נגישות
נגישות

הבילוי הלוהט לחורף קר: יצאנו לסיור ברים בירושלים

דווקא עכשיו, כשהחורף בשיאו והלילות בעיר הבירה קרירים, יש בילוי אחד כיפי ומחמם שכדאי להכיר - סיור ברים משכר בין המקומות החמים ביותר של סצנת הלילה הצבעונית של ירושלים. אל תגיעו על בטן ריקה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 27/01/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ברים בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: אברהם הוסטל) סצנה צעירה, צבעונית ובועטת. ברים בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: באדיבות אברהם הוסטל)

התדמית המנומנמת שיש לירושלים, זו שמצביעה על כביש היציאה לכיוון תל אביב כאטרקציה הכי גדולה בעולם חיי הלילה, חוטאת לאמת. וכדי להכיר מקרוב את הסצנה הלילית שרוחשת בירושלים (בעיקר בערבי חמישי ושבת, אבל יש גם בערבי שישי) הצטרפנו לסיור Pub crawl שמארגנים באברהם הוסטל ירושלים מידי רביעי ומוצאי שבת. בעוד שבערים מובילות רבות בעולם יש כמה וכמה (וכמה) סיורי ברים ופאבים, שלא נדבר על סיורים קולינריים, בירושלים זהו הסיור היחידי שחושף תיירים וישראלים לחיי הלילה השוקקים של העיר. בגדול המוטו של ה- Pub crawlהוא יודעים איפה ואיך הוא מתחיל אך לא יודעים איך ואיפה הוא מסתיים.

יצאנו עם המדריכות רייצ'ל וחיה, שתיהם ילידות ארצות הברית שעלו לארץ וחיות בה כבר כמה שנים טובות, כך שמלבד אנגלית רהוטה יש להן עברית לא רעה בכלל. יש כמה מדריכים וכל סיור שונה בהתאם לברים האהובים על המדריך או על המדריכה, עונת השנה, כמות המשתתפים, אירועים מיוחדים וכך הלאה.

צ'ייסרים בשוק מחנה יהודה (צילום: באדיבות אברהם הוסטל) מומלץ לא להגיע על בטן ריקה. צ'ייסרים בסיור ברים (צילום: באדיבות אברהם הוסטל)

התחנה הראשונה היא בבר של האכסניה הקוסמופוליטית עצמה כי לא יוצאים לשוטט בין ברים פיכחים. צ'ייסרים לבקשת המשתתפים חולקו ביד נדיבה וכן גם צמידים זוהרים לזיהוי החברים בסיור, ואכן התפתחו לא מעט שיחות ספונטניות והוחלפו לא מעט טיפים על ירושלים ועל ישראל. בחוץ, ליד המזרקה של כיכר הדווידקה, ערכו רייצ'ל וחיה סבב היכרות קצר בין כ-30 חברי הסיור, בהם תיירים מכל קצות תבל, רובם צעירים עד גיל 35, מה שהבטיח אווירה שמחה, התלהבות רעננה וסקרנות אותנטית. משם צעידה קצרה של כחמש דקות ואנחנו ברחוב הראשי של שוק מחנה יהודה - עץ החיים - שבלילה אין בו זכר לבסטות של פירות וירקות והוא כולו בר אחד גדול שאליו נמהלים ברים קטנים בסגנונות שונים לצד בתי אוכל. עצרנו בכמה תחנות בהן פרדי למון, הביר בזאר עם 100 סוגי בירות, אוקונל בשוק, ועוד. הרחוב הראשי הוא מלא ברוקדים ובחוגגים, מחובשי כיפות סרוגות ועד תיירים משטוקהולם. הרמנו צ'ייסר של טובי 60, זללנו צ'יפס והמשכנו לתחנות הבאות בשוק.

ברים בירושלים (צילום: באדיבות אברהם הוסטל) אווירה שמחה ומקומיים לצד תיירים. סיור ברים בירושלים (צילום: באדיבות אברהם הוסטל)

אחרי שיצאנו מבוסמים מהשוק צעדנו לעבר מרכז העיר. התחנה הבאה הייתהFishenzon Bar הזעיר ליד מלון הרברט סמואל. פאב קטן עם מוזיקה טובה ואווירה אינטימית מאוד. אחריו המשכנו לחוויה אחרת לגמרי, הממחישה שיש חיי לילה בירושלים והם בועטים – ה-Toy Bar, בר הצעצוע. את הערב סיימנו, מטושטשים משהו, בווידאו בר או בשמו המלא Video Gay Bar שמכיל את כל הקשת האנושית. בכל תחנה דאגו חיה ורייצ'ל להשקות אותנו בצ'ייסרים של עראק, טובי 60 מיודענו, וויסקי ומשקאות אחרים. בכל תחנה אפשר כמובן להזמין משקאות אחרים כמו קוקטיילים, יינות ובירות וגם מנות אוכל (בתשלום נפרד), ובכל מקרה לא מומלץ לצאת לסיור הלילי על בטן ריקה. על הדרך חולפים ברחובות ובסמטאות של ירושלים וחווים את עיר הקודש.

מתי: הסיור המודרך Pub crawl של אברהם הוסטל מתקיים פעמים בשבוע, בערבי רביעי ומוצ"ש, והוא יוצא מהבר הקוסמופוליטי של אברהם ירושלים ב-21:00, כדאי להירשם מראש אבל גם ספונטניים מוזמנים. סיור ברים, אברהם הוסטל ירושלים, כיכר הדויקה, ירושלים, 02-5660045, 50 שקלים למשתתף (מידי פעם יש סיורים מוזלים ב-20 שקלים לאדם).

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ביר בזאר בירושלים
053-4247111

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח