נגישות
נגישות

המרענן הרשמי: 10 מנות עם פירות קיץ

סשימי דובדבנים, סלט פאקוס עם אבטיח ופאי עשיר ומרענן. לכבוד הקיץ יצאנו למסעדות לחגוג עם המנות הכי מרעננות שמשלבות את מיטב פירות העונה במגוון הצעות צבעוניות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 05/07/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 סושי עם טונה ואננס של פריים סושי בר (צילום: טל פישר)

הקיץ מתאפיין בשלל פירות עסיסיים וצבעוניים, כאלו שכיף לאכול בשלמותם (ואם אפשר הישר מהעץ או מהשדה מה טוב) אבל גם אפשר לשלב אותם במגוון רחב של מנות דגים, בשר, קינוחים, סלטים ועוד. אילו מנות בשילובי פירות קיץ תוכלו לאכול בעונה הקרובה במסעדות בארץ? הנה 10 הצעות הגשה מרעננות.

רק מתוק: 3 מתכונים מפוצצים בשוקולד
המדריך למאנצ' הקרוב: כל הטעמים

המשתה – שזיפים 

המשתה, בר חדש ועדכני בפתח תקווה, ובתפריט מופיעות מנות ים תיכוניות המשתלבות היטב עם שתייה. באחת המנות עושים שימוש בשזיפים טריים המתבשלים לצד בשר בבישול ארוך ומתמזגים בטעמים. המנה היא שורט ריב בבישול ארוך, שבושל עם  שזיפים טריים, יין אדום, חרדל, דבש, מוגש עם ירקות שורש (79 שקלים).

משתה - לשם 7, פתח תקווה, 053-8092839

 אסאדו שזיפים של המשתה (צילום: באדיבות המסעדה)

נוקטורנו – משמשים, דובדבנים ועוד

בבית הקפה הירושלמי נוקטורנו, מוסד מקומי פופולרי, מגישים את סלט הבית שנקרא בשם הלא מפתיע סלט נוקטורנו. הסלט מכיל בנוסף לירקות גם מגוון מתחלף של פירות העונה, למשל משמשים ודובדבנים, תפוחים שיש תמיד, וכן אגוזי מלך, צנוברים וחמוציות מושרות בסיידר תפוחים (59 שקלים). בהמשך העונה ישולבו בסלט פירות אחרים בהתאם להבשלתם. בבית הקפה מציעים מגוון מנות צמחוניות וויגן פרנדלי כך שפירות אפשר למצוא במנות רבות.

נוקטורנו - בית וקפה ירושלים - בצלאל 7, ירושלים, 053-9438559
להזמנת שולחן בנוקטורנו - בית וקפה ירושלים

 סלט הבית עם פירות העונה של נוקטורנו (צילום: באדיבות המקום)

HARVEY'S – נקטרינות

בהארוויס, המסעדה שמציעה בשרים ומנות נוספות הישר ממעשנת העץ היחידה באזור ירושלים, מרעננים את התפריט לכבוד הקיץ ומציעים מגוון רחב של מנות חדשות בהן גם קלילות ופירותיות. השף חיים (הרווי) סנדלר הכניס לתפריט הכשר למהדרין סלט ברביקיו סטייל המורכב מפירות העונה כמו נקטרינות ותפוחים, פלפלים קלויים, בצל, צ'יפס בטטה, כרוב סגול, חסה, שקדים מעושנים וויניגרט רימונים וסילאן (42 שקלים). אפשר לשדרג את הסלט עם מנות מהמעשנה כמו עוף על האש (תוספת 22 שקלים) או בריסקט מעושן (34 שקלים תוספת).

הרווי'ס ירושלים - Harvey’s - בן שטח שמעון 7, ירושלים, 053-9443882

       סלט ברביקיו של הארוויס (צילום: טל מרום)

פריים - אננס

במסעדות Frame Chef & Sushi Bar האסייתיות מציעים כמה מנות קיציות המשלבות אננס, פרי אקזוטי המתחבר עם העונה החמה, עם חופש ועם כיף. בין היתר משלבים אננס עם מנות מלוחות ועם מנות מתוקות. בתפריט הסושי שלהם יש רול טונה ואננס – ספייסי טונה, אספרגוס, מלפפון, מעטפת טונה, קוביות אננס טרי, כוסברה וצ'ילי אדום חריף מעל (67 שקלים) ואילו בתפריט הקינוחים מופיע ברולה אננס על מצע של סשימי אננס טרי בזילוף רוטב של פירות יער (52 שקלים).

פריים סושי בר - Frame - ראול וולנברג 2, רמת החייל, תל אביב, 053-9368746

Frame פריים ראשל"צ - שד' נים 2, קניון עזריאלי ראשונים, ראשון לציון, 053-9375232

 ברולה אננס של פריים סושי בר (צילום: טל פישר)

פומו - דובדבנים

במסעדת פומו האיטלקית ברמת החייל מציעים מנות קלאסיות מהמטבח האיטלקי, והוא כולל גם מנות קיץ מרעננות חך המיועדות בדיוק לעונה החמה. אחת ממנות הספיישל העונתיות משלבת דובדבנים טריים שנמצאים כעת בשיאם. מנת סשימי דג ים מורכבת מסלסלת דובדבנים, נענע, צ'ילי, בצלי שאלוט, שמן זית, בלסמי לבן, אפרול וקרם מסקרפונה (72 שקלים). זו מנה צבעונית מאוד המציעה מרקמים וטעמים מנוגדים ומשלימים שכולם מתחברים לטריות ולרעננות.

פומו - הברזל 11, רמת החייל, תל אביב, 053-9377113

 סשימי עם דובדבנים של פומו (צילום: יח"צ)

גרציא – ענבים

במסעדה הקיבוצית-כפרית גרציא קפה ותוצרת בקיבוץ העוגן מגישים מנות עונתיות מתחלפות לאורך כל השנה, וכך גם הקיץ. במסעדה הנטועה בטבע מגישה השפית והבעלים מיכל גרציאני מנות מרעננות המחוברות לאזור עמק חפר והשרון בהן סביצ'ה דניס בשילוב ענבים וצ'ילי על לאבנה כבשים (48 שקלים). מנה קלילה ומרעננת המבוססת על דגה טרייה בשילוב טעמים מתוקים, חריפים וחמצמצים.

ביסטרו גרציא קפה ותוצרת - העוגן, 053-8093569
להזמנת שולחן בביסטרו גרציא קפה ותוצרת

 סביצ'ה עם ענבים של מסעדת גרציא (צילום: מיכל גרציאני)

פופה – אבטיח

השף אורן אסידו, זוכה משחקי השף, מוביל מסעדה חדשה בקונספט חדש: מסעדת שף שהופכת במהלך הערב לרסטו-קלאב עם כמה תרחישים של מוזיקה, תאורה, אוכל ואווירה. בתפריט החדש שילב אסידו מנות עם פירות בהן סלט של פאקוס, אבטיח, בצל סגול, קריספי זעתר, סומק וברינזה (42 שקלים). מנה צבעונית ומרעננת.

Poupée - יהודה הלוי 46, תל אביב, 077-2302777

 סלט של פאקוס ואבטיח של מסעדת פופה (צילום: גיל אבירם)

פאסטל - משמשים

במסעדת השף הים תיכונית פאסטל יצר השף קובי בכר מנה חדשה ועונתית המוגשת מאז שהמסעדה שבה לפעול אחרי פגרת הקורונה ובשיא עונת המשמשים. בכר, שמגיע מבית טורקי, רקח את הקינוח החדש לאחר שניסה לשחזר את הטעמים מהילדות שלו בבית. "כל הקריירה שלי אני עושה פיין דיינינג בצורה כזו או אחרת. בקורונה מצאתי את עצמי כל יום מבשל בבית, מבשל למשפחה, ומה שיצא ממני בצורה אינטואיטיבית זה האוכל שעליו אני גדלתי. בישלתי לילדים שלי את כל מה שבישלו לי בילדות. זה היה כל כך כיף וזה מה שהצית אצלי את היצירתיות לקינוח הזה – קינוח שנקרא זיכרונות מאיסטנבול", מספר בכר.

הקינוח זיכרונות מאיסטנבול המוגש בפאסטל הקיץ מורכב מפלאן מחלב עיזים אורגני, משמש כבוש, שערות קדאיף מקורמלות וקציפת חלב (58 שקלים).

פאסטל - PASTEL - שד' שאול המלך 27, תל אביב, 053-7103046

 קינוח עם משמשים של מסעדת פאסטל (צילום: גל זאב)

סיטרה – מלון

במסעדה הים תיכונית סיטרה במתחם סי אנד סאן בצפון תל אביב, בקרבת החוף, מגיש העונה השף אורן מורד מנה של סביצ'ה ספרדי המורכבת ממוסר ים, מלון כתום, טבסקו, ליים ושמן זית (79 שקלים). זו מנה מרעננת עם מנעד טעמים – מלוח, חריף, חמוץ ומתוק.

סיטרה - Seatara - הרצל רוזנבלום 8, צפון תל אביב, 053-9443447

      סביצ'ה ספרדי עם מלון של מסעדת סיטרה (צילום: אורן מורד)

גלי'ס – שלל פירות

לפעמים מתחשק לאכול מנה שיש בה מגוון של פירות, מעין סלט פירות בגרסה משודרגת. בוויטרינה המפורסמת של קונדיטוריית "גלי'ס - דברים שאבא שלי אופה" בכפר סבא מציגים לראווה ומוכרים עוגות פאי בהם לא מעט עוגות בשילוב פירות קיץ. הקונדיטור אמיר שגב הוסיף לרפרטואר את הפאי הכי קיצי שיש: פאי פטיסייר ופירות טריים. העוגה עשויה מתחתית של בצק חמאה עשיר, מילוי קרם וניל וציפוי של פירות קיץ צבעוניים, מתוקים ועסיסיים.

גליס - התע"ש 20, כפר סבא, 053-9414946

 פאי פירות טריים של גלי'ס (צילום: דניאל לילה)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ