נגישות
נגישות

Top10 תל אביב: המסעדות הטובות בתל אביב לשנת 2019

דירוגי גולשים וחוות דעת שהכנסתם וכתבתם לאורך שנת 2019 באתר רסט, קבעו מי מהמסעדות ייכנסו לעשירייה הפותחת של המסעדות הכי פופולריות ואהובות בתל אביב. הרי הן לפניכם

מסעדות TOP 10 חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 26/12/2019, 18:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה של ווסט סייד (צילום: באדיבות המקום)מנה של ווסט סייד (צילום: באדיבות המקום)

הריכוז הגדול ביותר של מסעדות בישראל, נמצא מן הסתם בבירה הקולינרית שלנו. רק הנבחרות שבהן זכו להיכלל ברשימת הטופ 10, שהרכיבו גולשי אתר זאפ רסט במהלך השנה החולפת. אז בלי הקדמות מיותרות, זה הזמן לפתח תיאבון ולצאת לסיור בין מסעדות איטלקיות למסעדות בשרים מובילות, בין פינות נסתרות למסעדות ענק ולהכיר את המסעדות התל אביביות שהכי עשו לכם את זה ב-2019.

פלורנטינה

את המקום הראשון קטפה בקלילות מסעדת פלורנטינה, הממוקמת בלב שכונת פלורנטין. בבית האוכל הצנוע עם הגג האדום, המוקף בגינת דק ציורית, מגישים מגוון רחב של מנות כשרות מפה ומשם, עם דגש חזק על מנות מהמטבח האיטלקי כמו פיצות איכותיות הנאפות בתנור אבן מיוחד ופסטות טריות המיוצרות בעבודת יד. כמו כן אם מתחשקת לכם מנה מדליקה ומרעננת במיוחד, לכו על סלט עיזים, המורכבת מעלי רוקט, חסה, סלק אפוי, תפוח עץ, מטבעות גבינת עיזים ושקדים קלויים ברוטב ויניגרט מייפל.   

טעימות מהתפריט: ארנצ'יני גבינות (כדורי ריזוטו וגבינות פריכים מוגשים על מצע קרם פלפלים חמצמץ – 38 שקלים), פילה סלמון (אפוי בלימון ודבש על מצע פירה בטטה לצד סלט שומר חי ושקדים – 82 שקלים) ורביולי בטטה (רוטב שמנת ופטריות מוקפצות בחמאה – 62 שקלים)

פלורנטינה, אברבנאל 56, תל אביב. 053-9418810

פסטה של פלורנטינה (צילום: באדיבות המקום)פסטה של פלורנטינה (צילום: באדיבות המקום)

ג'מה

מפלורנטין נמשיך ליפו וליתר דיוק למסעדה האיטלקית האותנטית של השף המוערך רמי אמינוב. הפיצות המשובחות, הקינוחים המושקעים והפסטות הטריות המיוצרות במקום מדי יום בעבודת יד, הופכים את ג'מה (אבן חן באיטלקית), לפנינה קולינרית של ממש. לכל זה יש להוסיף את העיצוב המרהיב של סטודיו הייבלום-שפר ואת המבנה העתיק שבו ממוקמת המסעדה, שבזכותם כל ביקור במקום הוא גם חוויה אסתטית בלתי נשכחת.

טעימות מהתפריט: קרפצ'יו סינטה צרובה (עגבנייה סחוטה, בצל שרוף, שמן זיתים שחורים, איולי ארוגולה וצנוברים קלויים – 58 שקלים), פיצה יפואית (רוטב עגבניות, שוק טלה טחון, טחינה, צנוברים קלויים, סלט של בצל אדום, נענע, פטרוזיליה, ארוגולה וסומק – 68 שקלים) ואפוגטו (גלידת וניל איטלקית עם מנת אספרסו מעל – 38 שקלים).

ג'מה, תרצה 14, תל אביב. 053-9365706

פיצה של ג'מה (צילום: באדיבות המקום)פיצה של ג'מה (צילום: באדיבות המקום)

נווה צדק מקום של בשר

במבנה עתיק ומהמם ביופיו המחופה באבן ירושלמית, שוכנת לה לבטח מסעדת מקום של בשר, בין מסעדות הבשרים החשובות ביותר בעיר הלבנה. בחדר יישון הבשרים המרשים של המסעדה נחים להם נתחים מובחרים ובמקרר הברזל הייחודי למקום, מאוחסנים בקבוקי יין רבים מספור. וכבר אמרו חכמינו: "אין שמחה אלא בבשר ויין". בחדר הפרטי שממוקם בקומת הגלריה, ניתן לערוך אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים, בכל ימות השבוע, בהיקף של עד 24 סועדים.

טעימות מהתפריט: לבבות ארטישוק (38 שקלים), פילה 300 גרם (190 שקלים) וסטייק בורגר 200 גרם (78 שקלים).

נווה צדק מקום של בשר, שבזי 64, תל אביב. 053-9444021

סטייק של מקום של בשר (צילום: באדיבות המקום)סטייק של מקום של בשר (צילום: באדיבות המקום)

רק בשר

הסניף התל אביבי של רשת מסעדות הבשרים "רק בשר", נפתח ב-2008 ולמרות שחלפו כבר יותר מעשר שנים מיום הפתיחה, המקום הוותיק לא מפגין סימני עייפות. המסעדה פועלת במבנה עות'מאני עתיק שנבנה בשנת 1870 ומציעה קונספט מלהיב: בכניסה למסעדה מקבלים הסועדים כוס יין אדום על חשבון הבית ולאחר מכן בוחרים את הנתחים שיעלו על השולחן ישירות מהוויטרינה הגדולה שבקצבייה. אם רק יחפצו בכך, כוסות היין לא יישארו ריקות ולו לרגע אחד, כיוון שברק בשר ניתן ליהנות מיין הבית ללא הגבלה במחיר מחמם לב של 29 שקלים בלבד.

טעימות מהתפריט: אמפנדס עבודת יד (בליווי צ'ימיצ'ורי הבית ואיולי צ'יפוטלה – 37 שקלים), פילה ישראלי (300 גרם – 195 שקלים) וקציצות ירק מרוקאיות (מנה צמחונית – 50 שקלים).

רק בשר, דרך שלמה 19, תל אביב. 053-9424610

סטייק של רק בשר (צילום: באדיבות המקום)סטייק של רק בשר (צילום: באדיבות המקום)

קסיס

אחרי שנים ארוכות שבמהלכן הפעילו קייטרינג יוקרתי והאכילו רשימה ארוכה של סלבריטאים בסיליקון ואלי, שבו איילת וניר פרי למולדת והקימו את מסעדת קסיס על קו המים של חוף גבעת העלייה ביפו. התפריט של קסיס משתנה בהתאם לעונות השנה וכך גם הנוף של הים התיכון, הסוער בימים החורפיים ונרגע בימי הקיץ החמים. אמנם המקום פופולארי במיוחד בקרב זוגות שמחפשים מקום רומנטי לארוחת ערב, אך חשוב לציין שבקסיס מגישים גם ארוחות בוקר שוות במיוחד.

טעימות מהתפריט: קריספי ארטישוק אלה רומנה (לבנה, שום, פטרוזיליה וגרידת לימון – 60 שקלים), סלט סלק ואגס צלוי (אנדיב, רוקט, חסה סלנובה, גבינה כחולה, שקדים וויניגרט בלסמי – 68 שקלים) וקרמבל תפוח ושזיף (גלידת וניל ומרמלדת גזר – 42 שקלים).

קסיס, חוף גבעת העלייה, יפו, תל אביב. 053-9419228

קראמבל תפוח ושזיף של קסיס (צילום: באדיבות המקום)קראמבל תפוח ושזיף של קסיס (צילום: באדיבות המקום)

ווסט סייד

בראשה של ווסט סייד, עומד השף הצעיר והמוכשר עומרי כהן, שהגיע למקום השלישי והמכובד בתחרות "השף הצעיר והמבטיח" שנערכה באיטליה ב-2017. התפריט הים-תיכוני הכשר (בשרי) שיצר כהן מכיל שלל מנות קלאסיות עם טוויסט מקומי ומודרני, כשעל ממלכת הקינוחים של ווסט סייד, אחראית הקונדיטורית היצירתית ענת אלון (קוואטרו). בין היצירות העדכניות שלה, מהן ניתן ליהנות בווסט סייד, נזכיר את "פטריות אחרי הגשם" (טבעת בצק שקדים וקקאו, סורבה דובדבן, גלידת וניל אמרנה, מוס שוקולד, קוויאר קוקוס, קרם שוקולד ובראוניז (64 שקלים) ואת הקינוח המושלם העונה לשם "פינק סייד", המורכב מסורבה תות, קראנץ פטל, קרמו שוקולד לבן ותותים (62 שקלים).   

טעימות מהתפריט: קטאייף טלה וצנוברים (סחוג ירוק, סלט מנגולד חם וגרגירי חומוס – 75 שקלים), צלעות טלה (סופריטו תפו"א, קרם בצל, ציר בקר וראס אלחנות – 210 שקלים) ופטה כבד אווז (דובדבני אמרנה ויין אדום, אנדיב וטוסט בריוש – 92 שקלים).

ווסט סייד, הירקון 19, תל אביב. 053-7104537

פטה כבד של ווסט סייד (צילום: באדיבות המקום)פטה כבד של ווסט סייד (צילום: באדיבות המקום)

ג'ונסי גארדנר

בבית הקפה המקסים שבנחלת בנימין, הממוקם מטרים ספורים משוק הכרמל הסואן, מסתתרת לה אחת הפינות הקסומות ביותר בעיר. בגינה הפסטורלית של ג'ונסי אפשר לתפוס קצת שלווה ולהתענג על ארוחת בוקר עשירה ומלאה בכל טוב, לחטוף מנות קטנות בהפסקת הצוהריים או לשבת עם מרגריטה קפואה לעת ערב ולנסות להבין למה אין יותר מקומות כמו ג'ונסי גארדנר בתל אביב.

טעימות מהתפריט: סלט גלית (עלי רוקט, בצל ירוק, נענע, פטרוזיליה, כוסברה, חמוציות ובוטנים – 46 שקלים), צלחת דגים כבושים (סלמון גרבלקס, מטיאס כבוש, תפוח אדמה צלוי, שמנת חמוצה, בצל טרי, מוגש לצד לחם קלוי – 44 שקלים) והדייסה של סבתא (קוואקר עם פירות טריים, אגוזים קלויים וסילאן – 42 שקלים).  

ג'ונסי גארדנר, נחלת בנימין 3, תל אביב. 053-9377559

ארוחת בוקר של ג'ונסי גארדנר (צילום: באדיבות המקום)ארוחת בוקר של ג'ונסי גארדנר (צילום: באדיבות המקום)

MATTEO

הפסטות של מתאו מגולגלות לעיני הלקוחות בתוך גלגל גבינת פרמז'ן, נעטפות ברוטב המבוקש ולאחר מכן זוכות למנה הגונה נוספת של הגבינה המשובחת. ארוחות הבוקר המוגשות במקום הן מהמוצלחות ביותר בסביבה ותפריט הקינוחים הייחודי למקום, מבוסס על קומבינציות של גלידה איכותית במיוחד. הכוונה היא למשל ל"בננה קבאנה" (כוס גבוהה עם שכבות בננה טרייה, רוטב ריבת חלב, כדור וניל, רוטב נוטלה, כדור ריבת חלב וקצפת מעוטרת בפקאנים מסוכרים – 32 שקלים) ול"זברה מתוקה" (כוס גבוהה עם שכבת רוטב שוקולד קראנצ'י, שברי מרנג פריך, כדור שוקולד בלגי איכותי, שברי מרנג, כדור שוקולד נוטלה, סירופ שוקולד קראנצ'י וקצפת – 32 שקלים). חשקה נפשכם ביצירות המוגשות במתאו אבל אין לכם חשק לצאת מהבית או המשרד? אז טוב שתדעו שבמתאו מציעים גם שירות משלוחים.

טעימות מהתפריט: פניני ניוקי וארטישוק (ברוטב פסטו ושמנת – 36 שקלים), פויו פיקנטי קון קשיו (נתחי פרגית וקשיו מוקפים ברוטב פיקנטי – 68 שקלים) ועוגת נוטלה סמי פרדו (עוגת גלידה וניל צרפתי, שוקולד נוטלה, קראנץ' ובסיס עוגת טופין – 32 שקלים).

MATTEO, בוגרשוב 87, תל אביב. 053-9381309 (משלוחים: 053-8095330)

מנה של מאתיאו (צילום: באדיבות המקום)מנה של מאתיאו (צילום: באדיבות המקום)

לאנטריקוט

לאנטרקוט היא מסעדת בשרים המציעה אווירת בראסרי נעימה, כמיטב המסורת הצרפתית. התפריט של לאנטרקוט כשר למהדרין-שמיטה לחומרה וכל הבשרים המוגשים במקום, כשרים בהשגחת הרב מחפוד. רמת האירוח הגבוהה והכשרות המחמירה, הופכות את לאנטרקוט למקום מבוקש ביותר לאירועים פרטיים בהיקף של עד 140 מוזמנים. בהזמנה מראש, ניתן לספק לחלק מהאורחים גם מנות גלאט.

טעימות מהתפריט: סלט עגבניות וסלק (סלט עגבניות צבעוני, סלק מקורמל, פלפלים קלויים ובזיליקום – 36 שקלים), ניוקי תפוחי אדמה (מוקפץ עם פלפלים צבעוניים ובצל בשמן זית, שום ואורגנו טרי – 44 שקלים) ופאי תפוחים (מוגש עם גלידת וניל – 38 שקלים).

לאנטריקוט, אחד העם 28, תל אביב. 053-4294427 (משלוחים: 053-7103914)

סטייק של לאנטריקוט (צילום: באדיבות המקום)סטייק של לאנטריקוט (צילום: באדיבות המקום)

קלארו

את הרשימה האקסקלוסיבית שלנו חותם השף רן שמואלי, שבמשך רבע מאה ניצח על מגוון עצום של פרויקטים קולינריים, עד שהקים את מסעדת קלארו בהשקעה חסרת תקדים במחוזותינו. Claro פועלת במבנה טמפלרי עצום בן 1,100 מ"ר, שהוקם ב-1886 על ידי קואופרטיב היין של כורמי שרונה ושימש בין השאר כמגנזה של משרד הביטחון, כמטבעה של בנק ישראל וכמפקדת המחנה הבריטי. על המסעדה היוקרתית, שבאה לעולם לפני כחמש שנים, עמל שמואלי במשך שלוש וחצי שנים ונראה כי ההשקעה השתלמה ובענק. המסעדה פועלת לפי פילוסופיית Farm to Table ושמה דגש מרכזי על חומרי גלם טריים, עונתיים ומובחרים.

טעימות מהתפריט: שרימפס קריסטל על הפלנצ'ה (סלט עשבים ארומטיים ואיולי לימון – 94 שקלים), ריזוטו גריסי פנינה שחורים (גזר צלוי, רוטב גזר כתום ופרמז'ן – 84 שקלים) וסטיקי טופי פודינג (תמרים, סורבה קוקוס ורוטב טופי – 48 שקלים).

קלארו, אלוף דוד אלעזר 30, מתחם שרונה, תל אביב. 053-9365741

מנות של קלארו (צילום: באדיבות המקום)מנות של קלארו (צילום: באדיבות המקום)

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קלארו    בתל אביב
053-9365741
ג'מה בתל אביב
053-9365706
מקום של בשר בתל אביב
053-9444023
ג'ונסי גארדנר בתל אביב
053-9377559
מאתיאו בתל אביב
053-9381309
ווסט סייד  בתל אביב
053-7104537
קסיס בתל אביב
053-9419228
רק בשר בתל אביב
053-9424610

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?