נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כיף בזיכרון יעקב בערב. הטייילת שוקקת חיים, עמוסה תמיד בתיירים, בבני נוער, במשפחות מטיילות ובילדים. רחוב המייסדים הוותיק המה אדם, גם כשביקרנו בו באמצע השבוע. יש אוירה מיוחדת במקום. 

ממש בתחילת המדרחוב ממוקמת לה מסעדת המייסדים 16, שקרויה על שם הכתובת בה היא נמצאת. הרחוב הראשי של זיכרון יעקב שמנציח את מייסדיו. ייחודה של המייסדים 16 הוא בעיקר במעשנה ובטאבון ששוכנים במטבחה, וגם בכשרות שהיא נושאת בגאווה - מצרך די נדיר כאן במחוזות המושבה. יודעי דבר סיפרו לי שלא פשוט למצוא מסעדות בשר כשרות וטובות בקרבת מקום, והמייסדים היא שם דבר בתחומה.

האנטריקוט ששבה אותי
את הארוחה פתחנו עם סינייה חציל: חציל צלוי בטאבון ומעליו טלה טחון, טחינה וסלסת עגבניות. וריאציה כיפית וקצת שונה של החציל הכל כך מוכר לנו.
אחר כך הסבירו לנו שאי אפשר להיות במייסדים 16 ולא לדגום את ההמבורגר והסטייק. צייתנים שכמונו עשינו כמצוות המלצרית. את האנטריקוט, כך מסתבר, מכינים כאן על גריל פחמים ולא גריל גז, ולעישון הסופי מכניסים אותו לטאבון העצים במסעדה. 300 גרם של בשר עסיסי, טעים, עשוי כהלכה, הגיע אל השולחן וחוסל במיידית. כל העיקריות מלוות בתוספות לבחירה, ואת האנטריקוט הזמנו עם תפוחי אדמה קטנטנים וחמודים שאפויים בתנור. 
הטאבון של המייסדים 16. מתוך עמוד הפייסבוק של המסעדה
המבורגר מושחת
עכשיו פנו מקום להמבורגר של המייסדים. את הקציצה השמנמנה הזאת מכינים כאן במקום, והגרסה שבחרנו התבררה כמוצלחת ביותר: בשר בקר וטלה, בתוספת צ'וריסוס, בצל מטוגן, רוטב ברביקיו ודבש. אכן, מושחת וטעים כמו שזה נשמע. השילוב של הצ'וריסוס עם קציצת הבקר והטלה היה נעים לחיך בצורה מפתיעה, הרטבים השתלבו היטב, ומי היה מאמין שהמבורגר שחיתותי ומפתיע כזה מסתתר לו במדרחוב זכרון. ועוד כשר.

חברותיי שומרות הכשרות תמיד מתלוננות בפניי שאין מספיק מקומות ראויים וכשרים להמבורגרים שווים. מיד הודעתי להן שישימו פעמיהן לזיכרון יעקב.

את הבעיה של מסעדות כשרות אנחנו מכירים משכבר הימים: הקינוחים. קינוחי פרווה הם לרוב בלתי נסבלים עד בלתי אכילים, ובדרך כלל חבל לבזבז עליהם קלוריות. אלון, הבעלים של המסעדה הבטיח לשבור את המיתוס של קינוחים כשרים וכושלים. כמעט וסירבתי לו, עד ששמעתי שהוא בעצם עורך דין שעשה הסבה למסעדנות. איני יכולה לסרב למי שכל כך הרבה אומץ זורם בעורקיו.
המבורגר המייסדים 16. להגיע במיוחד בשבילו
שני קינוחים יש במייסדים 16: סורבה ו"מאפה המייסדים". מדובר בבצק שמורחים בתוכו מילוי על פי בחירת הקהל ושולחים אותו לאשפוז בטאבון. האופציות למילוי היו שקדים, נוגט, חלבה- או לוטוס, אשר נבחר ברוב קולות (שלי).

כל השחיתות הזאת, למקרה שדאגתם, מוגשת לצד פירות וריבה. ולגבי הטעם. אז מה יש לומר? לו היה לי כובע - הייתי אוכלת אותו. המאפה הזה לא פחות ממעולה, פריך, מהביל ונפלא. לא מורגשת שום כשרות או היעדר חלביות, לא הצלחנו להפסיק לכרסם אותו.

"אז את רואה שיש קינוחי פרווה טעימים"? הזכיר לי אלון כשסיימתי ללקק את שאריות הלוטוס מהצלחת. אולי לשכת עורכי הדין הפסידה, אבל קהילת זיכרון והסביבה הרוויחה בגדול מההסבה המקצועית של אלון.

חשבון בבקשה:
סינייה חציל - 42 שקלים
המבורגר דרום אמריקאי - 70 שקלים
סטייק אנטריקוט - 129 שקלים
מאפה המייסדים - 34 שקלים
סה"כ: 275 שקלים לשני אנשים

המייסדים 16, רחוב המייסדים 16, זיכרון יעקב. 053-9375662

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המייסדים 16 בזכרון יעקב
053-9375662

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פריים ריב של מסעדת שיפודי אילת (צילום: באדיבות המקום)
פוקאצה במסעדה פיצונקה (צילום: באדיבות המקום)
הכרם אירועים בנתניה (צילום: באדיבות המקום)
נתח במסעדת קרנווין (צילום: דרור ורשבסקי)
מאפה במסעדת לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)
מנת דג בפונדק הים (צילום: באדיבות המקום)
נתח בשר במעשנה (צילום: באדיבות המקום)
סלט ירקות ובשר ברוזה (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא