נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מרק חומוס בסופיצ'ה (צילום: באדיבות המקום) חם? קר? מנה עיקרית? קינוח? כל התשובות נכונות! מרק חומוס בסופיצ'ה (צילום: באדיבות המקום)

כן כן, קראתם נכון, זוהי אינה פאטה מורגנה. ההנחה המיושנת שמרק אוכלים בחורף כבר מזמן הופרכה, לפחות על ידי שגב חורב, שף ובעלים של מסעדת סופיצה שהופך את התבשיל הנוזלי למנה העיקרית הכי טעימה שאכלתם לאחרונה, בשילוב עם נוזל נפלא אחר - בירה.

בואו נחשוב על זה רגע, למה בעצם מרק נחשב למאכל חורפי? כי הוא חם? הרי את רוב המנות העיקריות שאתם אוכלים במהלך היום אתם אוכלים חמות, לא כן? ודווקא למרק יש את הפריבילגיה הנפלאה להיות מוגש קר ואפילו, שימו לב, כקינוח. אז מה הפלא שדווקא התבשיל הזה - אליו אפשר להכניס חומרי גלם מכל הבא ליד הוא זה שישביע אתכם לזמן רב, יהיה בריא ומזין יותר משאר המנות הבשריות שאתם מכירים וכן, גם הכי טעים? אז תפשילו שרוולים תביאו מצקות ותתכוננו - הדודא למרק באמצע אוגוסט קרובה מאי פעם.

להשתזף עם מרק
מסעדת סופיצה או בשמה השני המרקייה, התפרסמה בעיקר כמקום שכונתי, כשר וצוהל בלב תל אביב. האווירה האנושית היא זאת שנותנת לה את הייחודיות בלב תל האביב העמוסה בקולינריה מתוקתקת, והתפריט האיטלקי המגוון עם תחושת הביתיות הקבועה השוררת במקום נותן שילוב מנצח, פשוט ומדויק במרכז העיר הקצבית. אפרופו חמימות, כאן בסופיצה המרקים נמצאים בקדמת הבמה בכל ימות השנה, ואם לרגע זה נשמע מוזר, אחרי ביקור אחד במקום, השילוב של מרק עם קיץ ישמע לכם הגיוני במיוחד.

"בכל עונות השנה קיימים בתפריט שלנו לפחות ארבעה או חמישה סוגים של מרק, חמים וקרים" מסביר חורב. "המרקים כולם מוכנים כאן במטבח ללא אבקות או תוספות תעשייתיות והם מוגשים עם לחם שנאפה במקום, קרוטונים ושקדי מרק - כל אחד והפחמימה המועדפת עליו".

פנצנלה בסופיצה תל אביב (צילום: באדיבות המקום) תמיד נעים פה. פנצנלה בסופיצה תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

איזו בירה למזוג לך ליד המרק?
וכעת לשילוב המנצח והמומלץ בחום או בקור, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה – מרק ובירה. ההמלצה הראשונה היא על מרק הקטניות הסיציליאני - מרק שהוא ארוחה בפני עצמה, על בסיס אפונה יבשה ושעועית לבנה, יחד עם בצלף סלרי, שום, עגבניות וכוסברה. את המרק הזה, ממליץ חורב לשתות עם בירה קלילה ובהירה שתעניק איזון בפה.

אם אתם מאסכולת המרק על בסיס השמנת, ובכן, גם מרק קרם פטריות, קרם דלעת או קרם כרישה יש בנמצא. למרקים מהסוג הזה מתאימות דווקא בירות כהות או בירות חיטה, שיתנו קונטרה מכובדת.

המלצה נוספת היא מרק השורשים והאורז הפיקנטי המכיל בין השאר סלק, בטטה, קולורבי וגזר. את המרק הזה מומלץ להשלים עם בירה בהירה וקלילה, על מנת לאזן את הסמיכות שבצלחת.

יוגורט בריאות עם סלק
עדיין מרגיש לכם משונה לאכול מרק מהביל באוגוסט? ובכן, לכו על גספאצ'ו עגבניות פיקנטי על בסיס סלרי, שום, פלפל חריף וזיתי קלמטה, או על מרק פלפלים אדומים קלויים שעובר קירור, או אפילו על מרק סלק לימוני - מרק של סלק מבושל, גזר, בצל, שום וסלרי טחונים שמוסיפים להם יוגורט והמון לימון. רק דמיינו כמה מרהיב זה נראה על הצלחת. למרקים הללו אגב, כדאי להמליץ בירת חיטה או בירה כהה על מנת להעניק "כובד" שישלים את הטעם בצורה מושלמת.

בואו ללגום בחום
אין ספק שמדובר כאן בקונספט חדשני ולא מוכר, שהופך לטרנד מהר מאוד, אפילו ממש ברגע כתיבת שורות אלו. לא כדאי לנסות? בטח שכדאי, השאלה היא רק איזה מרק תבחרו, וכמה פעמים בזמן הקרוב תמצאו עצמכם לוגמים את התבשיל הנוזלי הטעים בעולם. בתאבון!

סופיצה - SOUPIZZA - יהודה הלוי 56, תל אביב, 053-9439552

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סופיצה בתל אביב
053-9439552

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח