נגישות
נגישות

מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90

ממטולה ועד אילת – חוזרים הביתה מותשים מטיול משפחתי או חייבים עצירה קולינרית באמצע הנסיעה? קבלו את אתרי הבילוי והמסעדות לאורך כביש 90 שיתנו לכולכם דלק להמשיך את המסע. צאו לטבע והשאירו את הצידניות בבית

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 13/06/2021, 0:00 תאריך עדכון: 13/06/2021, 10:19
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 ה-מקום להפוגה קולינרית. מסעדת בית שלום במטולה. צילום: באדיבות המקום

"זה הוא הזמן זה היום זה הרגע, החופש קורא לי מכל הכבישים", שר יהודה פוליקר את מילותיו של יעקב גלעד. ובדיוק כמו גלעד ופוליקר, כולנו מתים כבר לצאת מהבית, לארוז את הפקלאות, להיכנס לרכב ולצאת למסע מלא הרפתקאות. אחרי שנה שכמעט ולא בילינו בטבע הפורח והרטוב, הקיץ המתקרב יחד עם הסופ"שים מלאי השמש מסמנים לנו לשוב ולצאת, כמה שיותר. הכירו את הכביש הארוך ביותר בישראל מזווית קצת אחרת:

מעפולה ועד מטולה: איפה שווה לאכול בצפון?
על הדרך: מסע קולינרי בכביש 6
מטיילים ואוכלים: איפה עוצרים בטיול משפחתי?


הכביש המרשים, שאורכו קצת פחות מ-480 ק"מ, חולף על פני מאות ישובים ולאורכו ישנן אינספור פינות חמד, מסלולי טיול מומלצים ומסעדות מצוינות שישמחו לארח אתכם בתום יום מתיש ומהנה של טיולים עם תרמיל ומקל. רוצים ליהנות מעוד קצת חופש ולצאת להרפתקה משפחתית, זוגית או סולנית? בואו נצא לדרך!

 עצור בצד הדרך! מסעדה לפניך (צילום: שאטרסטוק)

הי צפונה, הי צפונה, הי צפונה למטולה

הדרך הטובה ביותר לברוח מהחום של הקיץ הישראלי, היא להיכנס לרכב הממוזג ולהצפין לאצבע הגליל. כי גם כשבכל רחבי הארץ הטמפרטורות לא מפסיקות לטפס, ברחובות של מטולה ניתן ליהנות ממזג אוויר נעים ואפילו קריר בשעות הערב והלילה. סמוך למטולה תמצאו את שמורת נחל עיון, הכוללת לא פחות מארבעה מפלים וכן מספר בריכות שכשוך שכיף להיכנס אליהן אך קרוב לבלתי אפשרי להיפרד מהן.

בנוסף לשמורה עצמה, נמליץ לכם לבקר באחת מהפינות הקסומות ביותר באזור, הממוקמת מחוץ לשמורה. כל שעליכם לעשות זה לנסוע לכיוון מושב כפר יובל ולפנות שמאלה כמה מאות מטרים לפני ההגעה לשער הכניסה. כעת ניתן להחנות את הרכב ומיד לאחר כיבוי המנוע, לשמוע את פכפוך המים. אם תתקדמו לכיוון מקור הצלילים המרגיעים, תגיעו לפינה מוצלת וירוקה על גדת הנחל הזורם, שבה תוכלו ליהנות מקצת שלווה ונחת.

 מלון בוטיק ומסעדת שף במטולה. בית שלום (צילום: באדיבות המקום)

גם במטולה עצמה יש מספר נקודות תצפית מומלצות כמו מצפור הר צפייה, מצפה עדי ומצפה דדו אם כי אפילו סיור רגלי ברחובות המושבה, מזמן חוויה נעימה ומרעננת ביותר.

אוכל, קדימה אוכל

ברחוב הראשונים במטולה, ישנו מתחם מדליק הכולל מלון בוטיק ומסעדת שף, העונה לשם "בית שלום". במסעדה של בית שלום מגיש השף מוסטפה סלילי שלל מנות שמאפיינות את המטבח השאמי המסורתי לצד מנות מודרניות ועדכניות, כשבין השאר מדובר בעלי גפן בנוסח מוסטי (ממולאים באורז עגול ועשבי תיבול ברוטב חמצמץ, מוגשים עם יוגורט כבשים ונענע – 42 שקלים), פאטייר בנוסח חסון (מאפה בצק שמרים ממולא בתפו"א ואפוי בטאבון. מוגש עם סלט שוק וקרם לאבנה – 68 שקלים) ולחמעג'ון (בשר בקר וטלה טחון על בצק אפוי בטאבון, בתיבול רכז רימונים ורוקט – 68 שקלים). תודו לנו אחר כך...

בית שלום, הראשונים 28, מטולה. 0539443322

מטיילים בגליל העליון? כל המסעדות באזור

 עלי גפן במסעדת בית שלום (צילום: באדיבות המקום)

הרי נפתלי ואגמון החולה

ממטולה להרי נפתלי ומתצפית על הגבול עם לבנון למצפה אל עמק החולה – קבלו את אחת מדרכי הנוף הכי יפות בארץ שעוברת בין קיבוץ יפתח לתל חי. בדרך המוסדרת אך ההררית תוכלו לקלוט את בריכות הדגים של עמק החולה, הרי הגולן ואפילו את החרמון וגם, את כביש 90 בתחתית פרוש לו בין ההרים והגאיות. יש בדרך שאורכה כ-15 ק"מ כמה נקודות עצירה והזדמנויות לתמונות זריחה/שקיעה עוצרות נשימה. איך מגיעים? 'דרך נוף הרי נפתלי' בוויז.

לאחר הירידה מההר בואכה כביש 90 תגיעו לפארק אגמון החולה הממוקם לא רחוק מהירדן ומשלב פעילויות לכל המשפחה ליום שלם פלוס פלוס. למעלה מחצי מיליארד ציפורים בוחרות לנדוד מעל האגם בעונות המעבר וחלקן נשארות לקנן גם בקיץ. במרכז המבקרים במקום תוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות לצד האתר כולו שמאפשר לצפות בציפורים ובבעלי החיים באופן ישיר. כמו כן, אפשר לסייר באתר עם אופניים, רכבים חשמליים ועוד מגוון סיורים בהתאם לעונה. עוד במתחם – כדור פורח שיעיף אתכם למעלה למעלה, לתצפית מרהיבה על הרי הגליל, הגולן ועמק החולה כולו.

 אל ראושה משקיעה בגליל. צילום: באדיבות המקום

אוכל, קדימה אוכל

בצומת כח הצמוד לאגמון החולה תפגשו את מסעדת 'אל ראושה' עם מטבח שמשלב סטייל גלילי, ים תיכוני וחומוס טרי מול הנוף המשגע של הרי נפתלי. ב'אל ראושה' התיאבון נפתח באהבה לבשרים מכל הסוגים, מנות מקומיות צבעוניות כמו עלי גפן, קובה גלילית ומג'דרה של פעם ועד פינת המתוקים שכוללת את המלבי הכי טעים באזור, כנאפה פיסטוק ועוד ועוד. יש גם מנות ילדים מותאמות, מגוון סלטים ומשקאות ואת כל האווירה והנינוחות שאתם צריכים, רגע לפני שעולים חזרה על הכביש בדרך הביתה.

מסעדת אל ראושה - מועצה אזורית מבואות החרמון, 0538096528
להזמנת שולחן במסעדת אל ראושה

 כאן מרגישים בבית. אל באשה. צילום: באדיבות המקום

אל באשה – צומת מחניים

פספסתם את צומת כח? אל תישארו רעבים עד הבית, יש את צומת מחניים בהמשך הכביש ואת מסעדת אל באשה שמבינה דבר או שניים ברעב, אושר ומה שביניהם. מסעדת אל באשה ממוקמת כאן הכי חזק שאפשר, מעל 16 שנה, ושמה את הפוקוס על שואו מזרחי של שולחן עמוס בבשרים ונתחים, סלטים טריים וחווית אירוח ביתית שתיקחו אתכם עד שתגיעו הביתה. אם תחנת עצירה של אחרי טיול, אל באשה היא המומחית בתחום - באחריות של אינספור מטיילים, שולחנות עמוסים בכל טוב וטעמים שיחזירו אתכם שבעים ומרוצים.

אל באשא - מחניים, 0539426892
להזמנת שולחן באל באשא

שביל המעיינות: יוצאים לטייל בעמק הרטוב בישראל

את המסע שלנו נמשיך בשביל עמק המעיינות: מסלול מעגלי שאוחז בתואר "הטרק הנמוך ביותר בעולם". שביל המעיינות חוצה בוסתנים, מטעים, שטחי מרעה בתוליים, שדות וכרמים וניתן לטייל בו במשך יום אחד או שבוע שלם, לבחירתכם. המקטע החמישי של השביל, שנמתח בין מנחמיה לגשר הישנה, הוא בין המקטעים המומלצים והמעניינים ביותר לאורך השביל. המקטע מתחיל במושבה מנחמיה ומתקדם במקביל לנהר הירדן עד לנקודת המפגש עם נהר הירמוך.

בנקודה זו נמליץ לכם לפנות לכיוון אי השלום ונהריים, לטייל בין הסכרים ולעשות עצירה לקפה במצפור נהריים שמשקיף על נקודת המפגש בין הנהרות. לאחר מכן ניתן לשוב לשביל עמק המעיינות ולהמשיך ללכת דרומה, עד לנקודת הסיום בגשר הישנה.

 מתחם פתוח ומלבלב. מסעדת רוטנברג, גשר (צילום: באדיבות המקום)

אוכל, קדימה אוכל 

בתום המסלול נמליץ לכם בחום (הלוהט של חודש אוגוסט) להגיע למסעדת רוטנברג שבקיבוץ גשר. רוטנברג היא מסעדת שף שפועלת בשיטת ה"פארם טו טייבל": כל המנות שמוגשות במסעדה הפסטורלית, מבוססות על התוצרת המקומית של יצרני וחקלאי העמקים, בשילוב עם חומרי גלם עונתיים וטריים שמגיעים היישר מגינת התבלינים, מטעי הפרי וחלקות הירק שמקיפים את המסעדה.

התפריט של רוטנברג משתנה באופן יומיומי ולכן לא נוכל להמליץ לכם על מנות ספציפיות. אך לא משנה באיזה יום תגיעו, היו סמוכים ובטוחים שממתינה לכם חוויה קולינרית שבפירוש שווה לנסוע עד לקיבוץ גשר בשבילה. עוד נציין, שבעקבות הגבלות הקורונה, הפכו קברניטי המקום את החצר הפורחת של המסעדה למתחם הסעדה מפנק במיוחד.  

רוטנברג, גשר. 0539443272

מעפולה עד מטולה: מסעדות מומלצות בצפון

 תפריט דינמי מתוצרת מקומית. מסעדת רוטנברג (צילום: באדיבות המקום)

נחל בוקק, ים המלח: לשכשך במקום הנמוך בעולם

את המסע נמשיך על כביש 90 לכיוון דרום. בפנייה לכיוון מתחם מלונות ים המלח, החנו את הרכב בחניון של פטרה שופינג סנטר וקחו נשימה עמוקה לפני שתכבו את המנוע והמזגן ותצאו החוצה. אז נכון, אמנם לא פשוט לנשום בחום הלא הגיוני הזה, אבל החדשות הטובות הן שעוד מספר דקות תגיעו לנחל בוקק, הממוקם מעט צפונית לקניון.

 הכי נמוך, הכי וואו. ים המלח (צילום: שאטרסטוק)

עם הגיעכם לנחל, נועו לאורך הקטע הבנוי ועברו מתחת לגשר שעליו עובר כביש 90. בצאתכם מהגשר, פנו שמאלה והמשיכו עד שתתקלו בשלט של רשות הטבע והגנים ובסימון השבילים השחור. כעת פנו מערבה ולכו נגד הזרם באפיק הנחל. לאחר הליכה של כ-1.5 ק"מ, תעקפו את הנחל ותגיעו לבריכת שכשוך ולמפל שמעליה, שם תוכלו לנוח, לשכשך וליהנות מהכריכים המושקעים שהכנתם מבעוד מועד (או לכל הפחות מאשכול ענבים וכמה שזיפים). לאחר מכן עליכם לשוב על עקבותיכם לכיוון החניון שממנו יצאתם לדרך.

לחילופין, אם אתם נמנים על מיטיבי הלכת, נמליץ לכם לצאת לטיול במסלול הארוך של נחל בוקק וליהנות משפע של צמחייה, מדרגות וסכרים, בריכות ומפלים, נחל זורם ואפילו שרידים מהתקופה הרומית והתקופה החשמונאית.

 ממש מול ים המלח. מסעדת מול הים (צילום: באדיבות המקום)

אוכל, קדימה אוכל

30 מטרים בלבד מפרידים בין ים המלח למסעדת מול הים, שנפתחה לפני מספר שבועות בלבד בקניון עין התכלת שבעין בוקק. במסעדה הצעירה, שפתוחה 24 שעות ביממה (שבעה ימים בשבוע), תוכלו לשטוף את העיניים בנוף המרהיב של ים המלח, ללגום קוקטייל משובח ולעשן נרגילה כאילו אין צרות בעולם ומעולם לא היו.

כדי להטעין את המצברים כמו שצריך, נמליץ לכם ללכת על מיקס בשרים שכולל פרגית, קבב, אנטריקוט ומרגז ומוגש עם מבחר סלטים, חומוס, צ'יפס, פלאפל, אורז ומג'דרה (110 לסועד, מינימום זוג סועדים). אם יישאר לכם מקום, אל תוותרו על אחד הקינוחים של מול הים, בדגש על הכנאפה (30 שקלים), המלבי (34 שקלים) ועוגת השוקולד (34 שקלים).

מול הים, עין בוקק. 0537105946

                      קוקטייל במסעדת מול הים (צילום: באדיבות המקום)

מצפור השלום ועתיקות חצבה: טיול קטן בערבה  

בכל רחבי הערבה ישנם מסלולי טיול מגוונים שניתן לטייל בהם ברגל, באופניים וברכב. למעשה כיוון שאנחנו נמצאים בשיא הקיץ, רוב הסיכויים שלא תחפצו לצאת מהרכב ולחרוש את המדבר במו רגליכם. אי לכך, נמליץ לכם על דרך השלום, שמקשרת בין מושב עין יהב למושב עידן. בדרך שנמתחת לאורך הגבול עם ירדן, ניתן לנסוע בכל סוגי הרכבים אם כי יש לתת עדיפות לכאלו עם מזגן עוצמתי במיוחד מן הסתם.

לאורך הדרך תוכלו ליהנות מהיופי המדברי של הרי אדום ונחל הערבה, ממראה השדות החקלאיים של עין יהב, חצבה ועידן ולעצור במספר נקודות מעניינות כמו מאגר חצבה או עתיקות עין חצבה. בנוסף מומלץ ביותר להגיע למצפור השלום ממנו ניתן להשקיף על חווארי הלשון, הרי אדום ונחל ערבה ואף לצאת לטיול רגלי קליל בין החווארים.

אוכל, קדימה אוכל

בנוסף למסלולי טיול, ישנן שלל אטרקציות באזור הערבה וביניהן מכוורת פורת ובית האלוורה שבעין יהב וחוות התנינים קרוקולוקו שבצומת עיר אובות. אך מבחינתנו אחת האטרקציות היותר מומלצות באזור היא מסעדת פרם אורסולה, שנפתחה לפני כשש שנים במושב צוקים. בתחילת הדרך המסעדה הציעה מנות לתפארת המטבח הגרמני ואילו בשנתיים האחרונות היא בראה את עצמה מחדש כמסעדת שף המציעה תפריט עונתי מתחלף המבוסס על חומרי גלם מקומיים.

התפריט של פרם אורסולה משתנה תדיר ולכן ההמלצה הטובה ביותר היא פשוט להגיע למקום ולתת לשף היצירתי רועי בניטה, להפתיע אתכם. כמו כן נמליץ לכם ללוות את הארוחה עם בירה מהחבית, שמגיעה היישר מהמבשלה הסמוכה למסעדה.  

פרם אורסולה, צוקים. 0539372948

בכל מקום תוכלו לאכול: כל המסעדות בדרום הארץ

 צוללים ומקנחים בהמבורגר. ברביס דיינר בר, אילת (צילום: באדיבות המקום)

יורדים לאילת: טיול למיטיבי שנורקל בשמורת חוף אלמוג

שבעה ק"מ דרומית לאילת, בצמידות לכביש 90 ומול בית ספר שדה אילת, ממתינה לכם אחת משמורות הטבע המיוחדות ביותר בכל רחבי תבל: מעבר לכך שמדובר בשונית האלמוגים הצפונית ביותר בעולם, בשל המליחות של המים במפרץ אילת, כ-30% מבעלי החיים שתפגשו בשמורה הם אנדמיים למפרץ.

גם אם לא נערכתם מראש לטיול מתחת למים, אין סיבה לדאגה כיוון בשמורה פועלת חנות של רשות הטבע והגנים שבה תוכלו להצטייד בשנורקל וציוד צלילה בסיסי ולצאת לטיול שלא תשכחו לעולם. ואם כבר הגעתם לדרום הרחוק, נמליץ לכם לבקר גם בפארק המצפה התת-ימי, שבו ניתן לבלות יום שלם עם כל המשפחה.

 הכריכים של ברביס דיינר בר, אילת (צילום: באדיבות המקום)

אוכל, קדימה אוכל 

כיוון שבסופו של דבר יצאתם לרואד טריפ, אין ראוי מלסיים את החוויה במסעדת דיינר ראויה לשמה. וכשמדברים על מסעדת דיינר ראויה לשמה, לא ניתן שלא להזכיר את מסעדת ברביס האילתית. ברביס נפתחה בשנת 2003 ומאז ועד היום מגישה את ההמבורגרים הטובים ביותר בסביבה.

בנוסף להמבורגרים משובחים, כולל התפריט של ברביס גם מנות מומלצות נוספות כמו פרחי כרובית בציפוי פריך (עם פלח לימון ומטבלים – 27/38 שקלים), שניצל עוף ענק (54 שקלים, תוספת שתייה וצ'יפס – 15 שקלים) וגם מספר קינוחים מושחתים. אם אתם לא רוצים לעצור את הטיול לטובת ישיבה במסעדה, נעדכן שניתן גם להגיע לברביס ולאסוף את המנות בטייק אווי או פשוט להזמין טלפונית או אונליין, לכל מקום שהוא בעיר.

ברביס דיינר & בר, תרשיש 19, אילת. 0539383671

נופשים באילת? רשימת המסעדות המלאה באילת

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בית שלום במטולה
053-9443322
מול הים בעין בוקק
053-7105946
אל באשה בדיר אל-אסד
053-9378716

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
תהיו יצירתיים: הטעויות הטעימות ביותר בהיסטוריה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח