נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכבוד חנוכה הממשמש ובא, שאל אותי בן השלוש המתוק אלו ניסים אני מכירה. אני מתביישת קצת להודות שמצאתי עצמי מגמגמת. איזה ניסים כבר קרו וקורים לנו כאן? אז כמובן שהלידה שלך ושל אחיך הם ניסים (באמת נס שאמא נשארה בחיים), וזה שאמא פגשה את אבא זה נס (ושהיא לא הרגה אותו עדיין- זה גם נס). לאחר מכן, בעודי רעבה בשעת לילה, חשבתי על ניסים מעולם הקולינריה. מסעדות ששורדות למעלה משני עשורים, למשל, הן נס. לשרוד בעולם המסעדנות תקופה כה ארוכה, משול בעיני לכד שמן קטנטן שמחזיק 8 ימים. 
מצטיינים בפתיחה. לה וקה לוקה
מקדש דרום אמריקאי
את אל גאוצ'ו כולם מכירים, עוד משנות ה-90 העליזות. הסניף ההרצלייני עבר לאחרונה מתיחת פנים ושינוי צורה ושם, וקרוי כעת La vaca loca (פרה משוגעת). המקום עדיין מקדש למאכלי הגריל הדרום אמריקאיים בכלל, והארגנטינאים בפרט.

נתחיל בזה שכל צוות המלצרים בLA VACA LOCA- הינם ארגנטינאיים, ואת המבטא המתגלגל הזה אי אפשר לפספס. להזמין סטייק ממלצר במבטא לטיני זה עולם אחר. נמשיך בזה שהמסעדה מתגאה בבשר המפורסם שלה, שמיובא ישירות מארגנטינה ואורוגוואי. את הבשר מיישנים כאן במקררים מיוחדים למשך שבועיים שלושה – והופ! לצלחת של שני הרעבים שהגיעו לכאן בלילה סוער של תחילת החורף.

אבל רגע, לפני הבשרים, מילה על ההתחלות: בLA VACA LOCA  מתחילים בסט שנקרא "פיקאדאס" ("אירוח" בספרדית) ומכיל שלל ממרחים מעניינים: זיתים ירוקים טחונים עם שמן זית, ממרח עגבניות מיובשות עם אנשובי וצלפים, גזר עם מיונז, שום וקארי, וכמובן- הצ'ימיצ'ורי המפורסם, ששום מטבח ארגנטינאי לא שלם בלעדיו. 
מומלץ להזמין את פלטת הבשרים
באנו להתקרנף
למרות שהבטחנו לעצמנו לא לשבוע לפני הבשר, החלטנו בכל זאת לדגום אמפנדס בשר ושקדי עגל רך. הללו פשוט קרצו לנו מתוך התפריט. בצק האמפנדס היה משובח, ואפילו השתעשענו עם טבילה שלו בכל הממרחים המעניינים שצוינו קודם. ושקדי העגל? כל מילה מיותרת כשעסקינן ברכים רכים האלו, שאי אפשר שלא להתמכר אליהם.

אבל אז הגיע העניין שלשמו התכנסנו. עם כל הכבוד לממרחים ובצקים, באנו להתקרנף כאן. בחרנו במיקס בשר של 700 גרם ל-2 סועדים, שהכיל אנטריקוט, אסאדו ופרגית. על פלטה לוחשת הוגשו נתחי הבשר היפהפיים, מה שגרם להם להישאר חמימים כל העת. מסביבם נחו תפוחי אדמה בטעמים של מדורה לוהטת. האסאדו היה רך כחמאה, האנטריקוט משובח ועשוי היטב, אבל כוכב הערב הבלתי מעורער היה הסינטה. והוא בכלל לא ידע שהוא כזה. נתח משובח, שומני כראוי ועשוי בשלמות – לא זוכרת מתי אכלנו סינטה שווה ונמס בפה שכזה.

רגע לפני העילפון המוחלט, טעמנו סופלה שוקולד ביתי מענג. לא יכולנו לפנק ביותר מ-3 ביסים. או ארבעה. טוב, אז חיסלנו חצי סופלה. למה להתקטנן? צריך לסיים את טעם הבשר בטעם של מתוק מתוק, לא? למען האמת, בתום הארוחה הזאת רציתי לחטוף איזה מלצר ארגנטינאי ושייקח אותי לביקור בארגנטינה. אם הסינטה שם כזאת טעימה - אני רוצה לגור שם. 

אז איזה ניסים את מכירה, אימוש? חזר ושאל הפעוט החתיך שלי ביום למחרת. "נס זה שאמא עדיין לא עלתה מידה עם כל כמויות הבשר המשובח שהיא אכלה היום", השבתי הפעם ללא היסוס.

חשבון בבקשה:
אמפנדס בשר: 32 ₪
שקדי עגל: 69 ₪
מיקס בשר 700 גרם לזוג: 259 ₪
סופלה שוקולד:39 ₪
סה"כ: 399 ₪ לזוג סועדים

לה וקה לוקה, מדינת היהודים, הרצליה פיתוח. 053-4272383 

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא