נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש מקומות שאתה תמיד שמח לחזור אליהם. זה יכול להיות רק האוכל, אולי זה גם העיצוב והאווירה, ולפעמים זו החוויה השלמה, כזו שגם מעלה בך חיוך בכל פעם שאתה מגיע. 

זמן שינוי
אדלה ברמת ישי היא אחד מהמקומות האלה. אדלה היא מסעדה ותיקה באזור התעשייה של רמת ישי, ולמעשה הוקמה עוד בתקופה שרמת ישי הייתה ישוב מנומנם ולא המרכז הקולינרי ואלכוהלי של אזור העמקים והצפון. כמה שינוים מרענננים ודברים טובים קרו באדלה בחודשים האחרונים; ראשית המסעדה החליפה בעלים והתחדשה בבעלים בעלי נסיון רב שנים בעולם הקולינריה, שהובילו מסעדות בצפון ומכניסים לאדלה מנות נוספות מהמטבח הערבי-גלילי מודרני, זאת בנוסף לריענון ושמירה על המנות האהובות של אדלה. כמו כן, המועצה המקומית רמת ישי (שבחרה לעצמה את ססמת הפרסום "קצב העיר – קסם הכפר") שיפרה את התשתיות באזור התעשיה וסללה כביש וחניות באזור המסעדה. לאורך הרבה שנים הדרך למסעדה היתה כביש כורכר וכך גם החניות.

הגענו לאדלה בערב באמצע השבוע. המסעדה נראתה כרגיל - מסודרת, נקייה ועם עיצוב חם ונעים. בחרנו שולחן צדדי שבו אפשר לשוחח בשקט. אחד הדברים המקסימים באדלה הוא האווירה השקטה של המקום, כזו שמתאימה גם לשיחה האינטימית ביותר. 

לא אומרים 'לא' לזאוס
עוד לפני האוכל המליצה המלצרית על בירה חדשה בישראל, בירה יוונית בשם זאוס. מכיוון שלא נהוג להגיד לא לבכיר אלי האולימפוס האחראי על המשפט והצדק, הזמנו מיד שתי בירות - לאגר ופילזנר. שתיהם היו מצוינות, מעט מחוספסות ומאוד מתאימות לשתייה בערב של מזג אוויר ים תיכוני קיצי. 
לתחילת הארוחה הזמנו סלט פטוש על בסיס ירקות בלדי מקומיים, שעליו פוזרה גבינה בנדיבות. לכאורה סלט סטנדרטי, אבל יחד עם זאת מלא בטעמי לימון, שמן זית וגבינה איכותית. לצידו של הסלט הזמנו כרובית בטחינה. חשבנו שנקבל מנת כרובית סטנדרטית, אבל כאן הופתענו - הכרובית הייתה עשויה כראוי ולא רכה מדי כמו שנהוג בחלק מהמקומות, הטחינה הייתה גולמית ולא נוזלית, וכך נוצרה מנה שהיא איננה הכרובית הקלאסית ששוחה בטחינה, אלא מנה עם מרקם וטעם שונה.

דניס ברוטב טחינה של אדלה
לעיקריות החלטנו ללכת על מנה שהומלצה על ידי הצוות. ההמלצה הייתה על מנות המובשלות בבישול ארוך, ובחרנו מנת דג דניס בליווי טחינה. נתחי הדג היו מצוינים ועל הטחינה כבר דובר. מנה מצוינת במידת עשייה מעולה ובגודל מתאים. שותפי לארוחה הזמין פילה בקר. המנה הגיעה מצולחתת בצורה מאוד מרשימה ומקורית, עם תפוחי אדמה ועגבניות שרי בתנור, והפילה היה עשוי היטב ובעל צבע נכון.

מתחדשים בקפה
לסיום הארוחה הופתענו שוב על ידי מותג חדש - הפעם בתחום הקפה, שמגיע מאיטליה. קפה מרוכז ואיכותי, שמנת ה-7 גרם אספרסו שלו משאירה טעם חזק ונכון. סיום מצוין ומלא טעמים לארוחה טובה ונעימה במקום בעל קסם מיוחד. 

מנה מנצחת
הכרובית נבחרה למנה המנצחת בעיקר בזכות הטעמים השונים, רמת העשייה והרענון לעומת הסטנדרט הקיים במנה. תמיד משמח לראות מישהו שלוקח מנה מוכרת ומשפר אותה.

השינוי הגדול באדלה הוא הבעלים. אל המקום נכנס צוות צעיר, מיומן ומסור אשר מחדש ומכניס מנות על בסיס המטבח הערבי בגלילי המודרני, ופרשנות נועזת למנות מוכרות ואהובות. יחד עם זאת, השכיל הצוות לשמר את הקסם של אדלה ואת האווירה הנינוחה והנעימה. 

חשבון בבקשה
שתי בירות זאוס
סלט פטוש
כרובית גלילית בטחינה
דג דניס בבישול איטי בליווי טחינה
פילה בקר בליווי תפוחי אדמה ועגבניות שרי 
פעמיים אספרסו
סה"כ: 380 שקלים, מחיר הוגן לארוחה טובה לזוג

אדלה, אזור התעשייה רמת ישי. 053-9444100

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר