נגישות
נגישות

פותחים יום: ארוחות בוקר בטייק אווי

טוסטים ומטבלים, פוקצ'ות ומאפים ושלל ארוחות בוקר ישראליות, בריאות ומפנקות. עברנו את הגל השני וזה הזמן לחלץ עצמות, לעבור ל'טייק אווי' של בוקר ולהמשיך לפיקניק, לעבודה או לחזור הביתה עם הארוחה הכי חשובה ושווה של היום. המלצות לבוקר בקלאס

ארוחות בוקר חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 01/11/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אומרים שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום וגם אומרים שאין בכל העולם כולו ארוחות בוקר מושקעת, מגוונת ומפנקת כמו ארוחת הבוקר הישראלית הקלאסית. מה שנקרא 'כל החבילה בכריך אחד'. ארוחת בוקר היא כבר מזמן לא רק חביתה וסלט וגם המושג 'בוקר' מתגמש ומתרחב במיוחד בימים של חל"ת, עבודה בשעות לא מסודרות ושעון חורף עם שקיעה באמצע היום.

 בבוקר לא מתפשרים. קפה דניה, ירושלים. צילום: באדיבות המקום

אמנם ארוחת בוקר היא משהו שמתקשר אוטומטית לישיבה בבתי קפה ובמסעדות אבל הנה הזדמנות להפוך את הלימונים לפאי לימון (לקחת) ולהתענג על ארוחות בוקר ישראליות ואחרות טובות גם במתכונת take away. החלטנו להרים את הכפפה וללקט ארוחות בוקר ישראליות ומגוונות ברחבי הארץ שאפשר לאסוף ולאכול בבית, בעבודה או בפיקניק.

מסעדות עם ארוחות בוקר
קורונה 2020: מתי המסעדות יפתחו את השערים?
מטבחי רפאים ומיזמי קולינריה בקורונה

 ארוחת בוקר של G27. צילום: תמר ג'וזנסקי

מסעדת G27

מסעדת G27 היא בעצם קומפלקס ברמת גן שנועד להעניק מענה כבית קפה, מסעדה, מעדניה ומאפיה עם שלל אפשרויות קולינריות. אחת האפשרויות היא טייק אווי או משלוח של ארוחות בוקר מגוונות תחת הקטגוריה "בוקר טוב".

אפשר למצוא בתפריט מקושקשת מוקצפת - ביצים טרופות נחות על טוסט נלסון ומחית כמהין (39 שקלים) או בוקר שוק - מאפה בצק פילו ממולא בגבינות ריקוטה ובולגרית, מוגש עם ביצה קשה, רסק וסחוג ביתי (49 שקלים). אבל אם בקלאסיקה עסקינן אז לכו על קלאסיק ג'י עם ביצה, סלט שוק, מטבלים של בוקר, סלסלת לחמים, חמאה וקונפיטורה, וכוס שתייה חמה או קרה (63 ליחיד, 120 לזוג).

G27 - גולני 27, רמת גן, 0536111457 

 בונז'ורנו סרפינה. צילום: אבי יוסף

סרפינה

בסניף התל אביבי של הרשת הבינלאומית האיטלקית-אמריקאית סרפינה, השיקו את Buongiorno Serafina מתוך תקווה לאפשר ללקוחות לפתוח את הבוקר בטייק אווי כמו באיטליה, או לפחות כמו בניו יורק, בשעות 12:00-9:00.

במסגרת בונז'ורנו סרפינה הושק קונספט טייק אווי חדש במסגרתו אפשר להזמין ולאסוף ארוחת בוקר מתוך ויטרינה עמוסה במאפים, כריכים, פוקצ'ות מבצק רגיל ובצק כוסמין; סלטים ומשקאות חמים. נכון, האמריקאים עוד לא לגמרי בתוך הסיפור של ארוחת בוקר ישראלית אבל גם ארוחת בוקר איטלקית בניחוח בינלאומי הולך, במיוחד כשנמצאים כמה מטרים מהים.

בין המנות שאפשר לאסוף כריך קפרזה עם עגבניות מגי, מוצרלה, בזיליקום, בלסמי ופסטו עשבי בר; כריך גרבלקס; כריך פסטרמה מהודו ביתי, חסה, מלפפון חמוץ פלפל קלוי וחרדל; כריך בלקני עם ארטישוק, זוקיני, פלפל קלוי, זיתי קלמטה, כרובית אפויה וגבינת פטה; סלט ביצים, ועוד (כריך 26 שקלים / כריך וקפה 29 שקלים). יש גם מסלול של מנות חמות בהן פוקצ'ות – סלק, םטריות, בלקנית ועוד (26 שקלים לפוקצ'ה / 29 שקלים לפוקצ'ה וקפה).

סרפינה - serafina - איינשטיין 10, צפון תל אביב, 0536113054

 הקונדיטוריה של גל, חיפה. צילום: גלעד הר שלג

הקונדיטוריה של גל

לא מדובר רק בקונדיטוריה אלא גם בבית קפה חיפאי ותיק ואהוב. גל גבריאלי, האיש מאחורי המקום, פתח אותו ב-2003 ומאז המקום פועל כבית קפה שכונתי נעים. עם משבר הקורונה עברה הקונדיטוריה של גל למתכונת של משלוחים וטייק אווי כשהרוב מבוסס על מאפים טריים ברמה גבוהה.

במסגרת ארוחות הבוקר שאפשר רק לאסוף מהמקום מככבים בורקס פינוקים שמגיע בתוספת מלפפון חמוץ, ביצה קשה, טחינה, חריף ועגבנייה (35 שקלים); ארוחת שקשוקה בג'בטה עם טחינה, לצד זיתים, סלט אישי וגרנולה מלוחה (52 שקלים). רצוי כמובן להוסיף קפה או מיץ ויש לכם ארוחת בוקר כיפית לדרך. יש גם כריכים, סלטים ופסטות אך גולת הכותרת היא ללא ספק העוגות והמאפים המתוקים והמלוחים בהם שמרים שוקולד, שמרים פרג, טירמיסו, קראנץ' גבינה, קרואסונים, מיני שנקים, בורקסים, בייגלים, עוגיות מלוחות ומתוקות והרשימה עוד ארוכה.

הקונדיטוריה של גל - Gal's BaKery - שד' הנשיא 131, מרכז הכרמל, חיפה, 048382928 

 קצת איטליה על הבוקר. קפה דניה, ירושלים. צילום: באדיבות המקום

דניה קפה בכיכר

דניה קפה בכיכר הוא בית קפה ירושלמי פופולרי ומגישים בו אוכל איטלקי, לצד ארוחות בוקר, קפה, מאפים ועוד מנות חלביות וטבעוניות כשרות. קפה דניה פועל כעת במתכונת של טייק אווי כדי לארוז ולו במעט את האווירה הירושלמית-איטלקית גם לקחת לדרך. את אחת מארוחות הבוקר אפשר להזמין ולאסוף עד השעה 13:00 והיא כוללת אופציות חובקות עולם כמו קרוק מאדאם או בוקר סלוניקי אבל גם את הקלאסיקה הישראלית במיטבה - בוקר דניה:

ארוחת בוקר ישראלית ובה ביצי משק לבחירה, גבינת שמנת ובזיליקום, עגבניות מיובשות של דניה, גבינת פטה בפסטו זעתר, סלט טונה, גאווקמולי, קרם חציל שרוף ולאבנה, זיתים מתובלים, חמאה וקונפיטורה ביתית, לחם דגנים ופוקצ'ת חמה, מוזלי, קרואסון חמאה, סלט גינה בווינגרט הדרים, שתייה חמה ומיץ טבעי סחוט (68 שקלים ליחיד, 129 שקלים לבוקר פרימיום זוגי). לגמרי סיבה לעלות את ירושלים לראש שמחתנו. יש גם כריכים, שקשוקות, מילקשייק, קינוחים, מאפים ועוד.

דניה קפה בכיכר - Denya cafe - שד' הרצל 102, ירושלים, 0539369283

 כריך סלמון של נוקטורנו. צילום: באדיבות המקום

נוקטורנו

נוקטורנו הוא מוסד ירושלמי קולינרי ותיק וגם בימים אלו הוא פועל במתכונת של משלוחים וטייק אווי. יש בתפריט לא מעט התייחסות לטבעונים ובכלל, נוקטורנו נחשב גן עדן לצמחונים ולטבעונים. בית הקפה-מסעדה-בר הירושלמי הכשר פועל כבר 24 שנים ומארח קהל אקלקטי עם מוצרים טריים שמכינים במקום.

בתפריט הרגיל תמצאו ארוחות בוקר מיוחדות. אמנם בתפריט הנוכחי אין ארוחת בקר ישראלית קלאסית אבל יש שלל מנות אחרות במתכונת משודרגת כמו כריך טונה מעושנת עם תרד, עגבניות, איולי בזיליקום ומלפפון חמוץ, לצד סלט אישי (57 שקלים); כריך הולנדי עם גבינת שמנת, גבינת עיזים חמה, תפוח עץ, אגוזי מלך וחסה בוויניגרט, לצד סלט אישי (54 שקלים); מוזלי עם פירות (39 שקלים) ועוד, לצד קפה ארומטי שנטחן במקום, מיצים סחוטים, בירות מהחבית ובירות בוטיק, בר אלכוהול עשיר ותפריט קוקטיילים. כן, גם בבוקר אפשר ללגום קוקטייל.

נוקטורנו - בצלאל 7, ירושלים, 0539438559

 ארוחת בוקר דרוזית במסעדת נור. צילום: בסמה חיר

נור

ביישוב ג'וליס בגליל המערבי פועלת המסעדה הדרוזית נור שפתחה לפני כשנתיים בסמה חיר, שיש לה סיפור חיים מעורר השראה, ומטבח שהוא אולי היחיד בעולם שמשלב קונדיטוריה מערבית עם אוכל דרוזי אותנטי. בסמה מציעה ארוחות בוקר לקחת לטיול בכמה מסלולים. הראשון והמוכר הוא ארוחת בוקר ישראלית זוגית עם חביתות, מטבלים, סלטים, גבינות, מוזלי, מאפים ושתייה (110 שקלים לזוג);

אם הגעתם עד הלום – לכו על ארוחת הבוקר בדרוזית האותנטית שבמסגרתה תקבלו שתי חביתות ירק, פאטייר קטן, מיקס זיתים, חומוס, טחינה, לאבנה, פיתה על הגז, סלט פאטוש, מעמול וקפה (70 שקלים ליחיד, 140 שקלים לזוג).

נור - ג'וליס, 0539425565

 מוזלי בריאות בפרש מרקט. צילום: אנטולי מיכאלו

רשת פרש מרקט

רשת פרש מרקט, מבית קפה קפה, היא רשת המקדמת טריות ועונתיות לצד בריאות. וכמו שכבר אמרנו, ארוחת בוקר היא הבריאה והחשובה ביום. אז תוכלו להזמין ולאסוף בוקר יחיד זוגי עם ביצים לבחירתכם (עם או בלי תוספות של עשבי תיבול / בצל / פטריות / מוצרלה / פטה), זוג סלטי בוקר (קצוץ וקיסר) ומגוון מטבלים בהם סלט טונה, גבינת שמנת, גבינת פטה יוונית, גבינת קרם סלמון מעושן, מסבחה דלעת, לאבנה פלפלים קלויים, חמאה בדבש וקינמון ומיני מוזלי בוקר לכל סועד. הארוחה מגיעה עם לחמים טריים, שייק פירות ומשקה חם.

יש גם שקשוקה, כריכים, פוקצ'ה עמוסה בירקות וגבינות, מנות בריאות וכך הלאה שגם הם זמינות בבקרים.

פרש קיטשן - Fresh kitchen - רוטשילד 45, קניון G רוטשילד, ראשון לציון, 0539386350

 קפה אלורו בבית ילין. צילום: אלדד מאסטרו

אלורו

בית קפה אלורו נמצא במבנה היפה לשימור בית ילין במוצא בדרך לירושלים. זהו מקום נעים ונוח לעצור בו על אם הדרך ולהצטייד מאפים שנעשים במקום בעבודת יד לצד כריכים מושקעים כמו כריך גבינת צאן עם פלפל קלוי וקישואים (42 שקלים) או בורקס המוגש עם טחינה, ביצה ומלפפון חמוץ (42 שקלים) בדיוק לבוקר טוב. יש ארוחות מובנות המבוססות על מאפים וכוללות מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות שמרים, עוגות גבינה, מקלות פרמז'ן, ריבות עוגיות ועוד ואפשר להרכיב לבד ארוחה.

אלורו - מוצא עילית, 0509772120 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סרפינה בתל אביב
הזמנת שולחן
053-6113054
דניה קפה בכיכר בירושלים
053-9369283
G27 ברמת גן
הזמנת שולחן
053-6111457
הקונדיטוריה של גל בחיפה
04-8382928
נוקטורנו בירושלים
055-4315031

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022