נגישות
נגישות

כל ההמלצות לחג: איפה אוכלים בחנוכה 2019?

פסטיבל לטקס מסורתי, סופגניות אפויות ומאכלים עתירי שמן שיקחו אתכם למסע מסביב לעולם – עשרות מסעדות בכל רחבי הארץ כבר העמידו את סירי הטיגון על האש ולכם רק נותר לבחור היכן לבלות בימי החנוכה כמו שצריך

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 11/12/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סופגניות של שני (צילום: יח"צ) חנוכה בטעמים. סופגניות של שני (צילום: יח"צ)

האם אתם זוכרים את הימים הרחוקים והתמימים שבהם המילוי היחיד שהכרנו היה ריבת תות קלאסית? או את התקופה שבה נדהמנו לגלות שהחלו לשווק סופגניות במילויים "משוגעים" כמו ריבת חלב וקרם וניל? היום לעומת זאת, מדובר בסיפור שונה לגמרי: מדי שנה קונדיטורי ישראל עושים לילות כימים כדי ליצור את הסופגנייה היצירתית, המושחתת והמדליקה ביותר ונראה שהשנה הם הצליחו להעלות את הרף בכמה ס"מ נוספים. ריכזנו עבורכם את כל המנות שיככבו השנה בתפריטי החג המיוחדים ובהזדמנות זו נאחל לכם חג שמח ושיהיה בתיאבון.

איך מכינים סופגניות אפויות?
מתכונים מעולים לסופגניות אשל ודונאטס בסגנון אמריקאי
מתכונים ללביבות חנוכה טבעוניות 

רשתות ארציות

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי המצליחה בוטיק סנטרל, תפנק אותנו בחנוכה הקרוב עם סופגניות בריוש אפויות ואווריריות במבחר מילויים קלאסיים של ריבת חלב, ריבת תות, קרם פטיסייר וניל ושוקולד אגוזים. בנוסף משיקה הרשת מחווה מיוחדת לכבוד הנובי גוד הבא עלינו לטובה: עוגת סופגניות חגיגית במילוי קרם ריבת חלב ושמנת חמוצה ובעיטור נשיקות מרנג צהבהבות. המנה הייחודית מתכתבת עם הרמשקה הרוסית המפורסמת, שנוצרה בהשראת פרח הקמומיל.  
איפה: בוטיק סנטרל, כל סניפי הרשת
מתי: לכל אורך החג
כמה: עוגת הסופגניות – 64 שקלים, סופגניות בריוש – 8 שקלים ליחידה, מארז של 6 סופגניות – 45 שקלים

שני

ברשת בתי הקפה והקונדיטוריות שני, שהחלה את דרכה אי אז בשנות ה-60 של המאה הקודמת, השיקו השנה קולקציה עשירה במיוחד של סופגניות, שללא ספק צפויות לכבוש את האינסטגרם. בין השאר מדובר בסופגנייה העונה לשם "פיסטוק פריזאי" (קרם פיסטוק עשיר בציפוי גאנש פיסטוק, קרם וניל ודובדבן אמרנה) וסופגניית פטל פירות יער (קרם פטל שוקולד וניל, בציפוי גאנש שוקולד לבן ופטל) המגיעה עם מזרק פירות יער.

בנוסף יוצעו השנה בסניפי הרשת מגוון סופגניות אפויות כמו קרם שמנת נוגט (במילוי קרם שמנת נוגטי ושקדים מקורמלים) וסופגניית בזוקה (במילוי קרם בזוקה ופתיתי שוקולד לבן) ואפילו סופגניות מעוצבות לילדים (קרם שוקולד חלב בציפוי שוקולד בלגי ודמויות שילדים אוהבים). אם אתם הולכים לאכול סופגנייה אחת השנה (כאילו שזה אפשרי), נמליץ לכם ללכת על "מילפיי טובלרון": קרם שוקולד חלב בציפוי קרם שוקולד בלגי, בצק עלי מילפיי ואבקת סוכר.
איפה: שני, בכל סניפי הרשת
מתי: לכל אורך החג
כמה: 11 שקלים ליחידה, למעט סופגנייה קלאסית במילוי ריבת תות (5 שקלים ליחידה)וסופגניית שוקולד קלאסית (קרם שוקולד, ציפוי שוקולד חלב וסוכריות צבעוניות – 8 שקלים ליחידה)

סופגניות לחנוכה 2019 של רשת שני (צילום: יח"צ)סופגניות לחנוכה 2019 של רשת שני (צילום: יח"צ)

מוזס

בחנוכה אשתקד, הציגה רשת ההמבורגרים המפורסמת את סופגניית האסאדו המושחתת ואילו השנה היא מציעה לא מנה אחת כי אם שתיים (ראשונה ועיקרית). בחג הקרוב למנה ראשונה תוכלו להזמין בנוסף למנות המופיעות בתפריט הרגיל גם את "המלבבות" – זוג לביבות תפוח אדמה שיוגשו עם שמנת חמוצה ובצל ירוק. בהמשך הארוחה תוכלו להתפנק עם ה"לביבורגר" – מנת המבורגר חגיגית הכוללת קציצת בשר בקר, לביבת תפו"א, אייסברג, עגבנייה, בצל סגול, מלפפון חמוץ ושמנת חמוצה.
איפה: מוזס – בכל סניפי הרשת
מתי: לאורך החג
כמה: המלבבות – 2 יחידות, 19 שקלים. לביבורגר – 75 שקלים, כולל תוספת בצד

מקס ברנר

כהרגלה בקודש, רשת מקס ברנר מציעה גם בחנוכה הקרוב סופגניות מושחתות ובלתי נשכחות. והפעם – שלישיית סופגניות מתוקות עם מילויים מדליקים: המפתיעה (סופגניית גלידת וניל תוצרת בית בשוקולד חלב נמס), המלטפת (במילוי קוקוס, שוקולד לבן ופצפוצי שקדים) והמסמיקה (מילוי של שוקולד לבן ותותים, עם טאצ' של קצפת ופירות יער מלמעלה). את הסופגניות ניתן לאכול במקום או לרכוש כמארז לקחת הביתה (המארז כולל 4 סופגניות לבחירה ומזרק שוקולד מתנה).
איפה: מקס ברנר - בכל סניפי הרשת
מתי: החל מה-8 בדצמבר ולכל אורך החג
כמה: 42 שקלים

שלישיית סופגניות של מקס ברנר (צילום: יח"צ) שלישיית סופגניות של מקס ברנר (צילום: יח"צ)

מרינדו

רשת מסעדות הבשרים המשגשגת מרינדו, מציעה בחנוכה הקרוב מנה מדליקה העונה לשם "Hero Burger". המנה מהווה שילוב מנצח בין המבורגר לסופגנייה ומורכבת מקציצת המבורגר מבשר בקר משובח במשקל 220 גרם, המונחת על עלי חסה רעננים, חמוצים, טבעות בצל סגול ופרוסות עגבנייה. מעל הקציצה נחה לה לביבת תפוח אדמה וכל זה מונח בתוך סופגנייה איכותית. המנה המרשימה מגיעה בליווי מזרק ריבת עגבניות שרי תוצרת בית.  
איפה: מרינדו (כל סניפי הרשת)
מתי: לכל אורך החג
כמה: 65 שקלים (למנה בתוספת סלט/פירה תפוחי אדמה/צ'יפס/שעועית ירוקה מוקפצת/קוביות תפוחי אדמה)

סופגניית המבורגר במרינדו (צילום: באדיבות המקום)

רולדין

רשת רולדין, שלפעמים נדמה שהייתה פה מאז ומעולם, חוגגת השנה את יום הולדתה ה-30 במספר. לרגל חגיגות ה-30, השיקה הרשת המצליחה קולקציה מרהיבה בת לא פחות מ-15 סופגניות שונות. הקולקציה כוללת בין השאר סופגניות כמו בנופי פקאן (קרמו דולצ'ה בננה, גלסאז' קרמל, פקאן מקורמל, קצפת וצ'ייסר טופי), שוקו פארטי (שוקולד סוכריות קופצות בציפוי פניני קראנץ' צבעוניות) ואיספהאן (קרם מסקרפונה, דרז'ה פטל, צ'ייסר ורדים, פירות יער וקצפת).

כמו כן השנה תכלול הקולקציה מהדורת פרמיום של סופגניות המיוצרות בעבודת יד ובדייקנות מופתית, מחומרי גלם משובחים ומובחרים, חלקם בייבוא אישי מצרפת ואיטליה. מהדורת הפרמיום כוללת שלוש סופגניות מוקפדות ורק כדי לסבר את האוזן נספר לכם על זו הנקראת "Chouquette", הכוללת גנאש בלונד, גלסאז' קרמל, תחרת שוקולד מריר, פרופיטרול בקראסט וצ'ייסר קקאו אגוזי לוז.
איפה: רולדין, בכל סניפי הרשת
מתי: החל מחודשיים לפני חג החנוכה ולכל אורך החג
כמה: החל מ-6 שקלים לסופגניית תות קלאסית ועד 14 שקלים לסופגניות מקולקציית Artisan Edition.

קולקציית הסופגניות של רולדין (צילום: רונן נגן)קולקציית הסופגניות של רולדין (צילום: רונן נגן)

בלאק

גם השף המוערך צחי בוקשתתר לא טומן ידו בצלחת ומזמין אתכם בחנוכה הקרוב לקינוח מושקע של חמישה ריבועי רביולי במילוי גבינת ריקוטה, בליווי דבש וקינמון. הקינוח המענג יוגש בכל סניפי רשת בלאק, המציעה מגוון מנות מטוגנות גם בשאר ימות השנה. הכוונה היא למשל לכנפיים הלוהטות (כנפי עוף עסיסיות בציפוי צ'ילי מתוק/ברביקיו/צ'ילי חריף – 35 שקלים), לצ'יפס הבטטה המפורסם (מוגש עם שני רטבים – 39 שקלים) ולכיסונים הפריכים (במילוי תפו"א, מוגש עם שני רטבים – 39 שקלים).
איפה: בלאק, בכל סניפי הרשת
מתי: לכל אורך החג
כמה: 5 יחידות, 19 שקלים

Piece of Cake

כמיטב המסורת, הכינו לכם בפיס אוף קייק קולקציה מהפנטת של סופגניות איכותיות הכוללת 8 סופגניות שונות. בין השאר כוללת הקולקציה את סופגניית תפוזינה (מילוי של שוקולד תפוז, זיגוג תפוז וקליפות הדרים מסוכרות), סופגניית טופי (מילוי טופי, ציפוי שוקולד לבן ובוטנים מקורמלים/פירורי אוריאו). כמו כן השנה נתוודע לקולקציית הדונאטס הטבעונית הכוללת למשל את סופגניית הקרמל המלוח (ציפוי קרם קרמל מלוח ושברים של פלורנטין) וסופגניית חלבה (ציפוי קרם חלבה וזילוף שוקולד/שוקולד צ'יפס).
איפה: Piece of Cake, כל סניפי הרשת
מתי: לכל אורך החג
כמה: סופגנייה ריבת תות/דונאט סוכר קלאסי – 5 שקלים ליחידה, סופגנייה מצופה/דונאט מצופה – 9 שקלים ליחידה, ספיישלים – 10 שקלים ליחידה, מארז 8 סופגניות ספיישל – 60 שקלים, מארז 6 דונאטס טבעוניות מכל הסוגים – 50 שקלים, מארז 4 סופגניות ריבת תות + 4 סופגניות מיוחדות – 50 שקלים, מארז 8 סופגניות ריבת תות – 35 שקלים ומארז 2 סופגניות ריבת תות + 2 סופגניות מיוחדות – 26 שקלים

צפון

נילי סטריט – זכרון יעקב

בנילי סטריט שבזיכרון יעקב, האחות הפרועה של מסעדת נילי הוותיקה, יגיש השף פלג עזרא מנה מיוחדת במינה, שצפויה להפוך ללהיט הגדול של החג: פרגית קריספית בסגנון העוף המטוגן של רשת KFC, המוגשת בתוך סופגנייה קלאסית. הציפוי של הפרגית פריך ביותר ובעל ארומות של סומק, פפריקה מעושנת ואבקת שום. אחרי הטיגון, הפרגית המצופה נטבלת אחר כבוד ברוטב ייחודי של דבש, סרירצ'ה, לימון ושמן שומשום ומונחת בתוך סופגנייה טרייה ומשובחת.

את ריבת התות הקלאסית מחליף השף היצירתי בריבת עגבניות שרי חריפה, את מקומם של הירקות הקלאסיים שבלחמניית ההמבורגר, תופס במנה החגיגית סלט רענן של עלי סלרי ונענע ועל כל הטעים טעים הזה, מפוזרת אבקת סוכר כמיטב המסורת. יש לציין כי המנה המיוחדת, בדומה ליתר המנות בתפריט של נילי סטריט, כשרה למהדרין.
איפה: נילי סטריט, המייסדים 43, זכרון יעקב. 053-9369513
מתי: לכל אורך החג
כמה: 49 שקלים

סופגניה עם פרגית קריספית של נילי סטריט (צילום: באדיבות המקום)סופגניה עם פרגית קריספית של נילי סטריט (צילום: באדיבות המקום)

אלחנן תרבות לחם – משמרות

במאפיית אלחנן שבקיבוץ משמרות החליטו השנה להמציא מחדש את הסופגנייה ולהביא לעולם כריכי סופגניות מרובעים שכמותם טרם נראו במחוזותינו. בין היתר יוגשו במאפייה הצפונית סופגניות PB&J (ריבת פטל וקרם בוטנים בזיגוג בוטנים), סופגניות סניקרס (נוגט בוטנים מסוכרים, טופי ושוקולד חלב) וסופגניות פטיסייר וניל ושוקולד חלב עם סוכריות צבעוניות.

בנוסף יוגשו מספר סופגניות ספיישל ייחודיות כמו סופגניית סמורס (מרשמלו שרוף עם שברי עוגיות ושוקולד), טארט לימון (קרם לימון, עוגייה ומרנג שרוף) ובנופי (פטיסייר בננה, טופי, שברי עוגיות ושוקולד).
איפה: אלחנן – תרבות לחם, משמרות. 053-4277410
מתי: לכל אורך החג
כמה: 15-7 שקלים ליחידה

סופגנייה של אלחנן (צילום: אלדד שמואלי)סופגנייה של אלחנן (צילום: אלדד שמואלי)

תושה בייקרי – ראש הנקרה

הקונדיטוריה הצפונית תושה בייקרי שבראש הנקרה, שנפתחה ב-2017 על ידי שחף אברהם ותומר סוויסה, תפנק אותנו בחנוכה הקרוב עם קולקציה של חמש סופגניות יוצאות דופן באיכותן: סופגניית כנאפה (סירופ סוכר, גבינה, שיערות קדאיף ופיסטוקים קצוצים), סופגניית מלבי (פטל מיובש, סירופ ורדים וקוקוס קלוי), סופגניית לוז (נוגט, גנאש שוקולד מריר ושוקולד לוז), סופגניית קרם גבינה (אננס צלוי ואוכמניות טריות) וסופגניית הדרים (קרם לימון, קולי הדרים ומרנג).
איפה: תושה בייקרי, ראש הנקרה. 053-9367379
מתי: לכל אורך החג
כמה: 12 שקלים ליחידה

סופגניה של תושה (צילום: באדיבות המקום)סופגניה של תושה (צילום: באדיבות המקום)

גל בייקרי - חיפה

בקונדיטוריה החיפאית המצליחה, גל בייקרי, יטגנו השנה שלל סופגניות מבצק שמרים חמאתי, כשכל סופגנייה וסופגנייה תיוצר בעבודת יד. לצד הסופגניות הסטנדרטיות, שיגיעו במילוי של ריבת תות, ריבת חלב וקרם פטיסייר, יציעו השנה בגל בייקרי גם סופגניות בציפוי שוקולד (מריר/חלב/לבן) ללא מילוי ובנוסף תוגש במהלך החג הקרוב גם סופגנייה ייחודית במילוי קרם דיפלומט מוקצף ודובדבני אמרנה.
איפה: גל בייקרי, שדרות הנשיא 131, חיפה. 04-8382928
מתי: לכל אורך החג
כמה: סופגניות במילוי ריבת תות, ריבת חלב וקרם פטיסייר - 8 שקלים ליחידה, יתר הסופגניות, 12 שקלים ליחידה

וונדרלנד פטיסרי – רשות החולה, אצבע הגליל

וונדרלנד היא קונדיטוריית בוטיק מיוחדת במינה הפועלת במתחם האוכל הצפוני, אגמון מרקט. הקונדיטוריה הקסומה, כמתבקש משמה, מציעה שלל ממתקים בעבודת יד, קינוחים אישיים ועוד מגוון דברים טובים ומתוקים שכאילו נלקחו מארץ האגדות.

בחנוכה הקרוב מציעים בוונדרלנד שש סופגניות מופלאות בהשראת הרפתקאות אליס בארץ הפלאות: הכובען (במילוי קרם פיסטוק וכובע משוקולד הממולא בקרם פיסטוק ומוס שוקולד חלב), הארנביב (במילוי קרם וניל וקוקוס ובציפוי שוקולד לבן וקוקוס), המלכה האדומה (במילוי קרם מסקרפונה ומרמלדת תותים ובעיטור פטל טרי וקציפת מסקרפונה), החתול (במילוי קרם לימון ומרמלדת פטל אדום ובציפוי שוקולד לבן ושבבי פטל מיובש), טיול ביער (במילוי מוס שוקולד חלב וקרמל ובציפוי שוקולד מריר וקראמבל קקאו וקוקוס) ואליס (במילוי קרם חלב ועוגיות אוריאו ובציפוי שוקולד לבן, שברי אוריאו וקציפת שוקולד לבן). 

בנוסף יוצעו לאורך החג גם סופגניות פרועות פחות כמו סופגניית אלפחורס, סופגניית שוקו שוקו בציפוי פניני קראנץ' שוקולד ומובן שגם סופגניית ריבה קלאסית.
איפה: וונדרלנד פטיסרי, רשות החולה, אצבע הגליל. 04-8886761
מתי: לכל אורך החג
כמה: הסופגניות בקולקציית החג המיוחדת יוצעו במחיר 12 שקלים ליחידה, הסופגניות שוקו שוקו ואלפחורס יוצעו במחיר 8 שקלים ליחידה והסופגנייה הקלאסית תוצע במחיר 6 שקלים ליחידה

סופגניית הכובען של וונדרלנד פטיסרי (צילום: באדיבות המקום)סופגניית הכובען של וונדרלנד פטיסרי (צילום: באדיבות המקום)

בנג'ולינה – הגליל העליון

במהלך החג הקרוב, מסעדת בנג'ולינה, בין המסעדות היותר שוות בגליל העליון, תציע את הארוחות העסקיות שלה לאורך כל שעות הפעילות. העסקית עולה 49 שקלים בלבד וכוללת מנה עיקרית לבחירה מתוך מגוון המנות העסקיות ובכלל זה סלט קיסר עוף ישראלי, פסטה פויו, המבורגר טבעוני ופסטה פטריות ערמונים, בתוספת שתייה קלה או חמה לבחירה. ההמלצה שלנו – לכו על "עראייס בחלה": שייטל ושפונדרה טחונים עם בצל, פטרוזיליה וצנוברים, בתוך חלה צרובה בשמן שום עם תוספת לבחירה (צ'יפס/תפודים שלנו/סלט ירוק). את הארוחה ניתן לשדרג עם כוס יין הבית, בקבוק בירה או משקה קל מוגז. 
איפה: בנג'ולינה, מתחם נופית חרמון, כביש 99, אצבע הגליל. 053-9379158
מתי: לכל אורך החג
כמה: 49 שקלים לארוחה עסקית, שדרוג לכוס יין הבית – 15 שקלים, שדרוג לבקבוק בירה – 12/18 שקלים, שדרוג לקולה/זירו/פאנטה/זירו ספרייט – 6 שקלים

תל אביב והמרכז

מתוקה – גבעתיים ותל אביב

כבר יותר משני עשורים שרשת הקונדיטוריות מתוקה, מפתיעה אותנו בסופגניות יוצאות דופן באיכותן. הקולקציה החדשה של מתוקה כוללת שש סופגניות, כל אחת מהן היא יצירת אמנות של ממש. הקולקציה עוצבה בהשראת הקוביזם – על כל סופגנייה עגלגלה ושמנמנה מונח משטח מרובע ועליו שלל אלמנטים מיוחדים. בין היתר תמצאו בקולקציה החדשה סופגנייה במילוי קרם פיסטוק המגיעה בעיטור של טורט פיסטוק ושבר שוקולד לבן מצופה פיסטוקים (100% פיסטוק), סופגנייה במילוי קרם לימונצ'לו המעוטרת בטורט לימוני, ג'לי הדרים ותפוז מיובש (לימונצ'לו הדרים) וסופגנייה חצויה ועליה סברינה ספוגה ברום עם קצפת, קצפת דובדבן ודובדבן אמרנה (באבא רום).

בנוסף תוכלו לרכוש בסניפי הרשת (או במשלוח לכל חלקי הארץ) עוגת סופגניות המורכבת מ-11 סופגניות בריוש אפויות בשלושה מילויים (עוגת קולאז') ואם לא די בכל זה, נעדכן שהשנה תשיק הרשת המתוקה גם סופגנייה טבעונית ואפויה במילוי חלבה (מעוטרת בשערות חלבה ושומשומית) ואפילו ספינג' טבעוני (סופגניית בייגל מומתקת בסילאן טבעי ומצופה בסוכר).
איפה: מתוקה, בכל סניפי הרשת ובמשלוח לכל חלקי הארץ
מתי: לכל אורך החג
כמה: סופגניית ריבה אמיתית – 7 שקלים ליחידה, ספינג' טבעוני וחלבה שומשומית – 9 שקלים ליחידה, סופגנייה טבעונית – 11 שקלים ליחידה וכל יתר הסופגניות – 12 שקלים ליחידה. עוגת קולאז' – 117 שקלים.

סנדר – תל אביב

גם השנה במהלך חג החנוכה מסעדת סנדר, מהוותיקות במסעדות ארצנו, תקיים את פסטיבל הפסטילעטקס המסורתי. במסגרת הפסטיבל יוגשו סוגים שונים של לביבות לעטקס: לעטקס תפוח אדמה ובצל, לעטקס תפוח אדמה וגזר, לעטקס בטטה, לעטקס קישואים ולעטקס קישואים ותפוח אדמה. הלעטקס המפורסמים יוגשו במקביל ליתר המנות בתפריט המנחם של המקום, הכולל את כל נפלאות המטבח היהודי המזרח-אירופאי ובכלל זה קישקע ממולא, כבד קצוץ, סלט ביצים עם שמאלץ ומובן שגם חמין, המוגש בימי שישי. 
איפה: סנדר – לוינסקי 54, תל אביב. 053-8093384
מתי: לאורך כל החג
כמה: 3 יחידות, 24 שקלים

לביבות של סנדר (צילום: גיא הכט)לביבות של סנדר (צילום: גיא הכט)

מונייר – ראשון לציון

המותג היוקרתי מונייר, משיק לכבוד חג האורות מגשי אירוח ייחודיים של מגוון סופגניות בגודל מיני מיני. את הסופגניות מייצרים בעבודת יד השף המוערך מוריס מונייה, בשיתוף פעולה עם השף קונדיטור היצירתי ערן שוורצברד (בולנז'רי 96). הסופגניות מוצעות במגשי אירוח ומגיעות בגודל ביס: הפתרון המושלם עבור מי שמעוניין ליהנות מטעם החג, מבלי לשלם על כך יותר מדי בחדר הכושר.

במהלך החג ניתן יהיה לרכוש שלושה סוגים של מגשי אירוח: מגש מיני מיני סופגניות קלאסיות, מגש מיני מיני סופגניות ספיישל ומגש מיני מיני סופגניות מלוחות. במגש הקלאסי תמצאו בין השאר סופגניית שוקולד אגוזי לוז בציפוי פונדנט שוקולד מריר ופירורי עוגיות, במגש הספיישל מככבות סופגניות לוטוס וקינמון בציפוי פונדנט קרמל ופירורי עוגיות ומלבי-וניל בציפוי פונדנט שוקולד ורוד וסוכר גבישי ואילו במגש המלוחות, ינוחו להן לבטח סופגניות בטעמים ייחודיים כמו קרם סלמון ושמנת עם טופינג שרי וקוויאר כתום, קרם זוקיני ופטה עם טופינג זוקיני ירוק וצהוב ומיקרו בזיליקום ואפילו סופגניית קרם גבינות מקסיקני פיקנטי עם טופינג ארטישוק, צימוק שרי ובזיליקום.   
איפה: מערך משלוחים לכל חלקי הארץ.
מתי: לכל אורך החג
כמה: מגש מיני מיני סופגניות ספיישל – 15 יחידות, 140 שקלים או 30 יחידות, 280 שקלים. מגש מיני מיני סופגניות קלאסיות – 15 יחידות, 130 שקלים או 30 יחידות, 260 שקלים ומגש מיני מיני סופגניות מלוחות – 15 יחידות, 145 שקלים או 30 יחידות, 290 שקלים (משלוחים בגוש דן ללא עלות בהזמנה מעל 500 שקלים).

לחם יין – יהוד

מאפיית הבייקרי של "לחם יין" יהוד, הפועלת בצמוד למסעדת הביסטרו שחגגה השנה שני עשורים להיווסדה, משיקה לכבוד חג החנוכה קולקציית סופגניות אווריריות ממולאות במילויים עשירים וייחודים למקום. לצד הסופגניות הקלאסיות וביניהן סופגניות במילוי קלאסי של ריבת תות סמיכה, במילוי ריבת חלב ובמילוי קרם שוקולד, יוגשו השנה גם מבחר סופגניות מיוחדות כמו סופגניות במילוי ממרח לוטוס, במילוי ריבת אגסים ביתית, ובמילוי מרנג לימון. כמו כן יוצעו סופגניות בומבוליני איטלקיות ממכרות במיוחד במילוי קרם פטיסייר ובמילוי פירות יער.
איפה: לחם יין, דרך החורש 4, יהוד. 053-9443662
מתי: לכל אורך החג
כמה: ריבת תות – 6 שקלים ליחידה, ריבת חלב – 8 שקלים ליחידה, קרם שוקולד, מרנג לימון, ריבת אגסים וקרם פטיסייר – 9 שקלים ליחידה, פירות יער – 12 שקלים ליחידה.

בומבליני של לחם יין (צילום: דן פרץ)בומבליני של לחם יין (צילום: דן פרץ)

MIMI – הוד השרון, כפר סבא והרצליה

מסורת סופגניות הקראפן (בצק שמרים איטלקי) של MIMI, החלה לפני שלוש שנים ולשמחתנו תימשך גם השנה. הן בחנות המפעל שבכפר סבא, הן במימי שבהוד השרון והן במימי החדשה שבהרצליה, יוצעו בחנוכה הקרוב סופגניות איכותיות בארבעה טעמים: קלאסית (במילוי ריבה ביתית ואבקת סוכר), סוכר קינמון, שוקולד (בציפוי גנאש שוקולד ובמילוי שוקולד עשיר) וקרמל (במילוי קרם פטיסייר קרמל ובעיטור טופי קרמל). את סופגניית השוקולד ואת סופגניית הריבה הקלאסית, ניתן השנה להזמין לראשונה גם בגרסה ללא גלוטן.
איפה: MIMI, הוד השרון, כפר סבא והרצליה
מתי: לכל אורך החג
כמה: קלאסית/סוכר קינמון – 7 שקלים ליחידה, שוקולד/קרמל -  10 שקלים ליחידה, סופגניית ריבה קלאסית ללא גלוטן – 8 שקלים וסופגניית שוקולד ללא גלוטן – 11 שקלים

סופגניות של מימי (צילום: באדיבות המקום)סופגניות של מימי (צילום: באדיבות המקום)

אינדירה – תל אביב  

מטבע הדברים סיר השמן לא זר לתושבי הודו וגם השנה נזכה לפגוש באינדירה התל אביבית שלל מנות ספייש שיוגשו במהלך החג: בחנוכה הקרוב יוגשו במסעדה ההודית סמוסות במילוי בשר או ירקות, מונגדאל פאקורי (כדורי ירקות מצופים בקמח חומוס, שומשום ותבלינים) וכן מבחר פאקורת איכותיות (ירקות מצופים בקמח עדשים ומטוגנים בשמן עמוק). בנוסף כל משפחה שתגיע למקום במהלך החג ותזמין ארוחה בשווי של 280 שקלים לפחות, תיהנה מקינוח לילדים וכוס קאווה להורים על חשבון הבית.   
איפה: אינדירה, שדרות שאול המלך 4, תל אביב. 053-9441101
מתי: לכל אורך החג
כמה: סמוסה ירקות, מונגדאל פאקורי ומבחר פאקורות – 29 שקלים, סמוסה בשר – 33 שקלים  

דלאל – תל אביב

לכבוד חנוכה הקרוב, צוות דלאל הקונדיטוריה והשף-קונדיטורית תימור לביא, יצרו קולקציה ייחודית של סופגניות עם חמישה מהכוכבים של להקת המחול "בת שבע": פיסטוק (אימרה ון אופסטל), וניל (ניצן רסלר), שוקולד (מתן כהן), תות (קייל שוריך) וריבת חלב (יוני (יונתן) סימון). כמו כן השנה נזכה לפגוש שני כוכבים חדשים העונים לשמות ליידי פינק (דונאט בריוש אפוי עם אייסברג ורוד מאבקת סופרפוד פטל, שבבי פיסטוק ומלא מלא גנאש פטל עשיר) ומיסטר וויט (דונאט בריוש אפוי עם אייסינג לבן, צ'יפס קוקוס (סופרפוד – לא מסוכר), שלג קוקוס ומלא מלא קרם פטיסייר קלאסי).
איפה: קפה דלאל, ז'בוטינסקי 108, תל אביב. 053-9386121 ודלאל הקונדיטוריה, כל ישראל חברים 7, נווה צדק, תל אביב. 053-9439499
מתי: החל מה-17 בדצמבר ועד ה-29 בדצמבר
כמה: ללא מילוי – 5 שקלים, במילוי ריבת תות – 7 שקלים, במילוי ריבת חלב/שוקולד/וניל/פיסטוק – 8 שקלים, מארז 4 סופגניות – 28 שקלים, מארז 9 סופגניות – 64 שקלים, מארז 24 סופגניות – 175 שקלים, ליידי פינק/מיסטר וויט – 18 שקלים

סופגניות של דלאל (צילום: יח"צ)סופגניות של דלאל (צילום: יח"צ)

בולנז'רי 96 – תל אביב   

בולנז'רי 96 של הקונדיטורית אוריאן אבידן, בא לעולם בנובמבר 2017 והציב רף גבוה במיוחד לקונדיטוריות והמאפיות המקומיות. בגן העדן לחובבי המאפים האיכותיים תוכלו לצאת בחנוכה הקרוב למסע מסביב לעולם בשמונה סופגניות שכן כל אחת מהסופגניות בקולקציה החגיגית יוצרה בהשראת מדינה אחרת. כך לדוגמה הסופגנייה הצרפתית מגיעה במילוי קרם ברולה, האיטלקית במילוי טירמיסו והתאילנדית בבננה לוטי. הסופגנייה הישראלית אגב, תגיע במילוי מלבי. לצד הקולקציה המיוחדת יוגשו במהלך החג גם סופגניות סטנדרטיות יותר במילויים של חלווה, נוטלה לבנה, ריבת חלב ונוטלה וכן סופגניית ריבה קלאסית.  
איפה: בולנז'רי 96, יגאל אלון 96, תל אביב. 053-9378971
מתי: לכל אורך החג 
כמה: הסופגניות המיוחדות יוצעו במחיר אחיד של 12 שקלים ליחידה, הסופגניות ה"פשוטות" יוצעו במחיר של 10 שקלים ליחידה והסופגנייה הקלאסית תעלה 8 שקלים ליחידה

שואורום בייקהאוס – תל אביב

השנה החליטו קברניטי השואורום בייקהאוס לחבור לערוץ ניקולודיאון לטובת יצירת קולקציית סופגניות שלמה המבוססת על סדרת האנימציה "בוב ספוג", שחגגה השנה שני עשורים של טירוף. בין השאר כוללת הקולקציה המרהיבה את "בובספוג מכנסמרובע" (במילוי מוס שוקולד חלב עשיר ומרשמלו אוורירי), "מר קראב" (במילוי קרם וניל קציפתי ושוקולד לבן), "סנדי הסנאית" (קרם ריבת חלב ושכבת מרנג ורוד ופריך) ו"פטריק סטאר" (קרונאט במילוי טעמים חצופים ומושחתים של קרם עוגיות גבינה).
איפה: The Showroom Bakehouse, מלכי ישראל 11, תל אביב 053-9387802 / פינקס 3, תל אביב / מתחם בצלאל
מתי: לכל אורך החג
כמה: סופגנייה – 12 שקלים, 14 דונאט – 14 שקלים, קרונאט – 16 שקלים

קולקציית בובספוג של Showroom bakehouse(צילום: יח"צ)קולקציית בובספוג של Showroom bakehouse(צילום: יח"צ)

ירושלים

דלי גארדן – ירושלים

שוק אמני האוכל של תנועת סלואו פוד ירושלים, יתקיים בחג הקרוב במהדורה חורפית במיוחד בדלי גארדן ירושלים, עם אוכל מקורי, טעמים מצוינים וריחות מופלאים באווירת חג החנוכה. בין המשתתפים בשוק נזכיר את דוכני אוכל הרחוב של "לואיזה" (עם עמדת הגריל והשרקטורי המיתולוגית), את הפיצה הנפוליטנית המושלמת של השף נדב מלין  ועוד מגוון יצרנים מקומיים של מוצרים איכותיים כמו דינה בס בלום מ"שקוף שזה טבעי", קברניטי מבשלת הבירה "שריגים", שף רונן אביחיל ועוד רבים וטובים אחרים. בואו בהמוניכם!
איפה: דלי גארדן, בכניסה לגן הבוטני, יהודה בורלא 1, ירושלים. 02-5337120
מתי: יום שישי, 27 בדצמבר, החל מהשעה 10:00 ועד שעה לפני כניסת השבת
כמה: הכניסה חופשית

אדום – ירושלים

במסעדת אדום, מהמוסדות הקולינריים החשובים ביותר בירושלים, יגישו בחנוכה הקרוב מנה מיוחדת של לביבות סרטנים משובחות, שיוגשו לצד מטבל שמנת חמוצה בתיבול שמיר.
איפה: אדום, דוד רמז 4, מתחם התחנה, ירושלים. 053-4275330
מתי: לכל אורך החג
כמה: 68 למנה שכוללת שלוש לביבות ענקיות

וכבונוס מיוחד לגולשי אתר zap rest, קבלו את המתכון הסודי ללביבות החגיגיות:

מצרכים ללביבות:
6 תפו"א גדולים (עם עדיפות לתפו"א אדומים)
2 בצלים גדולים
2 ביצים
מלח ופלפל
5 כפות קמח תפו"א
שמן לטיגון

מצרכים למילוי:
500 גרם בשר סרטנים
כף שום
חופן עירית קצוצה
חופן שמיר קצוץ
קמצוץ מלח
מערבבים את כל המרכיבים ויוצרים קציצה קטנה

אופן ההכנה
1. לשים את כל המרכיבים של הלביבות בקערת ערבוב ומכניסים למקרר למשך שעה.
2. קורצים כדור ממסת הלביבות, משטחים וממלאים במלית הסרטנים.
3. סוגרים את הלביבה ומשטחים בעדינות.
4. מחממים במחבת שמן קנולה לטיגון על אש נמוכה, צורבים את הלביבה כשתי שדקות מכל צד ומכסים במשך כשתי דקות נוספות
5. מגישים לצד שמנת חמוצה מתובלת בשמיר.

לביבות סרטנים של אדום (צילום: אפרת ליכטנשטט)לביבות סרטנים של אדום (צילום: אפרת ליכטנשטט)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הוד השרון mimi בהוד השרון
053-4273446
אדום בירושלים
053-7103142
סנדר בתל אביב
03-6883344
מתוקה  בתל אביב
053-9373248
מרינדו בעין גב
053-9443542
אינדירה בתל אביב
053-9441101
מקס ברנר בהרצליה
053-9442623
רולדין ברמת השרון
053-9439308
קונדיטוריה שני בחיפה
053-9441027
וונדרלנד פטיסרי ברשות החולה
04-8886761
תושה בייקרי בראש הנקרה
053-9367379

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!