נגישות
נגישות

רוזה מציגה: אש ותימרות עשן

תפנו מקום בלב ובבטן לאחת המסעדות המיוחדות ביותר שתפגשו, כזו שמתמחה בבשרים מיושנים, בהכנסת אורחים וגם בהיסטוריה. תתכוננו להרגיש קצת כמו בגרסה הישראלית של משחקי הכס מול נופי בראשית וסעו לרוזה בצומת הגוש.

המלצות קולינריות המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 06/10/2021, 19:19
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת "רוזה" שוכנת במבנה עתיק מאוד שנקרא "מצודת עציון" שיש לו משמעות היסטורית ובינינו, הוא גם פשוט קסם של מקום. המבנה בנוי בצורה לא שגרתית כך שכל המסעדה למעשה מחולקת לכוחים עם תמונות, פסטורליות. הבניין שמור והאזור עצמו מוקף בירוק אינסופי. וכך, תמצאו עצמכם נכנסים למסעדה שלא נראית בכלל כמו מסעדה, בעלת חללים גדולים ופינות נסתרות ותתכוננו לחוויה קולינרית שככל הנראה לא חוויתם מזמן, או בכלל. לא יכולים לחכות? מתכון לאסאדו של רוזה בתחתית הכתבה!

מעשנות של Roza (צילום: רוניה אפשטיין)המעשנות הן הכוכבות כאן. מסעדת רוזה (צילום: רוניה אפשטיין)

ספר לי מה עישנת, אספר לך מי אתה
מסעדת "רוזה" מתמחה בבשרים מיושנים ומעושנים. יש בה לא פחות משלוש מעשנות והמטרה: הבאת הנתחים המיוחדים ביותר שאפשר למצוא, עישון הנתחים האלה, יחד עם עופות, ירקות, וכל מה שמסקרן ולא שגרתי, כך שאתם תקבלו חוויה קולינרית לא סטנדרטית, בלשון המעטה.

וכך, אם חשקה נפשכם בדנבר קאט, פיקנייה, אסאדו על עצם, וגם באנטריקוט או פילה איכותי, זה בדיוק המקום. יחד עם תערובת תבלינים סודית של השף שהיא המוטיב החוזר כאן, מנות גדולות ונדיבות, ושירות משפחתי ונעים, המתכון לבטן מלאה ולב רחב, מעולם לא היה מוצלח יותר.

אז איך מסעדה בגוש עציון מגיעה לעישון בשרים כקונספט? ובכן, השף הראשון שעבד בה היה שף צרפתי שהגיע ממסעדת כוכב מישלן. יחד איתו, נבנה הקונספט של עישון בשר, הוא הקנה את הכלים הראשוניים לצוות ועזב. האהבה לעישון התפתחה ויחד איתו גם הייחוד, הנסיונות של "לזרוק" חומרי גלם שונים לתוך המעשנת ולקבל תוצאות מטריפות של עופות שלמים מעושנים, ירקות מעושנים, ובעצם כל מה שבא ליד. אז כן, גם בסלטים שתזמינו, תקבלו חומרי גלם מעושנים ותודו שאין מסקרן מזה.

הזמינו עכשיו מקומות ב-רוזה : 053-9373459

המבורגר של של Roza (צילום: רוניה אפשטיין)המבורגר היסטורי. מסעדת רוזה (צילום: רוניה אפשטיין)

שירות משפחתי ולבבי
אם דיברנו על השירות, אז חשוב שתדעו שאחד מהדברים הכי קסומים בגוש עציון הוא שכולם מכירים את כולם. זה אומר שאם אתם לקוחות חדשים, הצוות ידע ברגע שתעברו דרך מפתן הדלת. והשירות? בהתאם. כל מלצר חדש שמגיע לומד את הניואנסים הכי קטנים על כל לקוח, ובעיקר איך להפוך לקוח חדש, ללקוח חוזר.

בעלי המסעדה אף מספרים שאם קורה מדי פעם (רחמנא ליצלן) שמגיעה איזו ביקורת פחות טובה דרך הדירוג של גוגל, הם מיד מתקשרים ללקוח כדי להבין מה קרה, ואיך אפשר לשפר את החוויה לפעם הבאה. כך גם במקרים שמנה חוזרת, צוות המטבח יעשה הכול כדי להפיק לקחים וללמוד לפעם הבאה. מקום לבבי, כבר אמרנו?

מקום מושלם לאירועים
החלל היחודי של "רוזה" נותן לה אפשרות לערוך אירועים יוצאי דופן. מכיוון שכל המצודה מחולקת לחללים שונים, כל חלל מותאם למספר האנשים ולאופי האירוע, באופן פרטי ואינטימי. למסעדה יש בוצ'ר עצום שרק מחכה לאירוע הבא שלו, אז מניחים עליו שלל בשרים, עופות וירקות מעושנים והופכים את הארוחה למשתה של ממש.

המסעדה מתחלקת לאזורים, כאשר האזור המרכזי הוא חדר השמש - פנינה - חלל עם עץ גדול באמצע, כאשר כל הקירות הם למעשה חלונות והנוף? מדהים.

חדר השמש של Roza (צילום: רוניה אפשטיין)מקום קסום לאירועים. מסעדת רוזה (צילום: רוניה אפשטיין)

קצת הסטוריה
מצודת עציון היא מבנה ייחודי אשר שימש תחנה של משטרת הרוכבים הירדנית אשר פעלה בו עד למלחמת ששת הימים. במקום שכן כוח משטרתי שנועד לשמור על השקט הפנימי ולמנוע חתרנות פלשתינאית כנגד שלטון המלוכה ההאשמי. ממעוף הציפור נראה המבנה על שני צריחיו כראשו של מיקי מאוס. ומכאן הכינוי שדבק בו.

במלחמת העצמאות בקרבות תש"ח לחמו כאן מגיני גוש עציון - מתיישבים ולוחמים. הם חסמו את הכביש הסמוך ומה"מנזר הרוסי" שהתנשא על הגבעה הסמוכה, בלמו את תנועת האויב לעבר ירושלים הבירה. 240 לוחמים נפלו בקרבות אלה.

בערב הכרזת המדינה נפל גוש עציון בקרב ובכ''ב באלול חזרו בני עציון ובנו את ביתם. מצודת עציון ניצבת לתפארה במרכזו של גוש עציון הנושא את חזון הנביא חגי. כך שבפעם הבאה שתשבו במסעדת רוזה, תדעו שאתם יושבים בתוך נכס הסטורי, לא פחות.

מנת אסאדו של Roza (צילום: רוניה אפשטיין)אף ארוחה לא שלמה בלי אסאדו. מסעדת רוזה (צילום: רוניה אפשטיין)

ואי אפשר לסיים כתבה כזאת בלי מתכון לאסאדו על עצם, למקצוענים ביניכם שיש להם מעשנת בבית וגם לאלו שלא/ צלמו מסך או הדפיסו מייד: 

מתכון לאסאדו על עצם של מסעדת רוזה:

  • בוחרים נתח אסאדו על עצם במשקל של בין 4 ל-7 ק"ג (כ-6 עצמות).
  • מקצבים ומנקים את השומן ומעטפת העור.
  • מכינים מרינדה. במסעדת רוזה אוהבים להשתמש במרינדה של סיידר תפוחים, ברביקיו ובירה מהחבית.
  • חורצים את הנתח שתי וערב על מנת שהמרינדה תחלחל פנימה.
  • מפזרים תערובת תבליני השף (כל אחד והשף שלו) בתוספת מלח אטלנטי ופלפל שחור.
  • משאירים את הנתח במרינדה כל הלילה, לאחר מכן מכניסים למעשנת את הנתח חשוף על 95 מעלות, super smoke.
  • בודקים לאחר שבע שעות טמפרטורה פנימית.
  • לאחר שהנתח מגיע לטמפרטורה פנימית של כ-75 מעלות עוטפים את הנתח, ומעלים את הטמפרטורה ל-110 מעלות, עד גמר בישול, קרי 95 מעלות פנימית. סך כל התהליך יכול לערוך כ-18 שעות.

* אנחנו משתמשים במעשנות מבית TREAGER אך אם אין לך מעשנת, אתם מוזמנים לקחת את הנתח ולעשות את אותו תהליך ללא העישון, אלא במחבת ואז בתנור, למספר שעות נפלאות ועסיסיות שבסופן תתקבל ארוחה מהסרטים.

מסעדת רוזה, צומת גוש עציון. לפרטים נוספים: 053-9373459

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רוזה בצומת גוש עציון
053-9378819

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
ביסטרו מומו: תל אביב באה לחיפה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח