נגישות
נגישות

איך מכינים סופגניה - טיפים להכנת הסופגניה המושלמת

חנוכה כבר כאן והתור לפני המאפיות השכונתיות של אנשים ממהרים שחפצים להניח את ידם על כמה סופגניות לבני המשפחה – הולך ומתארך. תתפלאו, אבל הכנת הסופגנייה המושלמת, היא דווקא פעולה אפשרית ואפילו יכולה לתרום לזמן איכות משפחתי.

חדשות האוכל מתכונים
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 28/11/2021, 16:48
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אז איך מטפלים נכון בבצק? מהי טמפרטורת השמן הרצויה ומה הסוד לסופגנייה מפנקת? קבלו את חמשת הטיפים המנצחים שידייקו לכם כל מתכון לסופגניות. עקבו אחרי הטיפים שלנו ואל תשכחו להזמין אותנו להדלקת הנרות כמובן. וכן, יש גם מתכון שווה וסודי בסוף.  

חג האורות, או חג הסופגניות?
בואו נגיד את האמת, טקס הדלקת חנוכייה משפחתי או חברתי, לביבות סופר טעימות, סביבונים ואפילו דמי חנוכה, הם רק בונוס שמגיע יחד עם הסופגניות. כל המדינה בהיכון ומדפי המאפיות התמלאו כבר מזמן. לא משנה כמה יתחכמו עם סופגניות ויהפכו אותן למושחתות ומקושטות, אנחנו עדיין בעניין של הקלאסי, עם הריבה ואבקת הסוכר. ורצוי בהכנה ביתית.

לפני שמתחילים ללוש...
אז אתם איתנו? יופי! אספנו כמה טיפים מנצחים להכנת הסופגנייה המנצחת, טיפים שכדאי לקרוא לפני שתיגשו למלאכת ההכנה. הטיפים רלוונטיים לכל מתכון להכנת סופגניות.

טיפ מספר 1: לישה ממושכת
מה שהופך את הסופגניות לקלילות, במרקם של ענן, או במילים אחרות מה שהופך את הסופגניות ללא פחות ממדהימות זה מרקם הבצק. כדי לקבל בצק אוורירי תלושו אותו לפחות 10 דקות, רשת הגלוטן תפתח בקמח ותרוויחו אותו בול במרקם.

טיפ מספר 2: סופגניות אוהבות זמן
חשוב לתת לסופגנייה את הזמן שלה, היא אוהבת לקחת את הכל באיזי, גם בהתפחה הראשונה וגם בשנייה. תנו לסופגנייה להכפיל את עצמה לפחות, אל תאיצו בה ואל תקצרו זמנים.

טיפ מספר 3: סופגנייה מושלמת ושלמה
כדי שהסופגנייה תישמר עגולה באופן מושלם, השאירו את הסופגנייה על נייר האפייה המשומן עליו היא תפחה והכניסו לשמן יחד עם נייר האפייה, כך לא תהרסו את הצורה העגולה והיפה של הבצק.

טיפ מספר 4: שמרו על הטמפרטורה
שימו לב שאתם מקפידים לשמור על טמפרטורת שמן קבועה של 165 מעלות, כדי להגיע לצבע המושלם, בלי שהסופגניות ישרפו ועל מנת שהבצק בפנים יהיה עשו כמו שצריך. הקפידו על הטמפרטורה, גם כאן אל תקצרו תהליכים ואל תתפשרו.

טיפ מספר 5: עצת הזהב: אל תתקמצנו על המילוי
מה יותר כיף מביס ריבה שנשפך? טוב נו, גם ביס ריבת חלב עובד, אבל הבנתם את הכוונה, תנו לו להישפך... אל תתקמצנו על המילוי, אל תשימו מעט או כמעט מספיק, תהיו נדיבים עם ליבת הסופגנייה, זה על פניו טיפ די בסיסי, אבל הוא החשוב ביותר.

המתכון הסודי של יפה לסופגניות קלאסיות

יפה, היא אמא של אחד הכתבים שלנו ומדי חנוכה, הוא מביא עמו ערימת סופגניות שהיא מכינה שמתחסלת ברגע. לשמחתכם, היא הסכימה לתת לנו את המתכון שלה. אם תעקבו אחרי המתכון ותיישמו את הטיפים, יצאו לכם סופגניות סוף הדרך. בהבטחה.

המצרכים:

25 גרם שמרים טריים, 1 כוס מים פושרים, 3 כוסות קמח, 3 כפות סוכר, 2 חלמונים (הצהוב), 2 כפות שמן ולהגשה – ריבה אדומה של פעם.

אופן ההכנה:

מערבבים חצי כוס מים עם השמרים ומניחים לנוח בצד. בינתיים, מערבבים את הסוכר והקמח ומוסיפים את שאר המים ואחריהם את החלמונים והשמן ולשים במיקסר עם וו לישה כעשר דקות, עד שהבצק רך ונפרד בקלות מדפנות המיקסר. משמנים קערה גדולה, ומעבירים את הבצק לתוכה, מכסים היטב ונותנים לו לנוח לפחות שעתיים.

אחרי שעתיים מרדדים את הבצק לעובי של כ 3 ס"מ וקורצים עיגולים עם כוס. מסדרים להתפחה נוספת על תבנית מקומחת ומכסים עם מגבת יבשה.

בינתיים מחממים סיר עם שמן עמוק, מכניסים את הסופגניות פנימה, כמה בכל פעם, עד שהן מקבלות צבע שזוף, הופכים מכל הצדדים, מוציאים לנייר סופג ומצננים. ואז, מזריקים פנימה את הריבה וכשהסופגניה מתקררת – מפזרים עליה אבקת סוכר.

אצלנו, מתים על הסופגניות של יפה, אבל אפשר להשתמש בכל מתכון שרץ ברשת ובכל מילוי שאתם אוהבים, העיקר, שיהיו סופגניות מתוקות ומשמינות במיוחד על השולחן. אז יאללה – חג סופגניות שמח לכולם!

 > למתכונים נוספים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ