נגישות
נגישות

מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל

אי אפשר להתחיל כתבה על מסעדות השנה, מבלי לדבר על הקורונה. נכון, מדובר בנושא די מאוס אבל הפעם, מדובר דווקא במשהו חיובי. בזכות הקורונה, נפתחה המסעדה המקסימה הזאת שמוכרת תבשילים ביתיים מהמטבח הערבי מכל הלב והנשמה. גרים באזור חיפה? שימו אוזן

חדשות האוכל המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 29/06/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אפשר לחלק את עולם המזון לשתי קטגוריות: ארוחות שמטרתן להשביע, וארוחות שמספקות חוויה. כאן, מדובר בשילוב נדיר בין השניים שיספק את שתי הקטגוריות ויחשוף אתכם לעולם חדש, מיוחד, ומלא באהבה. האוכל של המטבח הערבי הוא לא רק אוכל. הוא סמל, לאסיפות משפחתיות, לאירועים, הוא תרבות, הוא עולם ומלואו. ואת זה בדיוק, מנסים להעביר לכם באקלאתי החדשה שנפתחה רק לפני חודש.

משמעות המילה "האוכל שלי" בערבית. המטרה? לאפשר לכם, להגיע ולטעום את אותם התבשילים שהאמהות, הדודות והסבתות, מכינות למשפחה שלהם בשביל לשמח, להשביע, ולאסוף את כולם יחדיו.

משלבים את הבית והמסעדה

אז מה הקשר לקורונה? ובכן, חוסאם, בעלי המסעדה מספר שהרעיון לקונספט הגיע לו בשנה וחצי האחרונות, אחרי שאת רובן, כמו כולנו, בילה בבית בחיק המשפחה. ובכך בעצם נוצרה תופעה חדשה. אם פעם הארוחות הללו היו שמורות לסופי השבוע, לאירועים ולחגיגות, שגרת החיים הביתית החדשה הביאה את בנות המשפחה לבשל אוכל טרי, בריא, טעים, וחגיגי בכל יום מימות השבוע. כי כולנו כבר בבית, אז למה שלא נאכל כמו שצריך?

מבט אחד בתפריט המסעדה כבר מצליח לגרות את בלוטות החיך: מגוון רחב של תבשילים, ביניהם חצילים ממולאים באורז, בשר ועגבניות (49 ש''ח), שייך אלמחשי, קישואים ממולאים המגיעים יחד עם יוגורט עיזים, פיתה וסלט (49 ש''ח), פלפלים ממולאים (49 ש''ח), שישברק ביוגורט עיזים (49 ש''ח), כרוב ממולא, מסחן עוף עם בצל וסומק (49 ש''ח), במיה בלדי, מוגרביה: כרעי עוף, מפתול בלדי, חומוס גרגירים (49 ש''ח), קפתה בטחינה, קפתה בעגבניות, והרשימה עוד ארוכה, בעלת אלטרנטיבות צמחוניות כמעט לכל מנה והו, טעימה כל כך.

המסעדה מציעה כמובן גם תוספות חמות כמו אורז עם אטריות, אורז עם כורכום, פריקי, תפוחי אדמה ברוזמרין, מגוון רחב של סלטים טריים כמו סלט חמוציות ואגוזים, סלט שעועית, חציל מטוגן בתחמיץ וכמובן חומוס וטחינה. גם הפסטלים כאן מוכנים בעבודת יד, סיגרים במילוי בשר, סמבוסקים בשלל מילויים מפתים, ספיחה עם בשר, קובה בשר ועוד.

מזמינים ובאים בהרכב מלא

מכיוון שכל הלב של המסעדה הזאת הוא המשפחתיות החמה, הטעימה והבריאה, קיימת כאן אופציה נהדרת לארוחות משפחתיות אותן ניתן להזמין מראש. אם תחליטו לעשות כן, תוכלו לזכות במנות ייחודיות ומרשימות כמו מנסף כבש, המוגש עם יווגרט עיזים, ואורז בסמטי המבושל בתערובת תבלינים ארומטית (250 ש''ח), שוק כבש אפוי בתנור במשך 6 שעות, מוגש עם ירקות שורש ואורז (600 ש''ח), צוואר כבש ממולא עלי גפן ואורז (350 ש''ח), שאקרייה- בשל כבש מבושל ביוגורט המוגש עם אורז אטריות (200 ש''ח), מקלובת עוף משפחתית (199 ש''ח) פרגיות ממולאות (199 ש''ח) ועוד.

נראה שאתם כבר מתחילים להבין את הרעיון, אוכל ביתי, מנחם, כזה שמבושל בסירים משפחתיים גדולים שנשפכים  לתוך קערה גדולה המוגשת למרכז השולחן, כך שכולם יכולים לאסוף לעצמם מהסיר או התבנית, ולחמם את הבטן ואת הלב.

סירים מלאים ביחס אישי

המטבח הערבי מקבל מקום של כבוד בשנים האחרונות ולא בכדי: הוא אוצר בתוכו הרבה אמונה, מסורת, תרבות, ואהבה. הוא דורש השקעה בפרטים, קפדנות, הוא לא כזה שזורקים לסיר וחוזרים אחרי 5 שעות לראות מה יצא, ואת כל זה רוצים להעביר לכם בצורה המיטבית באקלאתי.

המון ירקות, המון קטניות, בשרים איכותיים ועבודת יד מדוקדקת מדי יום ביומו הם בדיוק מה שיש להם להציע לכם, ותאמינו לנו, זו הצעה נפלאה. בין אם אתם נמצאים באמצע יום עבודה וצריכים "לחטוף" צהריים, ובין אם בא לכם לאכול בשביל החוויה, זה בדיוק המקום בשבילכם. את האוכל הזה תוכלו לקבל גם במשלוחים, ולפני שאתם מספיקים לתהות אז כן, המנות הללו עוברות משלוח מצוין.

בואו לבקר בכרמל

הלקוחות שפוקדים את המסעדה שפתוחה מהשעה 11:30 ועד 20:00 הם בעיקר המקומיים, תושבי הכרמל שרוצים להרגיש כמו בבית, כאלה שמתגעגעים לאכול שסבתא שלהם הייתה מכינה ורוצים לשחזר את הטעמים בפה, עובדי משרדים שנמצאים בסביבה ומחפשים ארוחת צהריים יוצאת דופן ומשביעה וגם לקוחות מחוץ לאזור שמגיעים לטייל, וזוכים לחוויה הוליסטית, אותנטית ומיוחדת.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אקלאתי - AKLATY בחיפה
053-7933147

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
ביסטרו מומו: תל אביב באה לחיפה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ