נגישות
נגישות

אבו כריסטו: כשטעם ואווירה נפגשים על הים

יצאתם לטיול משפחתי בעכו? אחרי סיור בסמטאות הציוריות ושיטוט על חומות העיר העתיקה אתם מוזמנים לקנח אצל אבו כריסטו בארוחה משפחתית ומפנקת על הים עם מגוון דגים טריים, בריזה נעימה מהים ובוואריה שתשאיר טעם מתוק של עוד

מסעדות בצפון המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 28/07/2019, 0:00 תאריך עדכון: 28/07/2019, 11:42
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פלטת פירות ים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום) מהים אל הצלחת. פלטת פירות ים של אבו כריסטו (צילום: באדיבות המקום)

הרבה לפני שטרנד ה -Farm to table  הגיע למחוזותינו כבר הייתה כאן אבו כריסטו עם הקונספט של מהים לצלחת – מסעדת דגים על המרינה בעכו שכבר מעל 70 שנה מגישה דגים טריים יום יום לצד מבחר עשיר של מאכלי ים, סלטים אותנטיים ופיתות חמות. הגענו לבקר, לטעום ובעיקר לנשום כמה שיותר אוויר נקי במקום מושלם ומלא ניחוחות מול הים.

כך הכל התחיל
הסיפור של משפחת תריאנדאפילידיס בעלת המסעדה מיוחד כמעט כמו האוכל המוגש בה. בשנת 1948, פתח אנסטאס את המסעדה, שהגיע מיוון בעקבות המלחמה בארץ מולדתו לעיר עכו עוד לפני שהוקמה מדינת ישראל. בנו כריסטו קיבל את ניהול המסעדה אחריו, וכך עוברת המסעדה מדור לדור כאשר היום אנסטאס בנו של כריסטו הדור השלישי מנהל ומתפעל את המסעדה.

כאשר פתח אנסטאס את המסעדה הוא בחר במקום הטבעי והטוב ביותר עבור מסעדת דגים, על המרינה של עכו כמובן - המקום ממנו יוצאים ואליו חוזרים כל יום הדייגים עם הסחורה אותה הם מוכרים למסעדות. המסעדה עצמה ממש נושקת לים כך שאפשר להריח את הים ולראות את כל מפרץ חיפה והכרמל - כנראה שלא סתם דורות שלמים של מצביאים ניסו לשים את ידם על עכו וחומותיה.

טיול על החומות
הגענו למסעדה לאחר טיול על חומותיה של עכו והצצה קסומה על העולם של פעם בו חומות פיזיות הגנו על ערים, מגדלים נבנו על מנת לראות את הכובשים מגיעים ממרחקים והחזקה של נמל ימי בעל מפרץ טבעי הייתה חוזקה גדולה. בסוף הטיול הגענו לאבו כריסטו והתיישבנו במרפסת הרחבה, מול הים והבריזה הנעימה של שעת צהריים. הישיבה על שפתו של הים התיכון לצד אוכל טרי ומקומי כבר יוצרים אווירה מאוד מיוחדת מעין כפר דייגים יווני בחופשה.

ארוחת בשרים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום) סטייק עם בריזה. ארוחת בשרים של אבו כריסטו (צילום: באדיבות המקום)

חגיגת דגים באבו כריסטו
בחרנו להתחיל במגוון הסלטים הטריים, כדי להרגיע את הרעב עם מנות בריאות וקלילות שמבוססות על טעמים מקומיים מהמטבח הגלילי -ים תיכוני. מעבר לחומוס והטחינה המעולה הגיעו עוד 10 סלטים בהם פטוש טרי ומעולה, לבנה במרקם מצוין, סלט יווני מלא בגבינת פטה, חצילים קלויים עם פלפלים, סלט ירקות טריים לצד פיתות טריות ופיתות מהגריל.

אחרי שמעט נרגענו, התפנינו להזמין מנות עיקריות. כמובן שהתמקדנו בגזרת הדגים והחלטנו לגוון על מנת לטעום כמה סוגי דגים. האמת שהיה קשה להחליט מכל המבחר המפתה, בסוף ההכרעה נפלה על  מלך הים - הלברק וגם הנציג הישראלי, הדניס נכנס לרשימה הנבחרת. גם הלברק וגם הדניס היו עשויים בצורה מושלמת, שידרו טריות ורעננות של דגים שהגיעו ישירות מהים לצלחת כמו גם מנה מאוזנת ונכונה בריאותית. הדגים נאכלו עד העצם והשאירו טעם של עוד - באבו כריסטו כאמור יש מגוון דגים רב כמו ברבורניה, ברמונדי, לוקוס וכן מבחר של פירות ים - שרימפס, קלאמרי, צדפות ועוד. לחובבי הבשר יש גם תפריט סטייקים עשיר - את כל אלו אנחנו נשמור לפעם הבאה.

שרימפס קלמארי במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום) מיטב מאכלי הים. שרימפס קלמארי של אבו כריסטו (צילום: באדיבות המקום)

בוואריה עם טעם של עוד
הבונוס הגדול של הארוחה הוא שהילדים למדו שארוחה של סלטים ודגים היא ארוחה מזינה וטעימה כאחד, ואין שום סיבה לוותר לא על הטעם ולא על האיכות גם יחד -  יום פעילות מעולה לחופש הגדול המשלב לימוד, ערכים ואוכל נכון.

סיימנו עם בוואריה טעימה ואוורירית שהשאירה טעם מתוק לארוחה טובה, בריאה ומהנה מאוד, ליום חופש עם הילדים על חומות עכו.

חשבון בבקשה:  

סלטים ליחיד בהזמנת מנה עיקרית – 35 שקלים

דניס בגריל – 85 שקלים

לברק בגריל – 85 שקלים

שניצל – 35 שקלים

בוואריה – 20 שקלים

סה"כ: 330 שקלים לארוחת דגים וסלטים מעולה על הים ויום של כייף עם הילדים.

אבו כריסטו - קפה ומסעדה - Abu Christo - רח' 11 330, עכו העתיקה, 053-9367627

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
נתחי בשר במסעדת דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי