נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 חלק בלתי נפרד מהקולינריה בעיר. מנה ברפאלו (צילום: באדיבות המקום)

בכל הקשור לעסקי המסעדנות, חיפה בהחלט לא קופאת על השמרים. לאורך 2018 השקעתם מזמנכם ודירגתם את המסעדות השוות ביותר בעיר. כעת הגיע הזמן לפרסם את התוצאות ולאחל עוד הרבה שנים של עשייה לעשר הגדולות. אז בלי הקדמות מיותרות, קבלו את עשר המסעדות החיפאיות שגולשי רסט הכי אהבו השנה.

BP Kosher Bistro
את המקום הראשון קיבלה מסעדת BP, ורבים לא יודעים זאת אך בשנותיה הראשונות פעלה כהמבורגריה לא כשרה. המקום נפתח ב-2004 והיה זה רק בשנת 2009 כשיעקב כהן, מייסד המקום, החליט שהגיעה העת לתלות תעודת כשרות על הקיר. מאז ועד היום ההמבורגריה ההיא הלכה והתרחבה ואילו כיום מדובר במסעדה שמתגאה באחד התפריטים העשירים, המגוונים והיצירתיים ביותר בעיר. עוד נציין כי ב-BP מציעים מבצע אטרקטיבי במיוחד על כל הקוקטיילים בתפריט: קנו שני קוקטיילים וקבלו אחד במתנה, במשך כל ימי השבוע. הקוקטייל החביב עלינו אגב הוא ערקיווי, המורכב מערק, מונין קיווי, לימונדה, אשכולית ונענע.
טעימות מהתפריט: יקיטורי חזה אווז (150 גרם חזה אווז במשרה סילאן, שום, שמן זית, מלח ופלפל על שיפודי יקיטורי צרובים על הגריל, מונחים על קרם תפו"א קטיפתי וריבת בצל) לראשונה, כריך עוף ועשן (נתחים שנשלקו מהעצמות אחרי עישון של כ-4 שעות, חסה, סוכריות שרי מעושנות, בצל מקורמל, מריחת איולי שום ובצל ונגיעה של ברביקיו בלחם הבית) לעיקרית וטרופי מנגו (מצע של מרנג אגוזי לוז, קרם מנגו וקרם וניל במעטפת רוטב מנגו מרענן) לקינוח.
BP Kosher Bistro, שדרות ההסתדרות 157, חיפה. 053-9442310


 מתגאה בתפריט עשיר. מנת בשר ב- BP Kosher Bistro (צילום: באדיבות המקום)

איטליאנו דה לה קוסטה
מסעדת איטליאנו דה לה קוסטה של השף חמודי עוקלה (המוכר לכם מהתכנית משחקי השף), נפתחה בקיץ 2016 והפכה לאחת המסעדות העמוסות ביותר בעיר כבר מיומה הראשון. איטליאנו דה לה קוסטה מציעה את השילוב מושלם בין מסעדת שף איטלקית, תמחור הוגן והגיוני והנוף המושלם של הים התיכון, כשכל זה מוגש באווירה חיפאית אותנטית, צבעונית ושמחה.
טעימות מהתפריט: ברולה כבדים (ריבת בצל, אגס שיכור ביין מוסקט וזעפרן) לראשונה, פפרדלה פילה בקר (נתחי פילה בקר, תרד טורקי, ערמונים, ציר עגל, חמאה ויין אדום) לעיקרית וטירמיסו איטלקי קלאסי לקינוח.
איטליאנו דה לה קוסטה, העלייה השנייה 96, חיפה. 053-4247175


 עמוסה כבר מהיום הראשון. פסטה באיטליאנו דה לה קוסטה (צילום: באדיבות המקום)

יאן-יאן

מסעדת יאן יאן, המסעדה הוותיקה ביותר ברשימה שלפניכם, היא בין הנציגות הבולטות של תור הזהב של המסעדות הסיניות בחיפה. ליתר דיוק היא נפתחה ב-1984 ובניגוד לכל כך הרבה מסעדות סיניות שנפתחו בשנות ה-80, שרדה את כל התהפוכות שעברה העיר והצליחה לשגשג גם בעשור השני של המאה ה-21. גם היום, אחרי כמעט שלושה וחצי עשורים של פעילות, מסעדת יאן יאן מהווה מופת למסעדות החיפאיות בכל הקשור לרמת השירות, חומרי הגלם וההקפדה על כל הפרטים הגדולים והקטנים כאחד.
טעימות מהתפריט: סלט סיני ומרק טופו הוי סין לראשונה, בקר ברוטב שום חריף לעיקרית וכדורי קוקוס מטוגנים לקינוח.
יאן-יאן, דרך יפו 26, חיפה. 053-9441208
להזמנת שולחן ביאן-יאן

 תור הזהב של המסעדות הסיניות בחיפה. דים סאם ביאן-יאן (צילום: באדיבות המקום)

הנמל 24
מסעדת הנמל 24 הייתה הסנונית שבישרה את הפריחה הקולינרית של העיר התחתית בחיפה. היא נפתחה בשנת 1996, בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה על ידי השף רן ראש, בוגר בית הספר הגבוה לבישול של פול בוקוז ושותפו לעסקים דאז, גיא אביטל. על עיצוב המקום הופקד האדריכל נתן פייביש, שעיצב את המקום בהשראת הפיאצות בטוסקנה. המסעדה מחולקת למספר חללים, כשבכל חלל שוררת אווירה ייחודית (הפיאצה המרכזית, חדר הישיבות, מרתף היינות והחדר הזוגי הרומנטי). בחדר הפרטי של הנמל 24 ניתן להפיק אירועים מכל הסוגים בהיקף של 60-20 סועדים.
טעימות מהתפריט: מרק קרם בצלים מוקצף (שמן ריחן וקצפת כמהין) לראשונה, רביולי ערמונים (בקרם ארטישוק ירושלמי, שמנת ופרמז'ן) לעיקרית ופחות או יותר כל מה שימליצו לכם עליו מתפריט המנות האחרונות לקינוח.
הנמל 24, הנמל 24, חיפה. 053-9442262
להזמנת שולחן בהנמל 24

מנה במסעדת הנמל 24 (צילום: באדיבות המקום) המסעדה שהביאה את הבשורה לעיר. הנמל 24 (צילום: באדיבות המקום)

ליבירה
מסעדת ליבירה, הפועלת בסמוך למסעדת הנמל 24, היא הגלגול המודרני של פאב הליבירה, שפעל ברחוב הנאמנים החיפאי במשך כחמש שנים. היא נפתחה ב-2015 ותוך זמן קצר הפכה לחביבת הקהל המקומי, בין היתר בזכות הבירות הנהדרות שנמכרות במחירי רצפה, האווירה השמחה והאוכל המשובח של השף רועי אברהם. בימים ראשון עד שישי מציעים במקום שני סוגים של ארוחות עסקיות משתלמות, מה שמסביר את התפוסה הגבוהה במקום בשעות הצוהריים.
טעימות מהתפריט: לחמניית בירה וחמאת אנשובי לראשונה, כריך ליבירה (כתף צלויה בבירה וברביקיו, ירקות טריים חמוצים, חרדל דיג'ון ומיונז) לעיקרית וקרם ברולה סטאוט עם ביסקוטי שקדים לקינוח.
ליבירה, הנמל 26, חיפה. 053-9380940


 חביבת הקהל המקומי. פלפלים חריפים בליבירה (צילום: אנטולי קרימניצקי)

דוזאן
דוזאן היא לא רק בין המסעדות הפופולאריות ביותר, אלא גם אחת המסעדות היפות ביותר בחיפה. היא פועלת במבנה טמפלרי שנבנה ב-1870, שזכה לחיים מחודשים בחסות בעל המקום, מעצב הפנים נג'אר פאדי. זה האחרון עשה שימוש בריהוט עתיק בן יותר מ-120 שנה שליקט במזרח ירושלים, צרפת ואיטליה כדי להעצים את ההיסטוריה המפוארת של המבנה. כל אחד מהשולחנות בחלל המקסים של דוזאן הוא בעל אופי ייחודי משלו והמגוון משקף את האמונה לפיה כל אדם שונה מרעהו אך יש מקום לכולם. בתפריט של דוזאן תמצאו מנות לבנוניות קלאסיות לצד מנות ממטבחי צרפת ואיטליה.
טעימות מהתפריט: רולטיני (גליל חציל מטוגן במילוי מבחר גבינות על רוטב עגבניות וריחן) לראשונה, פילה לבן ברוטב רוזמרין לעיקרית ומעדן דוזאן (גבינת מסקרפונה, קרם גבינה ושוקולד לבן עם רוטב תותים ופירורים בחמאה) לקינוח.
דוזאן, שדרות בן גוריון 35, חיפה. 053-9443301
 היסטוריה עתיקה ומפוארת. מנה בדוזאן (צילום: באדיבות המקום)

רק בשר
הסניף החיפאי של רשת רק בשר, הוא השלישי במספר לרשת המצליחה. הסניף נפתח ב-2010 ובדומה לדוזאן, גם הוא פועל במבנה טמפלרי עתיק. המבנה הוקם ב-1882 והוא כולל ארבעה מפלסים, חדרים פרטיים ומרתף יינות. בדומה למקובל בשאר המסעדות ברשת, גם ברק בשר שמושבה הגרמנית בחיפה ניתן לרכוש מגוון נתחי בשר איכותיים ישירות מהקצב ולצלות אותם בהנאה בחגיגה המשפחתית הקרובה.
טעימות מהתפריט: טרטר סינטה לראשונה, צלעות טלה לעיקרית ועוגת גבינה לקינוח.
רק בשר, שדרות בן גוריון 15, חיפה. 053-9424666
 אפשר לחגוג בהנאה. רק בשר (צילום: באדיבות המקום)

מיט
ממורדות המושבה הגרמנית נעשה קפיצה גדולה למרומי הר הכרמל וליתר דיוק למסעדת מיט הפופולארית, הפועלת ברחוב שדרות הנשיא. שנה אחר שנה מככבת המסעדה החיפאית ברשימת מסעדות הבשרים הטובות בצפון אך חשוב לציין כי לצד הנתחים האיכותיים מגישים במקום תפריט עשיר ומלא בכל טוב, שיעלה חיוך גם על פניהם של אלו שלא חובבים בשר במיוחד. בין היתר כולל התפריט העשיר של מסעדת מיט מגוון רחב של מרקים, פסטות, מנות דגים ופירות ים, סלטים קרים וחמים ושלל קינוחים מצוינים.
טעימות מהתפריט: חציל קלוי בטחינה לראשונה, קבבוני טלה לעיקרית ועוגת תפוחים ביתית בסגנון טארט טאטן לקינוח.
מיט, שדרות הנשיא 129, חיפה. 04-8373222

שטרודל
מפסגת ההר נשוב למושבה הגרמנית ונערוך היכרות עם מסעדת שטרודל שלמרגלות הגנים הבהאיים. מסעדת שטרודל פועלת אף היא במבנה טמפלרי מרשים, שנבנה לפני כ-150 שנה. שטרודל היא הבייבי של האחים עלאא ועיסא אסעד, שמגישים לסועדים הנאמנים מגוון רחב של מנות עליהן גדלו בבית אימא לצד מנות ממטבחי איטליה וצרפת. הודות לכך לקוחות המקום יכולים לשלב בין סלט פטוש, תבולה ועלי גפן לרביולי גבינות, לינגוויני פירות ים וטרטר פילה בקר. לזה אנחנו קוראים דו קיום אמיתי!
טעימות מהתפריט: ארד אלשאם (גבינת שנקליש מפוררת על מצע מבחר עגבניות צבעוניות בשמן זית וטפנד פלפלים) לראשונה, קבב בלאדי (קבב עם פיסטוק חלבי על מצע סלסת ירקות שרופה) לעיקרית ואת הבחירה בקינוח נשאיר הפעם לכם כי הבחירה באמת קשה מנשוא.
שטרודל, שדרות בן גוריון 39, חיפה. 053-9344986
 דו קיום אמיתי. מנה בשטרודל (צילום: באדיבות המקום)

רפאלו
רפאלו חיפה, האחות הצעירה של רפאלו שבקריון, נפתחה רק ב-2013 אך מדובר באחת מהמסעדות החיפאיות שנדמה לפעמים כאילו שהיו כאן מאז ומעולם. במסעדה האיטלקית והמעוצבת בקפידה, יגישו לכם כוסית סנגריה כשתמתינו לשולחן ובדרך למקומות שלכם, תחלפו על פני חדר ייצור הבצקים בעל הקירות השקופים ועל פני המטבח הפתוח והצבעוני. שם הטבחים החרוצים והמוכשרים יפתחו בצקים, יקצצו ירקות ויוציאו מתנור הלבנים פיצות ופוקאצ'ות בקצב מסחרר. הארוחה עצמה תזכיר לכם את הביקור האחרון שלכם באיטליה ורמת השירות הגבוהה תשכיח מכם את העובדה שאתם נמצאים בישראל. לאור כל זה גם אם היא לא הייתה פה תמיד, אין ספק שרפאלו כאן כדי להישאר.
טעימות מהתפריט: קרודו דג ים (דג ים טרי, ארטישוק קריספי, זרעי עגבניות, טפאנד זיתים, טבעות בצלי שאלוט, אגוזי לוז, צנונית, צנוברים, עלי מיזונה, מיקרו פטרוזיליה, קרם פרש, שמן זית ולימון) לראשונה, פילה בקר, פירה וגזרים (מדליוני פילה בקר ברוטב דמי גלאס פטריות, מוגש עם סירת מח עצם, פירה וגזרים מקורמלים) לעיקרית ואפוגטו (כדור גלידת וניל ושוט אספרסו חם) לקינוח.
רפאלו, פלימן משה 8, מרכז קסטרא. 053-8093571

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בי פי מפרץ חיפה בחיפה
053-9442310
איטליאנו דה לה קוסטה בחיפה
053-4247175
הנמל 24 בחיפה
053-9442262
ליבירה בחיפה
053-9380940
מיט בחיפה
053-9378327
מסעדת שטרודל בחיפה
053-9344986
רפאלו, קניון קסטרא, חיפה בחיפה
053-8093571

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?