נגישות
נגישות

רוזה וגולדה בירח דבש

הצמד חסר המנוח מגיע אל אחוזת שולמית בתקווה שסופסוף מישהי תיקח יוזמה ותשלוף איזו טבעת. למרות הארוחה המשובחת ויין הבוטיק ההולם לא נרשמה הצעה, אבל מפלס האופטימיות נותר גבוה

מסעדה ביום המסעדות של rest
רוזה וגולדה
רוזה וגולדה
תאריך פרסום: 06/09/2007, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמו בסרט מסע ישראלי, הכביש הפתוח נפרש לפנינו (גולדה: כן, לפחות עד הרמזור), אבק הדרכים דבק בנו (ג: כן, אבל בעיקר בך) והמדבר העצמתי הזדקר מימין ומשמאל (ג: כן, רק שזה היה אזור הצפון ביום אוגוסט לוהט). כמה נעים לצאת אל הדרך בחברה טובה. כמה חבל שנאלצתי לעשות את זה עם גולדה. בעודנו מפליגות במכונית הממוזגת היא סיפרה לי שאחוזת שולמית היא מקום רומנטי וקסום, מהסוג שמציעים בו נישואים. חשבתי שזה רמז ואמרתי לעצמי, מוזר שזה לא קרה עד היום.

אחוזת שולמית היא מסעדה ומלון בוטיק בראש פינה, שיכולה להציע לכל אחד את מה שהוא מחפש, בין אם זו החבילה הכוללת של לינה וארוחת בוקר יוקרתית, דרך ארוחה מלאה ומפנקת וכלה במשקה לא מחייב באווירה נעימה. אנחנו הלכנו על כל התשובות נכונות (ג: אוי, סימנתי ג'). את נפלאות האירוח במלון בעל העיצוב האירופאי נשאיר לכם לגלות בעצמכם ונתמקד בארוחת הערב (ג: מה, לא נגלה סודות מחדר המיטות?).

המסעדה נמצאת בבית בעל היסטוריה עשירה השוכן על צלע הר והנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה (ג: כמוני בשמלת כלה). מלצרית אדיבה הושיבה אותנו ליד החלון כשסביבנו זוגות מאושרים, מתכוננים לרגע עם הטבעת. זה באמת מקום רומנטי, אבל גם כזה שנעים לבלות בו בארוחה משפחתית או בשיחה עם חברה (ג: זה כל מה שאני בשבילך?). לראשונות הזמנו עלי גפן ממולאים באורז, בשר, צימוקים וצנוברים (42 ₪) ופטריית פורטבלו וירקות בגריל ברוטב ברביקיו ירקות (49 ₪). פטריית הפורטבלו היתה עסיסית והרוטב העשיר את טעמה אך לא השתלט על המנה. עלי הגפן היו עילוי. כן חברים, עילוי (ג: אולי היה צריך לשלוח אותם ללמוד פסנתר). היה כל כך טוב שלא נזקקנו לאלכוהול וליווינו את המנות בבקבוק סן פלגרינו (12 ₪) וסלסלת לחם וחמאה (10 ₪).       

המקום מתמחה בעישון בשרים ודגים לפי שיטה שפותחה על ידי הבעלים. וכשיש התמחות אנחנו בעניין. הזמנו לעיקריות ספריבס מעושנות ברוטב סויה ודבש (98 ₪) וחזה אווז מעושן (87 ₪). ההתמחות בעישון הוכיחה את עצמה ושתי המנות התגלו כמצוינות ובעלות טעם עדין יחסית למעושנים. חזה האווז לבדו מצדיק נסיעה מיוחדת לראש פינה, אבל אם כבר הגעתם אל תשכחו לאכול אותו עם רוטב החזרת הנפלא שמוגש לצידו. עם העיקריות לגמנו חצי בקבוק קברנה סוביניון רזרבד, בזלת גולן (95 ₪), יין בוטיק משובח.

לי היה טעים, אבל גולדה לא הסכימה לקום לפני שמישהו יציע לה נישואים. יכולנו לשבת שם עד שייצא עשן לבן, אז הזמנו קינוח - שזיפים שיכורים (33 ₪) ופאי פקאן. אנחנו היינו שיכורות הרבה פעמים אבל זה אף פעם לא גרם לנו להיות טעימות כמו שזיפים מיובשים ברוטב ברנדי על גלידת וניל (ג: אני דווקא טעימה לאללה אז שמישהו יציע לי כבר נישואים). לא ויתרנו על תה נענע (10 ₪) ואספרסו כפול ארוך (11 ₪) לצד המתוקים.

לסיכום, אחוזת שולמית היא מסוג המקומות ששומרים על קלאסה לאורך שנים ולא נכנעים לטרנדים חולפים. זוהי שכיית חמדה טובלת בנוף מרהיב. שמחות וטובות לב סיימנו את הערב גם אם רווקותינו בעינה עומדת (ג: מחר עולים לקברי צדיקים).

*הכותבות היו אורחות המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רוזה וגולדה

רוזה וגולדה שמופי
רוזה וגולדה מתחשמלות
רוזה וגולדה מתמקמות בלב
רוזה וגולדה בהכרה חלקית
רוזה וגולדה מופרדות בלידתן
רוזה וגולדה בוחשות בקלחת
רוזה וגולדה צדות חתן
רוזה וגולדה חוטאות בכתיבה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר