נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת טשקנט בבאר יעקב, היא מסעדה אוזבקית אותנטית מיוחדת במינה והיחידה מסוגה בישראל. כבר ארבע שנים שהיא מצליחה להנגיש באופן פלאי את האוכל האוזבקי יחד עם שכנו האוכל הבוכרי ובשילוב עם עיצוב מסורתי ולב רחב, מעניקה חוויה יוצאת מן הכלל.

מסעדת טשקנט היא אחת המסעדות הראשונות בישראל שהצליחה לייצר איזשהו קונצנזוס לגבי ז'אנר האוכל הזה, והפכה למוקד עלייה לרגל של לקוחות קבועים וחדשים.

קזאן קבב, אושפלאו, מנטי, שורפה, לגמן, סמסה, באחש: אלה רק חלק מהמנות המוגשות במסעדה שתסכימו איתנו, רק השמות שלהן מצליחות לגרות את בלוטות הטעם ולסקרן. בטשקנט מקפידים על חומרי גלם איכותיים, עמוקים, ללא קיצורי דרך והתוצאה ניכרת במבחן הטעם. כל זאת בליווי סלטים טריים ולחם בוכרי חם שמיוצר במקום, מה צריך יותר?

טשקנט (צילום: נטלי יששכר)מסעדה שהיא קונצנזוס. טשקנט (צילום: נטלי יששכר)

תוסיפו צבע לחיים
בטשקנט מסבירים שהמטבח האוזבקי מתויג בעולם כאוכל זוהר, אוכל שאין לו תחליף מבחינת עומק הטעמים ומבחינת האיכות ולכן, הוא דורש רמה גבוהה מאוד של צוות שמכין אותו, כמו כן צוות האירוח המנוסה שיודע להסביר על כל מנה גם למי שפחות "שוחה בחומר", כמו גם רמת נקיון גבוהה במיוחד נוכח הנגיף שהשתלט על חיינו בשנים האחרונות.

התפריט עמוס ומגוון במגוון מאכלים, חלקם מוכרים יותר או פחות, כך שכל סועד יכול למצוא את עצמו וכל מנה יכולה למצוא את דרכה ללב שלו. במסעדה מציעה תפריט עסקיות של מנת בשר, תוספת וסלט במחירים משתנים ואף קינוחים מסורתיים כמו גם סטנדרטיים יותר, שיחתמו את הארוחה בצורה הטובה ביותר, עם טעם של עוד, כמובן!

ואם דיברנו על חוויה קולינרית הוליסטית, אי אפשר להתעלם מהעיצוב הייחודי והמסורתי של המסעדה, שחושב מראש ותוכנן לפרטי פרטים. העיצוב האוזבקי המסורתי משתמש בבדים יחודים שנקראים "חונה אטלאס" ואם תשאלו למה בדיוק הכוונה? נציין שתמונה שווה אלף מילים וניתן לכם להעיף מבט על אותו עיצוב שישכיח מכם לרגע שאתם נמצאים בארץ ולא תצטרכו בידוד כשתחזרו הביתה, שווה! אגב, אם תחפצו בנושא מיוחד באמת לאירוע הקרוב שלכם, המסעדה אכן ערוכה להסעיד חתונות, בריתות, בר או בת מצוות, מסיבות אירוסים, ימי הולדת ואפילו מספקת קייטרינג באיסוף עצמי.

סלטים של טשקנט (צילום: נטלי יששכר)תפריט מלא בכל טוב. טשקנט (צילום: נטלי יששכר)

לגמן וקאזן קבב: תתרגלו לשמות – תתמכרו לטעמים
ואחרי כל זה, החלטנו לפרט דווקא על שתי מנות דגל של המסעדה שאולי, אתם בכלל לא מכירים. המנה הראשונה היא מרק הלגמן, מרק שעובר מפה לאוזן (תרתי משמע) מדור לדור, והוא מפורסם מאוד במטבחים המזרחיים. את מרק הלגמן מכינים מבשר כבש או בקר, שומן כבש או "ליה" בשמו המקצועי, אטריות המוכנות במסעדה באופן ידני, מגוון רחב של ירקות כמו עגבניות, תפוח אדמה, שעועית ירוקה ועוד, תבלינים מיוחדים והמון אהבה. המרק הזה צפוף ועשיר מאוד, כך שתהיו בטוחים שהוא יסגור לכם פינה לארוחה וישאיר את הבטן שלכם שמחה ומאושרת.

מאכל נוסף מפורסם של מסעדת טשקנט הוא ה"קזאן קבב", מאכל בשרי אותו מטגנים בסיר יחד עם תפוח אדמה צעיר ובשר טרי ושומן כבש המטוגנים יחד בטמפרטורה גבוהה. בשביל להכין את הקבב המיוחד הזה, נסדר שומן כבש בסיר, מעליו נסדר תפוחי אדמה ומעליהם בשר ותערובת תבלינים ייחודית. לאחר מכן, המרכיבים מטוגנים יחדיו בטיגון ארוך על אש נמוכה ואת התוצאה? אתם רק יכולים לדמיין.

צפו בתפריט המלא של טשקנט>>

לגמן של טשקנט (צילום: נטלי יששכר)מרק עשיר ומשמח. לגמן של טשקנט (צילום: נטלי יששכר)

נעים לראות איך אט אט מוצגות יותר ויותר מנות מן המטבח המפואר הזה גם לפריים טיים בתוכניות בישול ולספרי מתכונים של שפים מוכרים. המטבח האוזבקי הופך לפופולרי יותר ויותר בעולם ומאכליו הופכים למוכרים יותר ובסך הכל, המרוויחים הגדולים מהז'אנר הנפלא והכל כך ייחודי הזה, הם אנחנו, הסועדים.

טשקנט, Tashkent. באר יעקב. לפרטים והזמנת מקומות: 053-9377555

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
ביסטרו מומו: תל אביב באה לחיפה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח