נגישות
נגישות

פיאצה רוסטיקו: פנינה איטלקית בלב שרונה

הסניף השלישי של קבוצת המסעדות רוסטיקו במתחם שרונה מציע מנות נדיבות וטריות, שלא נשארות מאחור והופכות את המסעדה לבילוי מובטח עם אוכל קלאסי ורלוונטי מתמיד

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
נעם פרל
תאריך פרסום: 22/07/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

13 שנים חלפו מאז שנפתחה לראשונה מסעדת רוסטיקו האיטלקית בתל אביב. הסניף הראשון נפתח בשדרות רוטשילד, השני במתחם בזל כשלוש שנים מאוחר יותר והשלישי, פיאצה רוסטיקו שוכן כיום במתחם שרונה. אין ספק שבמונחים של מסעדות, מדובר ביציבות יוצאת דופן ורוסטיקו ממשיכה להיות רלוונטית גם היום, אולי אפילו יותר מתמיד.

פיאצה רוסטיקו - לכל הפרטים
האיטלקיות הכי שוות ברחבי הארץ
המוסדות הקולינריים של תל אביב

אז איך שומרים על יציבות כזו? זו שאלה טובה, החך הישראלי עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות והוא רק ממשיך להתפתח. בימים בהם הבישול הביתי כבר כולל בתוכו שימוש בחומרי גלם איכותיים כמו ארטישוק א-לה רומנה, פסטה ביתית במכונה, לחמי מחמצת, טיפול נכון בנתחים של בשר וכן, גם קינוחים מפונפנים, זה לא מובן מאליו שבערב יום רביעי, אמצע השבוע לכל הדעות, פיאצה רוסטיקו בשרונה מלאה עד אפס מקום.

פיאצה רוסטיקו (צילום: באדיבות המקום)רלוונטית תמית. פיאצה רוסטיקו (צילום: באדיבות המקום)

אז הגענו לאכול, במטרה ברורה לבדוק האם רוסטיקו מצליחה לעמוד במבחן הזמן, הרלוונטיות וטיב האוכל. התשובה עימה יצאנו היא חד משמעית, כן. ועכשיו ברשותכם, נפרט למה: החצר של פיאצה רוסטיקו מוקפת בצמחים ירוקים שנותנים הרגשה מבודדת למדי בתוך המתחם הגדול. השולחנות מרווחים ומעוטרים בעציצי זעתר טריים, אליהם נחזור בהמשך. האווירה נעימה ונינוחה וכבר ברגע הראשון, כשמגיעה אלינו מלצרית עם קנקן מים ושתי כוסות, אנחנו מבינים שהגענו למקום שיודע לתת שירות.

החלטנו לפתוח את הארוחה בקרפצ'יו בורי, דג שלרוב אינו מוצע במנות קרפצ'יו, ומספק תחליף מרענן וקיצי לטונה האדומה שכולנו מכירים. על הקרפצ'יו הונחו עלי נענע, פטרוזיליה, צ'ילי פרוס, זיתים, צלפים וגרידת לימון. כמו שאמרנו קודם- קיץ זה כאן ואוי, כמה כיף שקיץ.

קרפצ'יו בורי של פיאצה רוסטיקו (נעם פרל)פתיח קיצי מרענן. קרפצ'יו בורי של פיאצה רוסטיקו (צילום: נעם פרל)

לאחר מכן הגיעו אל השולחן מנה של ארטישוק א-לה רומנה (ארטישוק רומי, כבוש ומשומר) ועגבניות שרי צרובות שהונחו על פולנטה חמה עם נגיעות של שמן כמהין. אפשר לומר הרבה על נוכחותן הרבה של הפולנטה ושל הארטישוק בחיינו הקולינריים אבל תשמעו, השורה התחתונה היא שכשזה טעים, זה פשוט טעים ואם כל מקום ידע לטפל ככה בחומרי הגלם האלה, לנו לפחות אין שום בעיה להתקיים מהם.

המנה הנוספת שהוגשה לנו הייתה הלהיט החדש בארץ ואחד הנפלאים אגב, גבינת בורטה עם רוטב פסטו שמכינים במקום ועגבניות צרובות על הפלאנצ'ה. מקורה של הבורטה בחבל פולייה בדרום מזרח איטליה והיא עשויה ממוצרלה ושמנת מחלב בקר. מה מיוחד בה? ובכן, כאשר נוצר גוש הגבינה הראשוני, מותחים אותו בצורה ידנית, מחדירים לתוכו שמנת טרייה וקושרים אותו בחוט. בסופו של דבר, כשבוצעים את הגבינה עם הסכין, השמנת הכלואה ניגרת החוצה והביס השלם יעניק לנו טעם מתקתק בפה, יחד עם מליחות ומרקם כל כך נעים כך שבהחלט, בצדק הבורטה מכונה מלכת הגבינות. אסור לפספס.

בורטה של פיאצה רוסטיקו (צילום: נעם פרל)הלהיט החדש בארץ. בורטה של פיאצה רוסטיקו (צילום: נעם פרל)

את כל המנות הנפלאות האלה רצוי לאכול עם פוקצ'ה ובתוך כך, הגיע המלצר עם מגש ובתוכו קערית, שפך שמן זית איכותי, לאחר שווידא שאנחנו אוהבים חומץ בלסמי שפך גם אותו אל הקערית ולבסוף, שלף מספריים וגזר לנו זעתר טרי מהעציץ. כי אם כבר לאכול פוקאצ'ה איטלקית, אז רק ככה.

במנות העיקריות בחרנו "להתחכם" ולא להזמין פסטות בצורה הקלאסית שלהן. לכן, הלכנו על רביולי גבינת עיזים בחמאה עם עגבניות שרי ועל לזניה עם בקר. אם יש משהו קצת מלחיץ בלהזמין רביולי במסעדה הוא, שהמנה תגיע קטנה ולא מספקת. לא כך הדבר ברוסטיקו, שמבינים שלקוח שבע הוא לקוח מרוצה. הרביולי היה נפלא, עדין בטעמיו וקליל. גם הלזניה הבשרית נעשתה בצורה מדוייקת, הייתה עסיסית ומלאת טעמים, כזו שקשה להפסיק לאכול ממנה, עניין בעייתי מאחר שבשלב כלשהו הצלחת פשוט מתרוקנת.

עכשיו זמן ווידוי: הקינוח שבחרנו הוא בעצם לא ממש איטלקי. מה שכן, הוא צרפתי ובשבוע בו צרפת זוכה במונדיאל זו כמעט מצווה לטעום ממנו, במיוחד כשהוא מגיע עם טוויסט "רוסטיקו" סטייל. פרופיטרול הוא למעשה קינוח של פחזניות ממולאות בקרם, בדרך כלל עם ציפוי של שוקולד מלמעלה. הגרסה שלנו הגיעה ממולאת בגלידת וניל ומעוטרת במוס נוטלה ורוטב שוקולד בייליס (אייריש קרים אירי המבוסס על ויסקי אירי ושמנת). בטוח שאין צורך להוסיף אחרי התיאור הזה אבל תשמעו, מדובר היה כאן במשהו יוצא דופן וטעים, כל כך טעים. האווריריות של הפחזנית הייתה ממש כמו בריזה נעימה, השילוב בין השוקולד לבייליס הוסיף קלילות וייחודיות למנה שלא נעים לומר, חוסלה בדקה וחצי.

פרופיטרול של פיאצה רוסטיקו (צילום: נעם פרל)לא איטלקי אבל טעים מאד. פרופיטרול של פיאצה רוסטיקו (צילום: נעם פרל)

מפה לשם ומהר מדי, תמה ארוחת הערב וגרמה לנו להצטער שלא יכולנו להגדיל קיבולת באופן חד פעמי ולהמשיך לטעום ולטעום מכל מה שיוצא מן המטבח. אין ספק שרוסטיקו מצליחה להישאר רלוונטית ועדכנית בזכות העובדה שאינה קופאת על השמרים, ערה לשינויים שחלים בעולם הקולינרי, במגוון לקוחותיה ובטעם הישראלי ומצליחה לשלב אותו בצורה נפלאה עם האוכל האיטלקי המסורתי ועל זה, מגיע לה שאפו גדול.

חשבון בבקשה:
קרפצ'יו בורי - 51 שקלים
ארטישוק על פולנטה - 46 שקלים
מוצרלה בורטה - 52 שקלים
פוקאצ'ה - 18 שקלים
רביולי עיזים, חמאה ועגבניות - 75 שקלים
לזניה - 71 שקלים
פרופיטרול - 38 שקלים
כוס יין לבן ווברה  -48 שקלים
כוס שבלי - 52 שקלים
בסך הכל: 451 שקלים

פיאצה רוסטיקו, אליעזר קפלן 22, מתחם שרונה, תל אביב. 053-9367141

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פיאצה רוסטיקו בתל אביב
053-9367141

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?