נגישות
נגישות

רוזה וגולדה צדות חתן

או ליתר דיוק גולדה מנסה לצוד חתן אמריקאי כשר ורוזה יורדת עליה בהתאם. זירת הציד רוויית הבשרים האיכותיים היה ביסטרו 56 הכשר בהרצליה, שהחזיר את הצמד הסורר בתשובה קולינארית

מסעדה ביום המסעדות של rest
רוזה וגולדה
רוזה וגולדה
תאריך פרסום: 25/01/2007, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הפעם החלטתי לא להתעכב שעות בזמן שגולדה מתלבשת והודעתי לה: אני אאסוף אותך בשבע וחצי, תרדי. בשמונה, בעודי מכרסמת את ההגה מרוב רעב גולדה נכנסה למכונית עם משקפי שמש, שמלה מתנפנפת ומבטא אנגלו-סקסי. "מסעדה יוקרתית וכשרה באזור השרון, אני הולכת לתפוס חתן" היא אמרה. חשבתי להסביר לה שאולי בימינו כדאי לוותר על התפיסה הסטריאוטיפית הזו, אבל הייתי רעבה וחוץ מזה גם ארוחה וגם הופעה של גולדה. למה לא. (גולדה: קול מי גולדי).

ביסטרו 56 היא מסעדת בשרים כשרה הממוקמת בקניון ארנה בהרצליה (ג: נייס קניון) ומשקיפה אל הים. בקיץ אפשר לשבת בחוץ וליהנות מהבריזה, אך בערב החורפי נכנסנו פנימה למרפסת הסגורה ומיד הדליקו עבורנו תנור. המקום מרווח, בעל עיצוב חמים ומציע מגוון בשרים, דגים, פסטות לצמחונים, מנות ראשונות וקולקציית קינוחים. התחלנו לעיין בתפריט ולגבש יעדים (ג: איי קן ריד עברית, אמייזינג).

התלבטנו ארוכות בין שפע המנות הראשונות בתפריט, אבל אז המלצר שבה אותנו עם מנה יומית מיוחדת – קציצות פראסה עם רוטב טחינה וסלט ירוק (38 ₪). כשאנחנו רואות כנפיים בדרך כלל אנחנו מזמינות, כי אמא של גולדה תמיד אמרה שמי שאוכלת כנפיים תעוף מהר מהקן ותתחתן - וזה קצת מסביר גם את גולדה וגם את מנת הבאפלו ווינגס (36 ₪). חלוקת הקולות הייתה ברורה: אני חיסלתי ביעילות ארבע קציצות בשרניות של כרישה, שאוזנו להפליא עם סלט ירוק ברוטב הדרים חמצמץ וטעים. גולדה התחברה לבית אמא ואכלה את הכנפיים בחן שכנראה השחית את סיכוייה למצוא חתן באותו ערב.

לעיקריות הזמנו פרה (ג: איך קראת לי?). היא באה בשתי צורות: "אנטריקוט 56" (89 ₪) ו"טורנדו פילה"(110 ₪). 300 גרם אנטריקוט ברוטב פורט מוגשים עם תפוחי אדמה קייג'ן מעולים. בזמן שאני התמודדתי עם המנה העצומה, גולדה הציצה אליי מאחורי מגדל פילה בקר. הבשר מונח על גראטן בטטה ותפוחי אדמה ולצידו פטריית פורטבלו ממולאת בפטה כבד עוף חם. הפילה היה איכותי ורך והפטרייה הממולאת היתה פשוט הברקה. לצד הבשרים לגמנו קברנה סוביניון גמלא (34 ₪ לכוס, 65 ₪ לחצי בקבוק ו-130 ₪ לבקבוק). בעודי נועצת סכין ומזלג בסטייק במרץ, גולדה סרה אל השירותים אולי שש פעמים. חשבתי ביני לביני שכנראה יש לה בעיית כליות, אבל אז הבחנתי בשולחן של עשרה תיירים זכרים יהודים וכשרים שנאלצו לספוג את המבטא הישראלי שלה (ג: או, איי דרופט מיי מזלג).

לקינוח לא מצאנו חתן, אבל כן מצאנו מתוקים בתפריט. אני פונקתי בפאי לימון עם סורבה קוקוס מרענן שליוויתי בתה צמחים, וגולדה כדרכה שתתה אספרסו ארוך והדפה ניסיונות מטעם הכפית שלי להגיע אל מוס השוקולד המתוק והעשיר שלה.

שבעות, מרוצות וביחסים טובים עם אלוהים סיימנו את הערב זו עם זו, ולפחות חצי מאיתנו לא הביכו את עצמנו בפומבי (ג: מה כבר עשית, רוזה?! כנראה בדיוק הייתי בשירותים).

*הכותבות היו אורחות המסעדה. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רוזה וגולדה

רוזה וגולדה בירח דבש
רוזה וגולדה שמופי
רוזה וגולדה מתחשמלות
רוזה וגולדה מתמקמות בלב
רוזה וגולדה בהכרה חלקית
רוזה וגולדה מופרדות בלידתן
רוזה וגולדה בוחשות בקלחת
רוזה וגולדה חוטאות בכתיבה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר