נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אם היינו מתחתנים שוב, הייתי עושה את זה כאן", זה בדיוק מה שאמרתי לבן זוגי לקראת תום הבילוי שלנו במסעדת בראסרי בעין כרם. בזכות נדנוד קל להורים, שהסכימו לשמור על הילדים, הצלחנו לחמוק ללילה באזור ירושלים, ובשעת שקיעה התיישבנו לארוחה רומנטית בבראסרי.

במשך תקופה ארוכה קיבלנו המלצות ממכרים ומחברים על המסעדה, שהבטיחו נוף משגע, אוכל מעולה ואווירה נעימה. הם בהחלט צדקו – קיבלנו את כל זה ואף יותר מהבילוי שלנו במקום.

נתחיל מהנוף, שהוא אומנם רק התפאורה, אבל בהחלט מכניס לאווירה המתאימה, בייחוד אם מגיעים למקום בשעות הערב המוקדמות, כשהשמיים נצבעים בצבעי שקיעה. מתחם המסעדה, השוכן בבית אבן עתיק ומקסים, שמשתלב נהדר בשכונה השקטה, כולל שני מפלסים – קומת כניסה וקומת הגג.

בקומת הכניסה נמצא בר המסעדה וגם חדרים פרטיים לאירועים של בין 20 ל-80 מוזמנים. החלל מעוצב בקפידה, מייצר שילוב של ישן וחדש. חלונות ענקיים, קשתות מעליהם, ריהוט עץ לצד תאורה חמימה. באחת מפינות המבנה, תנור פח עתיק ועליו קומקום ישן. בקבוקי היין הרבים שמוקמו על אדן החלון, אל מדפים וכמעט בכל מקום בחלל – מבהירים גם הם, כי היין יהיה ללא ספק, חלק בלתי נפרד מהחוויה. בקומה הכניסה גם תמצאו מעדניה מקומית עם חומרי גלם ייחודיים. למשל, אבן יוגורט, חלבה משכם ומוצרים שניתן לאסוף הביתה כדי שתוכלו גם בבית להכין מנות שאהבתם מהתפריט.

גם אם במקרה הוזמנתם לאירוע בקומת הכניסה, אל תוותרו על ביקור בטראסה עוצרת הנשימה ששוכן בקומת הגג. נוף עוצר נשימה, אוויר נקי וצח, ואווירה של יקום מקביל, במובן הטוב של המילה.

אי אפשר שלא להיכנס לאווירה לאחר שנכנסים למבנה של הבראסרי, ואכן, לאחר שגמענו את המראות, הצצנו בתמונות התלויות על הקירות ותצפתנו על הנוף, התיישבנו בטראסה לארוחת ערב זוגית. התפריט בבראסרי עין כרם מוגדר צרפתי וים תיכוני והוא כולל בתוכו מנות רבות של פירות ים, טעימות וטריות.

אנחנו מחובבי הז'אנר, וכישנה ההזדמנות לטעום מנות מוקפדות וטריות, ברור שננצל זאת. יחד עם זאת, חשוב להבהיר, כי פרט לפירות הים כולל התפריט גם מנות בשריות, דגים, פסטות ומנות צמחוניות.

למנה ראשונה הזמנתי קטאייף שרימפס, שהוא לחלוטין שילוב של מוטיבים ים תיכוניים במטבח אירופי. נהמנה כוללת מעין פנקייק לבנוני שמוגש ביחד עם שרימפס, מסקרפונה, פיסטוק ועשבים (52 שקלים). ללא ספק מנה מצוינת. בן זוגי אכל למנה הראשונה פלפלים חריפים ממולאים בבשר עגל המוגשים ביחד עם זרעי עגבניה ויוגורט (46 שקלים) ולפי הצלחת – נראה שנהנה ממנה עד מאוד. כדי להוריד את החריפות מהמנות – הזמנות בקבוק יין לבן צרפתי, שבלי (175 שקלים). אציין תפריט היין של המסעדה הוא עשיר במיוחד וכולל מותגים חובקי עולם לצד יינות משובחים מיקבי בוטיק ישראלים.

במנות העיקריות הזמנו מחבת פירות ים מפנקת (118) ושוק אווז קונפי שהיה פשוט אלוהי ובלתי נשכח (98 שקלים). קשה לתאר את התחושה הנעימה של לאכול אוכל משובח אל מול הנוף ההררי שסביבנו ודמדומי השקיעה. לרגעים קטנים אתה נזרק למקום אחר בעולם, כזה המנותק מהמציאות היומיומית והממלא אותך במצברים לשבוע החדש.

בן זוגי חובב במיוחד עוגות גבינה ועל כן לקינוח הזמנו עוגת גבינה באסקית (44 שקלים) אוורירית, לא מתוקה מדי, שהשאירה טעם של עוד. אנחנו, כאמור, השארנו את הילדים אצל סבא וסבתא, אבל יש גם תפריט המתואם לקטנטנים שכולל את מה שבעצם הם אוהבים – שניצלונים או פסטה (39 שקלים).

כשיצאנו מהבראסרי לאוויר הלילה הקריר, הסתכלנו פעם נוספת אל עבר המבנה של המסעדה, בידיעה שללא ספק נשוב לשם בהקדם האפשרי. "אולי בכל זאת נתחתן שוב?", שאלתי את בן הזוג, בידיעה שהמיקום הזה הוא המתכון לאירוע מוצלח במיוחד. "לא", השיב בן הזוג, "אבל אם תרצי אפשר לחגוג כאן את חתונת הכסף". אסתפק בהבטחה הזו.

בראסרי, המעיין 15, עין כרם, ירושלים 053-5495116

א'-ד' 12:00-23:00

ה'-ש' 09:30-00:00

צילום השער: שאטרסטוק

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022