נגישות
נגישות

חם מהתנור: חדשות חורף קולינריות

בחוץ אמנם קר, אבל במסעדות חם מאוד בזכות מרקים ותבשילי חורף ייחודיים, ארוחת שישי מרוקאית כמו של פעם, משתה שמחכה לכם בכל יום ראשון וגם מסעדות חדשות שזה עתה נפתחו ומחכות רק לכם

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 21/01/2020, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ארוחת בוקר של לוג'ו (צילום: Vexo digital marketing)ארוחת בוקר של לוג'ו (צילום: Vexo digital marketing)

במקום חורף מנומנם קיבלנו גשם קולינרי של השקות, פתיחות וחידושים טעימים. חדשות אוכל שיחממו את הלב ואת הבטן:

המעשנה - משתה יום א'

במסעדת המעשנה בינוב, המתמחה בבשר מעושן, מתחילים להגיש ארוחה מיוחדת - יום ראשון השחור. מדובר בארוחה המשלבת נתחים מסעודת האבירים המפורסמת כמו שיפוד שווארמה מעושן, טלה, אווז, עוף שחור עטוף בראב (תערובת תבלינים) ושום שחור ועוד. המסלול כולל שישה נתחים וקינוח במחיר של 200 שקלים לאדם בשולחן. הארוחה מתקיימת כצורת משתה – בשני סבבים (18:30 ו-21:30).

המעשנה – נתיב הזית 88, ינוב, 053-9374909

המעשנה בינוב (צילום: סיון רושיאנו)

לאנץ' חדש בקפה אירופה

מסעדת "קפה אירופה" של השף שרון כהן ובהובלת השף ליאור הדס נפתחת לראשונה מזה שמונה שנות פעילות גם לארוחות צהריים. התפריט משלב מנות חדשות עם כמה ממנות הדגל האהובות מתפריט הערב.

בימים ראשון-חמישי מ-12:00 יגישו בקפה אירופה עסקית צהריים הכוללת פוקצ'ה, מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית (109-52 שקלים). בין המנות: שרימפס קלמרי הדרים (59 שקלים); פיתות עם מעורב דגים (59 שקלים); סינטה של חוות צוק (109 שקלים); שיפוד הלוקוס עם סלט חם ופיקנטי של תירס ועשבי תיבול (109 שקלים). בראשונות אפשר לבחור בין סלט קישואים; סשימי סלמון אננס; טרטר בקר על דף אורז קריספי ועוד.

קפה אירופה - רוטשילד 9, תל אביב, 053-9443986

טרטר בקר של קפה אירופה (צילום: סטודיו אווירה)טרטר בקר של קפה אירופה (צילום: סטודיו אווירה)

ג'וי גארדן עם עסקית

במסעדת ג'וי גארדן שממוקמת באמצע הפארק הלאומי ברמת גן משיקים תפריט חורף עם מנות חדשות וכן תפריט עסקיות צהריים חדש. אחרי כמה חודשי הרצה מוצלחים יתחילו להגיש במקום הטובל בירק מגוון מרקים משתנים (34 שקלים); בורטה מוצרלה (48 שקלים); ברוסקטת סלמון (44 שקלים); כריך אבוקדו מעוך על לחם קלוי עם קוביות עגבנייה, בצל ירוק, נבטים והרבה לימון (44 שקלים); פסטת פפרדלה ברוטב שמנת סלק, גבינת עיזים, ברוקולי, פיסטוקים קלויים ופרמזן (62 שקלים); רביולי ערמונים (66 שקלים); סלמון וקינואה (86 שקלים) ועוד.

במסגרת תפריט הצהריים המוגש בימים ראשון-חמישי בשעות 17:00-12:00 אפשר לבחור מנה ראשונה, מנה עיקרית וכוס לימונדה / תה קר ביתי / מים מינרלים במחיר המנה העיקרית.

ג'וי גארדן – אחד העם 3, הפארק הלאומי רמת גן, 053-9349257

תפריט חורף ועסקיות בג׳וי גארדן (צילום: אפיק גבאי)תפריט חורף ועסקיות בג׳וי גארדן (צילום: אפיק גבאי)

קלארו עם עבודת שורשים

במהלך החודש הקרוב תביא מסעדת קלארו של השף רן שמואלי לקדמת הבמה את ירקות השורש, המצויים עתה בשיא עונתם. שמואלי והשף בפועל אייל ניאקן יצרו תפריט מסקרן המציג את השורשים בשלל שיטות בישול, מקוקטיילים דרך מנות קרות וחמות ועד קינוחים מפתיעים. בזכות כמויות הגשמים הרבות שירדו לאחרונה, נמצאים בעת הזו של השנה ירקות השורש בשיאם, והם ניחנים בטעם מרוכז ואדמתי, ומרקם דחוס ועשיר במיוחד.

בין המנות שניתן למצוא בתפריט - תמנון צרוב עם כרישה, תפוח אדמה ננסי, שורש סלרי ובייקון (86 שקלים) וקינוח סברינה סלק של קרם יוגורט ומרקחת סלקים (48 שקלים). גם קוקטיילים מיוחדים על בסיס ירקות שורש רקחו בקלארו כמו דון חואן - טקילה דון חוליו, מושרת בשורש פטרוזיליה, מזקל, ליקר סן ז'רמן, סירופ תפוחים ירוקים וג'ינג'ר תוצרת בית ומיץ לימון (54 שקלים).

קלארו - claro - אלוף דוד אלעזר 30, מתחם שרונה, תל אביב, 053-9365741 

חודש של שורשים במסעדת קלארו (צילום: אפיק גבאי) חודש של שורשים במסעדת קלארו (צילום: אפיק גבאי)

מרקים באווה סאפי

במסעדת Ewa Safi המרוקאית הכשרה בנווה צדק הרכיבו לקראת החורף את תפריט המרקים חדש של סוליקה. סוליקה, המאמא של אווה סאפי (ושל הבעלים - האחים מיקו ושמעון ברק) רקחה קולקציית המרקים משתנה בהתאם לירקות הטריים באותו יום בשוק הכרמל. בין היתר יש בתפריט מרק חרירה מסורתי; מרק שעועית ברוטב עגבניות; מרק אפונה קטיפתי; מרק לחשו (סולת); מרק קרם תפוחי אדמה עם כוסברה; מרק ארטישוק ירושלמי ועוד (42 שקלים למנת מרק).

Ewa Safi - השחר 8, תל אביב, 053-6112129

מרק חורפי של אווה סאפי (צילום: דרור חדד)מרק חורפי של אווה סאפי (צילום: דרור חדד)

בראסרי דל בורגו - ממרוקו באהבה

בבראסרי דל בורגו בהרצליה משיקים מסורת חדשה של ארוחות שישי. מדובר בתפריט של ארוחת שרינג בסגנון מרוקאי אותנטי ומסורתי עם אווירה של שישי משפחתי. התפריט כולל מגוון סלטים מרוקאים; דג מרוקאי עם חלה; לחם פרנה מרוקאי; טאגין קוסקוס עם שזיפים ושקדים, בשר טלה וירקות; מרק חרירה; תה ועוגיות מרוקאיות (140 שקלים למבוגר, 60 שקלים לילד עד גיל 12).

בתוך כך חוגגים בבראסרי דל בורגו שנה של פעילות ומשיקים תפריט חורף חדש עם מנות כמו מרקים (28 שקלים); פטה כבד עם ריבת בצל, קונפיטורת פירות יער וצנימי בריוש (54 שקלים); עראיס טלה (45 שקלים); אסאדו 7 שעות (מנה זוגית) על מצע פירה (225 שקלים); ביף סטרוגנוף (116 שקלים) ועוד.

בראסרי  Del Borgo - רמת ים 60, הרצליה, 053-9387201

ארוחה מרוקאית בדל בורגו (צילום: יח"צ)ארוחה מרוקאית בדל בורגו (צילום: יח"צ)

מסעדה חדשה: בציר 66'

בציר 66' הוא בראסרי חדש שנפתח בכפר תבור. מי שעומד מאחוריו הוא השף רן שגיא, ממקימי מסעדת נחלים והשף-בעלים שהקים את מסעדת רוטנברג המהוללת. בציר 66' שוכן במתחם יקב תבור ובמטבח מכינים מנות המשלבות בין מטבחי אגן הים התיכון ובין המטבח הצרפתי.

במהלך היום מוצעות עסקיות ובערב מוגש תפריט הכולל בשרים, דגים ופירות ים, מנות צמחוניות, טבעוניות, מנות נטולות גלוטן וגם מנות ילדים. בין המנות: שרימפס פלאפל - שרימפס בציפוי פלאפל (31 שקלים); קציצות שוודיות (38 שקלים); קבב עדשים שחורות ברוטב עגבניות ושעועית ירוקה עם אורז לבן (55 שקלים); פילה ברמונדי ושרימפס (89 שקלים); בריסקט טריאקי (75 שקלים); פסטה פירות ים (75 שקלים) ועוד.

בציר 66' - שדרות קק"ל, מתחם יקב תבור, כפר תבור, 053-9416149

דומינו'ס פיצה בדאבל

רשת דומינו'ס פיצה יצאה החודש בשני מוצרים חדשים ולא שגרתיים, בטח בעולם הפיצה. הראשון הוא פיצת PRO המיועדת לעוסקים בפעילות גופנית - צעד נוסף שמגיע אחרי השקת פיצה ללא גלוטן ופיצת כוסמין. לשם גיבוש הפיצה חברה דומינו'ס לתזונאית הספורט רקפת אריאלי, דיאטנית קלינית במרכז לרפואת ספורט בשערי צדק, שבונה תפריטי תזונה לספורטאים ולקבוצות ספורט. אריאלי נחשפה בביקור בברצלונה לפיצה שאוכל לא אחר מאשר ליאו מסי אחרי משחקי כדורגל. היא גילתה שהוא אוכל פיצה עשירה בחלבון איכותי ובסידן עם ויטמינים ומינרלים חיוניים. על סמך המפרט הזה בנו בדומינו'ס בשיתוף אריאלי והדס יריב, טכנולוגית מזון ומוסמכת בתזונה, את פיצת PRO העשויה מבצק כוסמין (80% מסך הקמחים), רוטב עגבניות טריות המספק ויטמינים ומינרלים, מוצרלה וריקוטה עשירות בחלבון ובסידן. הפיצה מכילה את הכמויות הנדרשות של חומצת אמינו לאוצין, שהיא המרכיב המרכזי בבניית שריר לאחר אימון גופני (מ-79.90 שקלים).

במקביל למהלך הבריאותי נכנסת דומינו'ס גם לעולם ההמבורגרים ומשיקה את הפיצהבורגר (מ-49.90 שקלים), פיצה שהיא גם המבורגר. המנה כוללת גבינת מוצרלה, בשר המבורגר מפורר, מלפפונים חמוצים, בצל, עגבניות, רוטב המבורגר קלאסי ואפילו שומשום על "הקשה" של הפיצה. מי שרוצה יכול להזמין אותה עם צ'יפס ושתייה (ויש גם גרסה צמחונית).

רשת דומינו'ס - לכל הסניפים

פיצה המבורגר של דומינו'ס פיצה (צילום: דן פרץ)פיצה המבורגר של דומינו'ס פיצה (צילום: דן פרץ)

רובן בתפריט מעושן

סניף חדש נוסף לרשת מסעדות ההמבורגרים והבשרים RUBEN (רובן) והפעם בחדרה. בסניף יתקיימו לראשונה ערבי טעימות של בשרים מהמעשנה. לכבוד החורף יתקיימו בסניף החדש במול החוף וילג' ערבי קונספט חוויתיים לחובבי הבשר, כולל הדרכה על סודות עישון הבשר מהמעשנה. בין המנות המוגשות במקום: באו (41 שקלים); כריך קומות (69 שקלים); EMPIRE STATE – המבורגר קומות של 400 גרם (76 שקלים); שורטריבס בקר מהמעשנה - אסאדו מבקר מקומי בעישון ארוך (550 גרם ב-129 שקלים) ועוד.

רובן - פרופסור דן שכטמן 10, חדרה (מתחם מול החוף וילג'), 04-9005888

כריך קומות של רובן (צילום: בן יוסטר)כריך קומות של רובן (צילום: בן יוסטר)

לוג'ו – מסעדה חדשה

מסעדת לוג'ו היא מסעדת טאבון חדשה בניצוחו של השף שאדי בשארה, שנפתחה לאחרונה בעכו. השף בשארה מתמחה בשילוב של מטבח גלילי מקומי עם המטבח האיטלקי, ובלוג'ו הוא הרכיב תפריט המבוסס על המטבח העכואי המקומי עם טאץ' איטלקי, בדגש על מנות מהטאבון. בין המנות: שווארמה קלמרי עם סלט עגבניות ורוטב טחינה ועמבה (45 שקלים); חציל קלוי עם ראגו בקר בטחינה לימונית (32 שקלים); ברזאולה - בשר עגל כבוש ברוטב חרדל ומלפפון חמוץ (52 שקלים); סוג'וק - נקניקיות ביתית צרובות בטאבון (45 שקלים); עראיס קבב (45 שקלים); סמבוסק אסאדו (65 שקלים); סמבוסק מסאח'ן עוף (55 שקלים); פיצה מרינרה (30 שקלים); טאג'ין עכואי - פילה דניס בתבשיל טחינה ובצל צרוב (85 שקלים) ועוד.

את לוג'ו (הנאה בספרדית), פתחו זוג המסעדנים עיסא ומנאר אליאס, שבבעלותם גם מסעדת קנטרה בעיר. מידי יום עד 14:00 מוגש במקום בראנץ' בסגנון עכואי.

LUJO - בן עמי 5, עכו, 054-5743706

 בוקר טוסקני של לוג'ו (צילום: Vexo digital marketing)בוקר טוסקני של לוג'ו (צילום: Vexo digital marketing)

החורף באגתה

לקראת החורף משיקים במעדניית אגתה מגוון מנות חדשות המוגשות במקום ומורכבות ממיטב חומרי הגלם של המעדנייה. באגתה מוכרים מבחר אדיר של חומרי גלם וגבינות ממיטב יצרני ארטיזנל באירופה. ומציעים לשבת במקום ולאכול מנות מקוריות על בסיס גבינות, נקניקים, דגים מעושנים, פסטות, רטבים, מבחר יינות ועוד. בין היתר מגישים באגתה מרק ארטישוק וערמונים - מרק קרם ארטישוק א לה רומנה עם ערמונים ושמנת מצרפת; מרק עגבניות צלויות; מרק פטריות ושמנת; מרק מיניסטרונה (37 שקלים למרק); מנות ניוקי ופסטה משתנות (53-43 שקלים למנה); לזניה גבינות ובייקון (41 שקלים); קרפצ'ו ברזאולה עם פרמג'נו רג'נו מיושן (60 שקלים); פרושוטו עם מוצרלה די בופאלה או מלון (55 שקלים); פטה כבד אווז עם ריבת תאנים וחומץ בלסמי (75 שקלים); פלטת גבינות (94 שקלים); פלטת נקניקים (140 שקלים) ועוד.

AGATHA - ראול ולנברג 24, רמת החייל, תל אביב, 03-5757901

פרושוטו מוצרלה של אגתה (צילום: אנטולי מיכאלו)פרושוטו מוצרלה של אגתה (צילום: אנטולי מיכאלו)

מתחדשים בפדריק

מסעדת הביסטרו פדריק ממודיעין התרחבה ועברה מתיחת פנים ברמה העיצובית וברמת התפריט. בצד הקולינארי, יצאו בביסטרו הפופולרי בתפריט חדש ובו מנות כמו פטריות צלויות, פטריות מלך ירדן צלויות בטאבון על מצע רוטב חמאה שרופה (45 שקלים); טאטקי סינטה (52 שקלים); צ'יביטוס - כריך אנטרקוט דרום אמריקאי (69 שקלים); פפרדלה פילה בקר, (89 שקלים); סלט שווארמה (59 שקלים) ועוד.

פדריק - הקדר 2, מרכז עינב, מודיעין, 053-9418447

סטייק רוקה בתפריט החדש של פדריק (צילום: אסף קרלה)סטייק רוקה בתפריט החדש של פדריק (צילום: אסף קרלה)


הסנדוויץ' של מיטש

הפטריצ'יאן - סנדוויץ' עסיסי עם נקניקייה רומנית בעבודת יד הוא מנה חדשה בדוכן הקבב הרומני של מיטש בשוק הכרמל, שפועל מזה שנה. את הכריך החדש רקחה השפית אורית מושקוביץ והוא מורכב מלחם קסטן מגולגל כטורטייה ובו נקניקיית בקר רומנית עסיסית מתובלת בהרבה שום ותבלינים (מ-25 שקלים לכריך, נקניקייה בודדת – 12 שקלים).

מיטש - חיים חבשוש 31, תל אביב, 053-9383543

פטריצ'יאן של מיטש (צילום: אלון קירשנר)פטריצ'יאן של מיטש (צילום: אלון קירשנר)
 

אלטה – מסעדה חדשה

אלטה הוא לאונג' דגים ופירות ים טריים מאגן הים התיכון חדש שנפתח ליד הכנרת. באלטה מציעים מנות בגריל פחם ובמעשנה הסמוכה. חלק משאר חומרי הגלם מגיעים מחקלאי האזור. את התפריט הרכיבו בעלי המקום, נדב דיין ונאור דיין, אחים מהמושבה מנחמיה בעמק הירדן והבעלים של מסעדת "על הנהר" בצפון. בין המנות בתפריט ההרצה: סלט קלמרי ובצל מדורה עם גרגירי חומוס, שום, עגבניות שרי, עלי תבלין, צ'ילי חריף ויוגורט כבשים (58 שקלים); סיגר דג ים (48 שקלים); שיפוד שרימפס / קלמרי בגריל פחם (54 שקלים); קוקי סאן ז'אק (58 שקלים); ברבוניות מטוגנות (76 שקלים); קבב דג ים (77 שקלים); ועוד. תפריט היין נבנה בידי סומלייה עומרי יצחק, הבעלים של בר היין סנט אורבן במלון הסקוטי בטבריה השכנה, תוך התבססות על יבואני בוטיק של יינות מרחבי אגן הים התיכון ואזורי היין הקלאסיים באירופה.

ALETA - צומת מושבת כנרת, חוף שלדג, 053-6112386

מנה של אלטה (צילום: אנטולי מיכאלו)מנה של אלטה (צילום: אנטולי מיכאלו)

רביבה סקונד פלור

מסעדת פיין דיינינג ראשונה לקבוצת רביבה הושקה לאחרונה במתחם G במגדלי יו (בחלל שבו שכנה בעבר המסעדה האסייתית של שאול בן אדרת). בקומה השנייה, מעל החנויות, פועלת REVIVA – SECOND FLOOR עם אווירה מוקפדת ואירוח לעילא לצד אוכל משובח. המסעדה היא במידה רבה הגשמת החזון של רביבה אפל שהלכה לעולמה לפני שנה וחצי. היא האישה ששינתה את הקונדיטוריה הישראלית והביאה לכאן ניחוח פריזאי עם מאפים מוקפדים. על התפריט אמון שי מונטג, שהיה יד ימינה של רביבה, יחד עם עמוס אפל ורועי ניצן.

המסעדה פתוחה בשעות 15:30-8:00 (בבוקר מוגשות ארוחות בוקר ב-135 שקלים לסועד ובצהריים יש FIXED MENU ב-210 שקלים לסועד). בבוקר מגישים כאן בין היתר גבינות בוטיק; ריקוטה תוצרת הבית; פריז ברסט מלוח עם גבינת גרוייר, ביצים עלומות, סלמון בכבישה ביתית ואספרגוס; קוביית פרנץ' טוסט עם פטיסייר קרמל, בננות, תותים ומייפל; מקושקשת רכה עם גבינת מנצ'גו, בייקון וקרוטונים; ועוד.

בצהריים אפשר למצוא מנות כמו מרק וישסואז מעושן; דג נא בליווי קולי תפוח וזוקיני, סלק אורגני נא, עשבי תיבול, פינגר ליים; טארטלט טרטר בקר; שרימפס קריסטל עם ניוקי פריזאי, ארטישוק ירושלמי, אפונת שלג, לימון ועשבים ועוד. בשאר הזמן המסעדה מתפקדת כחלל לאירועים.

רביבה סקונד פלור - ניסים אלוני 10, מתחם G, תל אביב, 050-9006402

טרטר בקר, בצק, עירית, עלי חרדל וחזרת של רביבה סקונד פלור (צילום: מיכל לופט)טרטר בקר, בצק, עירית, עלי חרדל וחזרת של רביבה סקונד פלור (צילום: מיכל לופט)

NG משלוחים

אחרי 16 שנה של פעילות משיקים במסעדת הבשרים NG בנווה צדק תפריט משלוחי צהריים חדש. תפריט המשלוחים כולל כריכי בשר ענקיים, בהם כריך שורט ריב ואגיו מקומי (68 שקלים), כריך סטייק סינטה מיושנת (68 שקלים); כריך זנב שור (52 שקלים); כריך דליקטסן מעושן (52 שקלים) ועוד.

NG - אחד העם 6, תל אביב, 053-9442896

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אווה סאפי בתל אביב
055-4318727
ג'וי גארדן ברמת גן
053-9349257
המעשנה בינוב
053-9374909
קפה אירופה בתל אביב
053-9443986
בציר 66 בכפר תבור
053-9416149
מאנה בתל אביב
03-5059433
רובן Ruben חדרה בחדרה
04-9005888
אלטה בכנרת (מושבה)
053-6112386
אנג'י בתל אביב
053-9442896

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ