאן הייתה דרכו של הרכב קצרה לצבאות סוריה ומצרים. דמיינו עצמכם במכונית פאר עם יין ופלטת גבינות...

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"לחניון הזיל. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

מיטיבי לסת – מסעדות בערבה לסיום הטיול

הגיע סוף מסלול דרך השלום בערבה ואתם עייפים, מאוהבים אך רעבים! זה בדיוק הזמן לסיים את היום הנפלא והמאוהב שלכם באוכל טוב ומשובח! לסיום הטיול כדאי לקנח במסעדת טאג׳ מאהל, מסעדה הכי רומנטית שיש, שבה תוכלו לשבת בתוך אוהל בדואי, להתכרבל על אחד המזרונים זה בזו, ותוך כדי נשנושים של מנות פתיחה מטריפות: חומוס לסוגיו, פלאפל, שקשוקות וסלטים שונים, מנות עיקריות הכוללות בשרים, קבבים, צלעות כבש, שווארמה, נקניקיות ועוד. ואם אתם ממש רעבים אחרי מסלול דרך השלום, מומלץ לחלוק את המיקס גריל הזוגי, עם שיפודים מסוגים שונים ולסיים את הארוחה באחד מקינוחי המקום ובתה מתוק שימתיק לכם את סיום הטיול.

טאג׳ מאהל, עין בוקק. 053-9367990

אופציה נוספת היא לאכול בפרם אורסולה, מסעדת שף כפרית אירופאית של רועי בניטה היצירתי עם מגוון מנות שתמצאו רק כאן. מרקים, סלטים רעננים ומשוגעים, כולל נוקדלי תרד, שזה המקום לאכול אותו. מנת הדגל של המקום, נקניקיות הברוקלין קנקרס, מוגשות על מצע פירה או תפודים אפויים וכרוב כבוש המבושל בבירה המקומית. הג׳ילטו אפוגטו יסגור לכם את הארוחה כקינוח זוגי מושלם.

פרם אורסולה, צוקים 053-9372948

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"למוריקה מבריקה. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון קק"ל

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, מהיכן נוסעים ומה רואים? כנסו ללינק הבא ותהפכו את הוולטיין שכם למקורי וייחודי עם הרבה טבע וגורמה שרק הערבה יכולה להציע:

https://www.eyarok.org.il/trip.aspx?id=156

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות בטבע לט"ו בשבט  - אוכלים בחוץ
ט"ו בשבט הגיע - טיולים ומסעדות מומלצות בשיתוף קק"ל