נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תפריט צהריים של קפה אירופה (צילום: באדיבות המקום) תפריט צהריים של קפה אירופה (צילום: יעל בונפיס)

אחרי שמונה שנות פעילות זה לא עניין של מה בכך שמסעדה מחליטה לפתוח את שעריה גם בצהריים, לארוחות עסקית. זה המהלך שעשו בקפה אירופה בחודש האחרון. האמת היא שלא ברור למה זה לא קרה קודם – המבנה החביב של קפה אירופה פונה לשדרה הכי כיפית שיש, רוטשילד, ואין נעים מלתת לשמש ללטף את הפנים כשאוכלים טוב, לוגמים קוקטייל או יין (או גזוז כי ממול נמצא הקיוסק שבו הזמין ביאליק גזוז לפני כמעט 100 שנים) ומביטים בעוברים והשבים בשדרה.

מסעדת קפה אירופה שייכת לשף שרון כהן (האוחז גם בשילה המהוללת) ולשותפיו ומי שמוביל אותה בפועל הוא השף ליאור הדס. השניים הרכיבו תפריט צהריים המוגש בימים ראשון-חמישי מ-12:00 שמזכיר ביסטרו עם השפעות ים תיכוניות וטכניקות הכנה אירופאיות קלאסיות. הכי מזרח פוגש מערב בצלחת. חלק גדול מהתפריט מוקדש לשיפודים (לוקוס על שיפוד, שרימפס על שיפוד, נתח קצבים על שיפוד וכך הלאה), מה שמיד מעורר געגועים עזים לשיפודי אירופה – הפופ אפ הסמוך של קפה אירופה שהעניק לחובבי השיפודים לגיטימציה לצרוך אותם גם בפורמט של מסעדה טרנדית ולא רק כאוכל רחוב.

כל מה שחדש בעולם הקולינריה
העסקיות השוות של תל אביב

ירוק, פיקנטי וים תיכוני
התפריט החדש בצהריים משלב בין מנות חדשות לבין מנות דגל מתפריט הערב הפופולרי. אפשר להזמין מנות בודדות או לבחור במסלול של ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית ולקבל גם פוקצ'ה ושני מטבלים טעימים (109-52 שקלים לדיל לסועד). מה אפשר לאכול בפאטיו הנעים של קפה אירופה בצהריי היום? שרימפס וקלמרי בהדרים (59 שקלים), שתי מיני פיתות עם מעורב דגים מתובל בסגנון ים תיכוני (59 שקלים); פסטה פירות ים עם שרימפס, קלמרי, מולים, ברוטב חמאת עגבניות (89 שקלים); סינטה של חוות צוק (109 שקלים); קיסר שרימפס עם לבבות חסה, פרמזן ואנשובי (52 / 89 שקלים); בר ים על גחלים עם ירוקים ועגבניות (109 שקלים); סלמון צלוי (78 שקלים); סטייק פרגית (76 שקלים) ועוד. למנה ראשונה יש לפחות ארבע אפשרויות ללא תוספת תשלום בהן צלחת חריפים; סלט קישואים רענן; סלט עגבניות חריף; מרק מתחלף.

סלט קיסר ושרימפס בקפה אירופה (צילום: באדיבות המקום) סלט קיסר ושרימפס בקפה אירופה (צילום: יעל בונפיס)

אנחנו בחרנו בכמה מנות ראשונות בתוספת תשלום – קרפצ'ו ארטישוק איטלקי עם פרמזן בתיבול בלסמי וסשימי סלמון ואננס עם צ'ילי (שמונה שקלים תוספת לכל מנה). בעיקריות צעדנו בביטחה בעקבות המלצות הצוות ובחרנו שיפוד לוקוס עם סלט חם ופיקנטי של תירס גילי ועשבי תבלין (109 שקלים); פסטה שש שעות עם צוואר טלה מפורק ושלל ירוקים (82 שקלים) והוספנו גם את הפיתות עם מעורב הדגים הטובל בצזיקי, בצל עם סומק ופטרוזיליה (59 שקלים). כל המנות היו עסיסיות וטריות אם כי לא גדולות במיוחד. בואו נאמר שהפוקאצ'ה הייתה בול בפוני ובעזרתה האדיבה הוספג היטב הרוטב שהותירו המנות הטעימות והשביעה יותר.

סיום מתוק על השדרה
אפשר להוסיף גזוז (10 שקלים), בירה מהחבית (18 שקלים), כוס יין (28 שקלים) או את אחד הקוקטיילים המרעננים המוגשים מידי צהריים כמו גרין ג'ין עם מלפפונים, לימון ודבש (32 שקלים); ג'סמין על בסיס ג'ין, לימון ופסיפלורה (32 שקלים) או דקירי על בסיס בקארדי נגרו, סוכר ולימון (32 שקלים). ולקינוח? יש ארבע אפשרויות מהקל (סורבה) ועד הכבד (מוס שוקולד). הלכנו על דרך הביניים – ברולה וניל (בתוספת 48 שקלים) שהוגש בגרסת סמי פרדו עם גלידת פיסטוק מעולה. סיום מתוק לארוחה כיפית של אמצע שבוע בשדרות רוטשילד, מה צריך יותר מזה? אולי רק שנ"צ.

קפה אירופה - רוטשילד 9, תל אביב, 053-9443986

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?