נגישות
נגישות

איטליה זה כאן: מקבלים את הקיץ עם מסעדת רפאלו

המסעדה החיפאית לא נותנת למעלות הגבוהות צ'אנס ומראה לכולם מה הכי כיף ונכון לאכול בתקופה הלוהטת של הקיץ הים תיכוני . קפצנו לנשנש קצת איטליה ולהרים כוס לחיים, ואפילו חזרנו עם כמה מתכונים שיעזרו לכם להרגיש בחופשה גם כשאתם במזגן הביתי.

המלצות קולינריות המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 05/06/2019, 0:00 תאריך עדכון: 16/06/2019, 12:40
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קוקטייל פרנצ'סקה במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום) איך אומרים לחיים באיטלקית. קוקטייל פרנצ'סקה במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)

אמרתם קיץ, אמרתם איטליה. איטליה היא אחת מיעדי הקיץ המבוקשים בעולם, והיא קיבלה את התואר בזכות גדולה ובהמון יזע ותשוקה. החופים האינסופיים עם הים התיכון מצד אחד, הים האדריאטי הממוזג יותר מהצד השני, האגמים של הצפון שמתאימים לחופשות קיץ וגם איי הדרום שביניהם. ואיך אפשר בלי הקולינריה? ארץ המגף מציעה אין סוף משקאות לפתיחה (אפרטיף) ולסגירת הארוחה (דג'סטיף), קוקטיילים מרעננים לצד האוכל, יינות לבנים קרירים, וגם לא מעט מנות וקינוחים דוגמת הגלידות (ג'לטו), שמני הזית, הארטישוק הפריך ושאר התוספות שתמיד מחמיאות למנות קלילות יותר שמאפיינות את הקולינריה הים תיכונית.

רומא פינת חיפה
עם כל האהבה והחלומות שלנו על בריזה איטלקית, יעברו כמה כוסות פרוסקו בנהר עד שנמצא עצמנו לוגמים דרינק קריר על מדרגות אבן ברומא, אז מה עושים בינתיים? קופצים למפלט הכי קרוב למקור כאן ליד הבית - מסעדת רפאלו החיפאית. רפאלו מרגישה מהרבה בחינות כמו טריטוריה אמתית בתוך חיפה, עם השקעה עד לפרטים הכי קטנים ועם תחושה כאילו הקונסוליה האיטלקית פתחה כאן סניף מקומי. חומרי הגלם כולם מיובאים מאיטליה, תפריט עשיר של פסטות ופיצות שנעשות במקום, ריחות של עגבניות, ארטישוק, שמנים בטעמים (בזיליקום, כמהין, זעפרן), וקוקטיילים עם שמות כמו פרנצ'סקה ונפוליטנה סאוור.

הגענו לרפאלו כדי לחגוג את הגעתה של העונה החמה. הרמנו לחיים עם משקאות הדגל – משקאות קלילים, מתקתקים ומרעננים, והתאמנו להם שילובים מאזנים של מנות אלגנטיות ומדויקות. אבל לא חשבנו רק על עצמנו - חזרנו מהביקור עם כמה טיפים לקוקטיילים קלילים שתוכלו להכין בעצמכם למפגש הבא עם חברים או המשפחה או סתם בערבו של עוד יום שרבי.

קינוח קלוני במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום) מתוק וקייצי. קינוח קלוני במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)

כל מנה והדרינק שלה
פתחנו בשילוב המנצח של בשר ויין - קרפצ'יו בקר בשמן זית ולצידו בלסמי איטלקי מצומצם ממודנה, איולי לימון, צלפים, גילופי פרמז'ן וטוויל וצ'ילי טרי קצוץ (53 שקלים). את כל הטוב הזה ליווינו עם קוקטייל סנגריה בסגנון איטלקי על בסיס יין לבן עם פירות מתוקים, אננס, תפוחים וליקר תפוזים (43 שקלים). שילוב של טעמים פיקנטיים ועמוקים שמייצרים מנה מאוד מאוזנת ונעימה לחיך.

בשלב הבא פתחנו את הצ'קרות עם מנת הקרודו - דג ים טרי עם חתיכות ארטישוק קריספי, זרעי עגבניות, טפאנד זיתים, צנונית, עלי מיזונה וקרם פרש לעידון (56 שקלים). מנה איטלקית קלאסית של חופים, מבוססת דגים ובוסט בועט של טעמים שמעניקים לה עומק והנאה בכל ביס. עלינו מדרגה גם עם האלכוהול ושילבנו איתה רויאל ג'ין & טוניק - משקה מעט עוקצני מעורבב באפרול מעיירת מודנה ואבטיח קייצי שמאזן את כל החגיגה בפה (44 שקלים). עצמנו את העיניים ויכולנו להריח את החופש.

רגע לפני סיום, היינו חייבים לטעום גם את הדניס הכל כך אהוב במחוזותינו ואת הטורטליני עבודת יד שלצידו. הדניס מגיע צלוי ויושב על מצע מושלם של טורטליני במילוי עגבניות ברוטב חמאה, קונפי עגבניות שרי ועגבניות שמש, זיתי קלמאטה קרם פרש וקרמבל תבלינים (103 שקלים). כמה טוב שנכנענו להצעה ופגשנו מנת דג מעודנת ומנחמת, שסגרה את מעגל הארוחה ונתנה תחושה שלמה, מרגיעה ומספקת.

נדמה שבמובן מסוים הצליחה המסעדה לפצח את הנוסחה של הצורך בחווית הארוחה הקיצית. שילוב אולטימטיבי של חומרי גלם, גיבוש חכם של מנות וקוקטיילים שתמיד מרימים את האווירה, יוצרים כאן מפלט שמתאים עצמו לכל הרכב. לא משנה אם מדובר בעוד סעודה יומיומית או אירוע שמצריך חגיגה, קחו אתכם את החברים והמשפחה וקפצו כמה שעות לאיטלקייה הכי אמתית באזור.

אז איך מכינים את הקוקטיילים של רפאלו?

סנגריה לבנה

120 מ"ל יין לבן
30 מ"ל מונין פסיפלורה
30 מ"ל טריפל סק
60 מ"ל מיץ אננס
תפוח עץ חתוך
מס' קוביות אננס
נענע
מקל קינמון

הוראות הכנה:
ממלאים כוס גדולה בקוביות קרח ומוזגים לתוכה את הנוזלים (אין צורך בשייקר). מוסיפים את קוביות הפרי, מקל הקינמון והנענע ומערבבים בעזרת כפית ארוכה.

קוקטייל רויאל ג'ין & טוניק במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום) הכי לוהט. קוקטייל רויאל ג'ין & טוניק במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)

רויאל ג'ין & טוניק

4 עלי בזיליקום כתושים בשייקר
45 מ"ל של ג'ין מסוג הנדריקס או ביפיטר
15 מ"ל אפרול
20 מ"ל רוטן אבטיח
22.5 מ"ל מיץ לימון

הוראות הכנה
על עלי הבזיליקום שכתשנו מעט בתוך שייק מוזגים את הג'ין, האפרול, סירופ האבטיח והלימון. משקשקים היטב עם קרח ומסננים לכוס יין מעוצבת עם קרח רגיל. סוגרים עם מעט טוניק. ניתן להגיש עם תפרחת בזיליקום טרייה  או פרח מאכל גדול (סחלב).

רפאלו - פלימן משה 8, קניון קסטרא, חיפה, 053-8093571

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
נתחי בשר במסעדת דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח