נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יוגורט כבשים ופירות יער בגלידריית משק יעקבס (צילום: הדס ניצן) יוגורט כבשים כבר טעמתם? גלידה עם פירות יער בגלידריית משק יעקבס (צילום: הדס ניצן)

הקיץ הוא הזמן של הגלידה. כשהיינו ילדים היה לנו שוקו-וניל או פונץ'-בננה ואילו היום השפע אדיר, יש שילובים מסעירים ומקוריים, הרבה יותר פרודוקטים טבעיים וטריים ופחות אבקות ומייצבים (שלא נדבר על צבעי מאכל זרחניים שכבר נעלמו כמעט לגמרי מהסיפור). העמסנו על הגביע כמה וכמה מקומות שחובה להכיר בקיץ הקרוב.

ALICE

גלידרייה טבעית שנפתחה לפני כשנה בתל אביב ומציעה גלידה מפירות אמיתיים וטריים ללא תחליפים, משפרי טעם או תמציות, בעלת אחוזי השומן וסוכר נמוכים משמעותית מגלידות אחרות. כך למשל, גלידת וניל מיוצרת ממקלות וניל ולא מתמצית וניל; גלידת נענע מיוצרת מעלי נענע טריים; וגלידת הפיסטוק מיוצרת ובכן מפיסטוקים, וכך הלאה. לא מזמן ALICE פתחה סניף נוסף בבוגרשוב 35 בתל אביב.

כדי לחבר בין טרנד הבריאות לעולם הגלידה השיקו בגלידריית אליס טעמים חדשים של גלידת ספירולינה כחולה; סורבה לימון וג'ינג'ר סחוטים במקום; גלידת תה שחור ולימון; גלידת אסאי, בננה, תמר ונענע; גלידה טבעונית על בסיס חלב קוקוס; גלידה טבעונית משומשום מלא ודבש ענבים; ויש גם גלידת קרם עוגיות מעוגיות בהכנה ביתית. את כל הגלידות מייצרים במפעל עצמאי בתל אביב וחלק מהטעמים מתחלפים מידי חודש, בהתאם למה שגדל אצל החקלאים.

אליס - Alice - אבן גבירול 151, תל אביב, 053-9347458

גלידת ספירולינה ברשת אליס (צילום: ביאנה ויטקין) בריאות גם בקיץ. גלידת ספירולינה ברשת אליס (צילום: ביאנה ויטקין)

רשת ANITA

הרשת שהחלה ממטבח משפחתי קטן של אמא אניטה בנתניה צמחה לרשת גלידריות בתל אביב ובחו"ל (ורשת-בת בפריסה ארצית – גלידה גולדה) השיקה לכבוד הקיץ קולקציית גלידות בריאות ומועשרות בפרוטאין. הגלידות הטריות הנמכרות בסניפים של אניטה בתל אביב כוללות כמות גדולה של חלבון, מופחתות סוכר ושומן. הן מהוות בשורה חדשה לשוחרי הבריאות והכושר ומותאמות לספורטאים, מאמנים ומתאמנים, אוהבי הבריאות והכושר שמעוניינים בקינוח קר, מתוק ובריא בעל ערכים תזונתיים גבוהים (יחסית).

הטעמים בסדרה החדשה הם פסיפלורה, מנגו, תות, ספירולינה וקפה לאטה. מנה קטנה - 17 שקלים, מנה בינונית - 23 שקלים, מנת ג'מבו - 27 שקלים, חצי קילו - 50 שקלים, קילו - 90 שקלים.

אניטה - פלורנטין 3, תל אביב, 03-6838730; שבזי 40, תל אביב, 03-6246383; מתחם שרונה, תל אביב, 03-6542544; שבזי 44, תל אביב 03-9585573

רשת גלידריות גולדה - לכל הסניפים

 סדרת הקיץ של אניטה (צילום: MY social)

גלידריית ג'ף

גלידה JEFF ביפו היא גלידריית שף איטלקית משפחתית שהקימו האחים ג'וני, ג'וזף וג'אק שמשום. האחים פתחו את המקום כדי לייצר בעצמם גלידות איכותיות ללא תמציות או משמרים, כל התהליך נעשה על ידם בעבודת יד והטעמים? שילובים ייחודיים עם טאץ' אישי. בקיץ הקרוב יגישו בין היתר את הטעמים שהמציא ג'וני: ג'וניס (קרמל ואגוזים), ג'וזפס (מזכיר את טעם פנטזיה), ג'אקי (פנקוטה וקשיו), ג'אקי טבעוני לצד כ-12 טעמים טבעוניים נוספים, חמישה סוגי סורבה מרעננים ועוד.

גלידת ג'ף - יפת 18, יפו, 03-9233513

מוכנים לקיץ: מצעד המנות הכי מרעננות
הכי חם, הכי לוהט: הצ'יפסים הכי שווים

שטפן

הגלידרייה של השף שטפן מאכר נפתחה בשנה שעברה בתל אביב ובניגוד להתניה הטבעית של גלידה = איטליה, בשטפן מציעים גלידה בניחוח אוסטרי עם מגוון טעמים מיוחדים כמו עוגות שטרודל תפוחים קלאסיות, לינזר וזאכר המזוהות עם הטעמים האוסטריים שעל ברכיהם גדל השף. לצידם יש במקרר גלידות אלכוהוליות בטעמים של מוחיטו, קמפרי, סורבה ג'ין וגם טעמים מקוריים כמו קרם וניל כחול טבעי, גלידת קלמנטינה וסורבה תפוח וסלרי.

תפריט הקיץ של שטפן כולל מארזים מרעננים כמו חצי קילו ג'לטו שבא בטעמים עם עוגיות או מקרונים להרכבת אייסמקרון או קוקימונסטר בבית. תתפנקו. צליאקים וטבעוניים? יש עוגיות טבעוניות ועוגיות ומקרונים ללא גלוטן.

שטפן ג'לטו - טשרניחובסקי 21, תל אביב, 03-6799788

גלידת קרם וניל בגלידריית שטפן (צילום: קרן אלון) גלידות בניחוח אוסטרי. גלידת קרם וניל בגלידריית שטפן (צילום: קרן אלון)

רשת אלדו

ברשת גלידת אלדו המונה כ-30 סניפים בארץ השיקו ליין טעמים חדש לקיץ 2020. בין הטעמים החדשים: קשיו קרמל מלוח, סורבה קוקוס אוכמניות כחולות, קרם מוקה (אייס קפה), בייגלה בלונדי משוקולד לבן מקורמל וגלידת חמאת פקאן. ברשת מתגאים בהכנה יום-יומית של גלידה טרייה מחומרי גלם איטלקיים איכותיים וטבעיים וללא חומרים משמרים. כדור גלידה ב-17 שקלים, מחיר קילו גלידה 85 שקלים.

ברשת אלדו מכינים מדי יום את הגלידות בסניפים, מחומרי גלם איטלקיים טבעיים וללא חומרים משמרים. אחוזי השומן נעים סביב 6-8 אחוזים בגלידות הרגילות ו-0 אחוזי שומן בגלידות הקלות.

אלדו - לכל הסניפים

 גלידות הקיץ של אלדו (צילום: לירון פרל ברשבסקי)

גלידת בוזה

רשת בוזה החלה את דרכה בחברות אמיצה של שני תושבי הגליל המערבי - עלאא סוויטאת, בעלי מסעדת אלומה, ואדם זיו מקיבוץ סאסא. מה שהחל בגליל התפרש בהדרגה למרכז הארץ (חמישה סניפים פועלים כיום) כשהדגש הוא על גלידה טרייה המבוססת על חומרי גלם איכותיים, חלקם מהגליל, ואת תהליך ההכנה הסופי מכינים בכל סניף.

בקיץ הקרוב השיקה הרשת את ה"אוטובוזה" שמסתובב ברחבי הארץ ומציע גלידות שמנת בטעמים ייחודיים, סורבטים מרעננים מפירות העונה (טבעוניים) עם גביעים שמוכנים ונאפים במקום. מומלץ להתעדכן בדף הפייסבוק של הרשת על נקודות המפגש, להזמין מראש וללקלק.

רשת בוזה - לכל הסניפים

כדורי גלידה ברשת בוזה (צילום: אורלי אלקלעי) טעמים חדשים לקיץ. גלידה ברשת בוזה (צילום: אורלי אלקלעי)

גלידריית משק יעקבֹס

בסמוך לחנות הגבינות של מחלבת יעקבֹס במושב כפר הרא"ה פועלת בשנים האחרונות גלידריית בוטיק עם גלידות טריות. אז בגלידרייה של יעקבס חיברו את החלב, השמנת והגבינות עם חומרי גלם משובחים וטריים ולצד טעמים קלאסיים כמו וניל, פיסטוק, שוקולד מריר, שוקולד בלגי, מוקה, אספרסו ושקדים בקרמל יש להם מידי עונה – לקראת הקיץ וסביב שבועות - גם טעמי פופ-אפ למשל גלידה על בסיס גבינת ריקוטה ותאנים; גלידת יוגורט כבשים ופירות יער; גלידת מסקרפונה ופירות; וגלידת עוגת גבינה. יש גם מיני סורבה מתחלפים בטעמי פירות העונה.

גלידריית משק יעקבס, כפר הרא"ה, עמק חפר, 04-6251266

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גולדה הגלידה העברית הראשונה בראשון לציון
03-5080550
אלדו  בבאר שבע
053-9441689
בוזה במעלות-תרשיחא
053-9374410

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה