נגישות
  • Facebook Messenger

ביקור בממלכת הזיכרונות
לפני קצת פחות מחמש שנים עמדנו תחת החופה בגן הלאומי בקיסריה, בשקיעה. מאז אותו יום כמעט ולא יצא לנו לחזור לשם. בכל פעם שתכננו לבקר באזור, לחיים היו תוכניות משלהם. אפילו כשנסענו להופעה בקיסריה לא הספקנו לעצור בגן הלאומי כדי להעלות זיכרונות מהערב ההוא בספטמבר 2011. השבוע החלטנו שחיכינו מספיק. הגיעה השעה לביקור במקום שבו הכל התחיל. אזרנו אומץ ובייביסיטר ושמנו פעמינו לעבר קיסריה.
ארסטו - פנים המסעדה

מנה ראשונה בשקיעה
נמל קיסריה והגן הלאומי הם בין המקומות היפים בארץ, ועבורנו כאמור, גם בין המקומות המרגשים ביותר. מסעדת ארסטו היפהפייה ממוקמת בלב הגן הלאומי, במבנה אבן יפהפה שצופה אל הים.

את השקיעה בחרנו לקבל עם פוקאצ'ה ארסטו משוחה בשמן זית, עשבי תיבול, קונפי שום ומלח גס, וגודלה הנדיב עלול להשאיר אתכם שבעים, אז הישמרו - כי זאת רק ההתחלה. את הפוקאצ'ה הצמדנו למנה של פטריות ממולאות בגבינות על מצע רוטב פסטו. מנה של שלוש פטריות גדולות, ולצד הפוקאצ'ה הרותחת לא צריך יותר מזה.

שבירת הכוס בעיקרית
בערך בשעה הזאת לפני 5 שנים נשברה הכוס אצלנו בחתונה. כאן בארסטו הכוס דווקא עומדת בשלמותה, ועל השולחן הונחה צלחת של רביולי במילוי ערמונים, ברוטב אלפרדו פטריות. היתה זו מנה מפתיעה ומלבבת. אנחנו רגילים לרביולי במילוי גבינה, בטטה או תרד, אבל במילוי ערמונים עדיין לא נתקלנו. הברקה מצוינת של ארסטו. בצק טעים, מילוי נפלא, ורוטב קלאסי שמשתלב היטב בכל החגיגה. גם פילה הלברק היה מוצלח ומתובל היטב, אם כי קשה היה להתחרות בערב הזה ברביולי הערמונים הייחודי.

הפוקאצ'ה המעולה של ארסטו

נוסטלגיה בקינוח
אחרי העיקריות הרגשנו שכמעט ואזל המקום בקיבותינו. החלטנו לעשות טיול קצר באזור. ארסטו הענקית הלכה והתמלאה בלילה הזה. ראינו חדר פרטי שבו חוגגת משפחה גדולה יום הולדת, ראינו זוגות אחרי ולפני הופעה בקיסריה, ראינו משפחות שמטיילות להן בגן הלאומי, ראינו זוגות בדייט ראשון, וראינו זוגות שבאים להתרפק על נוסטלגיית העבר, על היום שבו התחתנו בדיוק כאן ליד, נגיעה מהמים ומהאבנים העתיקות הללו שטומנות בחובן כל כך הרבה זיכרונות. המקום הזה נדיר. מעין תחושת חוץ לארץ, הרגשה של חופש, אפילו של קודש.

אחרי הטיול בארץ הזיכרונות, חזרנו בכל זאת לקינוח. בחרנו בשוויצריה הקטנה, מעין עוגיית קוקילידה שעליה שכבות מרנג וקצפת. שחיתות מלהיבה למדי. טעימה, מתוקה וסוגרת את הארוחה בשמחה. ארסטו היא מסעדה כשרה חלבית, לכן כל הקינוחים כאן חלביים ובאיכות מעולה.

פרידה והבטחה לחזור
אחרי הקינוח כבר לא יכולנו לזוז באופן סופי. רציתי שאהובי יישא אותי על עבר האופק, או נניח לאוטו, אבל הוא היה יותר בכיוון של להיזכר איפה חנינו, אז נשאתי את עצמי אל החנייה, לא לפני שהבטחתי לעצמי ולאהוב שלא יעברו חמש שנים נוספות עד שנבקר כאן שוב. נעים כאן, טעים כאן, ויש כאן ריח של געגועים, של זיכרונות, של אהבה ושל רביולי ערמונים.