נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תודה לאל, חג הפסח מאחורינו, ואפשר להתחיל בשיקום הקיבה המורחבת מארוחות חג לא נגמרות. ואם כבר הולכים על הכיוון הבריא, אין שילוב טוב יותר בין עונג לבריאות ממעדני הים: גם טעימים להפליא, גם מגוונים ורבי פנים וגם דלי שומן, עשירים בחלבון ובמינרלים חיוניים. לקראת רענון התפריט במסעדת הדגים הותיקה 206 דגים נפגשתי עם ידידי הותיק, דמות אנינה וחובבת דגים המוכרת לרבים מתוכנית בישול פופולארית. 

הגענו למסעדה בשעת ערב מוקדמת של יום חול אביבי. את פנינו קיבלו דגים טריים שהציצו אלינו מערמת קרח דרך חלון המטבח. מוזיקה נעימה התנגנה, אור עדין נח על השולחנות, וסביב חלקם כבר ישבו זוגות, אוחזים כוסות יין נוצצות. התיישבנו במרכז המסעדה לצלילי קרקוש סכום על צלחות, ומיד הוגשו לנו כוסות מים צוננים עם לימון ותפריטים. 

הילוך ראשון
בין מנות הפתיחה מצאנו היצע מיוחד ומסקרן של מנות ים. בחרנו בסלט הסקאלופ הויאטנמי (66 שקלים) של רצועות דקיקות של פפאיה ירוקה, מלפפון, בצל סגול וצ'ילי חריף שבער בצבעו האדום על גוני הירוק של הסלט. ארבע צדפות קוקי-סאן-ז'אק שמנמנות צרובות על פלנצ'ה הונחו בארבע כנפות הצלחת, ורוטב אסיאתי קליל איחד את הרכיבים לשלמות של טעם, מרקם ומראה. 

טעמנו גם מנה של עלה פסטה ופטריות יער (66 שקלים), אשר הוגשה עם ביצה עלומה ברוטב שמנת וקוניאק. המנה הייתה מעניינת וטעימה. הקוניאק הדגיש את רוטב השמנת והוסיף לו רובד עמוק יותר. עם מנות הפתיחה לגמנו דישון של יקבי סגל; יין עם גוף בינוני, צבע בורדו מפתה של שזיפים יבשים, פלפל שחור ודובדבנים (28 שקלים לכוס). על אף יישון של 12 חודשים בחביות אלון שמר היין על רעננות, ותאם היטב את מנות הפתיחה הקלות שבחרנו.
קוקי סאן ז'אק במסעדת 206 דגים
מנה מנצחת
בהמלצת רעי, התמקדתי במה שיצא מן הגלים, ובחרתי בריזוטו פירות ים בציר סרטנים (132 שקלים). בחרנו גם בפילה סלמון בגריל (99 שקלים), מנה מן המיינסטרים הבטוח. פילה הסלמון הוכן מנתח נורווגי רענן שעצר בדרכו לצלחתנו לביקור מדויק בגריל, אשר הותיר על בשרו הורוד סימני צריבה סקסיים וחימם את תוכו מבלי למצקו. 

בקריצה למנות איכרים, הדג הוגש בצלחת חרס פשוטה עם רוטב יוגורט ושמיר על מצע כוסמת. בקערות נפרדות הוגשו גם פלחי תפוד ופרחי כרובית אפויים, שניהם עשויים לעילא. חשבנו כי הסלמון היא מנה קלאסית וטעימה ומומלצת בחום עבור אלו שאוהבים ללכת על בטוח ולא להתרחק מגבולות המוכר. מן העבר השני, הריזוטו הוגש במחבת נחושת מהודרת, חמוש בכלי פיצוח שיריון ובמזלג מאורך לשליפת בשר סרטנים. הריזוטו בושל לדרגת אל-דנטה נכונה בציר עשיר של סרטנים, יין לבן וחמאה, ותובל בעדינות בקורנית ופלפל לבן. חסילונים, מולים ודיונונים שחו בין גרגיריו, ושני סרטנים כחולים הוגשו ממעל. מנה מורכבת זו היתה נפלאה, וזכתה מאיתנו במלוא התשואות ובכתר המנצחת. 
ריזוטו פירות ים
לסיום
206 מציעה תפריט ערב אטרקטיבי במיוחד הכולל מנה ראשונה, עיקרית וקינוח במחיר של 159 שקלים לסועד. לשמחתנו, המנות נכללות בתפריט הערב, כך שלא נותר לנו אלה לפתוח כפתור לבחור קינוח. הזמנו מאפה חלומי של קמח שקדים, ביצים וחמאה (28 שקלים), שאצר בתוכו אגס מגולען שרק ציצת גבעולו בולטת החוצה. המתיקות העדינה, המרקם האוורירי וההגשה היפה שבו את ליבנו. הזמנו גם את הקינוח השוקולדי שבחבורה, קרם שוקולד לבן ודובדבני אמרנה איטלקיים. קרם השוקולד המעולה היה מתוק ומפנק, וחתם את ביקורנו באושר מופתי. הביקור הטעים, הבריא והמהנה הסתכם ב-374 שקלים.

חשבון בבקשה
תפריט ערב – 159 שקלים לסועד
כוס יין – 28 שקלים לסועד
סה"כ: 374 שקלים

206 דגים, משה סנה 54, תל אביב. 053-9444178

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר