נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עם שרון לא יוצא לי להיפגש מספיק. פעם, בחיים אחרים, היא היתה המנהלת שלי בעבודה אחרת. אתמול היא אפילו הזכירה לי שפעם אחת היא העירה לי שאני שותה קפה יותר מדי זמן או קשקוש אחר מעצבן של מנהלים. התעצבנתי עד דמעות ולא רציתי לדבר איתה לעולם. מאז עברו מים רבים בנהר החיים, עברתי עבודה והחלפתי מנהלת, שמעירה גם היא- אבל לא על שעות הכנת קפה. כל אחת והשטיקים שלה. עם שרון נשארתי בקשר, שרק התהדק עם השנים. הפכנו לחברות בלב ובנפש, אבל כמעט ולא יוצא לנו להיפגש. הילדים, החיים, העבודה- כל הדברים השוליים הללו עומדים בדרכנו לדייט לוהט. אך לא עוד. השבוע החלטנו שאנחנו נפגשות ויהי מה. שום ילד חולה או מנהל זעפן לא יעמוד בדרכנו.

מסעדת מאתיאו – לפרטים נוספים
עוד מסעדות איטלקיות ברחבי הארץ
המסעדות האיטלקיות הטובות בארץ

נתתי לשרון לבחור את סגנון האוכל, אם כי היתה זו בחירה רטורית מלכתחילה. ברור שחברתי, הגרגרנית לפחות כמוני, תבחר באוכל איטלקי לצורך דייט בנות לוהט. אין כמו פסטה בין השיניים, כדי להשלים פערים בריכולים ובהתקשקשויות. בחיים אחרים גם כן, שכן בבוגרשוב פינת קינג ג'ורג' בית הקפה החמוד ברנש. על חורבותיו שוכנת עכשיו מסעדת מאתיאו, אחות לשוקולולו בפלורנטין ואיטלקיה מסקרנת בפני עצמה. המיקום מדליק: דקה מדיזנגוף סנטר, שניה וחצי מהחניון הנח של הסנטר, מטר מקינג ג'ורג' ושוק הכרמל - מקום כיפי להפוגה משופינג מטורף או סתם מטיול בעיר הגדולה.

מאתיאו (צילום: באדיבות המקום)המיקום נוח והמנות גדולות. מאתיאו בבוגרשוב תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

ועכשיו למחירים המצחיקים: לרגע חשבנו שפשוט התבלבלו פה בהדפסה. אני לא זוכרת מחירים כאלו בתל אביב, בטח לא בשנים האחרונות. אגף ה"מנות קטנות" של מאתיאו מלא בהפתעות זולות בין 22 ל-32 שקלים. ספרו לי מתי אכלתם בתל אביב מנה ראשונה ב-22 שקלים? למען האמת חששתי מגודלן של המנות הללו, כיוון שאם מדובר במנות של ציפורים, הרי שמה יועילו חכמים בתקנתם? מסתבר שיועילו. המנות כלל לא מזעריות, גם לא למשל הסלט ארטישוק וחסה עם פלפל קלוי בתחמיץ שמן זית בלסמי. מנה של 26 שקלים שבהחלט מספקת שתי נשים פטפטניות ורעבות כמונו. 
אמנם מנת ה"ניוקי בומבה" מאגף הראשונות, למשל, מכילה רק ארבעה ניוקים, אבל במתיאו הניוקים ענקיים ומלאי גבינות, ולא צריך יותר מארבעה למנה ראשונה (בוודאי כשמדובר במחיר משעשע של 22 שקלים). אני עדיין מעדיפה את הניוקי שלי קטנטנים, אבל כמנה ראשונה מדובר בהצלחה.

אחר כך גם הופתענו ממנה ראשונה של ראגו לקט פטריות. על פולנטה נימוחה נחו להן פטריות ענקיות ושמנמנות, צלויות בשום ושמן זית. הפולנטה היתה עשויה מקמח תירס ולא מתירס טרי. לטענת אמא שלי (האיטלקיה מבטן ומלידה) כך עושים פולנטה באיטליה. אני אוהבת את זו שעשויה מתירס טרי, אבל היא פחות מגובשת ויציבה מזו שעשויה מקמח תירס - לכן אולי האחרונה מתאימה יותר ומחמיאה לראגו פטריות. המנה, אגב, גדולה במיוחד, מה ששוב הופך את המחיר למצחיק למדי (24 שקלים).
בעיקריות הייתה לי דילמה רצינית. התפריט ענק, מלא באופציות מפתות וזולות. שרון, לעומתי, חזקה בקבלת החלטות. בכל זאת, מנהלת בכירה. היא מיד שמה עינה על צ'יז בורגר אסאדו. לא מדובר בהמבורגר כהלכתו אלא בתבשיל אסאדו שמבושל שעות ואז מונח על לחמניית המבורגר, ומעל כל הטוב הזה מותכת לה גבינת צ'דר. העונג הזה מוגש לצד סוג של הום פרייז וסלט – ואם לא היינו החזרזירות שאנחנו, יכולנו להסתפק בה וללכת הביתה.
אך לא כך היה. הייתי חייבת לנסות במסעדה איטלקית את מנת הדגל. את הפסטה שלי בחרתי, כמובן, ברוטב שמנת ופירות ים. ואז הגיע השוס של הערב: צורת ההגשה של הפסטות במתיאו גונבת את ההצגה. המלצרית מגיעה עם גלגל ענק של פרמזן אל השולחן, שופכת לתוכו את הפסטה ואת הרוטב (הרוטב מגיע לחוד בצנצנת) ומערבבת יחד עם שבבי הפרמזן שהיא מגרדת מהגלגל. איזו הצגה כיפית!

כמעט, אבל רק כמעט, ויתרנו על הקינוחים. היינו מפוצצות, רוויות פסטה, צ'יזבורגר וריכולים. אבל הצצה קטנטנה בתפריט הקינוחים (הענק!) טרפה את הקלפים. המסקנה ברורה -  שובע זה לחלשים. טעמנו קוקימאניה - מילקשייק וניל עוגיות בכוס מצופה שברי אוריאו, מלא קצפת, עוגיות שוקולד, בראוניז ומקלות מרנג. נכון שלא יכולנו לשתות יותר מחצי מהדבר הענק והמתוק הזה, אבל כמה מושחת – ככה טעים.

מאתיאו (צילום: באדיבות המקום)מפנקים גם במתוק. מאתיאו (צילום: באדיבות המקום)

גם הטירמיסו הפתיע, בעיקר כי היה לא קונבנציונלי: אני לא זוכרת שטעמתי אי פעם טירמיסו שצורתו כעוגת גלידה קפואה. אני לא אדם של גלידה וחששתי להתאכזב, אך נכונה לי הפתעה מתוקה ומרנינה. משהו במרקם הגלידתי של הטירמיסו עושה לו טוב.
את הערב האיטלקי שלנו חתמנו בהבטחה שאנחנו חייבות להיפגש יותר. הזמן רץ, האוכל טעים והנושאים לשיחה לא מסתיימים לעולם. לחיי הפגישה הבאה שלנו במאתיאו. והפעם רק קינוח אחד. או מקסימום שניים.

חשבון בבקשה:
סלט ארטישוק וחסה: 26 שקלים
ניוקי בומבה: 22 שקלים
ראגו לקט פטריות: 24 שקלים
צ'יזבורגר אסאדו: 46 שקלים
ספגטי פירות ים: 54 שקלים
טירמיסו: 26 שקלים
מילקשייק קוקימאניה: 28 שקלים
סה"כ: 226 שקלים

מאתיאו - בוגרשוב 87 תל אביב, 053-9381309

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מאתיאו בתל אביב
053-9381309

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?