נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 ארוחה של מלכים. תל יצחק (צילום: באדיבות המקום)

חברה טובה שלי יצאה לכל כך הרבה דייטים במשך שנים, עד שאת האחד שלה מצאה בכלל בקומה למטה באותו בניין. לפעמים אנחנו עסוקים כל כך בחיפוש נרחב אחר הדבר האמיתי, כשהוא בעצם נמצא במרחק יריקה מאתנו. כך הרגשתי השבוע בביקור במסעדת תל יצחק, בערך 5 דקות נסיעה תמימות מביתי. את כל האירועים החגיגיים בחיינו אנחנו חוגגים במסעדות, וכמעט תמיד בתל אביב, כי החלטנו כבר מזמן, עת עזבנו בדמעות את העיר האהובה, שהמסעדות השוות באמת נמצאות רק שם. אבל השבוע הרגשנו קצת אהבלים, יש להודות.

תל יצחק – לכל הפרטים
מסעדות רומנטיות שחייבים להכיר

ידענו על קיומה של מסעדת תל יצחק, אחותה של מסעדת סיטארה התל אביבית, אבל למרבה הבושה לא טרחנו עדיין להגיע אליה. מזל שיום נישואינו התרחש השבוע, והייתה זו סיבה נפלאה למסיבה - או למעשה לארוחת מלכים.

תל יצחק היא מסעדה יפהפייה, מושקעת וענקית. היא הוקמה בתוך בוסתן ענק של עצים, כך שיש בה אפילו גינה פסטורלית שבה נבנה בית עץ במיוחד לילדים, וכל דבר בה מקרין אלגנטיות וסטייל. כבר בשלב המקדמי של הפוקאצ'ה, שיצאה אלינו ישירות מהטאבון שבמרכז המסעדה, הבנו שמדובר באנשים שיודעים את העבודה. פוקאצ'ה שמנמנה ופריכה, שרופה טיפונת בקצוות, אדם לא צריך הרבה יותר בחייו: פנכת חמאה ופוקאצ'ה לוהטת מהטאבון, והחיים נראים אחרת.

מסעדת תל יצחק (צילום: באדיבות המקום) יפהפייה, מושקעת וענקית.תל יצחק (צילום: באדיבות המקום)

פתחנו בקוקטייל בשם "פונץ' תבלינים": בקרדי עם סורבה פסיפלורה, קינמון, לימון, אננס וג'ינג'ר טרי- פתיח מתקתק ומקורי שנפלא להתחיל אתו את חגיגות יום הנישואין. אחר כך הגיעה תורו של טרטר הטונה האדומה, שהוגש עם איולי ליים ושמן ירוק, פירות העונה ופניני בלסמי. אמנם קטנטן - אבל ממזרי והולך נפלא עם הפוקאצ'ה האלוהית מהמערכה הראשונה. גם הפולנטה שהוגשה עם פטריות ואספרגוס ריגשה אותנו. אנחנו מלכי הפולנטה ודואגים לדגום אותה בכל תפריט בו היא מופיעה. זו הייתה אחת השוות שטעמנו - מרקם דייסתי מדויק, פרמז'ן אמיתי ומורגש וטעמי תירס חזקים. מנה מנחמת שרצינו להתחבק איתה.

בעיקריות כבר לא הסכמתי ל"שרינג". עם כל הכבוד ליום הנישואין, עיקריות לא חולקים. שמישהו ינסה להתקרב לטליאטלה שרימפס שלי, נראה אם יש לו אומץ. מנת הפסטה הפתיעה בגודלה עד מאוד. לא ציפיתי לכמות ענקית כזאת של פסטה ושל שרימפסים. לו ידעתי, אולי הייתי מבצעת חיסול קצת פחות ממוקד ויסודי בפוקאצ'ה. בכל זאת, רק הקצוות שלה נותרו. בנסיבות, דאגתי לטבול את קצוות הפוקאצ'ה ברוטב השמנת של הטליאטלה. עבודה זו עבודה, ומישהו חייב לבצע אותה. בן הזוג הלך על מנה סולידית יותר של פילה דניס עם ניוקי. גם כאן הגודל הפתיע, הדניס היה טעים וטרי, אבל הטליאטלה ריגשה הרבה יותר לטעמי. סולידי זה לחלשים.

פילה דניס על ניוקי של תל יצחק (צילום: באדיבות המקום) טעים וטרי. פילה דניס על ניוקי של תל יצחק (צילום: באדיבות המקום)

בשלב הקינוחים כבר התקשינו לזוז, אבל נחישות היא הרי שם המשחק. ראינו את הקינוחים השווים שיצאו מהמטבח כל הערב, ולא עמדנו בפיתוי. בכל זאת, יום נישואין וכזה. בהמלצת המלצר נבחר פה אחד קינוח הג'נדויה: אצבעות ג'נדויה שמנמנות, גנאש וקצפת לוז. מושחת כמו שזה נשמע בדיוק. כל ביס לקח אותנו למחוזות מתוקים אחרים, והכיל כל כך הרבה טעמים נפלאים, שנדמה בערב הזה כאילו באמת קיימת קיבה נפרדת לקינוחים.
את הערב סיימנו שבעים, מרוצים ומעולפים. והשוס היה שלפנינו נסיעה משמחת של 4.5 דקות. מי היה מאמין שמתחת לאפנו מסתתרת פנינה כזאת. לפעמים הדברים הכי שווים מתחבאים ממש לידכם. בזוגיות, במסעדות, בעבודה - אולי זה הזמן של כולנו להביט יותר מעבר לכתף ולא רק במסכי המקלדות.

חשבון בבקשה:
קוקטייל פונץ' תבלינים- 44 שקלים
פוקאצ'ה: 28 שקלים
פולנטה פטריות ואספרגוס: 54 שקלים
טרטר טונה אדומה: 56 שקלים
טליאטלה שרימפס: 85 שקלים
פילה דניס: 125 שקלים
קינוח ג'נדויה: 48 שקלים
סה"כ: 440 שקלים

תל יצחק – בכניסה לקיבוץ תל יצחק, 053-9381377

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא