נגישות
נגישות

מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל

לא רק מנות שף – הכול על פרחי המאכל הצבעוניים שיכולים לשדרג גם מנות של בשלנים חובבים. כך תהפכו את ארוחת ערב החג לאביבית מאי פעם וגם, מתכון לעלי ורדים מסוכרים

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 30/03/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש המייחסים את טרנד פרחי המאכל לעידן המודרני. אך האמת היא שניתן לראות דוגמאות לשימוש בפרחי מאכל במטבחים של מגוון תרבויות עתיקות. בדרך כלל כשמדברים על פרחי מאכל, עולה לראש תמונה של פרחים טריים המונחים בעדינות על הצלחת. ואכן, בין השאר ניתן להשתמש בפרחי המאכל לקישוט של מנות קרות וחמות. עם זאת, במקרים רבים מדובר בהרבה יותר מסתם קישוט וחשוב לציין כי ישנו מגוון רחב של צורות הכנה אחרות.

המלצות וטיפים לתבלינים אסייאתים

 לא רק בעציץ. צילום: באדיבות המקום

בפעם הבאה שאתם מכינים אורז למשל, לפני שתוסיפו את המים, ערבבו את כוס האורז בסיר עם כף של פרחי ציפורן החתול (מיובשים וטחונים). בדיוק כך מעלי הוורד, ניתן להכין יופי של ריבת עלי ורדים עם ניחוח אביבי מיוחד במינו. מהעלים הגדולים של כובע הנזיר לעומת זאת, ניתן להכין מרק עשיר ואם יש לכם סבלנות וטיפה  מיומנות, תוכלו גם להכין מהם מנת ממולאים לתפארת (בדומה לאופן שבו מכינים אלי גפן ממולאים). אם מתחשק לכם לפנק את האורחים שלכם עם מנות בניחוח אביב, קבלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על פרחי המאכל שיככבו בארוחת ערב החג.

אילו פרחי מאכל ניתן להשיג בארץ בקלות?

  • אמנון ותמר – את הפרחים הצבעוניים ניתן להוסיף לסלט ירקות אך ניתן בהחלט להשתמש בהם לעיטור וקישוט של מנות אחרות ואפילו של משקאות אלכוהוליים.
  • כובע הנזיר – פרח מאכל ורסטילי מאוד שניתן להשתמש בו במגוון רחב של דרכים: כחומר גלם למילוי, לתבשילים ומרקים, סלטים טריים ויש אפילו המשלבים את העלים הגדולים בכריכים.
  • פלרגון ריחני (גרניום לימוני) – את העלים של הפלרגון הריחני נהוג להוסיף בעיקר למשקאות אלכוהוליים ומשקאות קלים. כמו כן ניתן להטמין מספר עלים בתבנית קוביות הקרח לפני ההכנסה למקפיא, ליצירת קוביות קרח ריחניות.

 עוקץ של טעמים על הלחם. צילום: שאטרסטוק

  • בגוניה פורחת עד – הפרחים של בגוניה פורחת עד (Begonia semperflorens) הם בעלי טעם חמצמץ ומראה שובה עין. ניתן לשלב אותם בכריכים כשמעוניינים להוסיף עוקצנות לימונית או פשוט לקשט איתם את הצלחות.
  • ציפורני חתול – עלי הכותרת הלשוניים של הפרח הם בעלי טעם מתקתק ובנוסף צבעם העז של העלים, יצבע את המנה בגוונים של צהוב וכתום עדין. שימו לב – לפרח של ציפורני החתול יש שני סוגים של עלים: העלים שממוקמים במרכז הפרח והעלים שממוקמים בשולי הפרח, כשרק העלים שממוקמים בשולי הפרח, טובים למאכל. כמו כן חשוב להקפיד לחתוך את החלק הלבן שבקצה העלים כיוון שהוא מר מאוד. את העלים האכילים ניתן להוסיף לפסטות, מנות אורז, מגוון רחב של מאפים וכן ניתן לטחון אותם עם חמאה.

לא אוכלים לפני שבודקים!

חשוב מאוד להימנע מכרסום של פרחים ללא מחשבה וללא ידע מוקדם. זאת כיוון שישנם פרחים שאינם ראויים למאכל אדם ויש לקחת זאת בחשבון לפני הביס הראשון. מעבר לכך, ישנם פרחים שניתן לאכול רק חלקים מסוימים מהצמח אבל לא את כל החלקים כולם. כך גם ישנם פרחים שחלק מהעלים שלהם טעימים בעוד שאחרים, מרים מאוד ומשאירים תחושה לא נעימה בחלל הפה. לכן ההמלצה הראשונה שלנו אליכם היא להכין את שיעורי הבית שלכם במקום ללכת על האפשרות של ניסוי וטעייה.

חשוב מאוד גם להקפיד לצרוך אך ורק פרחים שהמקור שלהם ידוע, תוך מתן עדיפות לפרחים שגידלתם בעצמכם כמובן. מעבר לכל זה, מומלץ בחום לנסות לטעום כמות קטנה מהפרח לפני שמסתערים על המנה, כיוון שיתכן שקיימת אלרגיה לאחר ממרכיבי הצמח שטרם התגלתה.

 אסתטיקה בטעמים. צילום: שאטרסטוק

מתכון לעלי ורדים מסוכרים

מצרכים:

  • 1 חופן גדול של עלי ורדים טריים
  • 2 חלבונים
  • 1 כוס סוכר דק

אופן ההכנה:

  1. שוטפים בעדינות את עלי הוורדים ומניחים על נייר סופג לייבוש (בשכבה אחת)
  2. מערבבים את החלבונים בקערה ובצלחת שטוחה נפרדת מפזרים סוכר דק
  3. מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה ומחממים את התנור ל-60 מעלות צלזיוס
  4. באמצעות מכחול עדין מורחים עלה בודד בחלבון הביצה משני הצדדים, טובלים אותו משני הצדדים בצלוחית הסוכר ומניחים בעדינות בתבנית האפייה
  5. חוזרים על הפעולות לפי הסדר עם כל עלה בנפרד
  6. לאחר שכל העלים בתבנית האפייה, יש להכניס את התבנית לתנור למשך הלילה. ככול שבסיום האפייה יהיו פחות מים, כך המרקם יהיה פריך יותר והעלים ישתמרו לאורך זמן רב יותר
  7. עד להגשה, יש לשמור את העלים בקופסה אטומה על מנת שהסוכר לא יספח לחות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
תהיו יצירתיים: הטעויות הטעימות ביותר בהיסטוריה
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון