נגישות
נגישות

ממחניודה עד המוציא: מסעדות מומלצות בירושלים

לא משנה אם אתם תושבי העיר, סטודנטים זמנים או מבקרים שמגיעים במיוחד - לירושלים יש נבחרת מהודקת ואיכותית של מסעדות שחייבים להכיר ולהכניס ללו"ז. קבלו את הנציגות הקולינריות הכי מבטיחות של עיר הבירה

מסעדות בירושלים חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 19/07/2018, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה אמנם לא תמיד היה המצב, אבל כבר קרוב לשני עשורים שבירושלים פועלות מסעדות מעולות, המספקות פייט רציני למסעדות תל אביב. אם בעבר כשהגענו לבקר בעיר הקודש התלבטנו בעיקר באיזה חומוס לבחור, הרי שהיום החומוס אפילו לא נמצא על שולחן הדיונים. מגיעים בקרוב לעיר הבירה ומחפשים מקום שישדרג את הביקור? זה הזמן שתערכו היכרות עם המסעדות הטובות ביותר בירושלים.

בתי הקפה הטובים ביותר בירושלים
המסעדות של מתחם התחנה בירושלים
אחת ולתמיד: המוסדות הקולינרים הטובים בתל אביב

מונא

מונא היא אחת המסעדות המעניינות ביותר בעיר ולו בזכות הפעמים הרבות שהמקום בו היא פועלת החליף ידיים בשלושת העשורים האחרונים. תחת שמה הנוכחי, פועלת מונא שבבית האמנים הירושלמי כבר קרוב לשני עשורים. היא נפתחה על ידי המסעדן יהודה אסלן (שהלך לעולמו ב-2017) ואחיו המסעדן דודו אסלן (מסעדת לינק) שניהלו אותה במשך כתריסר שנים. בתחילת 2012 קבוצת מחניודה רכשה את המסעדה ובתום כשלוש שנים בלבד, העבירה אותה הלאה לאיש שעמד מאחוריה מיומה הראשון בבעלות הקבוצה, השף המוכשר מושיקו גמליאל. מסעדת מונא נמצאת כיום בגלגול המוצלח והבוגר ביותר שלה ובכל מנה ומנה ניתן להרגיש את הניסיון ואת מגע השף המיוחד של גמליאל. 
אסור לפספס: לפתיחה – אויסטר ג'ילרדו עם גרניטה מלפפון, לעיקרית – רוסט פילה בקר עם שמן עשבים וצ'אטני משמש. בשלוש מילים: חוויה ירושלמית מושלמת.
מונא, שמואל הנגיד 12, ירושלים. 053-9374871

מנה של מונא (צילום: נועם פריסמן)גלגול מוצלח ובוגר. מונא (צילום: נועם פריסמן)

מחניודה

אלא אם כן לא ביקרתם בישראל כבר עשור ולא יצא לכם להתעניין בקולינריה המקומית, אין שום סיבה להכיר לכם את אחת המסעדות המפורסמות ביותר בארץ. מחניודה נפתחה ברעש גדול ב-2009 בצמוד לשוק הצבעוני, במסגרת שיתוף פעולה בין שלושה שפים מוכשרים: יוסי אלעד, אורי נבון ואסף גרניט. תוך זמן קצר מחניודה הפכה למסעדה המדוברת ביותר בעיר ואת המהפכה שחוללה, ניתן להרגיש בכל רחבי הארץ גם היום, כמעט עשור לאחר שפתחה את הדלת. קבוצת מחניודה פתחה בעשור האחרון לא מעט מסעדות בארץ ובעולם, שנחלו הצלחה רבה בכל מקום בו נפתחו, אך מחניודה לנצח תישאר מסעדת הדגל של הקבוצה זו המזוהה עמה ביותר.
אסור לפספס: המנה המפורסמת ביותר של מחניודה היא שיקשוקית, הכוללת קבב מפורק, טחיגורט, פסטו, אריסה ולימון כבוש. בנוסף נמליץ לכם להזמין כל מנה שהיא הכוללת חלקי פנים.
מחניודה, בית יעקב 10, ירושלים. 053-9381555

מחניודה (צילום: באדיבות המקום)הכי מדוברת בעיר. מחניודה (צילום: באדיבות המקום)

אנה

אנה היא אחד הפרויקטים המדוברים ביותר בעיר בשנים האחרונות והמילה "פרויקטים", לא מופיעה כאן במקרה. כי מעבר להיותה מסעדה איטלקית כשרה (חלבית) מצוינת, אנה היא גם עסק חברתי: במקום מתנהל פרויקט לשיקום נוער בסיכון המתקיים בשיתוף עם עיריית ירושלים, עמותת החוט המשולש וקרן דואליס. מעבר לכל זה, אנה פועלת באחד המבנים היפים ביותר בעיר, מוזיאון בית טיכו, המזמין אתכם לשלב את הארוחה עם קצת תרבות ואמנות. על צוות הטבחים מנצח ביד רמה השף נמרוד נורמן, שעבד במשך שנים בקבוצת מחניודה, כשבין היתר כיהן בתפקיד השף של בר האוכל יוד'לה, לפני שפתח את אנה במאי 2016.
אסור לפספס: מנת הניוקי ANNA (קרם פרש, עגבניות לחות ואספרגוס) היא בין מנות הניוקי הטובות ביותר בעיר.
אנה, הרב אג"ן 10, ירושלים. 053-4274618

אנה (צילום: באדיבות המקום)איטלקיה כשרה ואיכותית. אנה (צילום: באדיבות המקום)

לה רג'נס

מסעדת הדגל של מלון המלך דוד היא אחת משתי המסעדות הירושלמיות שזכו להיכלל ברשימת המסעדות הטובות בעולם, שפרסם משרד החוץ הצרפתי בשלהי 2017 (השנייה היא מסעדת צ'אקרה). במשך עשרות שנים נחשבה לה רג'נס למסעדת יוקרה המתמחה במנות קלאסיות בלבד. כל זה השתנה כמובן, עם כניסתו של השף רפי כהן (רפאל) לעניינים, שהוביל את המסעדה למאה ה-21 והפך אותה למסעדת שף מודרנית ועדכנית. בעשור (וקצת) האחרון מוביל את המסעדה המצליחה השף היצירתי דודו ביטון. ביטון משתמש בטכניקות בישול חדשניות אך שומר הרבה כבוד למסורת הקולינרית המפוארת של המלון ושל ירושלים ובכך הצליח להביא את לה רג'נס לגבהים חדשים.
אסור לפספס: הקינוחים שמוגשים בלה רג'נס מוכיחים אחת ולתמיד שמגבלות הכשרות הן רק הזדמנות לגלות יצירתיות. במיוחד התלהבנו מקרם השוקולד (קריספ קקאו ושמן זית, קציפה אגוזית וגרניטה שוקולד) ומפלאן השקדים המשובח (פלאן מחלב שקדים ביתי, סורבה שקדים ועוגת מרציפן). 
לה רג'נס, המלך דוד 23, ירושלים. 053-9444152

קינוח שוקולד של לה רג'נס (צילום: יורם אשהיים)קינוחים שהם יצירות אמנות. לה רג'נס (צילום: יורם אשהיים)

רופטופ

אם כבר הזכרנו מסעדה בירושלים הפועלת בבית מלון, לא ניתן שלא להזכיר את מסעדת רופטופ, הפועלת במלון ממילא היוקרתי. רופטופ ממוקמת (מן הסתם) על גג המלון ומגישה תפריט בראסרי עשיר ומגוון. על התפריט של רופטופ חתום השף הראשי של המלון, קובי בכר, שעבד במשך קרוב לעשור במסעדת מול ים (כסו-שף של השף יורם ניצן). אמנם ישנו פער רציני ביותר בין ממלכת פירות הים התל אביבית למסעדה הירושלמית הכשרה, אך את המעבר הלא פשוט הצליח בכר לעשות בקלילות ראויה לציון. למעשה לדבריו השנים שבילה במול ים, תרמו רבות ליכולת שלו להפיק מכל חומר גלם את המיטב, ללא קשר לענייני כשרות. ברופטופ הוא מגיש לסועדים הרבים הפוקדים את המקום מנות מופלאות כמו ברווז בפיתה עבודת יד, כבד אווז בגריל פחמים, ביפבורגר בלחמניית בריוש וצלעות טלה לא פחות ממושלמות.
אסור לפספס: העוף האורגני של בכר מוגש עם קרם דלועים, זוקיני צלוי, בצל ירוק שרוף, פקאן מסוכר ואבקת אורז ארומטית. תאווה לעיניים, לנחיריים, ללשון ולנשמה.
רופטופ, המלך שלמה 11, ירושלים. 053-6130223

רופטופ (צילום: באדיבות המקום)מנות מופלאות ונוף מופלא לא פחות. רופטופ (צילום: באדיבות המקום)

המוציא

את השף אבי לוי, אתם קרוב לוודאי מכירים מהתכנית המצליחה "מאסטר שף" (לוי היה המנצח הגדול של העונה השנייה). לאחר הזכייה המרגשת ההיא, פתח לוי את מסעדת המוציא, שזכתה תוך זמן קצר לביקורות משבחות ולהצלחה מסחרית. במסעדה הראשונה שלו (בנוסף פתח לוי את מסעדת צ'יריפום ואת מסעדת בית הכוון), לוי מבשל בהשראת טעמי ילדותו בשכונת מוסררה. אבי הוא בן למשפחה שהגיעה מאלג'יר ומרוקו ואת טעמי הילדות שלו הוא מתבל בחוויות שעבר לאורך הקריירה שלו ובתחנות שונות בחייו ויוצר מנות נהדרות כמו ספינג' כבד אווז, מופלטה של אנטריקוט וסיגר שקדי עגל ושפונדרה.
אסור לפספס: אנחנו מחבבים במיוחד את צלי הבשר והחציל המטוגן ברוטב מרוקאי של בצל, צימוקים וחמוציות, המתאים לחורף הירושלמי כמו כפפה ליד.
המוציא, יפו 113, ירושלים. 053-7102678

המוציא (צילום: באדיבות המקום)טעמי ילדות מעודכנים. המוציא (צילום: באדיבות המקום)

אדום

מסעדת אדום נפתחה באביב של 2001 בחצר פיינגולד הציורית ותוך שנים ספורות הספיקה למצב את עצמה כאחד המוסדות הקולינריים החשובים והמעניינים ביותר בעיר. תריסר שנים לאחר שנפתחה, עשתה רילוקיישן למתחם התחנה, שבו היא פועלת עד היום, במבנה רחב ידיים שיכול להכיל קרוב ל-200 סועדים. אדום הייתה בין המסעדות הראשונות בירושלים ששמו דגש מרכזי על תפריט היין ובמובן מסוים היא זו שהצליחה "לחנך" את הקהל המקומי בנושא ולהוות השראה למסעדות ירושלמיות נוספות. ממסעדת אדום צמחו מסעדנים ושפים שהשפיעו בצורה משמעותית על הקולינריה הישראלית וביניהם השף אסף גרניט, המסעדן רון ביאלה והקונדיטורית נעמה שטייר. כל אלו מהווים עדות להקפדה חסרת הפשרות על החומר האנושי המרכיב את המקום. אותה הקפדה מאפיינת כמובן גם את איכות חומרי הגלם והמנות ואת רמת המסעדנות באופן כללי.
אסור לפספס: רוצים להתרענן? לכו על סלט ארטישוק וסלקים עם אגסים ביין, גבינת עיזים, דבלים ואגוזי פקאן. רוצים להתחמם ולהתנחם? לכו על אוסובוקו טלה ברוטב יין אדום. רוצים להסתחרר? תנו הצצה לתפריט היין.
אדום, ככר דוד רמז 4, ירושלים (מתחם התחנה). 053-4275330

אדום (צילום: באדיבות המקום)הקפדה חסרת פשרות בתפריט. אדום (צילום: באדיבות המקום)

קדוש

קדוש היא אחת המסעדות המפורסמות והוותיקות ביותר בעיר. היא החלה את דרכה כבית קפה לפני כחמישה עשורים ואילו כיום היא מסעדה חלבית כשרה. את השינוי הגדול חוללו איציק קדוש (בנו של מאיר, מייסד המקום) ואשתו קרן, אחת הקונדיטוריות הטובות ביותר בישראל. אלפי ירושלמים שהיו רגילים לשבת בבית הקפה במשך שנים חששו מאוד מפני השינוי אך קרן ואיציק הצליחו לשדרג את המקום, מבלי לפגוע כהוא זה באופיו המקורי הקסום. ארוחות הבוקר של קדוש נחשבות לטובות בעיר, האווירה במקום מיוחדת במינה ובקונדיטוריה של קדוש תמיד תמצאו הפתעות חדשות וטעימות.
אסור לפספס: הפסטות המצוינות שמוגשות בקדוש מיוצרות במקום מחיטת דורום וחלמונים טריים ואנחנו נדלקנו במיוחד על הפטוצ'יני שמן זית, שמגיעה עם לבבות ארטישוק, עשבי תיבול, לימון, קשקבל ופרמזן.
קדוש, שלומציון המלכה 6, ירושלים. 053-9369014

קינוחים בקפה קדוש (צילום: עמוד הפייסבוק של המקום)תמיד תמצאו הפתעות חדשות. אקלרים של קפה קדוש (צילום: עמוד הפייסבוק של המקום)

מלה ביסטרו

מלה ביסטרו נפתחה ב-2011, מעט יותר מעשור אחרי שבא לעולם אחיה הגדול, הלא הוא המלה בר, הפועל עד היום לא רחוק ממנה בשכונת עין כרם הפסטורלית. במטבח של מלה ביסטרו תמצאו את השף אלי מזרחי, שהקים את מסעדת כתית בכפר רות עם מאיר אדוני, אי אז ב-2002. במסעדת הביסטרו המודרנית, שפועלת במבנה אבן עתיק עם חלונות מקושתים, מגיש מזרחי מנות ביסטרו המבוססות על חומרי גלם מקומיים בניחוחות ירושלמים, עם תעוזה של שף עתיר ניסיון וכישרון.
אסור לפספס: שקשוקה כבש קצוץ לראשונה, סלט חלומי כמנת ביניים ואם נשאר מקום, שקדי עגל של שוק מחנה יהודה לעיקרית.
מלה ביסטרו, המעיין 1, ירושלים. 053-9424673
להזמנת שולחן במלה ביסטרו

מלה ביסטרו (צילום: באדיבות המקום)מסעדה מודרנית במבנה עתיק. מלה ביסטרו (צילום: באדיבות המקום)

צ'אקרה

מסעדת צ'אקרה נפתחה בשנת 2000 על ידי שלושה שפים הנחשבים בעיני רבים כאבות המייסדים של הקולינריה הירושלמית: רוג'ר מור, ערן פרץ ואילן גרוסי. במהלך השנים עברו לא מעט טלטלות על המקום הנפלא הזה כשבין היתר המסעדה עשתה רילוקיישן (משלומציון לגן העצמאות) ואת תפקידו של גרוסי כשף הראשי תפס פרץ, לאחר שגרוסי עזב את המסעדה ב-2014. יחד עם זאת, צ'אקרה היא עדיין אחת המסעדות הטובות ביותר בעיר והאמת היא שנראה כי למרות (ואולי בעצם בגלל) השנים, היא רק הולכת ומשתפרת. גם המנות הלכאורה סטנדרטיות ביותר המוגשות בצ'אקרה, מקבלות במקום טוויסט ייחודי וחיים חדשים, החל מהכרובית בטחינה, דרך החציל הקלוי ועד לריזוטו הפטריות.
אסור לפספס: נמליץ לכם בחום לנסות את הג'מבו שרימפס שמוגשים עם מלח ים וצ'ילי ואת סלט האנדיב עם הגבינה הכחולה. את הארוחה רק אל תשכחו ללוות באחד היינות המשובחים מתפריט היין המרשים של צ'אקרה. 
צ'אקרה, המלך ג'ורג' 41, ירושלים. 053-7104476

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אנה בראשון לציון
053-9443181
אדום בירושלים
053-7103142

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם