נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קלמארי על הגריל במסעדת שיינע (צילום: אפיק גבאי) קלמארי על הגריל במסעדת שיינע (צילום: אפיק גבאי)

לצד רשתות של מסעדות, היכלי אוכל ענקיים שעובדים על קבוצות מבקרים מצוידים בכרטיסי הנחה ועידן של אוכל רחוב שמדיח בהדרגה את הפיין דיינינג נפתחה בטבורה של תל אביב מסעדת השף שיינע. היא שונה מכל אלו. את שיינע פתח השף אסף גבאי, שעבד בעבר ברוקח 73 לצד אייל לביא, ברפאל לצד רפי כהן, במחניודה לצד אסף גרניט וגם בכמה תחנות מעבר לים - צרפת, גרמניה ועוד. את המסע למסעדה משלו בחר גבאי לעשות עם אשתו נטלי והיא הציעה את השם שיינע - יפה ביידיש - ולמי שמבין יידיש מהבית השילוב שיינע פוּנים (פנים יפות) מזכיר את הילדות. כבר התחלה טובה שמעלה חיוך.

המסעדה החדשה מזכירה ביסטרו פריזאי חמוד ואינטימי - כזה שיש בו תמונות וינטג' על הקירות, אור נרות ואווירה רומנטית. בחלק נוסף במסעדה, שהכניסה אליו נפרדת, פועל בר קטן ושיקי.

שיינע - כל הפרטים
10 המסעדות הטובות בתל אביב לשנת 2019

אסתטי, פראי וטרי

התפריט מבוסס על אהבתו הגדולה של גבאי – דגים ופירות ים טריים בעונתם. ואכן יש בשיינע טיפול מדויק בחומרי הגלם, בלי הרבה תבלינים ותוספות שמאפילים על הטעם ומטשטשים אותו. הדגים, הסרטנים ופירות הים אמנם משודכים לפרודוקטים נוספים אבל הם לגמרי עומדים בפני עצמם ומציעים טעמים עדינים של ים.

באקט סרטנים במסעדת שיינע (צילום: אפיק גבאי) באקט סרטנים במסעדת שיינע (צילום: אפיק גבאי)

התפריט נחלק למנות פתיחה, נאים, ראשונות, עיקריות וכמובן קינוחים, יינות וקוקטיילים. המנות הראשונות מתאפיינות באסתטיקה אלגנטית בעוד שהמנות העיקריות הן הרבה יותר פראיות ויצריות. דוגמאות? בבקשה. המנות הנאות והראשונות של טרטר פלמידה לבנה עם פיסות אספרגוס, אננס, כוסברה וצנון שחור (62 שקלים); וסשימי טונה אדומה עם קרם פרש, שמן עירית וטוביקו שחור (64 שקלים) קלילות וכמעט מרחפות בצלחת, ולעומתן מנות כמו מולים מרינייר וצ'יפס שסופג את הרוטב (88 שקלים), באקט של סרטנים מהים התיכון (88 שקלים); פילה מוסר ים עם ראשי קלמרי פריכים, אורז אסור וביסק סרטנים (118 שקלים); ספגטי וונגולי (124 שקלים); קציצות דגים רוטב מרוקאי (88 שקלים) ואחרות הן מנות פראיות בהרבה, הן בהגשה והן באכילה. אפשר לכלול בצד היצרי גם את הקלמרי הצרוב עם פילה של תפוזים, טרגון ווינגרט כמון (56 שקלים) שמופיע בראשונות והוא מנת חובה בעיני. עולה על כולן בפראיות מנת באקט הסרטנים שמחייבת להפשיל שרוולים ולהתעסק עם הפירוק. אחרי עבודה קשה מובטח פרס למתמידים: בשר סרטנים מתקתק ורך שנמס בפה. עונג.

שיינע של אווירה בנחלת בנימין
יש בתפריט עוד שלל מנות, בהן פסטייה דגים (48 שקלים); סלט חסה עם פיצוחים, נקטרינה וברי עיזים (56 שקלים); פולנטה עם פטריות שימג'י כבושות, איולי שקדים וסויה (52 שקלים); פיש בורגר (64 שקלים); שתי מנות שרימפס בתיבולים שונים (124-95 שקלים); דובר סול מטוגן עם רוטב טרטר ותפוח אדמה מדורה (110 שקלים) ועוד. יש גם שתי מנות בשר (שייטל וסינטה פרוסה).

קינוח פלאן במסעדת שיינע (צילום: אפיק גבאי) קינוח פלאן במסעדת שיינע (צילום: אפיק גבאי)

שני החללים – הבר והמסעדה - צופים למטבח המחופה זכוכית ובו אפשר לראות את גבאי והצוות מתקינים במרץ את המנות על בסיס השלל העונתי מהים. אשתו נטלי נמצאת בפרונט ומנצחת על האירוח. השקיפות עובדת גם כלפי חוץ, כלפי רחוב נחלת בנימין השוקק, וכך אפשר להביט על העוברים והשבים והם בתמורה יכולים להביט פנימה.

את הארוחה לאור נרות ליוו קוקטיילים טעימים וחתמו שניים מהקינוחים פלאן קרמלי וקרמו שוקולד עם קרם פרש (44-42 שקלים לקינוח), סיום הולם לארוחת דגים ופירות ים עשויה לעילא.

שיינע - נחלת בנימין 59, תל אביב, 03-5627143

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?