נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סופיצה (צילום: ZAP)פשוט, טעים ומפתיע. קלצונה בסופיצה (צילום: ZAP)

לא חסרים מקומות לאכול בהם בתל אביב. אפילו לא חסרים מקומות טובים. אלא שבתוך השפע הגדול הזה, יש סוג אחד של מסעדות שאין ממנו מספיק – מסעדות שכונתיות. מה הופך מסעדה לשכונתית? מקום שבעליו לא מבקש להפוך להיות הדבר החם הבא. למעשה, בדיוק להפך – הוא שואף להצליח בזכות יציבות, וזו הולכת טוב עם מידה מסוימת של פשטות וצניעות. במסעדה שכונתית יגישו להיטים בטוחים, וייקחו בחשבון בראש ובראשונה את הסועדים שבאים מקרוב, הקבועים.

ואם התיאור הזה נשמע לכם כללי מדי, אתם יכולים פשוט ללכת לבקר בסופיצה. המסעדה המקסימה הזאת היא דוגמא מושלמת לז'אנר. אפשר היה להרגיש בכך מיד כשנכנסים לחלל הקטן והנעים - זה מקום שכיף לאכול בו. האווירה קלילה ובלתי מתאמצת, התפריט מצומצם לכאורה, אך למעשה בהיר ומדויק - סלט, מרק, פסטה, פיצה. אחרי יותר מדי תפריטים שצריך תרגום צמוד על מנת להבין, יש משהו משחרר ומאד מהנה בבהירות שכזו.

להזמנת שולחן בסופיצה
מה חשבנו על סופיצה בביקור הקודם?
לכל המסעדות האיטלקיות בתל אביב

סופיצה (צילום: ליעם שרף)אוכל משמח ומשביע. פטוצ'יני בסופיצה (צילום: ליעם שרף)

מחירי המנות ידידותיים (עוד מאפיין חשוב של מסעדה שכונתית), וחשוב לא פחות, גם מחירי האלכוהול. זה אולי כבר לא מאפיין הכרחי, אבל הוא מבורך ושמחנו להתחיל את הערב שלנו בסופיצה עם כוסות יין הבית. גוורץ בשבילה, קברנה בשבילי (22 שקלים לכוס). בעודנו מרימות לחיינו, בחנו את התפריט, והחלטנו לבחור מנה מכל סוג, תוך תיעדוף מנות מבוססות פחמימות. התחלנו את הארוחה עם גספאצ'ו (32 שקלים), שהיה מרענן כהלכה. המשכנו עם פיצה מרגריטה קלאסית (48 שקלים), שהרשימה באיכות הבצק שלה ובטעם הכולל. יחד עם הפיצה קיבלנו גם פטוצ'יני מלנזנה (50 שקלים). תוספת המחיר עבור פסטה טרייה הייתה בהחלט שווה, ושווה עוד יותר היה הטוויסט ברוטב, שהיה עשוי מקרם חצילים שרופים. על אף שידענו שזה מה שאנחנו מזמינות, היינו צריכות לחזור לתפריט ולהזכיר לעצמנו שזה מה שאנחנו אוכלות, כי זהו רוטב מיוחד שלא יצא לנו להיתקל בו בעבר. בתחילה חשבנו שהמנות הללו יספקו אותנו, אבל לאור ההצלחה המסחררת של הפיצה והפסטה, חשנו צורך לבחון גם את איכות הקלצונה (48 שקלים), ושמחנו להיווכח שאיכותה לגמרי עומדת ברף שהמנות הקודמות הציבו.

סיימנו את הארוחה שלנו מרוצות, ומלאות עד כדי כך שלא היינו מסוגלות לחשוב על קינוח, למרבה הצער. אבל עם כל הכאב שבוויתור על מנה אחרונה, יצאנו מסופיצה שמחות עד מאד. כי זה לא סתם מקום שכיף לאכול בו, זה מקום שכיף לשבוע בו, ומקום שעושה כבוד גדול לז'אנר המסעדות השכונתיות. אני מאחלת לכל שכונה מסעדה שכזו, ולכל אחד ואחת מאתנו מסעדה שכזו כשכנה.

סופיצה - יהודה הלוי 56, תל אביב. 053-9439552 להזמנת שולחן

סופיצה (צילום: ZAP)עושה כבוד לז'אנר. סופיצה (צילום: ZAP)

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סופיצה בתל אביב
053-9439552

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?