נגישות
נגישות

מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים

הזמרת אביבה אבידן מצאה את עצמה, כמו אמנים רבים, בבית ללא הופעות בעקבות הקורונה. מה שסלל את הדרך לאהבה השנייה שלה – בישול. היא העמידה סירים, השיקה עמוד אינסטגרם פוטוגני והחלה לבשל ולשלוח משלוחים. שוחחנו איתה וגם קיבלנו מתכון לקבב עסיסי

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 28/07/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 תבשילים של אביבה אבידן (צילום: הילה אבידן)

"בלילה זמרת, ביום מבשלת" – זה מה שמתנוסס בחשבון האינסטגרם של הזמרת אביבה אבידן, שהפך פעיל ושוקק בעקבות משבר הקורונה. ואכן היום אפשר למצוא את אבידן בעיקר מאחורי הסירים, מפיקה תבשילים ביתיים מפנקים ומלאי טעם וצבע.

הזמרת אביבה אבידן מזוהה עם המטבח ועם בישול כבר שנים רבות, גם בזירה המשפחתית-ביתית וגם בזירה הציבורית. בעבר הצהירה אבידן שהיא אוהבת גם לאכול במסעדות ומודה שאם לא הייתה זמרת, היא הייתה נכנסת לעסקי המסעדנות "כמו האחים שלי, שיש להם מסעדות בירושלים עד היום".

כבר לפני עשור הוציאה חוברת מתכונים מושקעת, 'אביבה אבידן מבשלת' שהתווספה למארז של אלבומה השמיני "צו הלב" או כמו שהיא אומרת לנו בראיון: "האהבה השנייה שלי היא בישול, תמיד היה ביקוש לאוכל שלי ותמיד המאכלים שלי גרפו מחמאות מחברים ומבני משפחה ותמיד שאלו אותי למה אני לא עושה מזה קריירה".

 הזמרת אביבה אבידן (צילום: הילה אבידן)

"גם נהנית וגם מכניסה כסף"

כעת הגיעה תקופה, כמו אצל אמנים רבים ומוערכים, ללא הופעות וגם ללא הכנסות. המעבר מהבמה למטבח היה אך טבעי ומתבקש עבורה. "הקורונה תפסה את כולנו בלי הכנסה", אומרת אבידן, "כמו כולם גם אני קניתי וקניתי אוכל בתקופה הראשונה של הקורונה והתחלתי לבשל כי תמיד הייתי סביב אוכל, מילדותי בירושלים, בבית של אמא ממוצא סורי ואבא ממוצא כורדי (חצי סורית אורפלית וחצי נאשדידן כורדית ליתר דיוק).

בישלתי ובישלתי למשפחה ולחברים וקיבלתי תגובות של 'למה שלא תעשי מזה כסף' וכך היה. בזכות הבת הגאונה שלי הילה, בעלת תואר בתקשורת שמתמחה ברשתות החברתיות, יש לי עמוד אינסטגרם, היא גם מצלמת לי, מעלה תמונות ותפריט, וההזמנות החלו לזרום מפה לאוזן. אני מוצאת את עצמי נהנית וגם מכניסה כסף".

 חלה לשבת של אביבה אבידן (צילום: הילה אבידן)

"האוכל תמיד היה במרכז"

אבידן היא בשלנית בחסד, יעידו רבים שזכו לטעום את האוכל שלה הן אצלה בבית והן בהזמנות שהיא מוציאה במשלוחים בתקופה האחרונה.

"גדלתי בירושלים והאוכל תמיד היה במרכז. אמא שלי, סבתא שלי, דודה שלי שהייתה טבחית ראשית באגד והאכילה מידי יום כ-1,000 סועדים. מידיה של אמי אכלו בכל רחבי ירושלים, קובה, ממולאים, לחמעג'ון. בבית שלי היה אוכל שמאוד מזוהה עם ירושלים, זה מטבח עשיר מאוד. אמא שלי נהגה לקחת אותי לשוק מחנה יהודה", מספרת אבידן על ילדותה.

"אוכל הוא סוג של אמנות"

בהמשך התמסרה לשירה, עזבה את ירושלים לטובת תל אביב והתמקדה בקריירה על הבמה אך תמיד לאוכל היה מקום מרכזי בביתה. "הבית היה תמיד מלא אוכל, אהבו תמיד לאכול משולחני ואירחתי ארוחות ומסיבות עם מוזיקה ושמחה", היא מספרת, "גם הילדים של הילדים שלי תמיד אמרו שהאוכל של אמא של מאיה, אור והילה הכי טעים. בעיני, כמו השירה, גם אוכל הוא סוג של אמנות".

 עלי גפן וכרוב ממולאים של אביבה אבידן (צילום: הילה אבידן)

איך הפך התחביב לעסק יציב?

"בתחילת הקורונה קניתי מלא מוצרים ומצרכים, כמו כל עם ישראל, ובישלתי משעמום. במקביל היו לי כמה הופעות על משאיות, בעיקר ביום הזיכרון וביום העצמאות, אבל הלו"ז התפנה והבישול תפס יותר ויותר מקום. הבת שלי, שכל הקרדיט לעסק מגיע לה, היא המנוע של השיווק. היא פתחה לי את העמוד aviva_avidans_kitchen באינסטגרם, צילמה תמונות יפות של המנות שלי, העלתה תפריט והרימה לי עסק. היא מקצועית", אומרת אבידן.

איך התגובות?

"חמות ומפתיעות. כבר הופעתי בארבע תוכניות טלוויזיה, זה עשה באזז. במילים אחרות – ארזתי את המותג שלי באריזה חדשה וההתנפלות לא איחרה לבוא. זה קשור גם לקורונה וגם לכמיהה של אנשים לאוכל ביתי, מנחם, לאוכל ביתי כמו פיתות עם בשר, מרק קובה, ממולאים, קציצות, קבב (יש מתכון בהמשך!). אני לא מתפשרת על טעמים ועל חומרי הגלם הכי טובים. אני מבשלת כשר (בשרי וצמחוני) אבל ללא תעודת כשרות. ההזמנות זורמות. יש אנשים שהזמינו את כל התפריט", היא אומרת.

מה הלאה, ביום שאחרי הקורונה?

"כבר סגרתי כמה הופעות, בסוף אוגוסט אני מופיעה אצל סי היימן בחצר ויש כמה הופעות על משאיות ברחבי ירושלים, אבל גם ביום שאחרי הקורונה אמשיך לבשל. זה עסק יציב על אף העבודה הפיזית הקשה הכרוכה בזה. אני משלבת בין שני העולמות – הבמה והמטבח. לא אפסיק לשיר בחיים, השירה היא החיים שלי, אבל בהחלט אשלב את הבישול שגם הוא תשוקה. ואין לדעת – השמיים הם הגבול", אומרת אבידן באופטימיות לסיום.

 הקבב של אביבה אבידן (צילום: הילה אבידן)

שאלנו את אבידן איזה מתכון היא תרצה להעניק לקוראים, ולאחר מחשבה הפור נפל על קבב עסיסי. הנה המתכון:

מתכון לשיפוד קבב של אביבה אבידן

מצרכים:
800 גרם בשר בקר טחון ו-200 גרם שומן
1 בצל גדול
כף שטוחה של פלפל שחור גרוס
קורט פלפל אנגלי
כפית מלח
2 כפות פטרוזיליה להגשה

אופן ההכנה:

  1. קוצצים את הבצל דק ומוסיפים אותו לתערובת הבשר והשומן. מוסיפים תבלינים לפי הטעם
  2. לשים את העיסה בידיים ומשפדים על שיפוד. עדיף שיפוד מתכת כך הצלייה נעשית אחידה מבפנים ובחוץ
  3. מגישים את השיפוד לשולחן וכך זה נשאר חם וטעים.
  4. אפשר לפזר בהגשה מעט פטרוזיליה

בתיאבון!

לכל המתכונים של רסט

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים